Privat eller leasing?b0urne skrev:23/3 eftermiddag i Täby.
Kom ett sms samma kväll som pengarna fanns på Tesla konto.
Dom är roliga dom.
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Trosta ligger i Märsta kommunb0urne skrev:23/3 eftermiddag i Täby.
Dom är roliga dom.

Har fått leveranstid utan att betalat något. Men jag kan tänka mig att det kommer nån notis att betalning är gjord, som någon/t reagerar på.
Märsta kommun finns inte. Men Sigtuna kommun däremot. Hallå?!pinussen skrev:Trosta ligger i Märsta kommunb0urne skrev:23/3 eftermiddag i Täby.
Dom är roliga dom.
Har fått leveranstid utan att betalat något. Men jag kan tänka mig att det kommer nån notis att betalning är gjord, som någon/t reagerar på.

(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Jag har också fått leveranstid, och final invoice (2 likadana..) och allt sådant. På denna står det att handpenningen ska vara betalt senast vid upphämtning. Däremot framgår det inte hur eller var denna ska betalas?!pinussen skrev:Trosta ligger i Märsta kommunb0urne skrev:23/3 eftermiddag i Täby.
Dom är roliga dom.
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
fakerlind skrev:Märsta kommun finns inte. Men Sigtuna kommun däremot. Hallå?!pinussen skrev:Trosta ligger i Märsta kommunb0urne skrev:23/3 eftermiddag i Täby.
Dom är roliga dom.

Första inlägget för nu står även jag i väntrummet. Provkörde i onsdags och beställde min blåa M3LR i fredags. Min första elbil, den skall ersätta min Audi A6 avant som jag haft de senaste 11 åren.
-Jimmy
-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Samma här
Första inlägget för nu står även jag i väntrummet. Provkörde för ett par veckor sedan och beställde min blåa M3LR för 2 veckor sedan. Min första elbil, den skall ersätta min Audi A4 avant som jag haft de senaste 17 åren.
dell.

Första inlägget för nu står även jag i väntrummet. Provkörde för ett par veckor sedan och beställde min blåa M3LR för 2 veckor sedan. Min första elbil, den skall ersätta min Audi A4 avant som jag haft de senaste 17 åren.
dell.
Model 3 har ju till skillnad från Model Y en variant av utökad autopilot med tex filbyte och summon, har det varit så förut?
För Model Y finns bara full FSD att välja.
För Model Y finns bara full FSD att välja.
Va kul!avtryck skrev:Första inlägget för nu står även jag i väntrummet. Provkörde i onsdags och beställde min blåa M3LR i fredags. Min första elbil, den skall ersätta min Audi A6 avant som jag haft de senaste 11 åren.
-Jimmy
Välkommen i gänget Jimmy!
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Täby, Sigtuna, Vallentuna.pinussen skrev:fakerlind skrev:Märsta kommun finns inte. Men Sigtuna kommun däremot. Hallå?!pinussen skrev:Trosta ligger i Märsta kommunb0urne skrev:23/3 eftermiddag i Täby.
Dom är roliga dom.
Har fått leveranstid utan att betalat något. Men jag kan tänka mig att det kommer nån notis att betalning är gjord, som någon/t reagerar på.skyller på Google maps som visade "Trosta, Märsta". Har dålig koll på kommunerna västerut, uppväxt i Täby, nu i Vallentuna.
Allt är det samma för oss från söderort.
Allt norr om city är lika främmande som Norrlands urskogar
Företagsleasing.Beppo skrev:Privat eller leasing?b0urne skrev:23/3 eftermiddag i Täby.
Dom är roliga dom.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Välkommen! Bara hör av dig om du har några frågor samt MVHavtryck skrev:Första inlägget för nu står även jag i väntrummet. Provkörde i onsdags och beställde min blåa M3LR i fredags. Min första elbil, den skall ersätta min Audi A6 avant som jag haft de senaste 11 åren.
-Jimmy
Ändrade precis min order från LR till P
Får se hur det påverkar leveransdatum.

