På en dag utan nya riktpriser eller teslanyheter. Underligt.Zalman3 skrev:Stängde på
762,32 USD +60,34 (8,60 %)
Det ena jag såg var att youtuber Galileo gissade på en FSD-prisökning...
Moderator: Redaktion
På en dag utan nya riktpriser eller teslanyheter. Underligt.Zalman3 skrev:Stängde på
Gissar det var för att inga av björnarna som brukar skriva här var aktiva idag. Vad ska då hålla kursen nere liksom.FinaFisken skrev:På en dag utan nya riktpriser eller teslanyheter. Underligt.Zalman3 skrev:Stängde på
Inte otroligt. Det är ju ett känt scenario.TiborBlomhall skrev:Vad tror ni inför kvartalsrapporten den 26:e? Jag tror kursen kommer stadigt stiga tills dess, uppiskad av folks förväntningar på vinst och sedan dyka oberoende av vad rapporten innehåller.
Låter rimligt. Har du hunnit köpa tillbaka några aktier ännu? Finns risk att köpläget är förbi nu. Annars nog bra att passa på om det kommer dipp på rapporten.TiborBlomhall skrev:Vad tror ni inför kvartalsrapporten den 26:e? Jag tror kursen kommer stadigt stiga tills dess, uppiskad av folks förväntningar på vinst och sedan dyka oberoende av vad rapporten innehåller.
Jag vågar inte tro någonting om kursen. Har alltid fel. Däremot tror jag att Tesla kan överraska med bra marginaler och vinst trots högre råvarupriser, inga S/X och produktionsbortfall. Det är kanske korkat men marginalerna har utvecklats bra sedan Shanghai kom igång och mycket av försäljningen har varit Y.TiborBlomhall skrev:Vad tror ni inför kvartalsrapporten den 26:e? Jag tror kursen kommer stadigt stiga tills dess, uppiskad av folks förväntningar på vinst och sedan dyka oberoende av vad rapporten innehåller.
Gått in med 50 aktier igår vid $750Alfred skrev:Låter rimligt. Har du hunnit köpa tillbaka några aktier ännu? Finns risk att köpläget är förbi nu. Annars nog bra att passa på om det kommer dipp på rapporten.TiborBlomhall skrev:Vad tror ni inför kvartalsrapporten den 26:e? Jag tror kursen kommer stadigt stiga tills dess, uppiskad av folks förväntningar på vinst och sedan dyka oberoende av vad rapporten innehåller.
Meh! Nu kommer den ju att sjunka igen!TiborBlomhall skrev:Gått in med 50 aktier igår vid $750Alfred skrev:Låter rimligt. Har du hunnit köpa tillbaka några aktier ännu? Finns risk att köpläget är förbi nu. Annars nog bra att passa på om det kommer dipp på rapporten.TiborBlomhall skrev:Vad tror ni inför kvartalsrapporten den 26:e? Jag tror kursen kommer stadigt stiga tills dess, uppiskad av folks förväntningar på vinst och sedan dyka oberoende av vad rapporten innehåller.
Men det finns hopp, jag gick in på 800 sedan sjönk den väntat dagen efter men nu verkar vi ju vara på väg åt rätt håll igenTiborBlomhall skrev:Yup
Vad låg kursen när du senast köpte? Och om du sålt, vad låg kursen på då?Mickep skrev:den måste ned till 300 för att jag skall köpa igen.
Mickep skrev:den måste ned till 300 för att jag skall köpa igen.
Istället för att bara konstant säga att Tesla är övervärderat så hade det varit vettigt om någon faktiskt delade med sig av de analyser som leder fram till den slutsatsen.MWall skrev:Mickep skrev:den måste ned till 300 för att jag skall köpa igen.
Det lustiga är att Tesla är löjligt högt värderat även vid 300. Krävs en hel del i tillväxt och framtida vinster för att försvara den värderingen också.
Världens största bilfabriker? Vilken kapacitet planerar man i Berlin egentligen? Har sett uppgifter om 500 000 bilar/år.Jordad skrev:och man är på god väg att färdigställa vad som antagligen kommer bli världens tre största bilfabriker.
500k/år är väl den planerade produktionshastigheten i slutet av detta år (dvs strax under 10k/vecka i december). 1 miljon/år är väl den planerade produktionshastigheten för 2022. Giga Austin är dock rätt mycket större och lär producera fler olika fordon från start medan Berlin fokuserar på Model Y till en början.Fredrik j skrev:Världens största bilfabriker? Vilken kapacitet planerar man i Berlin egentligen? Har sett uppgifter om 500 000 bilar/år.Jordad skrev:och man är på god väg att färdigställa vad som antagligen kommer bli världens tre största bilfabriker.
Krävs ändå att man tillverkar fler bilar än VW även för en kurs på 300. När gör Tesla det?Jordad skrev:Istället för att bara konstant säga att Tesla är övervärderat så hade det varit vettigt om någon faktiskt delade med sig av de analyser som leder fram till den slutsatsen.MWall skrev:Mickep skrev:den måste ned till 300 för att jag skall köpa igen.
Det lustiga är att Tesla är löjligt högt värderat även vid 300. Krävs en hel del i tillväxt och framtida vinster för att försvara den värderingen också.
Du säger att Tesla måste uppvisa hög tillväxt för att växa in i sin värdering. Ja Tesla ökade försäljningen med 109% yoy senaste kvartalet och man är på god väg att färdigställa vad som antagligen kommer bli världens tre största bilfabriker. Man är världsledande inom produktion av elbilar och även världsledande inom energilagring vilka båda är snabbväxande marknader med galet goda framtidsutsikter.
Vem tillverkar flest telefoner. Samsung eller Apple?MWall skrev:Krävs ändå att man tillverkar fler bilar än VW även för en kurs på 300. När gör Tesla det?Jordad skrev:Istället för att bara konstant säga att Tesla är övervärderat så hade det varit vettigt om någon faktiskt delade med sig av de analyser som leder fram till den slutsatsen.MWall skrev:Mickep skrev:den måste ned till 300 för att jag skall köpa igen.
Du säger att Tesla måste uppvisa hög tillväxt för att växa in i sin värdering. Ja Tesla ökade försäljningen med 109% yoy senaste kvartalet och man är på god väg att färdigställa vad som antagligen kommer bli världens tre största bilfabriker. Man är världsledande inom produktion av elbilar och även världsledande inom energilagring vilka båda är snabbväxande marknader med galet goda framtidsutsikter.
Ja jag vet att man i drömmarna ska tjäna storkovan på FSD osv men det är i dagsläget bara just drömmar.