Sida 28 av 28
Re: Polestar 3
Postat: 01 okt 2024 08:15
av ObscureEconomist
chaffis75 skrev: ↑29 sep 2024 10:52
ObscureEconomist skrev: ↑29 sep 2024 09:58
Tycker att i en bil för miljonen kan man få en helt elektriskt utfällbar istället för att behöva skita ner skor och händer med en halvelektrisk.
Men hur ska du klara koppla på släpet utan att bli skitig? Är du rädd att bli smutsig av att dra ut en semiautomatisk krok så ska du nog inte ha en krok alls.
Det här är en tråd för polestar 3. En miljonkronosbil där det faktiskt verkar vara helelektriskt.
Inte rädd alls för att bli smutsig, man blir däremot inte smutsig av att koppla på att släp om man inte har väldigt skitiga grejer och då bör man nog se över hur sin maskinpark underhålls om det är så skitigt.
Det är väl dock mest principen, ska man betala samma pris för dragkroken som hos andra företag så bör man väl få en helelektrisk. Q6 kostar 15' som Polestar 3 och är mekaniskt svängbar.
Re: Polestar 3
Postat: 23 apr 2025 17:29
av HelectriC
Har hört med några Audihandlare ang inbyte av Polestar 3. Bilen är alltså 6mån gammal och kostar över 1 miljon ny, nu erbjuder dom 650-700.000 i inbyte

Re: Polestar 3
Postat: 23 apr 2025 19:12
av ChristofferG
HelectriC skrev: ↑23 apr 2025 17:29
Har hört med några Audihandlare ang inbyte av Polestar 3. Bilen är alltså 6mån gammal och kostar över 1 miljon ny, nu erbjuder dom 650-700.000 i inbyte
Varför byta ner dig?
Re: Polestar 3
Postat: 23 apr 2025 20:56
av HelectriC
ChristofferG skrev: ↑23 apr 2025 19:12
HelectriC skrev: ↑23 apr 2025 17:29
Har hört med några Audihandlare ang inbyte av Polestar 3. Bilen är alltså 6mån gammal och kostar över 1 miljon ny, nu erbjuder dom 650-700.000 i inbyte
Varför byta ner dig?
planen var en A6 etron avant. Känns inte som det är att byta ner sig direkt. Är lite halvtrött på allt som inte funkar med PS3. Det mest störiga är ju låssystemet, att jag måste till förardörren varje gång jag ska in eller ut av bilen känns som 90-tal. Att basic funktioner som inte är på plats trots att bilen var 1,5år försenad känns också lite tråkigt tex backspeglar som inte fälls in när man parkerar eller easy entry/exit med stol och ratt som inte är fungerande eller stol och rattinställningar efter profil som inte heller funkar eller rattknappar som bara delvis är aktiverade. Det förstör en del av glädjen med bilen.
Re: Polestar 3
Postat: 23 apr 2025 21:49
av ChristofferG
HelectriC skrev: ↑23 apr 2025 20:56
planen var en A6 etron avant. Känns inte som det är att byta ner sig direkt. Är lite halvtrött på allt som inte funkar med PS3. Det mest störiga är ju låssystemet, att jag måste till förardörren varje gång jag ska in eller ut av bilen känns som 90-tal. Att basic funktioner som inte är på plats trots att bilen var 1,5år försenad känns också lite tråkigt tex backspeglar som inte fälls in när man parkerar eller easy entry/exit med stol och ratt som inte är fungerande eller stol och rattinställningar efter profil som inte heller funkar eller rattknappar som bara delvis är aktiverade. Det förstör en del av glädjen med bilen.
Gräset är definitivt inte grönare på andra sidan. Jag körde en SQ6 i 6 månader innan jag lyckades få handlaren ta tillbaka den. Stora felet var missljud i bilen men också en massa små och stora buggar som jag störde ihjäl mig på. Trots ett nytt Androidbaserat infotainmentsystem kändes det lika gammalt och tråkigt som i en Q8 eller Q4.
För tillfället kör jag en ID7 Tourer som förutom ren prestanda och laddhastighet är bättre på det mesta. Bättre infotainment, fler funktioner, färre buggar.
