Menar du om du kan få uppdateringar trots att du är utomlands? Svaret är nog ja. Min bil hade fram till i våras ett utländskt SIM-kort, jag roamade alltså hela tiden. Uppdateringar fick jag ändå.boreno skrev:Laddar bilen ned uppdateringar över 4G även när man roamar?
V.8 på gång:-)
Moderator: Redaktion
Re: V.8 på gång:-)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jobbar du på vår IT avdelning?znak3 skrev:Lol. Trodde aldrig jag skulle gå ut o kolla till bilen en lördagskväll. Är detta sunt?
Dom skulle göra en uppdatering fredagen den 6:e oktober...
Nu sa dom inte vilket år men tror du skulle platsa bra där

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
orca skrev:Hade fått meddelande när jag sov, så fort som fan ner och trycka på install now!! (Så nu gör ja precis det som ja brukar håna de med iphone för när de trycker på uppdatera och sedan funkar 90% av grejjerna innan första patchen..., bara inte mina falcon wings slutar fungera, de har varit exemplariska)
De ska tydligen gå fortare att öppna och stänga i 8.0, märkt någon skillnad?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- Peter Holm
- Teslaägare
Grrrr.... nu kom den och jag som måste använda bilen hela dagen 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Såvitt jag vet så roamar du även i SE, då det inte är ett svenskt IMSI i bilen.mati skrev:Menar du om du kan få uppdateringar trots att du är utomlands? Svaret är nog ja. Min bil hade fram till i våras ett utländskt SIM-kort, jag roamade alltså hela tiden. Uppdateringar fick jag ändå.boreno skrev:Laddar bilen ned uppdateringar över 4G även när man roamar?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- peterlauri
- Teslaägare
Tycker dom är märkbart snabbare när jag handlade i morse.Johnalm skrev:orca skrev:Hade fått meddelande när jag sov, så fort som fan ner och trycka på install now!! (Så nu gör ja precis det som ja brukar håna de med iphone för när de trycker på uppdatera och sedan funkar 90% av grejjerna innan första patchen..., bara inte mina falcon wings slutar fungera, de har varit exemplariska)
De ska tydligen gå fortare att öppna och stänga i 8.0, märkt någon skillnad?
Nu kom den! Vaknade på morgonen och såg det fina meddelandet på iPhones skärm. New software avalible. Rusade ut till bilen och har man 2.40.21.
Snart iväg och prova!
Snart iväg och prova!
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
- peterlauri
- Teslaägare
Tydligen skulle det vara fyra. I morse när jag kom till bilen stod lysena på igen :/ Men jag skapade en separat tråd om detta.Tars skrev:Det ska va FYRA!!!!peterlauri skrev:La in tre bananer i frunken, och så slutade det lysa... Tack för tipset!Herr X skrev:Ojoj!!? Lös både fram- och baklampor? Det var inte bra - då har något gått fel. Du måste omedelbart göra frunk-hacket för att inte bricka bilen!peterlauri skrev:Brukar fram- och baklampor lysa när uppdateringen är klar? :/ Den lyste upp garaget när jag kom in för att kolla om jag fått 8.0.
Skickat från min puckophone med Tapatalk
En svensk medlem på amerikanska TMC (vigge50, kanske medlem här också?) tog upp att Fleet Learning var avstängd som standard i EU. För att man ska kunna bidra till Fleet Learning för AP och andra Tesla-tjänster måste denna inställning aktiveras manuellt i Settings.
Se tråd här för skärmdumpar och utförligare förklaring:
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1770461/
Edit: såg att det redan fanns en egen tråd om detta. Nåväl, tycker det behövs flera påminnelser om att aktivera denna viktiga funktion
Edit: såg att det redan fanns en egen tråd om detta. Nåväl, tycker det behövs flera påminnelser om att aktivera denna viktiga funktion

MY LR, Pearl White
Ja, jag spred det när jag såg HerrX tråd på forumetKirre skrev:En svensk medlem på amerikanska TMC (vigge50, kanske medlem här också?) tog upp att Fleet Learning var avstängd som standard i EU. För att man ska kunna bidra till Fleet Learning för AP och andra Tesla-tjänster måste denna inställning aktiveras manuellt i Settings.

