Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.
Postat: 28 jun 2024 18:12
5-7000:- för Model 3. Gissningsvis ungefär samma för övriga.
https://teslaclubsweden.se/forum/
5-7000:- för Model 3. Gissningsvis ungefär samma för övriga.
Inte mycket, men klart förståeligt.Legato skrev:5-7000:- för Model 3. Gissningsvis ungefär samma för övriga.
Japp, jag följer alla Model 3 via KVD men tyvärr inte övriga modeller. Har dock rätt bra koll på övriga också
Det är helt klart fel. Dock hör det ju till saken att LRen gått ungefär 30% längre.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 10:18Två stycken Model X 2019 ute på KVD nu. En LR Raven som har en värdering på 570k (pris i bilhandeln) och en P100D (alltså inte en Raven) som har en värdering på 760k.
Oavsett vad man tycker om KVDs absoluta värden kring värdering som numera verkar ganska överskattade så undrar jag om det är rimligt med 33% högre värdering på en pre-Raven jmf med en Raven bara för att den ena är en Performance. Båda är 7-sätes och båda har FSD.
428 gick en för häromdagen.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 10:18Två stycken Model X 2019 ute på KVD nu. En LR Raven som har en värdering på 570k (pris i bilhandeln) och en P100D (alltså inte en Raven) som har en värdering på 760k.
Oavsett vad man tycker om KVDs absoluta värden kring värdering som numera verkar ganska överskattade så undrar jag om det är rimligt med 33% högre värdering på en pre-Raven jmf med en Raven bara för att den ena är en Performance. Båda är 7-sätes och båda har FSD.
Den var i dåligt skick, hade 5 säten och ingen FSD/EAP.taliz skrev:428 gick en för häromdagen.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 10:18Två stycken Model X 2019 ute på KVD nu. En LR Raven som har en värdering på 570k (pris i bilhandeln) och en P100D (alltså inte en Raven) som har en värdering på 760k.
Oavsett vad man tycker om KVDs absoluta värden kring värdering som numera verkar ganska överskattade så undrar jag om det är rimligt med 33% högre värdering på en pre-Raven jmf med en Raven bara för att den ena är en Performance. Båda är 7-sätes och båda har FSD.
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... awd-217115
Tyckte den såg fin ut. Men visst, 7-säten kanske kan ge lite mer om du har tur.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 14:13Den var i dåligt skick, hade 5 säten och ingen FSD/EAP.taliz skrev:428 gick en för häromdagen.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 10:18Två stycken Model X 2019 ute på KVD nu. En LR Raven som har en värdering på 570k (pris i bilhandeln) och en P100D (alltså inte en Raven) som har en värdering på 760k.
Oavsett vad man tycker om KVDs absoluta värden kring värdering som numera verkar ganska överskattade så undrar jag om det är rimligt med 33% högre värdering på en pre-Raven jmf med en Raven bara för att den ena är en Performance. Båda är 7-sätes och båda har FSD.
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... awd-217115
taliz skrev:Tyckte den såg fin ut. Men visst, 7-säten kanske kan ge lite mer om du har tur.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 14:13Den var i dåligt skick, hade 5 säten och ingen FSD/EAP.taliz skrev:428 gick en för häromdagen.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 10:18Två stycken Model X 2019 ute på KVD nu. En LR Raven som har en värdering på 570k (pris i bilhandeln) och en P100D (alltså inte en Raven) som har en värdering på 760k.
Oavsett vad man tycker om KVDs absoluta värden kring värdering som numera verkar ganska överskattade så undrar jag om det är rimligt med 33% högre värdering på en pre-Raven jmf med en Raven bara för att den ena är en Performance. Båda är 7-sätes och båda har FSD.
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... awd-217115
Ser ut som att den ägts av Tesla sedan december 2020. Troligtvis varit loaner sedan dess. Någon här som haft en blå trea, OGR53U, som lånebil vid något tillfälle?T4s skrev: ↑03 jul 2024 15:03Funderar på att köpa den här. Tankar?
