Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd
Postat: 16 mar 2018 14:36
Sluta fresta!tehjimos skrev:Ny P85D ute för 769k... mycket bil för pengarna de... 0,7 sekunder långsammare än P100D som kostar dubbla
https://teslaclubsweden.se/forum/
Sluta fresta!tehjimos skrev:Ny P85D ute för 769k... mycket bil för pengarna de... 0,7 sekunder långsammare än P100D som kostar dubbla
tehjimos skrev:Var den svart? Isåfall köpte riddermark bil den i Stockholm.Remuz skrev:Var en XP90D ute på shiftgear för 900k en stund. Hann dock inte se hur många mil den gått eller skick
Pratade med 2 unga herrar som körde den, dom körde skiten ur den... varenda jävla minsta raksträcka så fullplatta. Såg energigrafen, såg ut som en målning över bergskedjan i Nepal.
Det var onsdagkväll..
Vadå, kör inte alla sina Teslor så...? Det är väl så de ska köras...? Det var i alla fall vad de sa till mig vid leverans av min!tehjimos skrev:Var den svart? Isåfall köpte riddermark bil den i Stockholm.Remuz skrev:Var en XP90D ute på shiftgear för 900k en stund. Hann dock inte se hur många mil den gått eller skick
Pratade med 2 unga herrar som körde den, dom körde skiten ur den... varenda jävla minsta raksträcka så fullplatta. Såg energigrafen, såg ut som en målning över bergskedjan i Nepal.
Det var onsdagkväll..
Utan Ludicrous och sportfjädring tycker inte jag P85D är speciellt lockande. Då hade jag hellre köpt en ny/demo 75D eller en 100D med nästan samma prestanda, bättre garantier, nya uppdateringar, osv. En 100D är märkbart snabbare än P85D över 50km/h och det är egentligen bara första metrarna från stillastående som P85D vinner mark.tehjimos skrev:Ny P85D ute för 769k... mycket bil för pengarna de... 0,7 sekunder långsammare än P100D som kostar dubbla
Helt korrekt.helix skrev:Utan Ludicrous och sportfjädring tycker inte jag P85D är speciellt lockande. Då hade jag hellre köpt en ny/demo 75D eller en 100D med nästan samma prestanda, bättre garantier, nya uppdateringar, osv. En 100D är märkbart snabbare än P85D över 50km/h och det är egentligen bara första metrarna från stillastående som P85D vinner mark.tehjimos skrev:Ny P85D ute för 769k... mycket bil för pengarna de... 0,7 sekunder långsammare än P100D som kostar dubbla
Kommer inte kolla på begagnade 75D då urvalet är väldigt litet och man vet inte ifall dom är uncorkade eller inte vilket är enorm skillnad.helix skrev:Utan Ludicrous och sportfjädring tycker inte jag P85D är speciellt lockande. Då hade jag hellre köpt en ny/demo 75D eller en 100D med nästan samma prestanda, bättre garantier, nya uppdateringar, osv. En 100D är märkbart snabbare än P85D över 50km/h och det är egentligen bara första metrarna från stillastående som P85D vinner mark.tehjimos skrev:Ny P85D ute för 769k... mycket bil för pengarna de... 0,7 sekunder långsammare än P100D som kostar dubbla
Säljs bilen av tesla så är prutmånen exakt 0%frippe skrev:Hur pass mycket är prutmånen på en begagnad Tesla? Självklart väldigt individuellt men finns det några tumregler?
Läste någonstans att 7% var snittprutningen vid nybilsköp, men det var några år sedan. Begagnade är så mycket svårare att värdera då det bygger på fler parametrar och som kan värderas olika för varje individ.
Mjo, ap2/2.5 kanske får lite ballare summon om något år, men då lär ap3 ha dykt upp och då är det den man vill ha.Niclas skrev:AP 2 ser jag inte som en fördel.
Klart att din bil är den finaste och bästaNiclas skrev:Jag har en P85DL+ och att jämföra den med 75D är inte ens i närheten. Både prestandamässigt och väghålling är det en enorm skillnad.
Men en P85D utan L och utan sportfjädring är inte lika attraktivt, men de kostar ju väldigt lite.
Körde en 75D som lånebil och den kändes inte bra alls.
Sååå efter....Niclas skrev:^
Jag har iaf ägt 6 st olika och testat mig fram till den bästa bilen som Tesla byggt hittills
Håller helt med på båda punkterna, men kanske inte helt ny roadster.Niclas skrev:Finns ju inget bättre att byta till. Just nu.
Men den nya Roadstern verkar ball
Den ska väl ha 4 platser samt får relativt stort bagage (trunk + frunk).Niclas skrev:Du har bra smak Tars!
Jo lite väl mycket pengar för en leksaksbil, det som gör model S så perfekt är ju att den går att använda för en barnfamilj. Det gör ju inte roadstern direkt så den blir ju egentligen ointressant.
Inte skämta om sånt.bullen skrev:Roadster duger fint som familjebil. Även den gamla. Förutsatt att man bara har ett barn och rationaliserat bort mamman
Och jag som trodde att det var kvinnor som sökte partners med god ekonomi...Mistafrizz skrev:Inte skämta om sånt.bullen skrev:Roadster duger fint som familjebil. Även den gamla. Förutsatt att man bara har ett barn och rationaliserat bort mamman
Jag har ett bekant som drev familjen som ett företag, där frugans alla kurser (silversmide och annat jox) skulle ses som en investering - tyvärr blev den utlovade avkastning ej tillräckligt god, så hon åkte ut.
Mistafrizz skrev:Den ska väl ha 4 platser samt får relativt stort bagage (trunk + frunk).Niclas skrev:Du har bra smak Tars!
Jo lite väl mycket pengar för en leksaksbil, det som gör model S så perfekt är ju att den går att använda för en barnfamilj. Det gör ju inte roadstern direkt så den blir ju egentligen ointressant.
Jag har nyttjat en 997 Turbo som familjebil inkl bakåtvänd barnstol bak.
Tack!Niclas skrev:Du har bra smak Tars!
Jo lite väl mycket pengar för en leksaksbil, det som gör model S så perfekt är ju att den går att använda för en barnfamilj. Det gör ju inte roadstern direkt så den blir ju egentligen ointressant.
Nja, jag körde ju barnen till skolan - dom fick sitta tandem i passagerarsätet. Sveriges mest bruksigaste Ferrari tror jag det var just då.Verdi skrev:Mistafrizz skrev:Den ska väl ha 4 platser samt får relativt stort bagage (trunk + frunk).Niclas skrev:Du har bra smak Tars!
Jo lite väl mycket pengar för en leksaksbil, det som gör model S så perfekt är ju att den går att använda för en barnfamilj. Det gör ju inte roadstern direkt så den blir ju egentligen ointressant.
Jag har nyttjat en 997 Turbo som familjebil inkl bakåtvänd barnstol bak.
Ferrarin användes aldrig som familjebil?