Helt sjukt!
Vem som har >mille att köpa bil för är ledig klockan 09.00 om fyra dagar??
Antingen är man på någon skön resa för man har alla pengar man behöver, eller så krigar man på ett jobb för att få in pengar.
Skall bli spännande att se hur det kommer att gå...
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Förstår det orimliga i att datumet redan passerats.
Haha ja
Ett sms hade varit trevligt nu
Om du fått slutfaktura nu nyligen så skulle jag tippa på att det är nära. Om det finns någon som helst logik i världen så kommer ju båten (från Rotterdam) som skall lämna bilarna i Malmö (som jag tillhör) passera Göteborg innan den anlöper Malmö. Rimligen borde väl era bilar lastas av - innan bilar i Malmö lastas av. Så ni som är i Göteborg borde egentligen vara först ut. Men vi får väl se..
Förstår det orimliga i att datumet redan passerats.
Haha ja
Ett sms hade varit trevligt nu
Om du fått slutfaktura nu nyligen så skulle jag tippa på att det är nära. Om det finns någon som helst logik i världen så kommer ju båten (från Rotterdam) som skall lämna bilarna i Malmö (som jag tillhör) passera Göteborg innan den anlöper Malmö. Rimligen borde väl era bilar lastas av - innan bilar i Malmö lastas av. Så ni som är i Göteborg borde egentligen vara först ut. Men vi får väl se..
Fick detta sms av Tesla precis,
”Tesla-uppdatering: Din bil kommer behöva genomgå en extra teknisk inspektion och din upphämtningstid behöver flyttas.”
Vågar man köpa bilen nu?
Hade egentligen upphämtning nu på fredag i Malmö.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Undrar vad som ligger bakom fördröjningen av leveranserna. I mitt fall fick jag ung samma besked i december- då var det en stor transportskada. Hur kan sådana uppkomma? Man utgår väl utifrån att de som transporterar bilar är proffs på det?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Fick detta sms av Tesla precis,
”Tesla-uppdatering: Din bil kommer behöva genomgå en extra teknisk inspektion och din upphämtningstid behöver flyttas.”
Vågar man köpa bilen nu?
Hade egentligen upphämtning nu på fredag i Malmö.
Jösses vad bittert. Tala om antiklimax. Håller tummarna att det inte är något större.
Var inne hos Tesla i Malmö å dom påstod att det var ett tio tal billar med ev. samma fel och att det inte rörde sig om någon transport skada.
Skulle gärna villa ha en transparent förklaring från Tesla vad det rör sig om innan jag köper bilen.
Ett tiotal bilar låter ju som fel från fabrik men man hoppas ju då på att det inte
innebär en massa skruvande (och eventuella genvägar/kompromisser liksom)
på en ny bil…
Var inne hos Tesla i Malmö å dom påstod att det var ett tio tal billar med ev. samma fel och att det inte rörde sig om någon transport skada.
Skulle gärna villa ha en transparent förklaring från Tesla vad det rör sig om innan jag köper bilen.
Det låter ju inte så bra. Jag skall också hämta en MS på fredag i frihamnen. 100:- på att detta drabbar även min då. Suck…
Undrar vad som ligger bakom fördröjningen av leveranserna. I mitt fall fick jag ung samma besked i december- då var det en stor transportskada. Hur kan sådana uppkomma? Man utgår väl utifrån att de som transporterar bilar är proffs på det?
Hamnarbetare är ju inget höglöneyrke? Iallafall inte utomlands.
Tror inte att låg lön betyder att man inte kan sitt jobb dock.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Tror inte att låg lön betyder att man inte kan sitt jobb dock.
Nej, men inte heller motsatsen.
Vad jag menar är, vill man ha ett professionellt arbete utfört är erbjuda låg lön ingen fördel.
Skulle tro att dom flesta transportskador uppstår när bilarna flyttas.
Tack för info om Hoegh Manila, visade sig att min bil (Model X Plaid) är på den . Ska ankomma Rotterdam den 1 maj. Jag har estimerat upphämtningsdatum 27.4 - 11.5... Hur lång tid brukar det ta från Rotterdam till Sverige (Sthlm, i mitt fall)?
Tack för info om Hoegh Manila, visade sig att min bil (Model X Plaid) är på den . Ska ankomma Rotterdam den 1 maj. Jag har estimerat upphämtningsdatum 27.4 - 11.5... Hur lång tid brukar det ta från Rotterdam till Sverige (Sthlm, i mitt fall)?
Svårt att säga med tanke på att min kom till Rotterdam den 30e Mars och har fortfarande inget spikat datum