Frågat om skick på sommar och vinterhjul samt om en batterianalys gjorts.
https://www.tesla.com/sv_SE/m3/order/5Y ... o#overview
Gemensamt för alla "Loaners" jag haft genom åren är att de varit i riktigt uselt skick både utvändigt och invändigt.Klintan skrev: ↑03 jul 2024 15:34Ser ut som att den ägts av Tesla sedan december 2020. Troligtvis varit loaner sedan dess. Någon här som haft en blå trea, OGR53U, som lånebil vid något tillfälle?T4s skrev: ↑03 jul 2024 15:03Funderar på att köpa den här. Tankar?
Frågat om skick på sommar och vinterhjul samt om en batterianalys gjorts.
https://www.tesla.com/sv_SE/m3/order/5Y ... o#overview
Nej, det är nog inte bästa köpet. Åtminstone två till av bilarna i lager har varit i Teslas ägo i flera år och troligtvis lånebilar, PCT64N och HRR98K.Nicke Nyfiken skrev: ↑03 jul 2024 15:41Gemensamt för alla "Loaners" jag haft genom åren är att de varit i riktigt uselt skick både utvändigt och invändigt.Klintan skrev: ↑03 jul 2024 15:34Ser ut som att den ägts av Tesla sedan december 2020. Troligtvis varit loaner sedan dess. Någon här som haft en blå trea, OGR53U, som lånebil vid något tillfälle?T4s skrev: ↑03 jul 2024 15:03Funderar på att köpa den här. Tankar?
Frågat om skick på sommar och vinterhjul samt om en batterianalys gjorts.
https://www.tesla.com/sv_SE/m3/order/5Y ... o#overview
De får ingen kärlek alls av varken förare eller ägare.
Jag skulle aldrig köpa en fd. lånebil från Tesla.
Inget dåligt med det där, fullt normalt för en beggad S eller X.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 14:28taliz skrev:Tyckte den såg fin ut. Men visst, 7-säten kanske kan ge lite mer om du har tur.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 14:13Den var i dåligt skick, hade 5 säten och ingen FSD/EAP.taliz skrev:428 gick en för häromdagen.Hertsh skrev: ↑03 jul 2024 10:18Två stycken Model X 2019 ute på KVD nu. En LR Raven som har en värdering på 570k (pris i bilhandeln) och en P100D (alltså inte en Raven) som har en värdering på 760k.
Oavsett vad man tycker om KVDs absoluta värden kring värdering som numera verkar ganska överskattade så undrar jag om det är rimligt med 33% högre värdering på en pre-Raven jmf med en Raven bara för att den ena är en Performance. Båda är 7-sätes och båda har FSD.
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... awd-217115
”Såg fin ut”
Du menar att det är läge att pruta? Eller betyder Tesla Cert Beg inget?Nicke Nyfiken skrev: ↑03 jul 2024 15:41Gemensamt för alla "Loaners" jag haft genom åren är att de varit i riktigt uselt skick både utvändigt och invändigt.
De får ingen kärlek alls av varken förare eller ägare.
Jag skulle aldrig köpa en fd. lånebil från Tesla.
Att lyssna på en bilhandlare är lite som att lyssna på en mäklare. Varenda ord är ju färgat av egenintresse. Finns få branscher som är så falskataliz skrev: ↑04 jul 2024 17:08Vet mycket väl hur det fungerar. Jag är en av dem som köper bilar till priser som du säger är omöjliga.Legato skrev: ↑04 jul 2024 15:54Jag insinuerar som vanligt ingenting alls. Jag konstaterar bara fakta. Om bilen inte säljs så är det där priset helt irrelevant. Huruvida den säljs eller inte återstår att se.taliz skrev: ↑04 jul 2024 13:30Fick du den inte? Bättre lycka nästa gång.
