Re: Model 3
Postat: 07 apr 2016 10:00
ska du skjuta dig för detippodrome skrev:Damn! En sån på min uppfart så är jag som ett barn på julafton!
Habegäret växte ordentligt...

ska du skjuta dig för detippodrome skrev:Damn! En sån på min uppfart så är jag som ett barn på julafton!
Habegäret växte ordentligt...
ja, den adaptiva farthållaren är en drog, de få gånger som den inte fungarar pga tex skit på radarn eller så, sitter jag och stör mig hela tiden på att jag inte längre kan hålla konstant avstånd till bilen framför (eller kan och kan, jag orkar inte!) och vid slökörning i halvtät kö, så sackar jag efter, min hastighet blir lägre och lägre haha, tills nån kör upp i baken för att markera att jag kör för saktaippodrome skrev:Nej det vore väl drastiskt och skulle göra det omöjligt att få äga bilen...
Men tålamod är ingen egenskap jag är känd för att besitta.
Synd att jag inte har råd att köpa en Model S i väntan på den.
Måste sälja/byta min dieselpulka och kanske skaffa en hybrid så länge.
Trött på A4'an, 09'a utan adaptiv farthållare och allt annat mums man vill ha!
Det finns en väg, men du måste köra hela den vägen själv utan hjälp.HelectriC skrev:har man en gång haft adaptiv farthållare så finns det ingen väg tillbaks
Vadådå? Snåldiesel är ju framtiden! Eldrift är bara en fluga._TonyV skrev:Sen är det väl lite roligt att VW sätter eldrivna bilen i ett museum. haha
Fuskdiesel menar du?Surfaren skrev:Vadådå? Snåldiesel är ju framtiden! Eldrift är bara en fluga._TonyV skrev:Sen är det väl lite roligt att VW sätter eldrivna bilen i ett museum. haha
Nädå, VW har ju fixat bilarna nu. Case closed, allt bra.HelectriC skrev:Fuskdiesel menar du?
Jag hade adaptiv farthållare och filhållningsassistent på min -12 Passat. Sen när jag beställde -13 A6 och -14 Outlander så lät jag bli att beställa det, och det var rätt lätt att vänja sig av. Det är trevligt att ha, men går att leva utan.HelectriC skrev:har man en gång haft adaptiv farthållare så finns det ingen väg tillbaks
Håller inte alls med, de gånger jag har kört hyrbil eller lånat någon bil utan, så har jag fått krupp. Jag använder det i stort sett alltid när det är annan trafik framför. Görjobbigt att sitta och parera hastigheten för de som inte håller konstant hastighet.danni skrev:Jag hade adaptiv farthållare och filhållningsassistent på min -12 Passat. Sen när jag beställde -13 A6 och -14 Outlander så lät jag bli att beställa det, och det var rätt lätt att vänja sig av. Det är trevligt att ha, men går att leva utan.HelectriC skrev:har man en gång haft adaptiv farthållare så finns det ingen väg tillbaks
Ja, sportigt värre blir det i köicreate skrev:Jag är positiv till säkerhetsutrustning, men tveksam till autopilot. Jag vill ha en sportig bil med massor av körglädje och vill inte bara vara passagerare..!
Du måste inte köra med autopiloten på hela tiden.icreate skrev:Jag är positiv till säkerhetsutrustning, men tveksam till autopilot. Jag vill ha en sportig bil med massor av körglädje och vill inte bara vara passagerare..!
You got it! Stolarna och ratten får vi väl se på eventet till vårenHerr X skrev:Ni lyssnar inte på mig: I nästa event kommer vi få höra att bilen är helt autonom. Framstolarna kan snurras så att man sitter vänd mot passagerarna och ratten kan fällas in.
Det där är världens första fullautonoma bil i serieproduktion. Tesla blir först. Elon gör en Henry Ford.
Såg den tidigare. Helt klart sevärd!SR-71-BlackBird skrev:Den här är bra, tar upp kopplingen AP 2.0 och AI, från models3ownersclub.
Mycket bra!Jojje167 skrev:Såg den tidigare. Helt klart sevärd!SR-71-BlackBird skrev:Den här är bra, tar upp kopplingen AP 2.0 och AI, från models3ownersclub.
Mm, massa nya grejer, ökar risken för försening. Adam Jonas.kanske har rätt , volym produktion först 2019. Elbils revolution och autonom körning samtidigt.Jojje167 skrev:Såg den tidigare. Helt klart sevärd!SR-71-BlackBird skrev:Den här är bra, tar upp kopplingen AP 2.0 och AI, från models3ownersclub.
Ja, samma här. Trots att jag egentligen inte vill ha en Model 3 pga den fjuttiga bakluckan så ser jag mig nästan tvingad att köpa en i alla fall. Och då blir det inte budgetvarianten. Och egentligen behöver jag inte alla dessa härliga nördiga grejer som AP2, HUD och warpdrift. Men det är ju så himla fränt så man bara måste ha det. Visst skulle man kunna köpa en ny Model S, som säkerligen kommer få samma lull-lull förmodligen lite tidigare, men då måste man ha råd med den också...Jerker skrev:En sak som bekymrar mig med all revolutionerande teknik de ska trycka in i model 3 är att jag kommer att spendera mycket mer pengar på den än jag först hade tänkt!![]()
Jag hade sett framför mig att köpa en bil med 35 mils räckvidd, drag och eventuellt också AP för några tiotusingar. Nu ser jag hur bilens pris stiger med ett par hundratusingar!!
Jag håller med, jag behöver inte alls allt detta. Så länge det bara finns en bil i vettig prisklass med drag så är det ju bara att köpa den, men om det skulle komma nån mer på marknaden som jag kan tänka mig så får det bli ett vägval, om man ska vara med på det högteknologiska tåget redan nu eller vänta några år till, för det kommer ju säkert till alla bilar i sinom tid. Men innan det kommer till billigare bilar dröjer det säkert 10 år eller mer.mati skrev:Ja, samma här. Trots att jag egentligen inte vill ha en Model 3 pga den fjuttiga bakluckan så ser jag mig nästan tvingad att köpa en i alla fall. Och då blir det inte budgetvarianten. Och egentligen behöver jag inte alla dessa härliga nördiga grejer som AP2, HUD och warpdrift. Men det är ju så himla fränt så man bara måste ha det. Visst skulle man kunna köpa en ny Model S, som säkerligen kommer få samma lull-lull förmodligen lite tidigare, men då måste man ha råd med den också...Jerker skrev:En sak som bekymrar mig med all revolutionerande teknik de ska trycka in i model 3 är att jag kommer att spendera mycket mer pengar på den än jag först hade tänkt!![]()
Jag hade sett framför mig att köpa en bil med 35 mils räckvidd, drag och eventuellt också AP för några tiotusingar. Nu ser jag hur bilens pris stiger med ett par hundratusingar!!