Wow, vilken kunskap som finns inom Tesla-familjen, och kanske speciellt på detta forumet. Häftigt att se!
Ok, då blir det säkert MIA, även om det skulle kunna vara annorlunda vid leveransen Q2. Är väl sak samma dock, batterierna var väl eventuellt bättre i MIA men byggkvalitén bättre i MIC, om jag har förstått det rätt? Det blir vad det blir och man blir till slut ändå ägare till en Tesla. Mums!
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Liten update från min sida. Autoplan hänvisade till Tesla och Tesla hänvisade till Autoplan när jag försökte få reda på leveransstatus. Ingen av de 2 säljarna jag har haft kontakt med svarade på mail eller samtal under en veckas tid. Ringde supporten och efter ca 30 minuters kö så kom jag fram. Min Model 3 LR white med dragkrok står tydligen just nu i Malmö. De kunde inte boka in leverans manuellt, utan det skulle ske genom deras system och jag borde få sms/email inom någon dag sa de. Hon trodde att leverans skulle ske inom 14 dagar. Bilen beställdes 18 februari, och tillverkades 2021-01-29 . Inte så uppdaterad angående rattvärme grejen, tror någon att jag får det då?
Liten update från min sida. Autoplan hänvisade till Tesla och Tesla hänvisade till Autoplan när jag försökte få reda på leveransstatus. Ingen av de 2 säljarna jag har haft kontakt med svarade på mail eller samtal under en veckas tid. Ringde supporten och efter ca 30 minuters kö så kom jag fram. Min Model 3 LR white med dragkrok står tydligen just nu i Malmö. De kunde inte boka in leverans manuellt, utan det skulle ske genom deras system och jag borde få sms/email inom någon dag sa de. Hon trodde att leverans skulle ske inom 14 dagar. Bilen beställdes 18 februari, och tillverkades 2021-01-29 . Inte så uppdaterad angående rattvärme grejen, tror någon att jag får det då?
Skönt att få svar.
Det är samma spec som jag har, la handpenning dagen efter dig.
Hoppas på att få SMS idag eller imorgon då, riktig berg och dalbana varje gång mobilen/datorn plingar till och hoppas på bokning.
Skönt att få svar.
Det är samma spec som jag har, la handpenning dagen efter dig.
Hoppas på att få SMS idag eller imorgon då, riktig berg och dalbana varje gång mobilen/datorn plingar till och hoppas på bokning.
Jag kan inte se någon info alls om min bil eftersom jag beställt genom Autoplan, så det fungerade inte. Misstänker att jag aldrig kommer ha access till bilen genom hemsidan på detta sätt, utan endast kunna se supercharging typ
När jag köpte min förra Model 3 så var inte VIN-nummerna i följd eftersom Tesla inte ville att utomstående skulle kunna veta exakt hur många bilar som tillverkats. Då släppte de stora serier av nya VIN och sedan slumpades ordningen för produktion.
Vet ni om det har ändrat? Eftersom nu verkar folk anta att högre VIN = nyare bil. (stämmer om man ser över tid såklart)
2023 Model Y LR Quicksilver 2021 Model 3 LR Midnight 2019 Model 3 LR Svart
När jag köpte min förra Model 3 så var inte VIN-nummerna i följd eftersom Tesla inte ville att utomstående skulle kunna veta exakt hur många bilar som tillverkats. Då släppte de stora serier av nya VIN och sedan slumpades ordningen för produktion.
Vet ni om det har ändrat? Eftersom nu verkar folk anta att högre VIN = nyare bil. (stämmer om man ser över tid såklart)
Svarar mig själv lite...
Som ni ser har min nya bil 897XXX. Men är tillverkad 2021-02-02 dvs. senare än en del andra bilar med högre VIN.
Svarar mig själv lite...
Som ni ser har min nya bil 897XXX. Men är tillverkad 2021-02-02 dvs. senare än en del andra bilar med högre VIN.
Alltid lär man sig något nytt, trodde de var produktionsordningen som avgjorde VIN, men finns säkert god anledning och röra runt siffrorna.
Svarar mig själv lite...
Alltid lär man sig något nytt, trodde de var produktionsordningen som avgjorde VIN, men finns säkert god anledning och röra runt siffrorna.
Vart sökte du på den informationen om din bil?
Jag hittade VIN på hanpenningsfakturan (kom upp direkt när jag boka bilen). Om Tesla redan har reggat in bilen kan man redan då hitta regnummer genom att söka med VIN på car.info (de gör en körning mot Transportstyrelsen per vecka, tror det är tisdagar). Min hittades inte där eftersom den ej var reggad förra veckan.
Sedan kom slutfakturan igår, där stod det även regnummer. Jag sökte på Transportstyrelsens hemsida, på regnummer för att få informationen jag postade. (så i mitt fall hjälpte inte car.info något)