Sida 254 av 359
Re: Audi e-tron
Postat: 03 mar 2021 21:17
av Legato
Soyakorv skrev:TobbeTesla skrev:martinot skrev:TobbeTesla skrev:
Skulle jag springa på en bra deal på en E-Tron skulle jag absolut kunna tänka mig att byta från vår Model S. Kul att prova något nytt/något annat. Kan tänka mig att man inte får lika mycket kommentarer om E-Tron som en Tesla också?
Nyfiken; var är det för kommentarer du får om Tesla? Negativa, Positiva? Var får du de?
Lite överallt, "oj kör du en Tesla" mest. Mest nyfikenhet, inga negativa kommentarer direkt, men kan ändå vara lite tjatigt.
Är det verkligen så fortfarande? Tesla är ju så vanligt nu, borde inte väcka någon större uppmärksamhet.
På min gata finns det i alla fall 3 e-tron, 2 Tesla och en Polestar

Men det är klart, det beror kanske på vart man bor.
Tror också det beror mycket på var man bor.
Jag har nog fått mer frågor och kommentarer om min Honda E på 5 månader än med mina Teslor under 5 år

I vårt område är Tesla väldigt vanligt.
Re: Audi e-tron
Postat: 03 mar 2021 21:19
av MWall
Soyakorv skrev:TobbeTesla skrev:martinot skrev:TobbeTesla skrev:
Skulle jag springa på en bra deal på en E-Tron skulle jag absolut kunna tänka mig att byta från vår Model S. Kul att prova något nytt/något annat. Kan tänka mig att man inte får lika mycket kommentarer om E-Tron som en Tesla också?
Nyfiken; var är det för kommentarer du får om Tesla? Negativa, Positiva? Var får du de?
Lite överallt, "oj kör du en Tesla" mest. Mest nyfikenhet, inga negativa kommentarer direkt, men kan ändå vara lite tjatigt.
Är det verkligen så fortfarande? Tesla är ju så vanligt nu, borde inte väcka någon större uppmärksamhet.
På min gata finns det i alla fall 3 e-tron, 2 Tesla och en Polestar

Men det är klart, det beror kanske på vart man bor.
Kör man Tesla så är man "extremist" i mångas ögon. Många säger sig kunna tänka sig en elbil men aldrig en Tesla.
Re: Audi e-tron
Postat: 03 mar 2021 21:21
av mati
MWall skrev:
Kör man Tesla så är man "extremist" i mångas ögon. Många säger sig kunna tänka sig en elbil men aldrig en Tesla.
Det är precis så jag upplever det också. Alltså att många har den uppfattningen, menar jag.
Re: Audi e-tron
Postat: 03 mar 2021 21:21
av Legato
MWall skrev:Soyakorv skrev:TobbeTesla skrev:martinot skrev:TobbeTesla skrev:
Skulle jag springa på en bra deal på en E-Tron skulle jag absolut kunna tänka mig att byta från vår Model S. Kul att prova något nytt/något annat. Kan tänka mig att man inte får lika mycket kommentarer om E-Tron som en Tesla också?
Nyfiken; var är det för kommentarer du får om Tesla? Negativa, Positiva? Var får du de?
Lite överallt, "oj kör du en Tesla" mest. Mest nyfikenhet, inga negativa kommentarer direkt, men kan ändå vara lite tjatigt.
Är det verkligen så fortfarande? Tesla är ju så vanligt nu, borde inte väcka någon större uppmärksamhet.
På min gata finns det i alla fall 3 e-tron, 2 Tesla och en Polestar

Men det är klart, det beror kanske på vart man bor.
Kör man Tesla så är man "extremist" i mångas ögon. Många säger sig kunna tänka sig en elbil men aldrig en Tesla.
Just därför tänker jag att man numera får mer frågor om man kör elbil från "etablerad" tillverkare idag. Det är väldigt många som tycker Tesla är helt otänkbart, men nu när "trygga" märken släpper bilar så blir de mer nyfikna.
Re: Audi e-tron
Postat: 03 mar 2021 21:30
av Off Grid Byggaren
Jag tycker det är ovanligt att någon kollar eller frågar något om min e-tron. Händer någon enstaka gång.
Idag när jag parkerade på gatuparkering var det en man i 50 års åldern som stannade till och frågade om den var en ny modell från Audi.
När jag berättade att det var en elbil var han inte längre så värst intresserad.
Är det 100% el var ända frågan.
Re: Audi e-tron
Postat: 03 mar 2021 21:32
av mati
Legato skrev:
Just därför tänker jag att man numera får mer frågor om man kör elbil från "etablerad" tillverkare idag. Det är väldigt många som tycker Tesla är helt otänkbart, men nu när "trygga" märken släpper bilar så blir de mer nyfikna.
Det ligger nog en del i detta. Jag har fått några frågor kring e-Golfen. Och då är det inte ren nyfikenhet som ifallet med Tesla, som då t.ex. oftast rör prestandan eller andra lite mer abstrakta frågor, utan då handlar det mer om frågor som man ställer när man vill köpa en bil. Lite mer konkreta saker alltså. En Golf är en vanlig bil som de flesta kan tänka sig skaffa.
Re: Audi e-tron
Postat: 03 mar 2021 21:34
av mati
Off Grid Byggaren skrev:
Är det 100% el var ända frågan.
Precis. Sen kommer standardfrågan. Hur långt kommer man? Va? Bara 35 mil? Och så går de vidare. Det händer ibland.
.
Re: Audi e-tron
Postat: 03 mar 2021 22:10
av TobbeTesla
Soyakorv skrev:TobbeTesla skrev:martinot skrev:TobbeTesla skrev:
Skulle jag springa på en bra deal på en E-Tron skulle jag absolut kunna tänka mig att byta från vår Model S. Kul att prova något nytt/något annat. Kan tänka mig att man inte får lika mycket kommentarer om E-Tron som en Tesla också?
Nyfiken; var är det för kommentarer du får om Tesla? Negativa, Positiva? Var får du de?
Lite överallt, "oj kör du en Tesla" mest. Mest nyfikenhet, inga negativa kommentarer direkt, men kan ändå vara lite tjatigt.
Är det verkligen så fortfarande? Tesla är ju så vanligt nu, borde inte väcka någon större uppmärksamhet.
På min gata finns det i alla fall 3 e-tron, 2 Tesla och en Polestar

Men det är klart, det beror kanske på vart man bor.
Det här är bland personer jag känner nära eller ytligt och alltså pratar med ändå, kommentarer kommer absolut fortfarande, men inte från random människor på stan längre direkt kanske.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 07:06
av Bjelke
Även här i lilla Bollnäs är det numera sällan det kommer okända och är nyfikna men kidsen däremot
blir fortfarande i princip lika upphetsade när vi glider förbi!

mobiler som flyger upp och ska filma eller
ta bilder eller så gör dom alla möjliga tecken som tummen upp eller vinkar osv

Och fortfarande får man kommentarer när dom går förbi här hemma

Nu är förvisso den ena guld/röd/lila-folierad men kidsen är nästan lika glada i den svarta

Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 07:19
av Esterox
MWall skrev:Soyakorv skrev:TobbeTesla skrev:martinot skrev:TobbeTesla skrev:
Skulle jag springa på en bra deal på en E-Tron skulle jag absolut kunna tänka mig att byta från vår Model S. Kul att prova något nytt/något annat. Kan tänka mig att man inte får lika mycket kommentarer om E-Tron som en Tesla också?
Nyfiken; var är det för kommentarer du får om Tesla? Negativa, Positiva? Var får du de?
Lite överallt, "oj kör du en Tesla" mest. Mest nyfikenhet, inga negativa kommentarer direkt, men kan ändå vara lite tjatigt.
Är det verkligen så fortfarande? Tesla är ju så vanligt nu, borde inte väcka någon större uppmärksamhet.
På min gata finns det i alla fall 3 e-tron, 2 Tesla och en Polestar