M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Hur får man fram VIN-numret?
Har beställt en 3P med bekräftat leveransdatum 23/3.
Har sökt på mina bekräftelsemail från Tesla.
Har beställt en 3P med bekräftat leveransdatum 23/3.
Har sökt på mina bekräftelsemail från Tesla.
Logga in på kontot, hantera bestälningen. Har du fått slutfaktura står VIN i den. Tillslut när leverans närmar sig står det även i klartext på kontot.
Frettoo skrev:Va kul!
Välkommen i gänget Jimmy!
Tack båda två.NiklasTesla skrev:Välkommen! Bara hör av dig om du har några frågor samt MVH
Jag har redan läst en hel del bra saker som hjälpte till att ta det steg jag velat ta ett tag och redan idag fick jag veta att jag inte behöver stå så länge i väntrummet. Bilen skall hämtas redan nästa vecka.

-Jimmy
Silver Model Y P 2024 med svart inredning
Blå Model 3 LR 2021 med svart inredning
Vad är det för information man kan få ut av VIN?
Fick bara fram detta när jag sökte
Går det att få fram någon info om batteriet?
Senast redigerad av metlis, redigerad totalt 1 gånger.
Du bör dölja din vin så du vet så kolla om du kan editera inlägget.metlis skrev:Vad är det för information man kan få ut av VIN?
Model S Plaid 2023 Black/Black
Jag vet att folk brukar göra så. Men egentligen varför? Extremt enkelt att få någons VIN om man har regnummer. Ser ingen som döljer sina registreringsskyltar.dave skrev:Du bör dölja din vin så du vet så kolla om du kan editera inlägget.metlis skrev:Vad är det för information man kan få ut av VIN?

2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Hehe ok, på egen risk. Tror det kan missbrukas, stjälas etc men du har en poäng i att det är enkelt att få tag på. Kanske någon annan i tråden har bättre kunskap i frågan.ippii skrev:Jag vet att folk brukar göra så. Men egentligen varför? Extremt enkelt att få någons VIN om man har regnummer. Ser ingen som döljer sina registreringsskyltar.dave skrev:Du bör dölja din vin så du vet så kolla om du kan editera inlägget.metlis skrev:Vad är det för information man kan få ut av VIN?
Model S Plaid 2023 Black/Black
Enda anledningen att dölja är för att hålla sin identitet online privat. Om man börjar posta regnr, personnummer mm på olika delar på internet så kan profiler kopplas ihop och din identitet och din aktivitet kan kartläggas rätt bra. Kanske inte är något problem idag, men i framtiden vet man inte. Du kanske stöter på någon på nätet och råkar säga fel sak. Fel person kan då knyta ihop a, b och c och sen hitta dig lättare.dave skrev:Hehe ok, på egen risk. Tror det kan missbrukas, stjälas etc men du har en poäng i att det är enkelt att få tag på. Kanske någon annan i tråden har bättre kunskap i frågan.ippii skrev:Jag vet att folk brukar göra så. Men egentligen varför? Extremt enkelt att få någons VIN om man har regnummer. Ser ingen som döljer sina registreringsskyltar.dave skrev:Du bör dölja din vin så du vet så kolla om du kan editera inlägget.metlis skrev:Vad är det för information man kan få ut av VIN?
TLDR: Ingen direkt fara att posta regnr, personnummer, VIN etc online sålänge man inte har något emot att ens onlineprofil direkt kan kopplas till dig som person av vem som helst
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Fick min slutfaktura och kunde få fram regnr och batterityp. Står att jag får E3LD. Vad betyder det? Panasonic, 82KWh?
Ja!metlis skrev:Fick min slutfaktura och kunde få fram regnr och batterityp. Står att jag får E3LD. Vad betyder det? Panasonic, 82KWh?
Elbilist sedan 2014
Hur fick du fram reg.nr? Jag hittar bara chassienummer på min?metlis skrev:Fick min slutfaktura och kunde få fram regnr och batterityp. Står att jag får E3LD. Vad betyder det? Panasonic, 82KWh?
Mvh. Mathias
Du kan söka på car.info. Dock uppdateras den bara en ggn per vecka på tisdagar. Min fanns inte än men vet inte riktigt när på dagen den uppdateras.