Sida 252 av 464

Re: Väntrum Model 3

Postat: 12 maj 2021 00:07
av TeslaRoq

Re: Väntrum Model 3

Postat: 12 maj 2021 00:15
av linkopia013
TeslaRoq skrev:
Tack!

Nu ska jag bara invänta att jag lyckas hitta mitt reg-nr.

har VIN-nr, men fortfarande inte hittat någon sida som matchar det med ett reg-nr :)

Re: Väntrum Model 3

Postat: 12 maj 2021 00:19
av TeslaRoq
linkopia013 skrev:
TeslaRoq skrev:
Tack!

Nu ska jag bara invänta att jag lyckas hitta mitt reg-nr.

har VIN-nr, men fortfarande inte hittat någon sida som matchar det med ett reg-nr :)
Hemsidan car.info ska visa det så fort den är reggad. Så dyker den inte upp där är den förmodligen inte färdig att komma ut ur garderoben än. Men tids nog!

Re: Väntrum Model 3

Postat: 13 maj 2021 09:44
av Lophornis
Vad är tids ramen från att båten anlöpte Zeebrugge till att bilen finns i Göteborg?

Re: Väntrum Model 3

Postat: 13 maj 2021 10:18
av Dexter
Lophornis skrev:
Vad är tids ramen från att båten anlöpte Zeebrugge till att bilen finns i Göteborg?
När bilen anlände till Zebrugge så tog det 1 1/2 vecka tills jag fick min.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 13 maj 2021 10:19
av ONSatan
Lophornis skrev:
Vad är tids ramen från att båten anlöpte Zeebrugge till att bilen finns i Göteborg?
Nån skrev tidigare i tråden att tiden mellan Zeebrugge och Malmö var 16 dagar våren 2020. Borde väl fortsatt vara något liknande (transporten till GBG borde väl knappast kunna kosta mer än en dag extra ink stopp?)?
Möjligen att man kan dra av en dag nu då gränsövergångarna är enklare nu än under ”Coronavåren 2021”… :D (hoppas, hoppas)

Re: Väntrum Model 3

Postat: 13 maj 2021 17:06
av OfarligTesla
TeslaRoq skrev:
Fick träff med mitt VIN idag och kunde se mitt reg nummer. Tittade på Transportstyrelsen och där står det 640 km WLTP.

Hur säker vågar man känna sig på att man har nya batteriet då? Någon som har exempel på en tidigare 2021:a som man kan se vad det står för range enligt Transportstyrelsen?

Sidospår är att de uppger räckvidd i stad till 779 km (!). Har sett tester när de kör en 2021:a i 70 mph 310 miles (nästan 50 mil) men har ännu inte sett en video där någon kör i typ 30 kmh och ser hur långt man kommer haha.
Du råkar inte kunna kika vad för förbrukning enligt WLTP de har reggat? Försöker reda ut hur de gjort med batteriet osv i registreringarna.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 13 maj 2021 17:40
av Fingk
OfarligTesla skrev:
Du råkar inte kunna kika vad för förbrukning enligt WLTP de har reggat? Försöker reda ut hur de gjort med batteriet osv i registreringarna.
147Wh/km står det på min som har 640km på transportstyrelsens sida.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 14:57
av larsos
Har 11/5 beställt och matchat en LR Midnight Silver med dragkrok och 18". Preliminär leverans i mitten av juni.

Det VIN jag hittar i källkoden visar att den är USA-producerad, innebär äldre batteriet och inredningen? Är alla med dragkrok som kan leveras nu, USA-producerade och av äldre snitt?

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 15:01
av OfarligTesla
Fingk skrev:
OfarligTesla skrev:
Du råkar inte kunna kika vad för förbrukning enligt WLTP de har reggat? Försöker reda ut hur de gjort med batteriet osv i registreringarna.
147Wh/km står det på min som har 640km på transportstyrelsens sida.
Tackar, försöker bli klok på varför de reggar WLTP som 640 km men presenterar det som 614 km på hemsidan…

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 15:27
av SuperDUDE
larsos skrev:
Har 11/5 beställt och matchat en LR Midnight Silver med dragkrok och 18". Preliminär leverans i mitten av juni.

Det VIN jag hittar i källkoden visar att den är USA-producerad, innebär äldre batteriet och inredningen? Är alla med dragkrok som kan leveras nu, USA-producerade och av äldre snitt?
Om jag har förstått rätt så har i princip alla bilar detta kvartalet det nya batteriet och inredningen.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 15:39
av flipmac
larsos skrev:
Har 11/5 beställt och matchat en LR Midnight Silver med dragkrok och 18". Preliminär leverans i mitten av juni.

Det VIN jag hittar i källkoden visar att den är USA-producerad, innebär äldre batteriet och inredningen? Är alla med dragkrok som kan leveras nu, USA-producerade och av äldre snitt?
LR som sålts i Europa har väl aldrig varit tillverkad någon annanstans än i USA? Bara SR som kommer från Kina.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 16:53
av billyohgren
flipmac skrev:
larsos skrev:
Har 11/5 beställt och matchat en LR Midnight Silver med dragkrok och 18". Preliminär leverans i mitten av juni.

Det VIN jag hittar i källkoden visar att den är USA-producerad, innebär äldre batteriet och inredningen? Är alla med dragkrok som kan leveras nu, USA-producerade och av äldre snitt?
LR som sålts i Europa har väl aldrig varit tillverkad någon annanstans än i USA? Bara SR som kommer från Kina.
Ska man vara petig, så är det väl så att det finns några LR i UK, och kanske Tyskland, som kommer från Kina.
Men i Sverige har vi bara fått SR+ från Kina. Tror det kom ett gäng i december 2020 och kommande leverans med SR+ är även den från kina :)

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 16:57
av seafarer
Kommande leverans från SR+ Är från Kina? Nån indikation om det är CATL batteriet då? Där är det klar fördel att kunna ladda 100%, nackdelen har väl varit laddhastigheten som varit relativt lågt som jag förstått det.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 17:00
av billyohgren
seafarer skrev:
Kommande leverans från SR+ Är från Kina? Nån indikation om det är CATL batteriet då? Där är det klar fördel att kunna ladda 100%, nackdelen har väl varit laddhastigheten som varit relativt lågt som jag förstått det.
Om du går in på den här lagerbilen som är under leverans https://www.tesla.com/sv_SE/new/LRW3212 ... edirect=no Så ser du i adressen att den börjar på LRW, det betyder att den är tillverkad i Kina.

De som kommer från USA börjar på 5YJ :) https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJ3210 ... edirect=no

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 18:11
av seafarer
Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 18:23
av martinot
seafarer skrev:
Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.
Jo, Tesla har ju hamnat i onåd hos CCP nu. Då de saboterar deras försäljning internt i Kina så måste de kanske öka exporten för att avsätta produktionen.

Troligen samma järnfosfat från CATL som tidigare (har inte hört något annat skulle vara på gång.)

Re: Väntrum Model 3

Postat: 14 maj 2021 21:40
av Dinsdale
seafarer skrev:
Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.
Min beställda SR+ har VIN med sjunde tecknet "F", det ska enligt bland annat https://nextmove.de/model-3-with-lfp-ce ... nter-test/ betyda den batterityp som går att ladda till 100%.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 15 maj 2021 12:54
av Electron
Hejsan,
har chattat samt pratat med säljare som säger att jag kommer få den nya M3 long range med dragkrok. Leverans i mitten på juni.
Det som är konstigt är att jag fortfarande inte fått VIN-nr. Kollat på fakturor där chassinr = 0. Kollat i källkoden och letat efter texsträng. Men icke.
Nån fler som har detta?

Re: Väntrum Model 3

Postat: 15 maj 2021 19:15
av robba87
Fick min slutfaktura idag! Där står både regnummer o chassinummer med. Står preliminär upphämtningsdag 25/5. Dock så har jag det gamla dyrare priset så ska kontakta min advisor för att få det justerat.

