Summering?
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 283
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: Ionitys laddnätverk
Dubbelt så många stationer och tre gånger fler laddpunkter.
Betallösning med kort är på G.
Nytt abonnemang utan ett års löptid.
Osv osv
Re: Ionitys laddnätverk
Ser att Hyundais laddkort ChargeMyHyundai har nya villkor för Ionity-delen från idag också. Nu kan man betala 89kr/mån och får då 1,6kr i rabatt per kWh. Initial längd på avtalet är nu 3 månader står det.
Tidigare var det 139kr/mån, 3,20kr/kWh, 12 mån bindningstid.
Tidigare var det 139kr/mån, 3,20kr/kWh, 12 mån bindningstid.
IONITY
Grundavgift
89,00 SEK / månad
Rabatt
-1,60 SEK/kWh
När du är inloggad ser du alltid de tillämpliga priserna (inklusive rabatter) på kartan i appen eller på Charge myHyundais webbplats. Rabatterna kan variera på andra marknader. Hämta hela prislistan för mer information.
IONITY-paketet har en initial längd på 3 månader. Därefter löper det tills vidare och kan sägas upp av kunden med påverkan på avtalets referensdatum. Avtalets referensdatum är den dag i månaden som motsvarar det datum då paketet bokades. Om exempelvis IONITY-paketet bokades den 7 i en månad, blir avtalets referensdatum den 6 följande månader. Om respektive datum inte finns i en viss månad, blir avtalets referensdatum den sista dagen i månaden. Digital Charging Solutions GmbH, företaget bakom Charge myHyundai, kan säga upp IONITY-paketet med en månads uppsägningstid (a) från och med avtalets referensdatum eller (b) i slutet av en kalendermånad. Dessutom avslutas IONITY-paketet automatiskt om laddningsavtalet sägs upp.
Ioniq 5 FE AWD
Re: Ionitys laddnätverk
Inte att missa så sa han även att Ionity går plus i Norge, Sverige och UK. Vilket är intressant med tanke på de diskussioner som pågår här på TCS ibland om lönsamhet på laddstationer.Hoppsan_84 skrev: ↑01 jun 2023 16:32Dubbelt så många stationer och tre gånger fler laddpunkter.
Betallösning med kort är på G.
Nytt abonnemang utan ett års löptid.
Osv osv
Re: Ionitys laddnätverk
Bra och avslappnad intervju med bra information. Känns som de är igång på riktigt nu, de har fattat hur de ska jobba nu men de är ledtider på att komma ifatt. Låter som de varit överraskade av framförallt hur svenska marknaden exploderade plötsligt vilket väl förklarar alla köer vi haft här.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2456
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Nu går mitt avtal snart ut, jag hade 99:- per månad och 3,10 på Ionity.
Funderar på att gå över till Tesla SuC istället, verkar vara bättre lösning just nu.
Eller kanske OKQ8?
.
Funderar på att gå över till Tesla SuC istället, verkar vara bättre lösning just nu.
Eller kanske OKQ8?
.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
-
- Inlägg: 399
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: Ionitys laddnätverk
BMW verkar fortfarande ha kvar sitt löjligt bra ionity pris på 2,88 /kWh vid prenumeration så förstår att BMW bilar är vanliga på ionity.
BMW i4 M50 -22
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2456
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Jag förmodar att varje biltillverkare själva avgör hur mycket de vill subventionera Ionity laddning.
Med 137:- i månadsavgift så blir brytpunkten 300 kWh per år för BMW ägare.
Vid den nivån blir totalpriset 8,70 per kWh.
Sedan sjunker priset ju mer du laddar, vid 1000 kWh blir
totalpriset 4,52 per kWh.
.
Med 137:- i månadsavgift så blir brytpunkten 300 kWh per år för BMW ägare.
Vid den nivån blir totalpriset 8,70 per kWh.
Sedan sjunker priset ju mer du laddar, vid 1000 kWh blir
totalpriset 4,52 per kWh.
.
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Re: Ionitys laddnätverk
Innan jag fick nya bilen så körde jag med SuC-abonnemanget och hade inte laddad på Ionity på ca 2år. Har funkat galant då Ionity nästan alltid har hög belastning. Nu med nya bilen fick jag ett år gratis med Elli och kommer nyttja Ionity igen. Får se om det kanske lugnar ner sig lite där nu när alla som letar den billigaste laddningen byter ställe.
Men hade jag inte gratis året så skulle jag fortsatt med SuC-abonnemang.
Men hade jag inte gratis året så skulle jag fortsatt med SuC-abonnemang.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
-
- Inlägg: 283
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: Ionitys laddnätverk
Får krypa till korset och säga att något är fel på nuvarande system.