Re: Polestar 3
Postat: 23 apr 2025 22:13
av HelectriC
ChristofferG skrev: ↑23 apr 2025 21:49
HelectriC skrev: ↑23 apr 2025 20:56
planen var en A6 etron avant. Känns inte som det är att byta ner sig direkt. Är lite halvtrött på allt som inte funkar med PS3. Det mest störiga är ju låssystemet, att jag måste till förardörren varje gång jag ska in eller ut av bilen känns som 90-tal. Att basic funktioner som inte är på plats trots att bilen var 1,5år försenad känns också lite tråkigt tex backspeglar som inte fälls in när man parkerar eller easy entry/exit med stol och ratt som inte är fungerande eller stol och rattinställningar efter profil som inte heller funkar eller rattknappar som bara delvis är aktiverade. Det förstör en del av glädjen med bilen.
Gräset är definitivt inte grönare på andra sidan. Jag körde en SQ6 i 6 månader innan jag lyckades få handlaren ta tillbaka den. Stora felet var missljud i bilen men också en massa små och stora buggar som jag störde ihjäl mig på. Trots ett nytt Androidbaserat infotainmentsystem kändes det lika gammalt och tråkigt som i en Q8 eller Q4.
För tillfället kör jag en ID7 Tourer som förutom ren prestanda och laddhastighet är bättre på det mesta. Bättre infotainment, fler funktioner, färre buggar.
Hmm, jag kanske ska undersöka lite mer innan byte
Re: Polestar 3
Postat: 23 apr 2025 22:27
av Fredrik j
HelectriC skrev: ↑23 apr 2025 17:29
Har hört med några Audihandlare ang inbyte av Polestar 3. Bilen är alltså 6mån gammal och kostar över 1 miljon ny, nu erbjuder dom 650-700.000 i inbyte
Miljonbilar faller väl snabbt i början. Om man skulle byta in en Q8 hos polestar skulle det säkert också vara ett ljummet intresse.
Re: Polestar 3
Postat: 23 apr 2025 23:12
av Legato
Fredrik j skrev: ↑23 apr 2025 22:27
HelectriC skrev: ↑23 apr 2025 17:29
Har hört med några Audihandlare ang inbyte av Polestar 3. Bilen är alltså 6mån gammal och kostar över 1 miljon ny, nu erbjuder dom 650-700.000 i inbyte
Miljonbilar faller väl snabbt i början. Om man skulle byta in en Q8 hos polestar skulle det säkert också vara ett ljummet intresse.
Ännu svalare är min gissning. De har gått runt de priserna på KVD, Polestar skulle nog betala ännu mindre. Nya A6 klarar sig nog bättre dock, åtminstone initialt.
Re: Polestar 3
Postat: 24 apr 2025 07:26
av manneson
Legato skrev: ↑23 apr 2025 23:12
Fredrik j skrev: ↑23 apr 2025 22:27
HelectriC skrev: ↑23 apr 2025 17:29
Har hört med några Audihandlare ang inbyte av Polestar 3. Bilen är alltså 6mån gammal och kostar över 1 miljon ny, nu erbjuder dom 650-700.000 i inbyte
Miljonbilar faller väl snabbt i början. Om man skulle byta in en Q8 hos polestar skulle det säkert också vara ett ljummet intresse.
Ännu svalare är min gissning. De har gått runt de priserna på KVD, Polestar skulle nog betala ännu mindre. Nya A6 klarar sig nog bättre dock, åtminstone initialt.
Ja det gick en Q8 50 för strax över 500.
Folk börjar väl inse att det är samma bil som tidigare etron.
Re: Polestar 3
Postat: 25 apr 2025 07:00
av HelectriC
manneson skrev: ↑24 apr 2025 07:26
Legato skrev: ↑23 apr 2025 23:12
Fredrik j skrev: ↑23 apr 2025 22:27
HelectriC skrev: ↑23 apr 2025 17:29
Har hört med några Audihandlare ang inbyte av Polestar 3. Bilen är alltså 6mån gammal och kostar över 1 miljon ny, nu erbjuder dom 650-700.000 i inbyte
Miljonbilar faller väl snabbt i början. Om man skulle byta in en Q8 hos polestar skulle det säkert också vara ett ljummet intresse.
