Har du även WLTP 614km och rattvärme?Vitok skrev:Jag hämtade ut min förra veckan och jag har justerbart svankstöd på passagerarsidan.tangotobbe skrev:Någon som tagit leverans senaste veckan som inte har justerbart svankstöd på passagerarsidan?
Tydligen en ny feature för Model 3 att bara ha det på förarsätet. De bytte benämning på sajten någon gång mellan 22/4 och 30/4 från "12-vägs elektroniskt justerbara framsäten" till "Elektroniskt justerbara framsäten", så för mig med bil med födelsedag 23/4 kommer det bli väldigt "spännande" att se vad man får.
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
I bought this before I knew Elon was an Evil Weirdo
Har bara en sr+, men fick ingen rattvärme.ONSatan skrev:Har du även WLTP 614km och rattvärme?Vitok skrev:Jag hämtade ut min förra veckan och jag har justerbart svankstöd på passagerarsidan.tangotobbe skrev:Någon som tagit leverans senaste veckan som inte har justerbart svankstöd på passagerarsidan?
Tydligen en ny feature för Model 3 att bara ha det på förarsätet. De bytte benämning på sajten någon gång mellan 22/4 och 30/4 från "12-vägs elektroniskt justerbara framsäten" till "Elektroniskt justerbara framsäten", så för mig med bil med födelsedag 23/4 kommer det bli väldigt "spännande" att se vad man får.
Intressant om SR+ visar sig ha lyxigare stolar än LR…Vitok skrev:Har bara en sr+, men fick ingen rattvärme.ONSatan skrev:Har du även WLTP 614km och rattvärme?Vitok skrev:Jag hämtade ut min förra veckan och jag har justerbart svankstöd på passagerarsidan.tangotobbe skrev:Någon som tagit leverans senaste veckan som inte har justerbart svankstöd på passagerarsidan?
Se därtuppel skrev:Du har ju beställt en LR. Bara SR+ som kommer från KinaJejk skrev:Kollade mitt vin-nr nu, blev lite förvånad att bilen är tillverkad i Fremont - har varit så inställd på Kina. Bra eller dåligt, vet ej men spontant verkar byggkvaliten vara b-ttre överlag på de från Kina. Time will tell.

Den bilden som har figurerat är på en Model Y. Finns inget fall bekräftat på Model 3 än och man vet inte heller om det är borttaget eller beror på komponentbrist.tangotobbe skrev:Någon som tagit leverans senaste veckan som inte har justerbart svankstöd på passagerarsidan?
Model Y LR AWD 2025 (Juniper)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
- OfarligTesla
- Teslaägare
Nu fick jag regnr för min som ska hämtas i nästa vecka, står också att den tillverkades 14e maj trots att båten anlände till EU en vecka senare…Segelflygaren skrev:Ska hämta min LR på torsdag, och när man tittar på Transportstyrelsens fordonsuppgifter, så står det att bilen är tillverkad den 14/5, vilket väl knappast kan stämma. Brukar det vara på det viset?
- KatarinaTH
- Teslaägare
ReNewAble skrev:Den bilden som har figurerat är på en Model Y. Finns inget fall bekräftat på Model 3 än och man vet inte heller om det är borttaget eller beror på komponentbrist.tangotobbe skrev:Någon som tagit leverans senaste veckan som inte har justerbart svankstöd på passagerarsidan?
Hej,
om jag har vinkod: 958*** är det den nya LR med 614 km wltp samt rattvärmare?
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
- OfarligTesla
- Teslaägare
Rattvärme lär finnas oavsett och det mesta tyder på att det är 614 wltp men säker kan man inte vara förens man har bilen på plats. Min som började på 957 registrerades iaf med 614 WLTP.Electron skrev:Hej,
Hur menar du ”på plats”?OfarligTesla skrev:Rattvärme lär finnas oavsett och det mesta tyder på att det är 614 wltp men säker kan man inte vara förens man har bilen på plats. Min som började på 957 registrerades iaf med 614 WLTP.Electron skrev:Hej,
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Åkte förbi en laddning bilar strax efter Jönköping på väg norrut mot Stockholm igår kväll vid sjutiden.
Det är fritt att spekulera i vems som är vems haha.
Intressant att de verkar montera wheel covers först när de är på plats?
Tesla Model 3 LR (614), 2021, Midnight Silver (såld)
Inväntar nästa möjlighet!
Inväntar nästa möjlighet!
Så har det alltid varit AFAIK.TeslaRoq skrev:Intressant att de verkar montera wheel covers först när de är på plats?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kanske kan ha med hur de surrar bilarna på båten? Att de måste surra genom fälgarna eller liknande.taliz skrev:Så har det alltid varit AFAIK.TeslaRoq skrev:Intressant att de verkar montera wheel covers först när de är på plats?
