Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 12 jun 2021 20:22
Det är fult och kostar extra pengar?


https://teslaclubsweden.se/forum/
Spekulerades väl även om att Tesla bara använt samma dataset på hemsidan som för 3 och Y? Vilket i sig är rimligt.fth skrev:Det fanns (finns?) ju dessutom dold kod i beställningssidan för dragkrok, så jag är rätt säker på att det finns i planerna.
/fth
Fult? Jag har på flera bilar haft dragkrokar som är helt osynliga när dom är infällda. Borde ju även tesla kunna fixa. Bara att böja sig under en bil som har det och se hur dom gjort.thebishop skrev:Det är fult och kostar extra pengar?
I vanlig Tesla anda alltså… ”Beta”Zalman3 skrev:Mikrofoner för ANC sitter i stolen nära nacken.
Tyvärr verkar de inte vara aktiverade än.
Har den blivit en halvmeter kortare?Zalman3 skrev:
Hade det inte varit det så hade de sagt det.guinness skrev:Nu är det bra den stora frågan kvar, vad sitter det för batterier i nya S ?
Såg någon video på youtube där en snubbe påstod sig mött Elon på eventet och frågat rakt ut om det sitter 18650 och han hade bara gått iväg med ett leende utan att besvara frågan.
https://www.motortrend.com/news/tesla-m ... peak-race/
Unplugged Performance Reveals Insane Model S Plaid Pikes Peak Racer
Tesla's 1,020-hp electric sedan will compete at the 2021 Pikes Peak International Hill Climb.
Obviously, the Model S is heavier than the Model 3, however, "the battery pack and the cooling systems are much better."
Illustrating this point, Schaffer points out that as the state of charge decreased in the Model 3, "the power would go down in ratio to some degree." The same does not hold true for the Unplugged Performance's Pikes Plaid racer. At one point Pobst rolled into the pits at Laguna Seca with 34 percent charge remaining, only to announce the car feels as quick as it does with a full charge. "That's a big difference."
Absolut. Styr över släpkunderna till X.Fredrik j skrev:Finns det något rationellt skäl till att tesla inte skulle vilja sälja modelS med dragkrok?
Hat rapporterats från folk som fått leverans att de är mycket tystare, ANC är inte igång ännu heller.kallekula skrev:Finns det ingen som provat om bilen är tystare än?
Källa? Jag har inte sett något klipp på någon som kört sin egen model s. Undrar vilka som faktiskt fick dom som stod därOfarligTesla skrev:Hat rapporterats från folk som fått leverans att de är mycket tystare, ANC är inte igång ännu heller.
Leveranstråden på TMC, finns minst 2 personer där som var med på eventet och fick leverans. De har svarat på massa frågor från nyfikna. En av dem har även varit aktiv på Reddit.Matte skrev:
Källa? Jag har inte sett något klipp på någon som kört sin egen model s. Undrar vilka som faktiskt fick dom som stod där
Här finns en film på en som kör sin Refresh Plaid.OfarligTesla skrev:Leveranstråden på TMC, finns minst 2 personer där som var med på eventet och fick leverans. De har svarat på massa frågor från nyfikna. En av dem har även varit aktiv på Reddit.Matte skrev:
Källa? Jag har inte sett något klipp på någon som kört sin egen model s. Undrar vilka som faktiskt fick dom som stod där
Håller helt med, ser väldigt obekvämt ut.. Står också i valet och kvalet om att avboka och beställa en Y LR istället. Troligtvis samma leveranstid på båda.. Alternativt att det går att i efterhand byta till en rund ratt.frippz skrev:Tidigare i tråden postade någon länk till ett galleri där det bland annat fanns en film på körning i nya Model S. Det ser väldigt udda ut när de gör snävare svängar och vid ett tillfälle tror jag föraren råkar komma åt tutan i en rondell.![]()
https://osultan.smugmug.com/Cars/Refres ... -MqTr9SD/A
Jag hoppas verkligen kunna välja en rund ratt till min LR innan leverans, annars får jag nog skippa. Den där kan jag inte köra med.
Det där såg extremt illa ut, säkert att det inte är drive by wire som kan lösa adaptiv styrning med uppdatering? Snudd på oanvändbart annars.frippz skrev:Tidigare i tråden postade någon länk till ett galleri där det bland annat fanns en film på körning i nya Model S. Det ser väldigt udda ut när de gör snävare svängar och vid ett tillfälle tror jag föraren råkar komma åt tutan i en rondell.![]()
https://osultan.smugmug.com/Cars/Refres ... -MqTr9SD/A
Jag hoppas verkligen kunna välja en rund ratt till min LR innan leverans, annars får jag nog skippa. Den där kan jag inte köra med.
Teslas användarinterface tycker jag är bland de bästa och mest användarvänliga som finns. Tror man måste prova innan man dömer ut det nya gränssnittet, ny ratt, nya reglage mm.Elof skrev:Kan någon på riktigt tycka att den där ratten och knappblinkers funkar bättre än rund ratt och blinkersspak?