Ultraljud runt om, ca 5 meters räckviddYxel skrev:Hur ser hårdvaran ut i AP1? Radar och kamera framåt, men hur är det med sidorna?
Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2018.11
Klicka ur Dolby så tror jag basen får lite mer fjuttGeneralbogge skrev:Grabben är besviken. I senaste versionen 2018.10.4 så har maxnivån i equalizern sänkts till 8 ifrån tidigare 12. Vet inte om de bara gjort om antalet steg, så att 8 och 12 är samma, men sonen tycker att basen inte är lika kraftfull på maxnivån nu, jämfört med versionen innan. Någon annan som reflekterat över detta?
ms 76132 "Eleamore"
Samma hårdvara men failsafes flera boxas kopplingar som går till samma kamerorHelectriC skrev:Nej, tror inte 2.0 och 2.5 har annorlunda hårdvara bakåt?tias skrev:AP 2.5 har radar bakåt om jag inte missminner mig...
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det där förstod jag tyvärr intee5m1r skrev:Samma hårdvara men failsafes flera boxas kopplingar som går till samma kamerorHelectriC skrev:Nej, tror inte 2.0 och 2.5 har annorlunda hårdvara bakåt?tias skrev:AP 2.5 har radar bakåt om jag inte missminner mig...

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Frugan tyckte saker och ting kändes märkbart snabbare innan jag nämnde att flera hade märkt samma sak.OfarligTesla skrev:Har ni som fått 2018.10.4 här upplevt de förbättringar i hur snabbt UIt och navigatorn är som många rapporterat i USA?
Tydlig markör tycker jag är när man ändrar volymen via ratten.
Kan rapportera att auto highbeam har blivit mycket bättre med uppdateringen. Den har gått från oanvändbar till superb.
Det låter bra. Jag upplevde, med äldre versioner, att den bländade av alldeles för sent vid mötande trafik. Många ggr blinkade mötande med helljuset. När man kom ikapp en bil så bländade den aldrig av.Soja86 skrev:Kan rapportera att auto highbeam har blivit mycket bättre med uppdateringen. Den har gått från oanvändbar till superb.
Funkar dessa båda scenarion bra nu med senaste versionen?
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Lika många kameror men mer annan hårdvara dubbla boxar system och kablage i vissa fallHelectriC skrev:Det där förstod jag tyvärr intee5m1r skrev:Samma hårdvara men failsafes flera boxas kopplingar som går till samma kamerorHelectriC skrev:Nej, tror inte 2.0 och 2.5 har annorlunda hårdvara bakåt?tias skrev:AP 2.5 har radar bakåt om jag inte missminner mig...Kan du formulera dig annorlunda?
Tanken är failsafe alltså om en kabel / styrbox slutar fungera finns ett till att falla tillbaka på
”This hardware set has some added computing and wiring redundancy, which very slightly improves reliability, but it does not have an additional Pascal GPU.”
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ok, got it 

Model 3-24/Polestar 3-24
- OfarligTesla
- Teslaägare
Okej, tack! Låter ju trevligt.lobbin skrev:Frugan tyckte saker och ting kändes märkbart snabbare innan jag nämnde att flera hade märkt samma sak.OfarligTesla skrev:Har ni som fått 2018.10.4 här upplevt de förbättringar i hur snabbt UIt och navigatorn är som många rapporterat i USA?
Tydlig markör tycker jag är när man ändrar volymen via ratten.
Startade om den stora skärmen och 30 min efter så fanns 2018.10.4 att installera, slumpen eller ej men blir att testa de 7 milen hem snart.
Testade omstart efter du skrivit och 40min senare kom en pushnotis. Intressant trendKulingen skrev:Startade om den stora skärmen och 30 min efter så fanns 2018.10.4 att installera, slumpen eller ej men blir att testa de 7 milen hem snart.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Normalt brukar jag få uppdateringarna ganska tidigt men inte denna gång så jag tog en liten chansning på starta om skärmen. Om det var detta som hjälpte det vet bara ELON MUSKRemuz skrev:Testade omstart efter du skrivit och 40min senare kom en pushnotis. Intressant trendKulingen skrev:Startade om den stora skärmen och 30 min efter så fanns 2018.10.4 att installera, slumpen eller ej men blir att testa de 7 milen hem snart.
Jag testade 2018.10.4 från Oskarshamn till Västervik. Det har funnits 2 ställen där det är avfarter och knappast några linjer där AP2 felfungerat, men den nya versionen fungerade perfekt där. Nu är det några ställen till mellan dessa städer den ej fungerar,Remuz skrev:Testade omstart efter du skrivit och 40min senare kom en pushnotis. Intressant trendKulingen skrev:Startade om den stora skärmen och 30 min efter så fanns 2018.10.4 att installera, slumpen eller ej men blir att testa de 7 milen hem snart.
1. Kurvan vi vägskälet till väg 40 är för snäv (90 grader på några hundra meter) där får man ta över.
2. Vid 2 ställen där hastigheten går från 90 till 70 och 80 till 50, där honner bilen inte bromsa in manuellt innan fartkamrorna. Manuell inbromsning måste göras.
3. Vid 1 väg till väg på 2/1 väg så väljer bilen den vänstra filen, den borde ha valt den högra filen, Synd att man inte kan blinka in bilen i rätt fil som på motorvägen.
Annars fungerade den jättelungt och körde säkert mot sitt mål
Tror aldrig att jag upplevd att mötande trafik blinkat åt mig, varken med eller utan Auto High Beam.erkap skrev:Det låter bra. Jag upplevde, med äldre versioner, att den bländade av alldeles för sent vid mötande trafik. Många ggr blinkade mötande med helljuset. När man kom ikapp en bil så bländade den aldrig av.
Antar att det beror på det taskiga helljuset vi dras med på vara fina bilar