Stötte på taxi maffian i Malmö när jag var på väg ner/upp till södra Tyskland förra veckan.
3st taxi står och laddar på Ionity och alla hade mellan 92-96% laddning på nedvägen och 2 st på hemvägen i ungefär samma scenario.
Laddar med sådär 15-20kW och ändå står folk och väntar, dom måste ju också få vänta på andra idioter vilket bör göra att dom slutar idotladda tycker man men så långt kanske dom inte tänker.
Blev SuC hela vägen hem, sista laddningen på Ionity var i Danmark.
400mil avklarade med Ionity och 60 med SuC.
Stötte på taxi maffian i Malmö när jag var på väg ner/upp till södra Tyskland förra veckan.
3st taxi står och laddar på Ionity och alla hade mellan 92-96% laddning på nedvägen och 2 st på hemvägen i ungefär samma scenario.
Laddar med sådär 15-20kW och ändå står folk och väntar, dom måste ju också få vänta på andra idioter vilket bör göra att dom slutar idotladda tycker man men så långt kanske dom inte tänker.
Blev SuC hela vägen hem, sista laddningen på Ionity var i Danmark.
400mil avklarade med Ionity och 60 med SuC.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Re: Ionitys laddnätverk
Kanske dags för minutavgift.LasseTM skrev: ↑09 jun 2023 19:37Får krypa till korset och säga att något är fel på nuvarande system.
Stötte på taxi maffian i Malmö när jag var på väg ner/upp till södra Tyskland förra veckan.
3st taxi står och laddar på Ionity och alla hade mellan 92-96% laddning på nedvägen och 2 st på hemvägen i ungefär samma scenario.
Laddar med sådär 15-20kW och ändå står folk och väntar, dom måste ju också få vänta på andra idioter vilket bör göra att dom slutar idotladda tycker man men så långt kanske dom inte tänker.
Blev SuC hela vägen hem, sista laddningen på Ionity var i Danmark.
400mil avklarade med Ionity och 60 med SuC.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19929
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Ionitys laddnätverk
Ja i det caset känns det ganska solklart.Dafro skrev: ↑09 jun 2023 21:35Kanske dags för minutavgift.LasseTM skrev: ↑09 jun 2023 19:37Får krypa till korset och säga att något är fel på nuvarande system.
Stötte på taxi maffian i Malmö när jag var på väg ner/upp till södra Tyskland förra veckan.
3st taxi står och laddar på Ionity och alla hade mellan 92-96% laddning på nedvägen och 2 st på hemvägen i ungefär samma scenario.
Laddar med sådär 15-20kW och ändå står folk och väntar, dom måste ju också få vänta på andra idioter vilket bör göra att dom slutar idotladda tycker man men så långt kanske dom inte tänker.
Blev SuC hela vägen hem, sista laddningen på Ionity var i Danmark.
400mil avklarade med Ionity och 60 med SuC.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Ionitys laddnätverk
Jag har ju sagt det länge, men då försöker ni ju stena mig....LasseTM skrev: ↑09 jun 2023 19:37Får krypa till korset och säga att något är fel på nuvarande system.
Stötte på taxi maffian i Malmö när jag var på väg ner/upp till södra Tyskland förra veckan.
3st taxi står och laddar på Ionity och alla hade mellan 92-96% laddning på nedvägen och 2 st på hemvägen i ungefär samma scenario.
Laddar med sådär 15-20kW och ändå står folk och väntar, dom måste ju också få vänta på andra idioter vilket bör göra att dom slutar idotladda tycker man men så långt kanske dom inte tänker.
Blev SuC hela vägen hem, sista laddningen på Ionity var i Danmark.
400mil avklarade med Ionity och 60 med SuC.
Re: Ionitys laddnätverk
Bengt-re skrev: ↑11 jun 2023 18:20Jag har ju sagt det länge, men då försöker ni ju stena mig....LasseTM skrev: ↑09 jun 2023 19:37Får krypa till korset och säga att något är fel på nuvarande system.
Stötte på taxi maffian i Malmö när jag var på väg ner/upp till södra Tyskland förra veckan.
3st taxi står och laddar på Ionity och alla hade mellan 92-96% laddning på nedvägen och 2 st på hemvägen i ungefär samma scenario.
Laddar med sådär 15-20kW och ändå står folk och väntar, dom måste ju också få vänta på andra idioter vilket bör göra att dom slutar idotladda tycker man men så långt kanske dom inte tänker.
Blev SuC hela vägen hem, sista laddningen på Ionity var i Danmark.
400mil avklarade med Ionity och 60 med SuC.



27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Ionitys laddnätverk
För Er som reser i norr - Nu monteras äntligen stolparna i Jävre, precis bredvid E4! 6 st blir det i denna omgång, ska enligt uppgift driftas inom tre veckor.
