Model 3 spotting
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 spotting
Luftfjädring på denna? För inte är väl stålfjädrarna justerade så där högt?
Förstår man inte hur man öppnar dörrarna så får man inte åka med. Det blir en bra test.
Förstår man inte hur man öppnar dörrarna så får man inte åka med. Det blir en bra test.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ser fram mot när dom visar upp den där Spaceship-delen förresten...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Yes. Man trycker in med tummen på den breda delen och sen greppar med handenSimon skrev:Går dörrarna att öppna med en hand?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Man kan se det i följande video från 02:43chpaulin skrev:Yes. Man trycker in med tummen på den breda delen och sen greppar med handenSimon skrev:Går dörrarna att öppna med en hand?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Bjelke skrev:Ser fram mot när dom visar upp den där Spaceship-delen förresten...

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
På Zoe har bakdörrarna handtag med samma princip. Man får alltid undervisa folk i hur man använder dem. Dessutom är de kamouflerade så folk ser inga handtag alls först.
När jag fick min Model S så slutade jag med vigselring.mans71 skrev:Kommer att bli mycket skrap efter vigselringen på dom dörrarna.
Ok kanske inte exakt därför. Är för övrigt fortfarande lyckligt gift

@sabbe: lovande ut när det gäller linjeringsproblem. Huv, baklucka ex. Tycker det ser väldigt bra ut.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Vaas är det förvarings utrymme i både dörrar och i ryggen på framstolar ?
Blir mer och mer sugen på 3an tycker dock att instrumentpanelen har mycket att önska
Blir mer och mer sugen på 3an tycker dock att instrumentpanelen har mycket att önska
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag fattar inte att det ska vara så svårt att öppna dörrsidorna i Model S, utrymmet finns ju där bakom samt Model X och 3 har det. Känns nästan löjligt att Model S inte har det.e5m1r skrev:Vaas är det förvarings utrymme i både dörrar och i ryggen på framstolar ?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Snart dags för en större uppdatering av S:en?HelectriC skrev:Jag fattar inte att det ska vara så svårt att öppna dörrsidorna i Model S, utrymmet finns ju där bakom samt Model X och 3 har det. Känns nästan löjligt att Model S inte har det.e5m1r skrev:Vaas är det förvarings utrymme i både dörrar och i ryggen på framstolar ?
Ja, det känns betryggande när jag precis beställt enJerker skrev:Snart dags för en större uppdatering av S:en?HelectriC skrev:Jag fattar inte att det ska vara så svårt att öppna dörrsidorna i Model S, utrymmet finns ju där bakom samt Model X och 3 har det. Känns nästan löjligt att Model S inte har det.e5m1r skrev:Vaas är det förvarings utrymme i både dörrar och i ryggen på framstolar ?

Model 3-24/Polestar 3-24
Sabbe skrev:
Vänta nu lite. Har de bara ett midjebälte på mittplatsen där bak? Där det ligger en sådan där ful bälteshållare och hoppar omkring dessutom?
Sådana hör hemma på gamla volvo 240 i bästa fall. (Även vissa nyare BMW har det märkligt nog). Ser horribelt ut.
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Behöver inte vara midjebälte. I Zoen sitter mittenbältet i taket och man får "göra sig" ett 3-punktsbälte genom att det är två fästen på bältet som man knäpper fast på var sida om sig.muran skrev:Sabbe skrev:
Vänta nu lite. Har de bara ett midjebälte på mittplatsen där bak? Där det ligger en sådan där ful bälteshållare och hoppar omkring dessutom?
Sådana hör hemma på gamla volvo 240 i bästa fall. (Även vissa nyare BMW har det märkligt nog). Ser horribelt ut.
Ok, fast på bilden ser man en sådan där liten bältesflärp med bälteshållare i sig.Jerker skrev:Behöver inte vara midjebälte. I Zoen sitter mittenbältet i taket och man får "göra sig" ett 3-punktsbälte genom att det är två fästen på bältet som man knäpper fast på var sida om sig.muran skrev:Sabbe skrev:
Jag valde bort BMW 3-serie för några år sedan bland annat på just den detaljen. Tycker det ser så extremt billigt ut.
S75D Pearl white
Bra poäng. Får hoppas att det på bilden bara var en icke-färdig produkt och att den färdiga komma med vanligt snyggt integrerat 3-punktsbälte.Jerker skrev:Kan man få högsta betyg om inte alla sittplatser har 3-punktsbälte?
S75D Pearl white
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Är det inte delbart för att kunna fälla sätet? Billigare variant än i S kanske. Zoen har ju såmuran skrev:Bra poäng. Får hoppas att det på bilden bara var en icke-färdig produkt och att den färdiga komma med vanligt snyggt integrerat 3-punktsbälte.Jerker skrev:Kan man få högsta betyg om inte alla sittplatser har 3-punktsbälte?
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Tror att det är falskt alarm. Bilden verkar bara vara tagen ur en konstig vinkel. Kollar man högst upp tycker jag att det ser ut som att man skymtar bältet och där nere skymtar man något som ser ut som själva knäppet.
Jo, det har du rätt i! Synd bara att mittenbältets fäste inte är som de andra. Det är ju standard idag.Anderzzon skrev:Tror att det är falskt alarm. Bilden verkar bara vara tagen ur en konstig vinkel. Kollar man högst upp tycker jag att det ser ut som att man skymtar bältet och där nere skymtar man något som ser ut som själva knäppet.