Re: Väntrum Model 3
Postat: 16 mar 2021 12:22
Uppdatering från Tesla.
Beräknad leverans 29-31 mars.
Beräknad leverans 29-31 mars.
Såg bara 1 grå model 3Henrik P skrev:En fråga då, står det en ljussilver metallic främst??
Update från Tesla:Daviday skrev:Någon som beställde en lager bil som inte har fått leverans sms? Känns som alla förutom mig har fått sms:et
Tackar!DanneLKPG skrev:Grattis Erik!
Nej, inte vad jag kan se.Moffe94 skrev:Har du rattvärme i din nya?
Fick sms med erbjudande om att hämta tidigare, valde nu på torsdagFrettoo skrev:Fick faktura på förhöjd idagFrettoo skrev:19:00 ikväll fick jag sms med boka leveransFrettoo skrev:Nu efter ca 1h uppdaterades kontosidan med Prel leveranstid 16-24 mars.Frettoo skrev:Då står man i väntrummet igen,
Precis klickat klart på en M3P 2021 svart/svart
Frågade i chatten på tesla.com direkt efteråt och fick svaret att den landar hos dem den 17 mars
Spännade! Har aldrig haft en P modell tidigare
Även VIN framgår på fakturan 906XXX
22a mars på eftermiddagen.
Order 3 mars 16:00
VIN 3 mars 17:00
SMS 3 mars 19:00
Lev 22 mars
Inget regnummer eller annan information om bilen, bara reservationsnummer
Just den där är jag mest nervös över...pjore skrev:Mest störande är skillnaden på färg mellan huv och front. Tveksamt om de kommer fixa detta, tråkigt att det är ett vanligt problem (såg det på flertalet andra bilar som stod där)
pjore skrev:Igår hämtade jag ut en blå LR. I det hela var ihopsättning ok. Några smågrejer som de får fixa. Mest störande är skillnaden på färg mellan huv och front. Tveksamt om de kommer fixa detta, tråkigt att det är ett vanligt problem (såg det på flertalet andra bilar som stod där)
Ingen rattvärme, men hoppas att hårdvaran är där och väntar på att bli aktiverad (man kan ju alltid hoppas).
Fick inte acceleration boost som bonus som vissa verkar ha fått
Version: e5d
Vin: 89xx
Har även en MS sedan tidigare och blev positivt överraskad vilket tryck det var i den!
Även ljudnivån på E4an var betydligt bättre än andra 3or jag har provat
Tror det är så att konfen på ditt konto inte är riktigt synkad med bilen föränn efter ett tag, dvs bilen kan ha acc boost aktiverat från fabrik men sen plockas det bort. Min var en SR ett tag innan det blev en SR+.swegarm skrev:pjore skrev:Fick inte acceleration boost som bonus som vissa verkar ha fått
Har vissa fått acc-boost?
Hur då?
Lite andra frågor :
Funderar på uttag
Man får med typ 2 kabel och en till vanligt vägg-uttag va?
Sen är det nya tpms sensorer va? Va kostar dem?
Kommer inte lämna in mina nuv vinterdäck så får väll byta sensorerna i dem.
pinussen skrev:Blev just uppringd, bilen strax klar för leverans så kan hämta den på fredag istället för 25e. Spännande!
Hämtar också min vita M3P den 23:e, skall bli intressant:)metlis skrev:Imorgon blir det dags för mig att hämta. Fick framflyttad leverans från 23/3 till 18/3. Ska bli riktigt spännande.
Vit M3P. Några tips på vad man ska titta extra noga på vid leverans?
Hämtade min idagpjore skrev:Igår hämtade jag ut en blå LR. I det hela var ihopsättning ok. Några smågrejer som de får fixa. Mest störande är skillnaden på färg mellan huv och front. Tveksamt om de kommer fixa detta, tråkigt att det är ett vanligt problem (såg det på flertalet andra bilar som stod där)
Ingen rattvärme, men hoppas att hårdvaran är där och väntar på att bli aktiverad (man kan ju alltid hoppas).
Fick inte acceleration boost som bonus som vissa verkar ha fått
Version: e5d
Vin: 89xx
Har även en MS sedan tidigare och blev positivt överraskad vilket tryck det var i den!
Även ljudnivån på E4an var betydligt bättre än andra 3or jag har provat
Prova att svara på ett av mailen du fått!! Vi fick också en bil tilldelad men mailade tillbaka och sa att vi ville ha en Q2 istället. Tog 10 min sen svarade de att de ändrat...tangotobbe skrev:Nu tänkte även jag hoppa in i väntrummet! Blev en "standard", dvs en vit LR med 18"-fälgar. Superpeppad!![]()
Dock köpte vi in oss på premissen leverans i maj, något som snabbt blev ändrat till leverans 22-31 mars, vilket vi kanske inte kände oss helt okej med då vi får garageplats först i maj.
Försökt ringa Tesla och få ändrat på leveransen men med numret på deras sajt kommer man inte fram.
Så en fråga till er med mer erfarenhet, får man någon gång under processen kontakt med en människa?
Intressant, det ska jag testa! Tack för snabbt svar.KatarinaTH skrev:Prova att svara på ett av mailen du fått!! Vi fick också en bil tilldelad men mailade tillbaka och sa att vi ville ha en Q2 istället. Tog 10 min sen svarade de att de ändrat...tangotobbe skrev:Nu tänkte även jag hoppa in i väntrummet! Blev en "standard", dvs en vit LR med 18"-fälgar. Superpeppad!![]()
Dock köpte vi in oss på premissen leverans i maj, något som snabbt blev ändrat till leverans 22-31 mars, vilket vi kanske inte kände oss helt okej med då vi får garageplats först i maj.
Försökt ringa Tesla och få ändrat på leveransen men med numret på deras sajt kommer man inte fram.
Så en fråga till er med mer erfarenhet, får man någon gång under processen kontakt med en människa?
Kan bara hålla med. Telefon fungerar dåligt. Mail bra!tangotobbe skrev:Intressant, det ska jag testa! Tack för snabbt svar.KatarinaTH skrev:Prova att svara på ett av mailen du fått!! Vi fick också en bil tilldelad men mailade tillbaka och sa att vi ville ha en Q2 istället. Tog 10 min sen svarade de att de ändrat...tangotobbe skrev:Nu tänkte även jag hoppa in i väntrummet! Blev en "standard", dvs en vit LR med 18"-fälgar. Superpeppad!![]()
Dock köpte vi in oss på premissen leverans i maj, något som snabbt blev ändrat till leverans 22-31 mars, vilket vi kanske inte kände oss helt okej med då vi får garageplats först i maj.
Försökt ringa Tesla och få ändrat på leveransen men med numret på deras sajt kommer man inte fram.
Så en fråga till er med mer erfarenhet, får man någon gång under processen kontakt med en människa?
Går bra att ringa, talade med dom senast igår om min leverans.tangotobbe skrev:Nu tänkte även jag hoppa in i väntrummet! Blev en "standard", dvs en vit LR med 18"-fälgar. Superpeppad!![]()
Dock köpte vi in oss på premissen leverans i maj, något som snabbt blev ändrat till leverans 22-31 mars, vilket vi kanske inte kände oss helt okej med då vi får garageplats först i maj.
Försökt ringa Tesla och få ändrat på leveransen men med numret på deras sajt kommer man inte fram.
Så en fråga till er med mer erfarenhet, får man någon gång under processen kontakt med en människa?