M3 LR 2024
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
- OfarligTesla
- Teslaägare
När man har den hemma och kan antingen läsa av storleken på batteriet via ODB eller läsa på etiketten som sitter på batteriet.Electron skrev:Hur menar du ”på plats”?
- KatarinaTH
- Teslaägare
Sitter inte batteriet hyfsat inkapslat? Borde vara lättare att bara kolla räckvidden på skärmen.OfarligTesla skrev:När man har den hemma och kan antingen läsa av storleken på batteriet via ODB eller läsa på etiketten som sitter på batteriet.Electron skrev:Hur menar du ”på plats”?
- KatarinaTH
- Teslaägare
+1KatarinaTH skrev:Wohoo, just sett att regnr dykt upp på car.info! Men inget SMS ännu.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Du ser etiketten under bilen, lite snårigt till men det syns. På skärmen kan du ju bara se vad Tesla väljer att du ser, ingen vet ju vad Tesla gjort och två bilar med exakt samma räckvidd på skärmen kan ha 2 olika batterier.KatarinaTH skrev:
Sitter inte batteriet hyfsat inkapslat? Borde vara lättare att bara kolla räckvidden på skärmen.
Ok - jag har hört med säljaren och det är den med 614 km wltp.KatarinaTH skrev:Sitter inte batteriet hyfsat inkapslat? Borde vara lättare att bara kolla räckvidden på skärmen.OfarligTesla skrev:När man har den hemma och kan antingen läsa av storleken på batteriet via ODB eller läsa på etiketten som sitter på batteriet.Electron skrev:Hur menar du ”på plats”?
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
-
Kan citera mitt eget inlägg med mer info. Idag kom informationen upp i car.info så då gick det att hitta VIN och reg-nummer där. Troligtvis någon synk från transportstyrelsens data som tar 1-2 dagar!ElbilsChrippe skrev:Hejsan!
Fick datum för upphämtning förra veckan och slutfaktura då. Tror att det är som andra säger att regnr kommer först på slutfaktura (jag har leasingbil och får den oxo) och regnummret syns bara på transportstyrelsens hemsida och inte på t.ex car.info (antar det tar ett tag innan syn sker). Mitt regnummer kom upp 28/5 och bilen kom nog med Lake Fuxian den 23/5.
Hoppas andra lär sig av tidslinjen här. Man kanske skulle ha en info post som beskriver vad som händer under resan från när man beställer en bil tills man åker och hämtar upp den
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
De synkar väl databaserna bara på tisdagar?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
- thomaslljstd
- Teslaägare
Beställt 1 juni.
Long Range med fyrhjulsdrift
Pearl White
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
18" Nokian vinterdäck (dubbade) med Pinwheel-fälgar
Dragkrok
Long Range med fyrhjulsdrift
Pearl White
18" Aero-fälgar
Helsvart premiuminteriör
Autopilot
18" Nokian vinterdäck (dubbade) med Pinwheel-fälgar
Dragkrok
Fick precis mail från min SA på MoS.
Min bil är planerad att anlända till Trotsa 14:e juni vad han kan se, och leveransklar 3-4 dagar efter.
Beställde 17/5
M3 LR blå/svart Aero
Vin 966
Min bil är planerad att anlända till Trotsa 14:e juni vad han kan se, och leveransklar 3-4 dagar efter.
Beställde 17/5
M3 LR blå/svart Aero
Vin 966
Min är den rödaTeslaRoq skrev:Åkte förbi en laddning bilar strax efter Jönköping på väg norrut mot Stockholm igår kväll vid sjutiden.

...måste förövrigt vara det läskigaste jobb som finns, är köra runt med packade ögonstenar på det sättet.
Måste säga att Elon verkligen lyckas med att tänka utanför boxen när det gäller ”tillverka och sälja bil”…
Köpte en definierad spec men fick istället (sannolikt, hämtar imorgon): större batteri (woo-hoo!!) + rattvärme (whoo-hoo!) men blir nästan lika sannolikt av med justerbart svankstöd för passagerarsidan (whaaat?)
Känns lite som lotteri att köpa Tesla. Inte helt behaglig upplevelse. Förvisso, det större batteriet kompenserar det mesta…
Hade gärna sett bättre kommunikation (dvs kommunikation över huvud taget) när de förändrar vs vad man beställde från hemsidan… kan väl knappas vara någon vinst med att inte informera kunderna?
Köpte en definierad spec men fick istället (sannolikt, hämtar imorgon): större batteri (woo-hoo!!) + rattvärme (whoo-hoo!) men blir nästan lika sannolikt av med justerbart svankstöd för passagerarsidan (whaaat?)
Känns lite som lotteri att köpa Tesla. Inte helt behaglig upplevelse. Förvisso, det större batteriet kompenserar det mesta…
Hade gärna sett bättre kommunikation (dvs kommunikation över huvud taget) när de förändrar vs vad man beställde från hemsidan… kan väl knappas vara någon vinst med att inte informera kunderna?