En sak som bekymrar mig med all revolutionerande teknik de ska trycka in i model 3 är att jag kommer att spendera mycket mer pengar på den än jag först hade tänkt!
Jag hade sett framför mig att köpa en bil med 35 mils räckvidd, drag och eventuellt också AP för några tiotusingar. Nu ser jag hur bilens pris stiger med ett par hundratusingar!!
Håller med dig. Har länge tänkt varför lägger de så mycket krut på AP, falkonvingdörrar, autopresent etc när det vi vill ha är en vanlig bil med eldrift och räckvidd.
Det är dock lite mer komplicerat ändå. Skulle de bygga en vanlig bil utan lull lull skulle den ändå kosta dubbelt så mycket som den billigaste fossilaren i klassen. De måste leverera något extra helt enkelt för att folk skall bli intresserade. Sen får vi hoppas att det mesta blir valbart så grundpriset blir lågt.
Du behöver inte AP Jerker och skulle fu ångra dig är det bara en mjukvaruupdatering bort
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Så frågan är egentligen hur rationellt jag klarar av att tänka när model 3 finns att köpa...
Du vet väl svaret egentligen redan. Det finns inget rationellt i att köpa en bil i den prisklassen, oavsett om det är en Model S eller en Model 3. Mitt förstånd gick på tomgång, om ens det, när jag köpte min Model S. Tack och lov sätter budgeten en gräns, annars skulle man väl köpa vad som helst.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
En sak som bekymrar mig med all revolutionerande teknik de ska trycka in i model 3 är att jag kommer att spendera mycket mer pengar på den än jag först hade tänkt!
Jag hade sett framför mig att köpa en bil med 35 mils räckvidd, drag och eventuellt också AP för några tiotusingar. Nu ser jag hur bilens pris stiger med ett par hundratusingar!!
Håller med dig. Har länge tänkt varför lägger de så mycket krut på AP, falkonvingdörrar, autopresent etc när det vi vill ha är en vanlig bil med eldrift och räckvidd.
Det är dock lite mer komplicerat ändå. Skulle de bygga en vanlig bil utan lull lull skulle den ändå kosta dubbelt så mycket som den billigaste fossilaren i klassen. De måste leverera något extra helt enkelt för att folk skall bli intresserade. Sen får vi hoppas att det mesta blir valbart så grundpriset blir lågt.
Du behöver inte AP Jerker och skulle fu ångra dig är det bara en mjukvaruupdatering bort
Haha! Ja, jag vet ju det. Det känns nästan som ett moraliskt dilemma. Ska jag lägga så mycket pengar på nåt som jag mest ser som en kul grej? Jag har massor annat som jag vill lägga pengar på, inte minst mitt hus och trädgård. Jag har iaf inga hemmavarande barn längre, så jag slipper ställa detta mot deras behov.
Så frågan är egentligen hur rationellt jag klarar av att tänka när model 3 finns att köpa...
Du vet väl svaret egentligen redan. Det finns inget rationellt i att köpa en bil i den prisklassen, oavsett om det är en Model S eller en Model 3. Mitt förstånd gick på tomgång, om ens det, när jag köpte min Model S. Tack och lov sätter budgeten en gräns, annars skulle man väl köpa vad som helst.
Ja, och budgeten kanske sätter en gräns vid denna uppgraderade AP...
Men ap2 är ju ingen anledning till att vänta med produktionen, man kan ju precis som med modell s och x uppgradera senare. Som jag ser de finns de inga nya avancerade tekniker i modell 3 som inte tidigare modeller har även om de nya batteriet skulle kunna anses vara ny teknik.
Sedan har vi såklart osäkerheten med det som vi inte vet än utan bara spekulerar om. Jag hoppas Elon inte går för långt för jag precis som många här vill mest bara ha en "billig model s" med dragkrok
Är själv nästan hundra på att det blir HUD i rutan. Det blir grymt! Har sett det live i annan premiumbil men allt som finns ute i dag lär se rätt blekt ut i jämförelse med vad som snart kommer att presenteras av Tesla. Hoppas & misstänker att HUD i rutan lär bli standard (om inte annat en mer enkel version).
Man kan ju motivera ett högra pris för AP 2 & en eventuellt mer avancerad HUD med att säkerheten i bilen kommer att öka rejält med detta ANI-system. Hoppas att det syns i form av billigare försäkring på bilen
De är många som tror de blir hud, vad är de baserat på? Finns de några uttalande från Elon/Tesla eller är de bara att de saknades instrument kluster i bilen man visade upp?
Om de nu blir hud så ska man ju inte vara orolig för priset för de måste ju ingå i de $35000 som Elon har satt som pris.
