Verkar som om det var två jordskruvar som satt löst... Sjukt irriterande men enkelt löst.Bjelke skrev:Jag kan låtsas bli förvånad om det känns bättre...
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Re: Väntrum Model 3
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
- Trevlig
- Teslaägare
Nu har de polerat igenom lacken och förstört den.... De vill lacka om en men det är inte ok.
Nämen, vad tusan. Du verkar verkligen ha oflyt nuTrevlig skrev:Nu har de polerat igenom lacken och förstört den.... De vill lacka om en men det är inte ok.

- Trevlig
- Teslaägare
Nu har de polerat igenom lacken och förstört den.... De vill lacka om en men det är inte ok. Visst det är lite men bilen är 72h gammal....
Samt att bilen inte gick och ladda i helgen. Lösa skruvar.
Är så trött på alla felen på bilen och har begärt återköp. Tydligen blockerad från att köpa ny ett år.
Är så trött på alla felen på bilen och har begärt återköp. Tydligen blockerad från att köpa ny ett år.
Du verkar ha haft en sjuhelvetes otur. Gäller inte blockeringen en bil med samma specifikationer? Eller helt och hållet? Vad föreställer översta bilden?Trevlig skrev:Nu har de polerat igenom lacken och förstört den.... De vill lacka om en men det är inte ok. Visst det är lite men bilen är 72h gammal....
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
MSM Model Y Performance beställd
Att försöka polera bort det där var sjukt korkatRorspjell skrev:Du verkar ha haft en sjuhelvetes otur. Gäller inte blockeringen en bil med samma specifikationer? Eller helt och hållet? Vad föreställer översta bilden?Trevlig skrev:Nu har de polerat igenom lacken och förstört den.... De vill lacka om en men det är inte ok. Visst det är lite men bilen är 72h gammal....

Jag hade däremot accepterat att dom lackade om. Alla gånger som jag fått bilar omlackerade (via märkesverkstäder) så har det blivit kanonbra gjort och jag har inte sett skillnad mot ny.
Som plåster på såret kan du be om en S sller X som lånebil undertiden dom fixar den.
Nu efter 4 månaders väntan kan (snart) även jag sålla mig till Model 3 ägarna, en blå Model 3 LR men vit klädsel och dragkrok, leverans 31/3. Som jag har väntat 

Eller be om boost uppgraderingen som plåster på såren för den dåliga hanteringen. Kostar dem inget, och ger dig något extra..dfa skrev:Att försöka polera bort det där var sjukt korkatRorspjell skrev:Du verkar ha haft en sjuhelvetes otur. Gäller inte blockeringen en bil med samma specifikationer? Eller helt och hållet? Vad föreställer översta bilden?Trevlig skrev:Nu har de polerat igenom lacken och förstört den.... De vill lacka om en men det är inte ok. Visst det är lite men bilen är 72h gammal....
Jag hade däremot accepterat att dom lackade om. Alla gånger som jag fått bilar omlackerade (via märkesverkstäder) så har det blivit kanonbra gjort och jag har inte sett skillnad mot ny.
Som plåster på såret kan du be om en S sller X som lånebil undertiden dom fixar den.
- Trevlig
- Teslaägare
Det som är mitt på första bilden är rinnande färg under klarlacken på kofångaren.
Vet inte vad jag ska göra. Än, skulle bli uppringd idag.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Nu lät jag bilan falla efter svåra kval och avbokade den vita LR AWD som jag skulle ta leverans av 31. Den hade till och med fått ett regnummer nu!
Men en Y passar oss bättre på alla sätt och vis och jag vet att jag kommer vilja byta så fort det går, så det blir en tillfällig lösning tills de börjar levereras.
Men en Y passar oss bättre på alla sätt och vis och jag vet att jag kommer vilja byta så fort det går, så det blir en tillfällig lösning tills de börjar levereras.
Model Y LR AWD 2022
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det lär nog dröja innan man kan få leverans av någon Model Y.jonasl skrev:Nu lät jag bilan falla efter svåra kval och avbokade den vita LR AWD som jag skulle ta leverans av 31. Den hade till och med fått ett regnummer nu!
Jag fick min Model 3 i december. Visst hoppas jag att jag får min Model Y till hösten, men jag blir inte förvånad om det blir mars 2022.
Tills dess ville jag inte fortsätta köra fossilbil. Det är möjligt att min M3 tappat en del i värde när MY kommer, men jag misstänkte att min gamla bil skulle ha tappat mer.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- pawweshark
- Teslaägare
Usch jag lider med dig, jag har 2st punkter på bilen med rinnande färg....där återköp absolut inte var aktuellt enligt Tesla.Trevlig skrev:Det som är mitt på första bilden är rinnande färg under klarlacken på kofångaren.
Eftersom jag inte godtog Teslas "erbjudande" om mattor till bilen som kompensation så får ARN ta ett beslut nu i vår.
Tesla Model Y LR 2022
- Trevlig
- Teslaägare
pawweshark skrev:Usch jag lider med dig, jag har 2st punkter på bilen med rinnande färg....där återköp absolut inte var aktuellt enligt Tesla.Trevlig skrev:Det som är mitt på första bilden är rinnande färg under klarlacken på kofångaren.
Eftersom jag inte godtog Teslas "erbjudande" om mattor till bilen som kompensation så får ARN ta ett beslut nu i vår.
Va va va? Förstår vad det rätt ville de ge mattor istället för att fixa lacken?
Har koll på alla elbilar och det är en tesla jag vill ha men detta är helt sjukt.
Jag återkommer med info vad de svarar mig.
Så Tesla ville inte fixa lacken utan erbjöd bilmattor värda en struntsumma istället? Wow...pawweshark skrev:Usch jag lider med dig, jag har 2st punkter på bilen med rinnande färg....där återköp absolut inte var aktuellt enligt Tesla.

IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Det lär nog dröja innan man kan få leverans av någon Model Y.mikebike skrev:
[/quote]
Ja, jag är helt med dig där tyvärr. Tror det tar minst 12 men antagligen 18 månader innan det levereras några volymer.
Model Y LR AWD 2022
- pawweshark
- Teslaägare
Nej, Tesla ville lackera om bilen, som vid reklamationstillfället var sprillans ny. Jag hävdade omleverans eller prisreduceringen. Inget av detta godkändes av Tesla.Trevlig skrev:pawweshark skrev:Trevlig skrev:Det som är mitt på första bilden är rinnande färg under klarlacken på kofångaren.
Har koll på alla elbilar och det är en tesla jag vill ha men detta är helt sjukt.
Dessutom har jag repiga inredningsdetaljer, detta följde också med i leveransen

Tesla Model Y LR 2022
- Trevlig
- Teslaägare
Är galet besviken på tesla, kommer sälja alla mina aktier med.
Detta är inte hållbart att man producerar dyra bilar som blir behandlade som skräp.
Detta är inte hållbart att man producerar dyra bilar som blir behandlade som skräp.
rinnig lack som omlackeras är ju så som jag vet att t ex bmw också löser det (o förm. många fler märken). gjordes på vår tesla med. ingen big deal kan jag tycka. finns en gräns på entusiast-petigheten.pawweshark skrev:Nej, Tesla ville lackera om bilen, som vid reklamationstillfället var sprillans ny. Jag hävdade omleverans eller prisreduceringen. Inget av detta godkändes av Tesla.Trevlig skrev:pawweshark skrev:Trevlig skrev:Det som är mitt på första bilden är rinnande färg under klarlacken på kofångaren.
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
- pawweshark
- Teslaägare
Eftersom det var rinnig lack eller avsaknad av lack på 4st oilka partier av bilen så finns det alltid en gräns för vad som är ok.tobiaslej skrev:rinnig lack som omlackeras är ju så som jag vet att t ex bmw också löser det (o förm. många fler märken). gjordes på vår tesla med. ingen big deal kan jag tycka. finns en gräns på entusiast-petigheten.pawweshark skrev:Nej, Tesla ville lackera om bilen, som vid reklamationstillfället var sprillans ny. Jag hävdade omleverans eller prisreduceringen. Inget av detta godkändes av Tesla.Trevlig skrev:pawweshark skrev:Trevlig skrev:Det som är mitt på första bilden är rinnande färg under klarlacken på kofångaren.
Enda positiva med omlackering av bilen är ju att den lacken är tåligare än originalet