Ännu svalare är min gissning. De har gått runt de priserna på KVD, Polestar skulle nog betala ännu mindre. Nya A6 klarar sig nog bättre dock, åtminstone initialt.
Ja det gick en Q8 50 för strax över 500.
Folk börjar väl inse att det är samma bil som tidigare etron.
Tog en tur till Audi för att se på A6, lägger en kommentar i A6-tråden
Re: Polestar 3
Postat: 30 maj 2025 10:52
av 4fun
Hej,
Jag är intresserad av en Polestar 3 men är väldigt rädd för alla mjukvaroproblem som man kan läsa på olika forum.
Är det någon av er som har en Polestar 3, är det mycket problem eller är det bara "vanligt gnäll" ?
Viktigast för mig är att man kan räkna med bilen, dvs ska jag vara nervös att bilen inte startar på morgonen eller när man är ute på resa då blir det snabbt jobbigt.
Mvh
4fun
Re: Polestar 3
Postat: 30 maj 2025 17:44
av chaffis75
4fun skrev: ↑30 maj 2025 10:52
Hej,
Jag är intresserad av en Polestar 3 men är väldigt rädd för alla mjukvaroproblem som man kan läsa på olika forum.
Är det någon av er som har en Polestar 3, är det mycket problem eller är det bara "vanligt gnäll" ?
Viktigast för mig är att man kan räkna med bilen, dvs ska jag vara nervös att bilen inte startar på morgonen eller när man är ute på resa då blir det snabbt jobbigt.
Mvh
4fun
Finns ju en del ps3 där ut och de värsta filen borde väl vara lösta nu... Men Tja jag vet helt ärligt inte.
Nya datorn lär väl ju bli en stor uppgradering, hoppas den påverkar åt de bättre hållet.
Re: Polestar 3
Postat: 02 jun 2025 15:15
av Barne
4fun skrev: ↑30 maj 2025 10:52
Hej,
Jag är intresserad av en Polestar 3 men är väldigt rädd för alla mjukvaroproblem som man kan läsa på olika forum.
Är det någon av er som har en Polestar 3, är det mycket problem eller är det bara "vanligt gnäll" ?
Viktigast för mig är att man kan räkna med bilen, dvs ska jag vara nervös att bilen inte startar på morgonen eller när man är ute på resa då blir det snabbt jobbigt.
Mvh
4fun
Hej,
Jag hämtade ut min PS3 nu i mars och har väl egentligen inte stött på några allvarligare mjukvarufel än, det mesta löser man med en omstart. Det värsta som har hänt hitintills är:
* Mobilnyckeln slutade fungera i ca en vecka, du kan fortfarande öppna/starta bilen med mobilen, men du behöver blippa den på handtaget, dvs bilen låser ej upp när du närmar dig den. Detta har dock bara hänt mig en gång
* Det är nästan bara jag som kör bilen så har inte blivit särskild störd av att byte av förar profil inte alltid ändrar sätesinställningarna, backspeglar, ratt mm.
* Bilen drar ca 2 % per dygn i "vampire drain" då den befintliga datorn är för slö att starta upp, så den är alltid på.
Punkt två och tre kommer lösas när den befintliga datorn byts ut vilket ska ske i år enligt Polestar.
I övrigt är bilen väldigt bekväm att köra och jag är positivt överraskad när det kommer till förbrukningen, ca 21 kWh/100 Km på motorväg så faktisk räckvidd blir ca 50 mil.
Säg till om du har några fler frågor

Re: Polestar 3
Postat: 02 jun 2025 15:49
av HelectriC
Har haft min sen september förra året. Är en del softwarebugs, som man stör sig på. Men inget som fått bilen att inte funka. Har alltid kunnat köra med den. Idag fick jag bytt ut nyckeln eftersom batteriet på den tömde sig alldeles för fort.