Re: Väntrum Model 3
Postat: 04 maj 2021 10:28
Så är det absolut. Hade en S90D innan och hade helt glömt hur enorm ratten är. Bara det tar bort en del av den sportigare känslan.
Jag hade också en MS som lånebil. Den kändes stor, på ett dåligt sätt....fakerlind skrev:Min M3 LR är inne för service och jag har deras P85D som lånebil. Börjar bli osäker på min beställning av ny S…det har såklart hänt en del sedan denna modell, men det är verkligen mer åka än köra.
Mm, satt i den nya interiören (nu gamla) i 3an för första gången igår och måste säga att där har Tesla lyckats. De har tagit mycket av de jag tyckte var billigt i den och löst det, allt kändes mer robust när man tog i saker. Tror nog den senaste förändringen gör ännu mer för att förstärka detta. Sportigheten var förhöjd kan jag säga.fakerlind skrev:Så är det absolut. Hade en S90D innan och hade helt glömt hur enorm ratten är. Bara det tar bort en del av den sportigare känslan.
Fick också en påse elbilar när min var klar efter fix av några saker efter leverans (fläckar och en skada som ej än är löst vilket krävde beställd del).fakerlind skrev:För er ”soon to be” ägare som hör en massa gnäll om servicenivån hos Tesla, så finns det kontraster. Fick en tid på 1 vecka, allt fixat på utsatt tid (byte av länkarm - utan kostnad såklart), fri lånebil och en liten present när jag var klar.
Ja verkligen. Låter som du var inne med en äldre bil på någon service? Då förstår jag att det känns extra positivt för jag misstänkte att godiset endast var för nya kunder som hade problem med leverans. Bara att det är ett faktum tycker jag är under all kritik oavsett servicenivå efter.fakerlind skrev:Tråkigt. Nu handlade det kanske inte så mycket om priset på godispåsen utan en generell kundupplevelse. Jag lämnar Teslas service center som en nöjd kund vilket ändå får ses som syftet med denna gest?
Supertrevligt om alla som lämnar in för garantiärenden osv får godisfakerlind skrev:Har en M3 LR från -19. Min andra Tesla.
Känns som att mitt försök att ge lite kontrast gick sådär
Måste vara riktigt plågsamt att köpa premiumbil av andra märken isf. Teslas service har ju bäst betyg enligt kundundersökningar.dave skrev:Som jag skrev, fin gest, bra service. Men hade helst sluppit allt vilket man borde vid köp av en ny premiumbil.
Först tack för din historia om bra upplevelse på SC. Bra motkraft till de annars lite negativa tonerna som ljuder här inne haha.fakerlind skrev:Tittade lite på färjan till Zeebrugge och det ser ut som den ankommer 12/5. Borde väl innebära leveranser i början av juni då kanske?
Själv kikar jag in där dagligen. Som jag förstått så kommer "GLOVIS Cosmos" från SF till Zeebrugge med teslor 9 maj och "LAKE Fuxian" från SF till Zeebrugge med teslor någonstans runt 21 maj.T__ skrev:Gällande fartygstrafik finns även denna tråd: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 02/page-63
(Har vart uppe i tråden förut)
Som jag förstår är Lake Fuxian nästa fartyg som anländer till Zeebrugge med Performance 3or.
Har någon fått leveransdatum eller VIN på M3P?
Beställt performance i mars, ännu inte fått VIN eller närmare leverans än Maj. Men samma spec (-vinterdäck) finns som lagerbil...T__ skrev:Gällande fartygstrafik finns även denna tråd: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 02/page-63
(Har vart uppe i tråden förut)
Som jag förstår är Lake Fuxian nästa fartyg som anländer till Zeebrugge med Performance 3or.
Har någon fått leveransdatum eller VIN på M3P?
Hur många mil har din bil gått? Är inne på liknande reparation nu och Tesla vägrar ta det på garanti eller goodwill.fakerlind skrev:För er ”soon to be” ägare som hör en massa gnäll om servicenivån hos Tesla, så finns det kontraster. Fick en tid på 1 vecka, allt fixat på utsatt tid (byte av länkarm - utan kostnad såklart), fri lånebil och en liten present när jag var klar.
Hej tack för snabbt svar.fakerlind skrev:Vad märkligt? Min har snart gått 5k.
Inte för att vara sån men kan ni inte skapa en egen tråd för detta istället för att spamma väntrumstråden?NiklasTesla skrev:Hej tack för snabbt svar.fakerlind skrev:Vad märkligt? Min har snart gått 5k.
Min har gått precis över 8K och då är det så fyrkantigt att det faller utanför garantin även fast jag haft felet sedan miltal som var inom garantiperioden.
MVH
Absolut lämnar uppdatering i annan tråd när jag hämtat ut bilen. MVHReNewAble skrev:Inte för att vara sån men kan ni inte skapa en egen tråd för detta istället för att spamma väntrumstråden?NiklasTesla skrev:Hej tack för snabbt svar.fakerlind skrev:Vad märkligt? Min har snart gått 5k.
Min har gått precis över 8K och då är det så fyrkantigt att det faller utanför garantin även fast jag haft felet sedan miltal som var inom garantiperioden.
MVH