Beställt en SR+ Grå med Dragkrok 29/3.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 16 maj 2021 10:19
av SNY
Ny här. Jag tänkte bara kolla. Jag ska hämta upp min M3 nu på fredag. Vid Trosta Park. Har fått en tid jag inte kan nu - har ngn erfarenhet av att komma två timmar för sent!? Eller ska man meddela det? Hittar ju inget nummer till Tesla å ringa för att boka om.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 16 maj 2021 13:59
av dave
SNY skrev:
Ny här. Jag tänkte bara kolla. Jag ska hämta upp min M3 nu på fredag. Vid Trosta Park. Har fått en tid jag inte kan nu - har ngn erfarenhet av att komma två timmar för sent!? Eller ska man meddela det? Hittar ju inget nummer till Tesla å ringa för att boka om.
Jag var runt 1h för tidig, inga problem. Med tanke på hur det ser ut där så har jag svårt att tänka mig att det skulle vara några problem så länge bilen är på plats. Du går till en disk, skriver under, får nyckel och så säger de lycka till och du får gå ut och hämta bilen.

Re: Väntrum Model 3

Postat: 16 maj 2021 15:04
av taliz
SNY skrev:
Ny här. Jag tänkte bara kolla. Jag ska hämta upp min M3 nu på fredag. Vid Trosta Park. Har fått en tid jag inte kan nu - har ngn erfarenhet av att komma två timmar för sent!? Eller ska man meddela det? Hittar ju inget nummer till Tesla å ringa för att boka om.
Har du tillgång till appen så kan du kanske skapa ett serviceärende och meddela där?

Re: Väntrum Model 3

Postat: 16 maj 2021 20:26
av marcusw
Dinsdale skrev:
seafarer skrev:
Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.
Min beställda SR+ har VIN med sjunde tecknet "F", det ska enligt bland annat https://nextmove.de/model-3-with-lfp-ce ... nter-test/ betyda den batterityp som går att ladda till 100%.
Beställde en SR+ i måndags (10/5) och VIN är LRW och har "F" för batterityp även på den, troligtvis samma skeppning?
Läste artikeln du länkade till, ser ju halvroligt ut med de den nya batteri-typen! Förhoppningsvis fixas mycket med mjukvaran, då det stora "problemet" verkar vara den platta spänningskurvan med ordentlig topp mot fulladdat och dal när det börjar ta slut.
Men jag missade var de nämner att det går att ladda till 100%, eller menade du att det INTE går att ladda till 100%?

Re: Väntrum Model 3

Postat: 17 maj 2021 07:50
av marcusw
marcusw skrev:
Dinsdale skrev:
seafarer skrev:
Intressant att en till sändning med SR+ kommer från Kina. Då är den stora frågan vilket batteri dessa har.
Min beställda SR+ har VIN med sjunde tecknet "F", det ska enligt bland annat https://nextmove.de/model-3-with-lfp-ce ... nter-test/ betyda den batterityp som går att ladda till 100%.
Beställde en SR+ i måndags (10/5) och VIN är LRW och har "F" för batterityp även på den, troligtvis samma skeppning?
Läste artikeln du länkade till, ser ju halvroligt ut med de den nya batteri-typen! Förhoppningsvis fixas mycket med mjukvaran, då det stora "problemet" verkar vara den platta spänningskurvan med ordentlig topp mot fulladdat och dal när det börjar ta slut.
Men jag missade var de nämner att det går att ladda till 100%, eller menade du att det INTE går att ladda till 100%?
Svarar mig själv för framtida trådläsare! Läste vidare här i lite äldre trådar, och jag gick från lite ångest över att jag skulle få en M3 MiC till att vara rent av glad att det blir en MiC och inte MiA. Bättre byggkvalitet och tåligare batterier (i den bemärkelsen att de klarar att just laddas till 100% oftare utan att ta skada), dessutom med uppdateringen som kom i mars så är snabbladdningen där den ska vara. Så nu bara längtar jag till den kommer, prel v25!