Jag tror den kan utmana SuC Björkliden när det gäller vacker plats. ICA, restaurang, ställplats och sommaröppet hamnkafé finns inom ett hundratal meter.
https://maps.app.goo.gl/NQpUD24gtdDkhJ597?g_st=ic
Jag tror den kan utmana SuC Björkliden när det gäller vacker plats. ICA, restaurang, ställplats och sommaröppet hamnkafé finns inom ett hundratal meter.
https://maps.app.goo.gl/NQpUD24gtdDkhJ597?g_st=ic
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Ionitys laddnätverk
Nu har Storuman och Arvidsjaur dykt upp som ”now building” på Ionitys hemsida. Kul att se att de bygger i hela Sverige, även om jag hellre hade sett att E4an förtätades först.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: Ionitys laddnätverk
Vågar man hoppas på att de byggt klart före augusti månntro?
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Re: Ionitys laddnätverk
Jag var och pratade med Ionitys representant i dag här i Jävre, som det ser ut idag kommer denna station att driftas i slutet av nästa vecka. Han hade varit upp till Storuman och Arvidsjaur och det lät som de låg näst i tur här uppe.
Vidare skulle de etablera även i Umeå och Skellefteå under hösten/vintern! Så det verkar onekligen som att Ionity nu även inriktar sig på vägnätet vid sidan av E4 även här uppe i norr.
I Jävre blir det sex laddare till att börja med men här är förberett för fler vartefter statistik börjar finnas. Laddarna är ABB gen 4 och kommer även att förses med betalmöjlighet via chip.
Så de verkar som att de menar allvar nu. Det vore ju skönt att kunna hålla sig till en eller två laddnätverk i framtiden

Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Ionitys laddnätverk
Trevligt! Det blir nog ett laddstopp i Jävre för mig om dryga två veckor då!roffe_s skrev: ↑20 jun 2023 21:41Jag var och pratade med Ionitys representant i dag här i Jävre, som det ser ut idag kommer denna station att driftas i slutet av nästa vecka. Han hade varit upp till Storuman och Arvidsjaur och det lät som de låg näst i tur här uppe.
Vidare skulle de etablera även i Umeå och Skellefteå under hösten/vintern! Så det verkar onekligen som att Ionity nu även inriktar sig på vägnätet vid sidan av E4 även här uppe i norr.
I Jävre blir det sex laddare till att börja med men här är förberett för fler vartefter statistik börjar finnas. Laddarna är ABB gen 4 och kommer även att förses med betalmöjlighet via chip.
Så de verkar som att de menar allvar nu. Det vore ju skönt att kunna hålla sig till en eller två laddnätverk i framtiden![]()
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: Ionitys laddnätverk
Nu är Ionity Jävre igång, live and kicking


Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Ionitys laddnätverk
Kul! Lämpligt just till Piteå Summer Games, dit jag tänkte dra husvagnen..
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Re: Ionitys laddnätverk
Jo, det verkar som att det kom rätt i tid:) Många föräldrar och äldre syskon här ikring som jobbar ideella pass och ställplatsen blev för övrigt utsedd till Sveriges vackraste för ett par år sedan, har nybyggd servicebyggnad så den kanske kan vara ett alternativ om Du inte vill svettas vid någon fotbollsplan;) Välkommen i alla fall och lycka till med fotbollen!samuelsu skrev: ↑29 jun 2023 16:11Kul! Lämpligt just till Piteå Summer Games, dit jag tänkte dra husvagnen..
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
- Collin87
- Teslaägare
- Inlägg: 532
- Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
- Ort: Bohuslän
- Referralkod: ts.la/kenny368061
Re: Ionitys laddnätverk
Lite kul att det var nr 499. 1 timme senare öppnade dom nr 500 i Tyskland, mellan Frankfurt- Nuremberg.roffe_s skrev: ↑29 jun 2023 14:56Nu är Ionity Jävre igång, live and kickingNågra minuter efter driftsättning var fyra av sex laddare upptagna så den förefaller efterlängtad (av fler än mig). Så det är bara att stanna till, syns även på Chargefinder direkt. Välkömmen (som vi säger i Piteå)
2023-06-29 14.50.11.jpg
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
Re: Ionitys laddnätverk
Perfekt! Då kan man ladda och äta räkmacka samtidigt! (Bortsett från att bilen laddar för fort)roffe_s skrev: ↑29 jun 2023 14:56Nu är Ionity Jävre igång, live and kickingNågra minuter efter driftsättning var fyra av sex laddare upptagna så den förefaller efterlängtad (av fler än mig). Så det är bara att stanna till, syns även på Chargefinder direkt. Välkömmen (som vi säger i Piteå)
2023-06-29 14.50.11.jpg
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21