Jovisst, dvs när ska en majoritet av republikanerna inse att de har mer att förlora än vinna på att fortsätta stödja Trump?bonath skrev:Jerker skrev:Frågan är när han kan anses vara sinnessjuk och fråntas presidentmakten?
Det borde nog vara den ENDA frågan...
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
Amerikanska militärmakten är ju inte Trumps privata armé. En order att skjuta mot Biden-supporters kommer naturligtvis inte åtlydas.Jerker skrev:Nu är ju Trump ÖB över just US Armed forces, och är president ända fram till några dagar in i januari...Fredrik j skrev:Du menar ett gäng Trumpanhängare mot US Armed forces då?NiklasTesla skrev:Ser en ökad om en liten möjlighet för nytt inbördeskrig i USA.
Troligtvis kommer vi få se oroligheter men det finns väl ingen tvekan om på vilken sida som har övertaget där....
Frågan är när han kan anses vara sinnessjuk och fråntas presidentmakten?
Jerker skrev:Jovisst, dvs när ska en majoritet av republikanerna inse att de har mer att förlora än vinna på att fortsätta stödja Trump?bonath skrev:Jerker skrev:Frågan är när han kan anses vara sinnessjuk och fråntas presidentmakten?
Följer CNN nu och där sa en ledande republikan i Pennsylvania att Trump borde skämmas...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Ja, men det är inte många som vågar det. De riskerar sin politiska karriär på att kritisera Trump, hur idiotiskt han än beter sig.bonath skrev:Jerker skrev:Jovisst, dvs när ska en majoritet av republikanerna inse att de har mer att förlora än vinna på att fortsätta stödja Trump?bonath skrev:Jerker skrev:Frågan är när han kan anses vara sinnessjuk och fråntas presidentmakten?
Följer CNN nu och där sa en ledande republikan i Pennsylvania att Trump borde skämmas...
Men nu när Trump är på väg ut så borde fler våga säga vad dom tycker.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Ja, skönt att flera Republikaner nu börjar ta avstånd ifrån han.bonath skrev:Jerker skrev:Jovisst, dvs när ska en majoritet av republikanerna inse att de har mer att förlora än vinna på att fortsätta stödja Trump?bonath skrev:Jerker skrev:Frågan är när han kan anses vara sinnessjuk och fråntas presidentmakten?
Några gissningar på dollarn?
Såg att det var den dyraste kostnaden för att köpa Tesla aktier från Sverige, Swedbank ISK som tar 0,41% i växlingsavgift åt varje håll
Såg att det var den dyraste kostnaden för att köpa Tesla aktier från Sverige, Swedbank ISK som tar 0,41% i växlingsavgift åt varje håll

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Min gissning nu, då Tesla är extremt värderat mycket pga Elon, är att Elon får Covid-19 efter festen i Sverige och att aktien tar en smäll på -30% av det. Mitt efternamn är Nostradamus, Remuz Nostradamus...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Nu stack kursen upp till 450, dock så verkar det inte vara lika ljust för dollarn
Trodde dollarn skulle stärkas efter valet, även om det inte är helt över än.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- NiklasTesla
- Teslaägare
Sedelpressen i USA lär gå varm vilket drar upp börsen och sänker dollarn. Biden har pratat om massiva stimulanser för gröna jobb så detta är bra för aktien Tesla och oss som vill köpa Tesla i Sverige (finns definitivt utymme för prissänkningar på Teslas produkter i Sverige nu).Pontus skrev:Nu stack kursen upp till 450, dock så verkar det inte vara lika ljust för dollarn![]()
Dollarn tenderar att gå upp i tider av osäkerhet, även om USA är orsaken till dessa. Så när osäkerheten nu minskar går den väl tillbaka lite.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Kan inte du twittra lite om att du funderar på att starta ett krig mot USA så att lite osäkerhet skapas och dollarn går uppbylund skrev:Dollarn tenderar att gå upp i tider av osäkerhet, även om USA är orsaken till dessa. Så när osäkerheten nu minskar går den väl tillbaka lite.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Vissa tror att Tesla tillverkar 200.000 bilar Q4.
Vilket motsvarar en årlig tillverkningskapacitet på ca 800.000 bilar, vilket är större än Volvo.
Vilket motsvarar en årlig tillverkningskapacitet på ca 800.000 bilar, vilket är större än Volvo.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Dessutom med högre ASP än Volvo. Tesla har antagligen redan högre omsättning än Volvo.Zalman3 skrev:Vissa tror att Tesla tillverkar 200.000 bilar Q4.
https://seekingalpha.com/article/438859 ... a-revenuesLatest Developments Show Clear Roadmap To Energy Storage Becoming 50% Of Tesla Revenues.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Fest i Sverige. Oops.LarsL skrev:Elon tester positive for COVID-19
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Just sayingRemuz skrev:Min gissning nu, då Tesla är extremt värderat mycket pga Elon, är att Elon får Covid-19 efter festen i Sverige och att aktien tar en smäll på -30% av det. Mitt efternamn är Nostradamus, Remuz Nostradamus...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Några tips om lottosiffror eller hästar?Remuz skrev:Just sayingRemuz skrev:Min gissning nu, då Tesla är extremt värderat mycket pga Elon, är att Elon får Covid-19 efter festen i Sverige och att aktien tar en smäll på -30% av det. Mitt efternamn är Nostradamus, Remuz Nostradamus...

Hoppas det inte blir -30% idag men dipp blir det väl.
Skulle Elon däremot dö i Covid blir det nog en sån ras, minst.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
TL0 (Frankfurt) har inte påverkats nämnvärt ännu, men nyheten kanske inte har fått allmän spridning ännu?TiborBlomhall skrev:Några tips om lottosiffror eller hästar?Remuz skrev:Just sayingRemuz skrev:Min gissning nu, då Tesla är extremt värderat mycket pga Elon, är att Elon får Covid-19 efter festen i Sverige och att aktien tar en smäll på -30% av det. Mitt efternamn är Nostradamus, Remuz Nostradamus...
TSLA-analytiker bör väl iofs ha järnkoll på Twitter kan man anta.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- NiklasTesla
- Teslaägare
Snyggt gissat (tror vi kan få dip idag)!fth skrev:TL0 (Frankfurt) har inte påverkats nämnvärt ännu, men nyheten kanske inte har fått allmän spridning ännu?TiborBlomhall skrev:Några tips om lottosiffror eller hästar?Remuz skrev:Just sayingRemuz skrev:Min gissning nu, då Tesla är extremt värderat mycket pga Elon, är att Elon får Covid-19 efter festen i Sverige och att aktien tar en smäll på -30% av det. Mitt efternamn är Nostradamus, Remuz Nostradamus...
TSLA-analytiker bör väl iofs ha järnkoll på Twitter kan man anta.
/fth
Tom aftonbladet har ju det i sin covid-rapportering.
Nästa veckas lottorad behåller jag för mig själv precis som jag gör varje vecka. Måste finansiera mina bilar på nåt sätt...
Nästa veckas lottorad behåller jag för mig själv precis som jag gör varje vecka. Måste finansiera mina bilar på nåt sätt...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Inga större förändringar i förhandeln TSLA heller, ner $3 för närvarande.
Vi får se om det kommer större rörelser, men än så länge verkar marknaden ta Elons covid-besked med ro.
/fth
Vi får se om det kommer större rörelser, men än så länge verkar marknaden ta Elons covid-besked med ro.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options