De är många som tror de blir hud, vad är de baserat på? Finns de några uttalande från Elon/Tesla eller är de bara att de saknades instrument kluster i bilen man visade upp?
Om de nu blir hud så ska man ju inte vara orolig för priset för de måste ju ingå i de $35000 som Elon har satt som pris.
Självklart är det inte säkert men Tesla har anställt två ledande experter inom området för HUD den senaste tiden och med största sannolikhet jobbar de med HUD hos Tesla även om det inte är helt säkert.
De är många som tror de blir hud, vad är de baserat på? Finns de några uttalande från Elon/Tesla eller är de bara att de saknades instrument kluster i bilen man visade upp?
Om de nu blir hud så ska man ju inte vara orolig för priset för de måste ju ingå i de $35000 som Elon har satt som pris.
Självklart är det inte säkert men Tesla har anställt två ledande experter inom området för HUD den senaste tiden och med största sannolikhet jobbar de med HUD hos Tesla även om det inte är helt säkert.
Ja inte lär dom arbeta med ngt annat på Tesla iaf får man väl anta, men det blir säkert "som vanligt" att det först kommer på S & X och efter det på 3:an och då känns tidsplanen lite snäv, men
det är väl därför man lejer in experter lixom
Är själv nästan hundra på att det blir HUD i rutan. Det blir grymt! Har sett det live i annan premiumbil men allt som finns ute i dag lär se rätt blekt ut i jämförelse med vad som snart kommer att presenteras av Tesla. Hoppas & misstänker att HUD i rutan lär bli standard (om inte annat en mer enkel version).
Man kan ju motivera ett högra pris för AP 2 & en eventuellt mer avancerad HUD med att säkerheten i bilen kommer att öka rejält med detta ANI-system. Hoppas att det syns i form av billigare försäkring på bilen
En HUD måste ju ingå i baspriset. Den måste ju vara billigare än en traditionell instrumentpanel, så den oroar mig inte rent ekonomiskt.
Är själv nästan hundra på att det blir HUD i rutan. Det blir grymt! Har sett det live i annan premiumbil men allt som finns ute i dag lär se rätt blekt ut i jämförelse med vad som snart kommer att presenteras av Tesla. Hoppas & misstänker att HUD i rutan lär bli standard (om inte annat en mer enkel version).
Man kan ju motivera ett högra pris för AP 2 & en eventuellt mer avancerad HUD med att säkerheten i bilen kommer att öka rejält med detta ANI-system. Hoppas att det syns i form av billigare försäkring på bilen
En HUD måste ju ingå i baspriset. Den måste ju vara billigare än en traditionell instrumentpanel, så den oroar mig inte rent ekonomiskt.
Ja den borde bli billigare om man inte har en vanlig kvar oxo Men isf MÅSTE den bli bättre än nuvarande varianter för dom klarar inte av att ersätta en vanlig fullt ut.
Men om den stora skärmen sköter/visar det mesta så skulle en HUD funka tillräckligt bra såklart
Rätt att Model 3 är på första plats. Men varför envisas de med att hävda att 35000 $ blir 350-400k SEK ? Så svårt är det väl inte att kolla dollarkursen och lägga på tull och moms.
Jag gissar på att det kommer att bli stora rubriker när den väl släpps, "Model 3, dyrare än väntat"..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Rätt att Model 3 är på första plats. Men varför envisas de med att hävda att 35000 $ blir 350-400k SEK ? Så svårt är det väl inte att kolla dollarkursen och lägga på tull och moms.
Jag gissar på att det kommer att bli stora rubriker när den väl släpps, "Model 3, dyrare än väntat"..
Väääldigt många elbilar på listan över dom intressantaste nästa år, bra där iaf
Rätt att Model 3 är på första plats. Men varför envisas de med att hävda att 35000 $ blir 350-400k SEK ? Så svårt är det väl inte att kolla dollarkursen och lägga på tull och moms.
Jag gissar på att det kommer att bli stora rubriker när den väl släpps, "Model 3, dyrare än väntat"..
Väääldigt många elbilar på listan över dom intressantaste nästa år, bra där iaf
Men det där var ju en drös med ICE-bilar plus några kända "riktiga" bilar...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Rätt att Model 3 är på första plats. Men varför envisas de med att hävda att 35000 $ blir 350-400k SEK ? Så svårt är det väl inte att kolla dollarkursen och lägga på tull och moms.
Jag gissar på att det kommer att bli stora rubriker när den väl släpps, "Model 3, dyrare än väntat"..
Väääldigt många elbilar på listan över dom intressantaste nästa år, bra där iaf
Men det där var ju en drös med ICE-bilar plus några kända "riktiga" bilar...
Jo men bättre än att listan bara består av några BMW:s, Audi:s och resten Volvos och inga elbilar iaf