Tesla Model Y LR 2022
Denna typen av berättelser gör mig lite orolig inför när jag ska hämta ut min på torsdag.
Men jag ska kanske se det mer filosofiskt.
Förra gången jag hämtade ut en ny bil så fick den en sten på sig från en lastbil som gjorde skador på huv och vindruta när jag hade haft den mindre än 48 timmar.
Vilket gjorde att den behövde lackas om, göra om lackskyddet m.m. Så oddsen borde vara för en bättre nybilsupplevelse denna gången...
Förra gången jag hämtade ut en ny bil så fick den en sten på sig från en lastbil som gjorde skador på huv och vindruta när jag hade haft den mindre än 48 timmar.
Vilket gjorde att den behövde lackas om, göra om lackskyddet m.m. Så oddsen borde vara för en bättre nybilsupplevelse denna gången...
- Trevlig
- Teslaägare
Nja, mitt perspektiv kring det hela är att en av fördelarna med att köpa en tesla är att man slipper lämna in den på services hela tiden.tobiaslej skrev:rinnig lack som omlackeras är ju så som jag vet att t ex bmw också löser det (o förm. många fler märken). gjordes på vår tesla med. ingen big deal kan jag tycka. finns en gräns på entusiast-petigheten.
För mig hann det gå 30 timmar och bilen sprutade felmeddelande och den inte går att ladda. Dom förstör lacken på verkstaden, kofångaren ska lackas om. Helt plötsligt har jag haft en bil cirka 72 timmar som kommer behöva 3 besök på verkstaden inom närmaste månaden. Nämde jag att bilen kostade 710k? Tror Dacia hade skött detta bättre!
Det kan du väl inte mena är ok någon stans? Därför vill jag häva köpet eller ny bil.
Om man inte bor jättelångt ifrån Tesla Service Center eller Mobile Support så känns det ändå rätt OK för min del i väntan på min Y...Merlin skrev:Denna typen av berättelser gör mig lite orolig inför när jag ska hämta ut min på torsdag.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Tycker du tänker rätt, man bör ha rätt att häva köpet. Kontakta någon lite högre upp i hierarkin kanske vore lyckosamt. Tesla borde vilja ha nöjda kunder. Jag har dock negativa erfarenheter av omlackerade bilar av fackman.Trevlig skrev:Nja, mitt perspektiv kring det hela är att en av fördelarna med att köpa en tesla är att man slipper lämna in den på services hela tiden.tobiaslej skrev:rinnig lack som omlackeras är ju så som jag vet att t ex bmw också löser det (o förm. många fler märken). gjordes på vår tesla med. ingen big deal kan jag tycka. finns en gräns på entusiast-petigheten.
För mig hann det gå 30 timmar och bilen sprutade felmeddelande och den inte går att ladda. Dom förstör lacken på verkstaden, kofångaren ska lackas om. Helt plötsligt har jag haft en bil cirka 72 timmar som kommer behöva 3 besök på verkstaden inom närmaste månaden. Nämde jag att bilen kostade 710k? Tror Dacia hade skött detta bättre!
Det kan du väl inte mena är ok någon stans? Därför vill jag häva köpet eller ny bil.
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Jag behöver in med min nya för lite korrigeringar. Får man någon form av kompensation för resandet? Jag har en bit att åka till SC.
- pawweshark
- Teslaägare
Går knappt att få tag på en person "högre" upp, tro mig jag har försökt. Har även skrivit reklamation till Holland med bilder utan att någon återkopplat...Tellus skrev:Tycker du tänker rätt, man bör ha rätt att häva köpet. Kontakta någon lite högre upp i hierarkin kanske vore lyckosamt. Tesla borde vilja ha nöjda kunder. Jag har dock negativa erfarenheter av omlackerade bilar av fackman.Trevlig skrev:.tobiaslej skrev:.
Tesla Model Y LR 2022