Men det är klart, det beror kanske på vart man bor.
Kör man Tesla så är man "extremist" i mångas ögon. Många säger sig kunna tänka sig en elbil men aldrig en Tesla.
Inte så konstigt om man kikar lite på forumet samt i en hel del trådar på Facebook. Många tesla-ägare som blir medlemmar i alla märkesspecifika forum och skriver enbart om sin tesla.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 07:42
av Peter Andersson
Kör man Tesla så är man "extremist" i mångas ögon. Många säger sig kunna tänka sig en elbil men aldrig en Tesla.
Har ännu aldrig fått nej på frågan. Kan du tänka dig att byta din bil mot min Tesla.
Så många kan tänka sig att köra Tesla.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 07:57
av Robertrimmevik
mati skrev:Henriksson skrev:
Man kan köra den en bit under WLTP men då får man se till att knappt nudda gasen och hålla hastigheten.
En bit under vet jag inte, det kanske går med nyare bilar. Jag har lyckats köra 39,5 mil på en laddning en gång. Man kan väl säga att det motsvarar WLTP-räckvidden som är 41 mil för min bil. Det var från Sveg till Kristinehamn, alltså en ganska kraftig höjdskillnad till bilens fördel. Det var sommar och jag körde väääääldigt försiktigt, snålkörde efter konstens alla regler. Tveksamt om jag hade kunnat kräma ur ännu mer räckvidd. Men min bil är iofs en tidig 2019, det har ju hänt en del sedan dess.
Minns jag rätt så var WLTP blandad körning max 41mil när de släppte e-tron. När jag köpte min så fick jag en WLTP blandad förbrukningen baserad på min utrustning och låg på 37mil.(advanced-paketet + lite till, digitala speglar och 21tums) Har för mig att du har utrustat din ganska ordentligt(dock 19tum men större speglar). Din WLTP torde då ligga runt 39mil. Vilket då stämmer något bättre.
37mil har jag lyckats med några ggr i jämna förhållanden(ingen vind och ingen höjdskillnad)och relativt laglig körning. Kräver dock högt däcktryck 3,0-3,2 bar.
Att e-tron är törstig det är sant men jag tycker den får orättvist mycket pisk här på forumet och i media.
Finns flera här på forumet som vittnar om räckvidd på 30 mil på långfärd och vinter.
Varpå vissa(ärliga) Teslaägare kommenterat "30 mil då är ju inte det ett problem"
De ggr e-tron är riktigt kass på räckvidd är när man kör fort, kraftig motvind, mycket uppför eller stadskörning på vintern. (Går åt mycket energi till att värma batteriet och kupén, gör mig dock inte så mycket då jag laddar billigt) Den straffas också lite hårdare om man har noll koll på ecodriving.(dvs ej håller en jämn trafikrytm, gasar över krön, låg fart inför en backe) E-tron är även lätt att köra ecodriving med då den indikerar när man ska släppa gasen.
Och med rattpadlarna styr du lätt när du vill coasta och när du vill regenerera och hur mycket.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 08:32
av Robertrimmevik
Peter Andersson skrev:
Kör man Tesla så är man "extremist" i mångas ögon. Många säger sig kunna tänka sig en elbil men aldrig en Tesla.
Har ännu aldrig fått nej på frågan. Kan du tänka dig att byta din bil mot min Tesla.
Så många kan tänka sig att köra Tesla.
Vad det gäller teslaextremisterma så är det nog lite som med vissa religioner. Det finns en liten klick extremister som svärtar ner ryktet för alla andra.
Tur är dock att teslaextremister är relativt ofarliga, på sin höjd höjer de blodtrycket på en ibland.

Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 08:59
av martinot
Esterox skrev:MWall skrev:Soyakorv skrev:TobbeTesla skrev:martinot skrev:
Nyfiken; var är det för kommentarer du får om Tesla? Negativa, Positiva? Var får du de?
Lite överallt, "oj kör du en Tesla" mest. Mest nyfikenhet, inga negativa kommentarer direkt, men kan ändå vara lite tjatigt.
Är det verkligen så fortfarande? Tesla är ju så vanligt nu, borde inte väcka någon större uppmärksamhet.
På min gata finns det i alla fall 3 e-tron, 2 Tesla och en Polestar