Skönt att man äntligen fått en rejäl V8 installerad i Teslan 

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Solklart specialfall, kan ju inte vara många med icke självstängande lucka, så det kanske dom inte tänkte påbat skrev:Har alla med europeiska ej-självstängande laddluckor fått felmeddelande om problem med luckan? Känns som miss av test av ett specialfall isf.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tänk då när det blir V12!mahulkp skrev:Skönt att man äntligen fått en rejäl V8 installerad i Teslan
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Tog en fin morgontur E4 mot Sollentuna. Trevligt sällskap av en grå tesla bakom mig, båda glada och nyfikna på v8. Härliga tider
Jag tycker det vita ljusskenet är en förbättring. Nu är det lättare att se att det är dags att hålla i ratten. Ska ut o testa mer nu

Jag tycker det vita ljusskenet är en förbättring. Nu är det lättare att se att det är dags att hålla i ratten. Ska ut o testa mer nu

2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
- Bjelke
- Teslaägare
Kör på pojkar! 
Så man vet när man vågar lägga in det

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nästan otrevligt mot oss som väntar, att du inte lagt in om du har chansen Bjelke.Bjelke skrev:Kör på pojkar!

Startar snart en "Jaha, du har inte heller fått?"-tråd.

- Bjelke
- Teslaägare
Åh, jag har inte heller fått det än (och brukar oftast få vänta ca 2 veckor) men OM jag får det idag tex så tänker jag inte lägga inte lägga in det direkt iafbeef skrev:Nästan otrevligt mot oss som väntar, att du inte lagt in om du har chansen Bjelke.Bjelke skrev:Kör på pojkar!
Så man vet när man vågar lägga in det![]()
Startar snart en "Jaha, du har inte heller fått?"-tråd.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har kört Borås Ulricehamn tur retur nu och kan konstatera att Autopiloten inte längre bromsar utan anledning på de sträckan som den gjorde tidigare 
Antagligen har kameran fått högre prio än de dåligt uppdaterade kartorna i navigatorn
Tycker också att den fungerar bättre vid omkörningar, "behåller farten bättre".

Antagligen har kameran fått högre prio än de dåligt uppdaterade kartorna i navigatorn
Har min inne på service o lite småfix sedan i onsdags. Inte ofta men längtar till måndag när det är lördag..
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Åh vad skönt! Tack för rapporten!Logge skrev:Har kört Borås Ulricehamn tur retur nu och kan konstatera att Autopiloten inte längre bromsar utan anledning på de sträckan som den gjorde tidigare
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Nu kan man lägga in Teslapodden som favorit i TuneIn, tror inte att det har gått tidigare.
Tyvärr får jag "Load error" när jag skall lyssna, någon som har samma problem?
Tyvärr får jag "Load error" när jag skall lyssna, någon som har samma problem?
Beställd Model X Long Range
Såld Model X 90D 2016
Såld Model S 85D 2015
Såld Model S 85D 2015
Efter 15 mil har jag inte märkt att AP tar hänsyn till bilar i filen bredvid, snarare tvärtom.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Inga trix som kan snabba på, reset med rullknapparna, 3-4 bananer i frunken, SC wifi?
Har haft bilen en vecka, första update:en för mig.
Har haft bilen en vecka, första update:en för mig.

Är inte galet förtjust i att kartan tar över knapparna. Borde vara ett val. Dessutom. Swipe och snabbknappar för home och work??? Om det är några ställen jag verkligen inte behöver navigationshjälp till är det väl hem och till jobbet. Ge oss möjligheten till delmål i navigationen istället...
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Fördelen med att berätta för bilen att man är på väg hem är att man kan få mer eller mindre relevant hjälp vid trafikproblem längs vägen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS