DanneLKPG skrev: ↑03 maj 2023 19:13
Silly Bear skrev: ↑03 maj 2023 10:20
Helt sjukt dåligt skött av Hyundai
Hur länge kan man skylla på pandemin och tro att kunderna köper det samtidigt som Tesla spottar ut bilar ?
Sitter själv med en Ioniq 5 bokad i september 21 och inte en uns av information om när bilen kommer.
Hört samma som er andra.
Kommer garanterat produceras augusti till oktober med leverans innan nyår.
Sen blir det Q1 sen Q2
Nu tror dom att "den är på gång närsomhelst"
Allt man får höra är gissningar.
Enda anledningen att jag ens sitter kvar är miljöbonusen.
Håller med. Väntar på vår AWD sen september 2021 som jag fått omboka till MY23... Tog en RWD med omgående leverans som chansning som beställdes samtidigt och levererades december 2021 (extratilldelad anti-miljöböter bil). Superglad för det, men trist att åka runt i en "temporär" bil. Blev lite sur förut när jag läste att Norge nu ska få ännu snabbare leveranser (som klagat på att man fått vänta 9 månader på AWD). Men vi som fått vänta 19-20+ månader då (finns dessutom folk som väntar sen maj 2021!!)? Finns inte ens ett planerat byggdatum på min... Och ingen kö att tala om.
Visst att jag har valt till smart sense (som var standard på MY22), komfort plus (automatiska handtag) och glastak, men man ser ju fullsmetade bilar levereras hela tiden i Norge-grupperna på facebook!!
Man håller helt på att ledsna på Hyundai.
Vore ju en sak om dom hade problem med tillverkningen och att saker blir försenade.
Men såhär pass länge, och framförallt bristen på information.
Hade ju varit lättare att svälja den här väntan om man fick någon som helst vettig information annat än ÅFs gissningar.
Den här prioriterade listan man skulle vara för oss som fick boka om är ju total bullahit det har nog alla insett
Vill dom inte skicka hit bilar pga kronan är låg för tillfället eller vad sitter det i.
Vet inte hur många teslor jag byggt på deras hemsida för att sen ångra mig.
Man får ju också tänka på att det stora antalet teslor köpts här i Sverige borde ju driva ner andrahandsvärdet rätt rejält.
Hyundaien borde stå sig bättre andrahandsvärde hoppas man.
Eller man får iaf försöka intala sig det medans man väntar