Men det är klart, det beror kanske på vart man bor.
Kör man Tesla så är man "extremist" i mångas ögon. Många säger sig kunna tänka sig en elbil men aldrig en Tesla.
Inte så konstigt om man kikar lite på forumet samt i en hel del trådar på Facebook. Många tesla-ägare som blir medlemmar i alla märkesspecifika forum och skriver enbart om sin tesla.
Tesla var ju först att gå i främsta led för elbilar, och precis som Apple var först med den moderna smartphonen, så blir de ju automatiskt både ikon och referens för alla i samhället.
På gott och ont. Det är nog något man får köpa om man inte skall alltid bli upprörd, och slösa sin energi på den typen av avundsjuka.
Själv har jag aldrig någonsin skrivit om mina bilar (eller telefoner) på Facebook.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 09:05
av MWall
Esterox skrev:
Inte så konstigt om man kikar lite på forumet samt i en hel del trådar på Facebook. Många tesla-ägare som blir medlemmar i alla märkesspecifika forum och skriver enbart om sin tesla.
Är det du Peter W?
Jag har nämnt Tesla i i3-gruppen på FB ibland. Det är ofrånkomligt.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 09:33
av Esterox
MWall skrev:Esterox skrev:
Inte så konstigt om man kikar lite på forumet samt i en hel del trådar på Facebook. Många tesla-ägare som blir medlemmar i alla märkesspecifika forum och skriver enbart om sin tesla.
Är det du Peter W?
Jag har nämnt Tesla i i3-gruppen på FB ibland. Det är ofrånkomligt.
Haha playback, nej ingen Peter här inte.
Att nämna tesla är något annat tycker jag.
Men det är ofta många tesla-ägare eller tesla-fans som blir motsvarigheten till den där bränslegruppen 2.0 eller vad den heter.
Allt måste inte vara så extremt.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 09:43
av MWall
Esterox skrev:MWall skrev:Esterox skrev:
Inte så konstigt om man kikar lite på forumet samt i en hel del trådar på Facebook. Många tesla-ägare som blir medlemmar i alla märkesspecifika forum och skriver enbart om sin tesla.
Är det du Peter W?
Jag har nämnt Tesla i i3-gruppen på FB ibland. Det är ofrånkomligt.
Haha playback, nej ingen Peter här inte.
Att nämna tesla är något annat tycker jag.
Men det är ofta många tesla-ägare eller tesla-fans som blir motsvarigheten till den där bränslegruppen 2.0 eller vad den heter.
Allt måste inte vara så extremt.
För kontext så är Peter W en notorisk Tesla-hatare som håller till i i3-gruppen.
Jag håller med. Många entusiastiska Tesla-ägare gör mer skada än nytta i diverse kommentarsfält.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 09:47
av Esterox
MWall skrev:Esterox skrev:MWall skrev:Esterox skrev:
Inte så konstigt om man kikar lite på forumet samt i en hel del trådar på Facebook. Många tesla-ägare som blir medlemmar i alla märkesspecifika forum och skriver enbart om sin tesla.
Är det du Peter W?
Jag har nämnt Tesla i i3-gruppen på FB ibland. Det är ofrånkomligt.
Haha playback, nej ingen Peter här inte.
Att nämna tesla är något annat tycker jag.
Men det är ofta många tesla-ägare eller tesla-fans som blir motsvarigheten till den där bränslegruppen 2.0 eller vad den heter.
Allt måste inte vara så extremt.
För kontext så är Peter W en notorisk Tesla-hatare som håller till i i3-gruppen.
Jag håller med. Många entusiastiska Tesla-ägare gör mer skada än nytta i diverse kommentarsfält.
Ja det finns ju många sådana också. Jag hatar inte tesla men anser inte det vara bästa bilen.
Ser vi till drivlina är den däremot outstanding.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 09:50
av martinot
Robertrimmevik skrev:
De ggr e-tron är riktigt kass på räckvidd är när man kör fort, kraftig motvind, mycket uppför eller stadskörning på vintern. (Går åt mycket energi till att värma batteriet och kupén, gör mig dock inte så mycket då jag laddar billigt) Den straffas också lite hårdare om man har noll koll på ecodriving.(dvs ej håller en jämn trafikrytm, gasar över krön, låg fart inför en backe) E-tron är även lätt att köra ecodriving med då den indikerar när man ska släppa gasen.
Och med rattpadlarna styr du lätt när du vill coasta och när du vill regenerera och hur mycket.