(Vet du försöker insinuera att de inte säljs och att värdet minsann är högre... men nu är du ju själv bilhandlare, så bara att buda högre och tjäna storkovan. Right? Put your money where your mouth is)
Att du fortfarande inte lärt dig grunderna ang hur KVD fungerar är som sagt fascinerande och ytterst dumt på en och samma gång. Gällande "put your money where your mouth is" så gör jag det varje dag. Till skillnad från dig som fortsätter fantisera och fabulera.![]()
Hursomhelst, även om en bil inte säljs till avslutande bud så indikerar det tydligt vad folk är villiga att betala.
Varför budade du inte mer på denna tex? Var priset för högt?
Ute igen. Gick inte för 438.Legato skrev:Berätta gärna om alla bilar du köpt via KVD eller på annat håll i år... Nej, som sagt, du lever i en alternativ verklighet vilket de flesta här sedan länge förstått.taliz skrev: ↑04 jul 2024 17:08Vet mycket väl hur det fungerar. Jag är en av dem som köper bilar till priser som du säger är omöjliga.Legato skrev: ↑04 jul 2024 15:54Jag insinuerar som vanligt ingenting alls. Jag konstaterar bara fakta. Om bilen inte säljs så är det där priset helt irrelevant. Huruvida den säljs eller inte återstår att se.
Att du fortfarande inte lärt dig grunderna ang hur KVD fungerar är som sagt fascinerande och ytterst dumt på en och samma gång. Gällande "put your money where your mouth is" så gör jag det varje dag. Till skillnad från dig som fortsätter fantisera och fabulera.![]()
Hursomhelst, även om en bil inte säljs till avslutande bud så indikerar det tydligt vad folk är villiga att betala.
Varför budade du inte mer på denna tex? Var priset för högt?
En j-la massa snack och precis noll verkstad helt enkelt. Men att snacka är enkelt...
I enlighet med din "logik" så är en aktie värd noll om det inte finns någon köpare i orderboken. Men återigen så är såklart verkligheten något helt annat än dina fantasier.
Jag hade gärna köpt bilen till högre pris än auktionsavslutet. Men även om jag, till skillnad från dig, faktiskt köper via KVD regelbundet så betyder det inte att jag har tid att buda varje dag. Dessutom krävs det givetvis marginaler och det finns en lång rad praktiska aspekter som du "bekvämt" kan ignorera i fantasilandet.
Ok! Som väntat. Någon gång ibland blir det såklart avslut på riktigt attraktiva nivåer, men det handlar om kanske ett av hundra avslut.Hertsh skrev: ↑04 jul 2024 20:40Ute igen. Gick inte för 438.Legato skrev:Berätta gärna om alla bilar du köpt via KVD eller på annat håll i år... Nej, som sagt, du lever i en alternativ verklighet vilket de flesta här sedan länge förstått.taliz skrev: ↑04 jul 2024 17:08Vet mycket väl hur det fungerar. Jag är en av dem som köper bilar till priser som du säger är omöjliga.Legato skrev: ↑04 jul 2024 15:54Jag insinuerar som vanligt ingenting alls. Jag konstaterar bara fakta. Om bilen inte säljs så är det där priset helt irrelevant. Huruvida den säljs eller inte återstår att se.
Att du fortfarande inte lärt dig grunderna ang hur KVD fungerar är som sagt fascinerande och ytterst dumt på en och samma gång. Gällande "put your money where your mouth is" så gör jag det varje dag. Till skillnad från dig som fortsätter fantisera och fabulera.![]()
Hursomhelst, även om en bil inte säljs till avslutande bud så indikerar det tydligt vad folk är villiga att betala.
Varför budade du inte mer på denna tex? Var priset för högt?
En j-la massa snack och precis noll verkstad helt enkelt. Men att snacka är enkelt...
I enlighet med din "logik" så är en aktie värd noll om det inte finns någon köpare i orderboken. Men återigen så är såklart verkligheten något helt annat än dina fantasier.
Jag hade gärna köpt bilen till högre pris än auktionsavslutet. Men även om jag, till skillnad från dig, faktiskt köper via KVD regelbundet så betyder det inte att jag har tid att buda varje dag. Dessutom krävs det givetvis marginaler och det finns en lång rad praktiska aspekter som du "bekvämt" kan ignorera i fantasilandet.
