Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

metlis

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av metlis »

Regnr står på slutfakturan.Uppe i övre rutan.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare

Inlägg av ippii »

metlis skrev:
Fick min slutfaktura och kunde få fram regnr och batterityp. Står att jag får E3LD. Vad betyder det? Panasonic, 82KWh?
Performance eller Long Range?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
avtryck
Teslaägare

Inlägg av avtryck »

metlis skrev:
Fick min slutfaktura och kunde få fram regnr och batterityp. Står att jag får E3LD. Vad betyder det? Panasonic, 82KWh?
Fick också mitt regnr idag men var ser jag batterityp? Fakturan, car.info (och i så fall var där)?

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Användarvisningsbild
T-PWR
Teslaägare

Inlägg av T-PWR »

metlis skrev:
Regnr står på slutfakturan.Uppe i övre rutan.
Inte på min, du kanske tog en lagerbil?
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare

Inlägg av ippii »

avtryck skrev:
metlis skrev:
Fick också mitt regnr idag men var ser jag batterityp? Fakturan, car.info (och i så fall var där)?

-Jimmy
Transportstyrelsens hemsida, sök ditt reg.nummer.
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

avtryck skrev:
metlis skrev:

-Jimmy
Tror du får använda regnummret hos transportstyrelsen för att se.
Användarvisningsbild
avtryck
Teslaägare

Inlägg av avtryck »

Tack, tack!

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
bearBrum

Inlägg av bearBrum »

metlis skrev:
Intressant. Byggde du bilen i konfigurator / valde lagerbil?

Jag köpte en LR lagerbil i hopp om att den skulle kunna levereras genast, men den visade sig vara under transport med ankomst till hamn 16e mars. Oklart vilken batterityp den är utrustad med, VIN ger ingen träff på car.info ännu, får väl avvakta slutfaktura (UC från DNB idag, antar den kommer snart). Prel leverans 29e mars.
metlis

Inlägg av metlis »

Hej,

Jag valde en lagerbil, som var under transport. Ville ha en Vit med svart inredning. Inga andra tillval, så det blev en lagerbil. Den blev inreggad hos Transportstyrelsen igår, leverans den 23/3.
bearBrum

Inlägg av bearBrum »

metlis skrev:
Hej,

Jag valde en lagerbil, som var under transport. Ville ha en Vit med svart inredning. Inga andra tillval, så det blev en lagerbil. Den blev inreggad hos Transportstyrelsen igår, leverans den 23/3.
Ok, låter exakt som min minus dragkrok då.. Tack!
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare

Inlägg av M3170 »

metlis skrev:
Hej,

Vilket datum gjorde du beställningen? Verkar vara hyfsat snabba leveranstider om man tar lagerbil.
bearBrum

Inlägg av bearBrum »

M3170 skrev:
metlis skrev:
Hej,

Vilket datum gjorde du beställningen? Verkar vara hyfsat snabba leveranstider om man tar lagerbil.
Jag lade min beställning av lagerbil under transport (via Telefon med Tesla) den 24e feb. Prel lev 29e.
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare

Inlägg av M3170 »

Så den blir inreggad innan leverans, då mister man säkert den extra miljöbonusen på 10kkr ifall dom inte hinner leverera den innan sista mars.
ceejay

Inlägg av ceejay »

Väntar på min m3p som kommer 23 mars. Ska bli gött. Beställde för nån månad sen kanske.
Användarvisningsbild
T-PWR
Teslaägare

Inlägg av T-PWR »

Hur ser det ut med rattvärme på de senaste leveranserna? Någon som har fått?
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare

Inlägg av ippii »

metlis skrev:
Hej,

En P eller LR? Om det är LR är du den första med E3LD jag sett. Spännande i så fall!
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare

Inlägg av M3170 »

När bilen blir inreggad hos transportstyrelsen är det då i köparens namn eller att den registreras för ankomst till Sverige, miljöbonusen borde väl avgöras från det datum bilen skrivs på första ägaren vilket borde vara leveransdagen. Eller registrerar Tesla bilen på köparen innan leverans? Vore knasigt i sånt fall om man måste kanske också betala på lånet innan man fått bilen levererad.

