Verdi skrev:Credde skrev:Bjorn skrev:
klubben har avtal som hämtar alla barn i lite storleksanpassade fordon. 5 platsers söder ut och 9 platsers norrut. De kör nästa tränings ungar medan första gänget tränar.
Den biten kommer inte funka tror jag. Stackars barn som ska köra med och bli lämnat som den sista.
Små barn vill även ha med sig en förälder.
Skulle det fälla konceptet med robottaxi att under en viss ålder så är transporten stor nog att rymma barn + förälder?
Är det en bra lösning att det är som nu att varje träningsställe antingen har en parkering att sköta om som rymmer dubbelt så många bilar som antal barn som kan träna samtidigt eller att det är total kaos så man ibland knappt kan stanna och släppa av barnen ens i närheten?
Vi har båda alternativen vid olika aktiviteter i Skövde.
Är det att åka ensam sista biten som är problemet eller att det skulle ta tid att släppa av alla som den siste har mest ont av?
Transporten kan väl vara så optimerad att det inte tar längre tid än att bli hämtad av en stressad förälder som knappt hunnit handla mat under träningen. Sista biten blir säkert ensam om den är över några kvarter och barnet är litet. Optimering av rutterna gör resan så bra som möjligt.
Är det bara jag som tycker det vore bekvämt att slippa ansvar för service, tvätt, service, vinterdäck, dörruppslag, parkeringsskador, självrisker, värdeminskning? Kunna planera och kolla lite saker på nätet istället för att köra bilen till affären eller jobbet? Förbereda det sista i datorn på vägen till ett kundbesök istället för att fokusera på vägen? Slippa "Kan du skjutsa mig till affären... innan...?" på fredag kväll just när man hällt upp ett glas vin och precis tagit första zippen?