V.8 på gång:-)
Moderator: Redaktion
Re: V.8 på gång:-)
Nu har varit och matat bilen och tillbett Tesla-templet i Upplands Väsby och det är dessutom torsdag. Bilen har dessutom fått lite hemtrevliga ettor och nollor från wifi på SC.
Vad mer kan Elon begära...
Snälla Elon släpp 8.0 i Europa nu!
Vad mer kan Elon begära...
Snälla Elon släpp 8.0 i Europa nu!
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har inte följt den här tråden om 500 inlägg men det vore asnajs om du helelectric kunde uppdatera ditt första inlägg med ett slags sammanfattning?
-
Jag funderade lite på det här med självkörning, autopilot m.m... När autopiloten så småningom kommer till vanliga landsvägar, vad händer om det ligger en ölburk, död skata, större sten etc... på vägen? Kommer bilen i alla lägen upptäcka dessa saker eller får man helt enkelt leva med risken att bilen kanske kör på dessa saker?
Detta tror jag blir en stor utmaning när bilarna är helt autonoma.
Detta tror jag blir en stor utmaning när bilarna är helt autonoma.
Det är ju du som kör och du har ett rattskrälle i mitten att styra med. Är du man så kör runt ölburken och stenen bara, Det är ju din bil och dina fälgar. Är du kvinna så kör på/över dem bara i vanlig ordning, det är ju inte din bil eller dina fälgar.ekonomisk trygghet skrev:eller får man helt enkelt leva med risken att bilen kanske kör på dessa saker?
Nej, tvärt om. När bilen är helt autonom så löser den detta självt. Så när bilarna är autonoma så är det ingen utmaning alls.ekonomisk trygghet skrev:Detta tror jag blir en stor utmaning när bilarna är helt autonoma.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Du tycker det ja, ok här har du sammanfattningen:apkungen skrev:Jag har inte följt den här tråden om 500 inlägg men det vore asnajs om du helelectric kunde uppdatera ditt första inlägg med ett slags sammanfattning?
Elon säger v.8 kommer till veckan, väntar, väntar, väntar, inget kommer, väntar, väntar, väntar, inget kommer!
Så där, nu har du allt du behöver veta

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Jag misstänker att "ekonomisk trygghet" avsåg att skriva "Detta tror jag blir en stor utmaning i att få bilarna helt autonoma."18650 skrev:Nej, tvärt om. När bilen är helt autonom så löser den detta självt. Så när bilarna är autonoma så är det ingen utmaning alls.ekonomisk trygghet skrev:Detta tror jag blir en stor utmaning när bilarna är helt autonoma.
- och det håller jag verkligen med om; det finns många knasiga tillfällen där det kan bli mycket utmanande att få bilen att göra rätt (och i många fall till och med "minst fel").
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
V.8 på gång:-)
Väldigt "manlig" kommentar?18650 skrev:Är du man så kör runt ölburken och stenen bara, Det är ju din bil och dina fälgar. Är du kvinna så kör på/över dem bara i vanlig ordning, det är ju inte din bil eller dina fälgar.
Sexistiskt och onödigt.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Hehe, +1.HelectriC skrev:Du tycker det ja, ok här har du sammanfattningen:apkungen skrev:Jag har inte följt den här tråden om 500 inlägg men det vore asnajs om du helelectric kunde uppdatera ditt första inlägg med ett slags sammanfattning?
Elon säger v.8 kommer till veckan, väntar, väntar, väntar, inget kommer, väntar, väntar, väntar, inget kommer!
Ingen ser väl ett uppdaterat första inlägg ändå? Man läser väl nya inlägg?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Men med glimten i ögat och lite distans till PK poliser faktiskt ganska rolig!Surfaren skrev:Väldigt "manlig" kommentar?18650 skrev:Är du man så kör runt ölburken och stenen bara, Det är ju din bil och dina fälgar. Är du kvinna så kör på/över dem bara i vanlig ordning, det är ju inte din bil eller dina fälgar.
Sexistiskt och onödigt.

Elon sade world wide på onsdag.HelectriC skrev:Du tycker det ja, ok här har du sammanfattningen:apkungen skrev:Jag har inte följt den här tråden om 500 inlägg men det vore asnajs om du helelectric kunde uppdatera ditt första inlägg med ett slags sammanfattning?
Med spotify så var det ju på måndag - det tog väl runt 6 veckor. Om vi nu närmar oss fjärde onsdagen så är det ju bara 2 kvar.

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag lämnade in bilen på service idag och frågade om de kan lägga in 8.0 och fick svaret att det kan de inte, den är inte släppt i Sverige än och de internt har fått exakt noll information om när det ska ske.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Got it!
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Fan, jag har druckit lite.
Annars skulle jag åka 5 mil till Infracity
Annars skulle jag åka 5 mil till Infracity
MYP -22 | MIB | svart/svart
Hur gick det till?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Gammal bil utan AP. Men glad över nya mediaspelaren, kartan går ända upp om man trycker en gång och allt är snyggare. Batteriet är till och med snyggare när man laddar som ni ser.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag har också en gammal bil utan AP. Menar du att jag inte kan gå och lägga mig i natt?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Någo n ska ju vara först 
Stod parkerad hemma med WiFi bara. Så plinade det till mitt under idol

Stod parkerad hemma med WiFi bara. Så plinade det till mitt under idol
Såg an någon fått 2.40.21
MYP -22 | MIB | svart/svart