Skulle gärna få min bil levererad och registrerad i april för att få 70.000kr i miljö bonus. Annars kan jag vänta till sommaren o hoppas ränte erbjudandet kommer tillbaks för jag har egentligen inget större behov av bilen just nu.
bearBrum

Inlägg av bearBrum »

M3170 skrev:
När bilen blir inreggad hos transportstyrelsen är det då i köparens namn eller att den registreras för ankomst till Sverige, miljöbonusen borde väl avgöras från det datum bilen skrivs på första ägaren vilket borde vara leveransdagen. Eller registrerar Tesla bilen på köparen innan leverans? Vore knasigt i sånt fall om man måste kanske också betala på lånet innan man fått bilen levererad.

Skulle gärna få min bil levererad och registrerad i april för att få 70.000kr i miljö bonus. Annars kan jag vänta till sommaren o hoppas ränte erbjudandet kommer tillbaks för jag har egentligen inget större behov av bilen just nu.
Givetvis inte omöjligt att ränteerbjudandet kommer tillbaka, men känns som en kampanj som infördes just FÖR att miljöbonusen skulle höjas och de därför ville gynna försäljningen så inte alla kunder väntade med köp, i kombination med det extremt gynnsamma ränteläget givetvis. Verkar som att räntorna börjar krypa uppåt så det är tveksamt om Tesla vill ta samma smäll om ett kvartal om den trenden fortsätter. Summa summarum sparar du mer pengar på ränteerbjudandet än miljöbonusens höjning, men hade givetvis varit allra bäst om man lyckades pricka in båda två. :)
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Tror man kom fram till att det är datum bilen tas i trafik som gäller. I nån annan tråd. Dvs några tyckte man kunde övertyga Tesla att leverera bilen i Mars men inte ställa på den :)
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare

Inlägg av M3170 »

Känns rätt onödigt också att hämta ut en ny bil med vinterdäck sista veckan i mars också :D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

M3170 skrev:
Känns rätt onödigt också att hämta ut en ny bil med vinterdäck sista veckan i mars också :D
Ja, de ska va fössta tossdan i mass, så man kan äta tåta! :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
B99

Inlägg av B99 »

Har bytt väntrum från Y till 3, lev i maj, passar perfekt.
Tomas L

Inlägg av Tomas L »

Om jag går in på Tesla.com och konfigurerar en Model 3 idag så står det "uppskattad leveranstid: maj". Men räntan som specificeras på leasingen är 0,25%, men enligt det mailutskick som Tesla gjorde tidigare, så skulle denna ränta enbart gälla bilar som levererades i mars. Vad gäller?

En annan detalj; när jag gick in på Tesla på bara någon vecka sedan och konfigurerade en bil, så fick jag leveranstid i mars, nu är det plötsligt "i maj", har de semesterstängt i april? Brist på delar?
M3 LR AWD EAP 2021
Användarvisningsbild
SuperDUDE
Teslaägare

Inlägg av SuperDUDE »

Tomas L skrev:
Om jag går in på Tesla.com och konfigurerar en Model 3 idag så står det "uppskattad leveranstid: maj". Men räntan som specificeras på leasingen är 0,25%, men enligt det mailutskick som Tesla gjorde tidigare, så skulle denna ränta enbart gälla bilar som levererades i mars. Vad gäller?

En annan detalj; när jag gick in på Tesla på bara någon vecka sedan och konfigurerade en bil, så fick jag leveranstid i mars, nu är det plötsligt "i maj", har de semesterstängt i april? Brist på delar?
De levererar bilar - mer eller mindre - kvartalsvis. Jag bifogar ett diagram på nyreggade model 3.
NyreggadeModel3.png
Aved

Inlägg av Aved »

Tomas L skrev:

Can someone confirm if they have received 0.25% for delivery beyond 31st March? I have a delivery date of 31st March.
Skriv svar