Har kanske startad en trend, 100.000 tals Teslaförare startar om sin skärm dagligentias skrev:Skärmtricket funkade för mig också

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Den senaste (eller näst senaste då eg) har ju orsakat två spontana omstarter så då borde den ju haKulingen skrev:Har kanske startad en trend, 100.000 tals Teslaförare startar om sin skärm dagligentias skrev:Skärmtricket funkade för mig också
laddat ner nästa (dvs den nyaste) versionen automagiskt ju

Fast då fanns kanske inte 2018.10 än förstås...hmm...
Senast redigerad av Bjelke, redigerad totalt 1 gånger.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Provar omstart och håller tummarna 

Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- Generalbogge
- Teslaägare
Jag har folk som blinkar åt mig, trots att jag inte har helljuset på. Så mina ljus verkar vara normala.Dansken skrev:Tror aldrig att jag upplevd att mötande trafik blinkat åt mig, varken med eller utan Auto High Beam.erkap skrev:Det låter bra. Jag upplevde, med äldre versioner, att den bländade av alldeles för sent vid mötande trafik. Många ggr blinkade mötande med helljuset. När man kom ikapp en bil så bländade den aldrig av.
Nu när AP2 är helt otroligt bra.
1. När kommer uppdateringen på att bilen kommer bromsa innan skyltarna istället för efter dessa?
2. Kunna byta körfält på 2/1 väg som på motorväg.
3. Kunna klara lite kraftiga krökar.
4. När kommer bilar kunna prata med varandra för att varna om diverse saker (Standard på alla bilmärken)
1. När kommer uppdateringen på att bilen kommer bromsa innan skyltarna istället för efter dessa?
4. När kommer bilar kunna prata med varandra för att varna om diverse saker (Standard på alla bilmärken)
Det skulle kunna vara att ljusen är felriktade snarare än styrkan.Generalbogge skrev:Jag har folk som blinkar åt mig, trots att jag inte har helljuset på. Så mina ljus verkar vara normala.Dansken skrev:Tror aldrig att jag upplevd att mötande trafik blinkat åt mig, varken med eller utan Auto High Beam.erkap skrev:Det låter bra. Jag upplevde, med äldre versioner, att den bländade av alldeles för sent vid mötande trafik. Många ggr blinkade mötande med helljuset. När man kom ikapp en bil så bländade den aldrig av.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Lite sent svar på det här, men du använder ju bara halva utrymmet i equalizern. Den går ju från -8 till +8 så tekniskt sett har du 17 steg att leka med, men du använder bara nio. Om du sänker mid och treble och sen höjer volymen generellt så kommer du få mer bas i förhållande till diskant och mellanregister. Och för guds skull, klicka ur Dolby-rutan, det låter ju som kokt bajs med den på.Generalbogge skrev:Grabben är besviken. I senaste versionen 2018.10.4 så har maxnivån i equalizern sänkts till 8 ifrån tidigare 12. Vet inte om de bara gjort om antalet steg, så att 8 och 12 är samma, men sonen tycker att basen inte är lika kraftfull på maxnivån nu, jämfört med versionen innan. Någon annan som reflekterat över detta?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
4. Inte helt säker på vad du menar, men Volvo har det faktiskt sedan ett år tillbaka.Kulingen skrev:Nu när AP2 är helt otroligt bra.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid