Tack för all info om Bluetooth TPMS.
Här är en liten update för oss som väntar på M3 från Fremont.
Fartyget är just nu här.
Hur kan ni veta vilken båt bilen är på? Är det bara chansning eller uteslutningsmetoden pga av leveransdatum?
Väntar med på en bil med leverans 6/3, kanske e för sent för att den ska vara på samma båt?
Kina fartygen är också på väg är just nu i Röda Havet riktning mot Suez kanalen.
Din bil är på detta fartyget som har kommit så här långt den 6 Feb.
Det gäller de som kommer från usa.
F880xxx på min. Hoppas hoppas!
Surt att falla precis innan mållinjen.
Hmm. Om jag förstått rätt om var jag ska läsa så har jag F886. Leveras från Fremont och förväntas vara framme 20 feb - 2 mar. Vart vill man ligga för rattvärmare?
OBS!
Om ni ska köpa BLE-TPMS
Glöm inte ta med ”muttrarna”.
Upptäckte att dom inte var med, så nu tar det ytterligare ett par dagar innan dom kan monteras.
11:-/st. Ingår tydligen inte, utan är separat artikel.
Gäller att välja rätt reservdelsnummer
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
Hmm. Om jag förstått rätt om var jag ska läsa så har jag F886. Leveras från Fremont och förväntas vara framme 20 feb - 2 mar. Vart vill man ligga för rattvärmare?
Verkar som VIN F902XXX så har de rattvärme.
Enligt artikel om man ska tro på den.
Kör tesla med VIN-nummer i kronologisk ordning numera? Det gjorde man väl inte tidigare för att förhindra att marknaden skulle kunna räkna ut leveransvolymer innan man själv presenterar?
Kör tesla med VIN-nummer i kronologisk ordning numera? Det gjorde man väl inte tidigare för att förhindra att marknaden skulle kunna räkna ut leveransvolymer innan man själv presenterar?
Vet ej hur det ligger till med det.
I så fall får vi vänta och se hur det är med våra med lägre VIN nummer.
Antingen har vi värme i ratten eller får vi kanske ett par Tesla handskar i frunken.
Det ska bli väldigt kul att få höra vad ni tycker om kvalitén på USA-bilarna som kommer denna månaden.
Tänk om panelgaps, lack osv har börjat nå kvalitén som i de Shanghaibyggda bilarna.
Jag själv har avvaktat mitt inköp för jag vill ha kvalitén från Kina men batteriet från USA
Det ska bli väldigt kul att få höra vad ni tycker om kvalitén på USA-bilarna som kommer denna månaden.
Tänk om panelgaps, lack osv har börjat nå kvalitén som i de Shanghaibyggda bilarna.
Jag själv har avvaktat mitt inköp för jag vill ha kvalitén från Kina men batteriet från USA
Ja det ska bli spännade!
[/yt]
Elon pratar om höjningen av lack- och passning under december i en intervju med Sandy Munro.
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Ja det ska bli spännade!
[/yt]
Elon pratar om höjningen av lack- och passning under december i en intervju med Sandy Munro.
Efter många års velande fram och tillbaka slog jag äntligen till.
Jag fick låna hem en 2021 performance utav tesla segeltorp och blir HELT såld, äntligen är Chromet borta.
Beställde en direkt när jag lämnade tillbaka lånebilen,
Leverans 16/3
Ang laddning.
Tycker ni man ska köra med teslas wall connector?
Eller nån dyrare smartare variant ?
Jag har en sådan: https://evconnect.se/collections/statio ... 6764981319
som jag kan sälja för 8000 kr, använd några enstaka laddningar. Den är gjord för 32A handske vilket är ovanligt hemma (jag har bytt till 16A, men skickar med originalhandsken). Den är lämplig för bilar med enfasladdning då den ökar på spänning/ström från två faser till en. Dvs inget för bilar med trefasladdning (hade den till en Nissan Leaf en kort stund).
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Hej, var idag i kontakt med Tesla, ska få min leverans 18/2 men kan få den redan tidigare (tis) om så önskas. Upphämtning i Malmö. Var tvungen att fråga om rattvärme fick följande svar:
Hi,
At the moment the Model 3s don’t have a heated steering wheel although the batch that we receive now are the first from this quarter so there might be a possibility. I cant confirm right now.
You delivery can take place on Tuesday and Wednesday. Tuesday as from 12 pm and Wednesday as from 10am with the latest appointment at 5u30pm.
Let me know what works best for you.
Have a great day!
Så nobody knows!
Får dock inte bytt till vinterdäck förrän fredag oavsett, men får väl ut och sladda i den Skånska vintern!