Det betyder bara att du får 1 år med max 2000 mil i garanti. Det påverkar inte skicket.T4s skrev: ↑03 jul 2024 21:07Du menar att det är läge att pruta? Eller betyder Tesla Cert Beg inget?Nicke Nyfiken skrev: ↑03 jul 2024 15:41Gemensamt för alla "Loaners" jag haft genom åren är att de varit i riktigt uselt skick både utvändigt och invändigt.
De får ingen kärlek alls av varken förare eller ägare.
Jag skulle aldrig köpa en fd. lånebil från Tesla.
Den var i ok skick utvändigt. Några stenskott skulle fixas men herregud vad sliten interiören var. Lister och tyg börjat släppa lite överallt, tillverkad 2019.Nicke Nyfiken skrev: ↑04 jul 2024 21:47Det betyder bara att du får 1 år med max 2000 mil i garanti. Det påverkar inte skicket.T4s skrev: ↑03 jul 2024 21:07Du menar att det är läge att pruta? Eller betyder Tesla Cert Beg inget?Nicke Nyfiken skrev: ↑03 jul 2024 15:41Gemensamt för alla "Loaners" jag haft genom åren är att de varit i riktigt uselt skick både utvändigt och invändigt.
De får ingen kärlek alls av varken förare eller ägare.
Jag skulle aldrig köpa en fd. lånebil från Tesla.
Tror inte det där med interiören är särskilt vanligt förekommande på 3 från 2019. Skulle gissa på att den där bilen levt ett rätt hårt liv som även Nicke är inne på ovan... Var någonstans fanns det tyg som hade börjat släppa?T4s skrev: ↑05 jul 2024 06:37Den var i ok skick utvändigt. Några stenskott skulle fixas men herregud vad sliten interiören var. Lister och tyg börjat släppa lite överallt, tillverkad 2019.Nicke Nyfiken skrev: ↑04 jul 2024 21:47Det betyder bara att du får 1 år med max 2000 mil i garanti. Det påverkar inte skicket.T4s skrev: ↑03 jul 2024 21:07Du menar att det är läge att pruta? Eller betyder Tesla Cert Beg inget?Nicke Nyfiken skrev: ↑03 jul 2024 15:41Gemensamt för alla "Loaners" jag haft genom åren är att de varit i riktigt uselt skick både utvändigt och invändigt.
De får ingen kärlek alls av varken förare eller ägare.
Jag skulle aldrig köpa en fd. lånebil från Tesla.
Fick titta på några beg M3 (2019, 2020) som fanns inne. I efterhand fattar jag inte varför han lät oss kolla på bilarna då de inte var fixade för fem öre och såg allmänt skit ut.SwedishAdvocate skrev: ↑05 jul 2024 07:23Tror inte det där med interiören är särskilt vanligt förekommande på 3 från 2019. Skulle gissa på att den där bilen levt ett rätt hårt liv som även Nicke är inne på ovan... Var någonstans fanns det tyg som hade börjat släppa?T4s skrev: ↑05 jul 2024 06:37Den var i ok skick utvändigt. Några stenskott skulle fixas men herregud vad sliten interiören var. Lister och tyg börjat släppa lite överallt, tillverkad 2019.Nicke Nyfiken skrev: ↑04 jul 2024 21:47Det betyder bara att du får 1 år med max 2000 mil i garanti. Det påverkar inte skicket.T4s skrev: ↑03 jul 2024 21:07Du menar att det är läge att pruta? Eller betyder Tesla Cert Beg inget?Nicke Nyfiken skrev: ↑03 jul 2024 15:41Gemensamt för alla "Loaners" jag haft genom åren är att de varit i riktigt uselt skick både utvändigt och invändigt.
De får ingen kärlek alls av varken förare eller ägare.
Jag skulle aldrig köpa en fd. lånebil från Tesla.