Till stor del upplever jag det med alla typer av elbilar. Kan ju säga att köra i höga hastigheter, mycket acceleration och broms (snabbt från 150 - 100), och aktiv körning, i kombination med att man kör på vinterhalvåret och runt 0 grader, kraftigt sänker räckvidden även på vår M3 LR. Fått mycket skit för när jag påtalat detta i vissa trådar att min Tesla dragit för mycket (trots att det varit 100% baserat på faktiska resor jag gjort), men verkligheten är att energiåtgången är extremt varierande för elbilar beroende på körmönster, hastighet, vind och inte minst temperatur och väglag.
Med den effektiva laddhastighet som e-tron har, så är jag inte övertygad om att Tesla är så mycket bättre i praktiken, så länge som e-tron har tillgång på snabbladdare längs vägen (vilket är ett problem med att Ionity laggar efter i sina planer och tidigare ambitioner). Så i praktiken så är faktiskt inte e-tron någon dålig bil på tur, även jämfört med referenserna Tesla, så länge man har rätt laddnät under resan.
Att vi har en stor variation i förbrukning för alla elbilar, beroende på körstil och väderförhållande, är nog något som vi alltid kommer få leva med.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 09:50
av MWall
Esterox skrev:MWall skrev:Esterox skrev:MWall skrev:Esterox skrev:
Inte så konstigt om man kikar lite på forumet samt i en hel del trådar på Facebook. Många tesla-ägare som blir medlemmar i alla märkesspecifika forum och skriver enbart om sin tesla.
Är det du Peter W?
Jag har nämnt Tesla i i3-gruppen på FB ibland. Det är ofrånkomligt.
Haha playback, nej ingen Peter här inte.
Att nämna tesla är något annat tycker jag.
Men det är ofta många tesla-ägare eller tesla-fans som blir motsvarigheten till den där bränslegruppen 2.0 eller vad den heter.
Allt måste inte vara så extremt.
För kontext så är Peter W en notorisk Tesla-hatare som håller till i i3-gruppen.
Jag håller med. Många entusiastiska Tesla-ägare gör mer skada än nytta i diverse kommentarsfält.
Ja det finns ju många sådana också. Jag hatar inte tesla men anser inte det vara bästa bilen.
Ser vi till drivlina är den däremot outstanding.
Nä, det är laddnätverket som är outstanding. Drivlinan är väl inte så mycket bättre än andra elbilar?
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 10:19
av Esterox
MWall skrev:Esterox skrev:MWall skrev:Esterox skrev:MWall skrev:
Är det du Peter W?
Jag har nämnt Tesla i i3-gruppen på FB ibland. Det är ofrånkomligt.
Haha playback, nej ingen Peter här inte.
Att nämna tesla är något annat tycker jag.
Men det är ofta många tesla-ägare eller tesla-fans som blir motsvarigheten till den där bränslegruppen 2.0 eller vad den heter.
Allt måste inte vara så extremt.
För kontext så är Peter W en notorisk Tesla-hatare som håller till i i3-gruppen.
Jag håller med. Många entusiastiska Tesla-ägare gör mer skada än nytta i diverse kommentarsfält.
Ja det finns ju många sådana också. Jag hatar inte tesla men anser inte det vara bästa bilen.
Ser vi till drivlina är den däremot outstanding.
Nä, det är laddnätverket som är outstanding. Drivlinan är väl inte så mycket bättre än andra elbilar?
Just ja laddnätverket också!
Jo det tycker jag nog tesla har, men då kastar jag även in förbrukningen i denna som har lite med luftmotstånd att göra.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 10:22
av Esterox
martinot skrev:Robertrimmevik skrev:
De ggr e-tron är riktigt kass på räckvidd är när man kör fort, kraftig motvind, mycket uppför eller stadskörning på vintern. (Går åt mycket energi till att värma batteriet och kupén, gör mig dock inte så mycket då jag laddar billigt) Den straffas också lite hårdare om man har noll koll på ecodriving.(dvs ej håller en jämn trafikrytm, gasar över krön, låg fart inför en backe) E-tron är även lätt att köra ecodriving med då den indikerar när man ska släppa gasen.
Och med rattpadlarna styr du lätt när du vill coasta och när du vill regenerera och hur mycket.
