Nilp skrev:Nej det vet jag inte.
Intressanta frågan är väl hur snabbt man kan ta sig fram till det tilltänkta resmålet. är det 5-10 mil ja då är det väl bara att blåsa på om man känner behov av det och du kommer fram oavsett fröbrukning. är det låt säga 60 mil då tror jag inte det är optimalt ur tidperspektiv att snitta 140km/h, dvs det blir troligtvis fler laddstopp än att köra 120km/h och därmed ett laddstopp mindre och kommer ändå fram fortare.
För min nyfikenhet, var i Sverige går det att hålla en snitthastighet på 140km/h? Då tänker jag inte på det rent lagmässiga utan trafikrytm och trafiktäthet. Kör en del i södra Sverige på E4 och E6 och då är det ganska mycket trafik i ytterfilen av långsammare lastbilar eller andra långsammare fordon. snitt på 140 känns inte möjligt i praktiken.
Problemet som jag ser det för E-Tron är inte förbrukningen utan att det inte finns så många laddare. Fanns det ALLTID en 150kW-laddare när man behövde ladda så vore det inga problem eftersom den laddar så snabbt. Men så är det ju inte riktigt...