Till stor del upplever jag det med alla typer av elbilar. Kan ju säga att köra i höga hastigheter, mycket acceleration och broms (snabbt från 150 - 100), och aktiv körning, i kombination med att man kör på vinterhalvåret och runt 0 grader, kraftigt sänker räckvidden även på vår M3 LR. Fått mycket skit för när jag påtalat detta i vissa trådar att min Tesla dragit för mycket (trots att det varit 100% baserat på faktiska resor jag gjort), men verkligheten är att energiåtgången är extremt varierande för elbilar beroende på körmönster, hastighet, vind och inte minst temperatur och väglag.
Med den effektiva laddhastighet som e-tron har, så är jag inte övertygad om att Tesla är så mycket bättre i praktiken, så länge som e-tron har tillgång på snabbladdare längs vägen (vilket är ett problem med att Ionity laggar efter i sina planer och tidigare ambitioner). Så i praktiken så är faktiskt inte e-tron någon dålig bil på tur, även jämfört med referenserna Tesla, så länge man har rätt laddnät under resan.
Att vi har en stor variation i förbrukning för alla elbilar, beroende på körstil och väderförhållande, är nog något som vi alltid kommer få leva med.
Syntes ju tydligt i testet som AMS gjorde samt några här på forumet. DU är inne på rätt spår att tesla är överlägset där laddnätverket är utbyggt för tesla. Men där IONITY eller annan leverantör finns så börjar det avståndet krympa.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 10:29
av MWall
Esterox skrev:
Just ja laddnätverket också!
Jo det tycker jag nog tesla har, men då kastar jag även in förbrukningen i denna som har lite med luftmotstånd att göra.
Att de andra vägrar fokusera på luftmotståndet har inte så mycket med drivlinan att göra. Tyvärr har det med dagens SUV-vurm att göra. Det är dessutom ganska lätt för de att elektrifiera just en SUV. De lägger batteriet i botten och så får de bra sitthöjd osv för passagerarna på köpet. Det är annars ett problem. Polestar löste det t ex genom att göra baljor i batteriet för passagerarnas fötter och istället lägga de modulerna i en "kardantunnel".
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 10:31
av Henriksson
Pratade med en granne här uppe och han tyckte att elbilar är intressant men att det inte är klokt att släpa omkring batterier på 600-700kg. Jag har en Porsche Cayenne Hybrid som jag håller på att avyttra och två slående saker är när man har de bredvid varandra är att de är lika stora. E-tronen är något lägre men innerutrymmena upplevs som identiska och bagageutrymmet i E-tron är betydligt större. Det intressanta är att de väger ungefär lika mycket, alla hakar upp sig på att batterierna väger 600-700kg vilket naturligtvis låter mycket men trots det väger den in på ungefär samma vikt som en Porsche Cayenne. Så om man nu ska jämföra räcker det att jämföra totalvikten helt enkelt och då är ju elbilen inte tyngre alls eller endast 100-200kg tyngre. Det verkar som att alla har glömt att en motor med automatväxellåda, drivaxlar e.t.c. väger 400-500kg minst. sedan får man lägga till 100kg för en fylld bensin eller dieseltank. Med de solidstate batterier som kommer de närmaste åren kommer totalvikten på de större bilarna säkert minska med uppåt 200kg och ändå få en något längre räckvidd.
Re: Audi e-tron
Postat: 04 mar 2021 10:52
av Fredrik j
MWall skrev:Esterox skrev:MWall skrev:Esterox skrev:
Inte så konstigt om man kikar lite på forumet samt i en hel del trådar på Facebook. Många tesla-ägare som blir medlemmar i alla märkesspecifika forum och skriver enbart om sin tesla.
Är det du Peter W?
Jag har nämnt Tesla i i3-gruppen på FB ibland. Det är ofrånkomligt.
Haha playback, nej ingen Peter här inte.
Att nämna tesla är något annat tycker jag.
Men det är ofta många tesla-ägare eller tesla-fans som blir motsvarigheten till den där bränslegruppen 2.0 eller vad den heter.
Allt måste inte vara så extremt.
För kontext så är Peter W en notorisk Tesla-hatare som håller till i i3-gruppen.
Jag håller med. Många entusiastiska Tesla-ägare gör mer skada än nytta i diverse kommentarsfält.
Fanatiska människor tappar ju lätt i trovärdighet. Det blir ju som att diskutera med en fotbolls-supporter om vilket lag som egentligen spelar bäst.