Sida 22 av 27

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 30 jun 2024 16:50
av Legato
Holve skrev: 30 jun 2024 15:50
Legato skrev: 30 jun 2024 13:04
Holve skrev: 30 jun 2024 12:40
Björn Nyland har ju testat acceleration vid olika SOC.
Tesla 3 verkar inte vara sämre än någon annan.

Vid 10% så verkar alla bilar tappa rätt mycket.

Skönt att få det utrett, eller hur.
Pre-facelift Model 3 presterar iofs extremt dåligt vid låg SOC. Men generellt håller jag med, det är såklart ett problem (i olika hög grad) för alla elbilar.
Visst extremt dåligt.. Ex30 presterar abnormt super x2000 dåligt.

MG presterar Enormt abnormt super x3000 dåligt.
Ja?

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 30 jun 2024 23:05
av AAKEE
Legato skrev: 30 jun 2024 13:04
Pre-facelift Model 3 presterar iofs extremt dåligt vid låg SOC. Men generellt håller jag med, det är såklart ett problem (i olika hög grad) för alla elbilar.
Äldsta varianten av M3P, dvs fram till och med 2020 presterar rätt okey med det första batteriet.

Panasonics större, 2170L-cellen var rejält dåligt i början innan Tesla släppte på mer klös (de begränsade effekten genom att batteriet hade en lägsta tillåten cellspänning/spänningsdroop som gjorde att man inte fick ut just någon effekt med låg SOC om batteriet var kallt. Vilket det blev extra, kallt alltså, när Tesla inledningsvis tillät värmepumpen att ta mycket värme ur batteripacket.

Men man höjde min celltemp på batteriet så VP fick inte dra ut lika mycket.
Och man sänkte min spänning vid full acceleration och tillät ett högre spänningsdroop.

När dessa åtgärder var genomförda var det mycket bättre klös i M3P med 82.1kWh panasonic vid låg SOC. Fortfarance lite sämre än gamla Panasonicpacket i första M3P.

Refresh M3P från 2021 går betydligt bättre med Panasonic 82.1kWh än med LG, så länge man har SOC på 20-25% eller över.
Med lägre SOC är LG bättre än Panasonic men såklart ingen raket för det.

Tesla har i Princip byggt sina elmotorer till model 3 P med lindningar som kräver matning med 350V. Ett fulladdat varmt batteri (helst lite mindre så 85-90%) klarar med nöd och näppe att hålla 350V vilket gör att motorn precis levererar den effekt det kan bli pga batteriet. Så fort batteriet har lägre SOC håller det lägre spänning och resultatet vid full gas är att spänningen droopar under 350V och då kan motorn inte längre leverera full effekt. (Spänningen styr vilken maximal ström det blir, så man kan inte öka strömmen utan att öka spänningen).

Tesla Model S Plaid Palladium har i princip tre trimmade M3P-motorer. De är även de byggda för att ge full effekt vid 350V (Principiellt, ta inte exakt 350.00V som en sanning). Model S-batteriet har 110celler i serie vilket ger 462V vid 100%, vilket gör att batteriet kan ha betydligt lägre SOC och fortfarande leverera 350V. Det gör att motorerna kan ge "full effekt" vid lägre SOC.
Fortfarande kräver de tre motorerna ganska mycket av batteriet så det förvärms i dragstrip mode för att minska inre resistans och minska spänningsfallet. Plaid levererar väldigt bra med effekt ned till ~20% när batteriet är varmt.

Jag vet inte hur andra tillverkare gör men det är kanske inte orimligt att de märken som har bättre prestanda vid låg SOC har motorer som levererar önskad effekt med en lägre cellspänning, i det fall det finns någon 400V-kärra som gör det. Sannolikt har märkena även batterier som är bättre på att leverera höga strömmar (C-rate) och därför kanske inte droopar lika mycket i spänning vid låg SOC.
En del är såklart att man gått över till 800V och kanske gjort motorer som nöjer sig med 600V för att leverera full effekt.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 01 jul 2024 18:24
av Jojo
Hejsan
Har haft min nya bil i en vecka, sjukt nöjd är jag 8-) . Några saker behöver jag dock hjälp med:
  • varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
  • autopiloten vägrar byta körfält när jag sätter blinkersen. Är det något jag har missat? Hur kan jag aktivera denna funktion? Annars verkar den fungera som den ska.
  • fick ett meddelande efter uppdatering att autopiloten stängs av i ca en vecka, om den tycker att föraren har missköt sig (så att autopiloten fick stängas av av sig självt). Jag har svårt för denna översittarementaliteten och undrar om man inte kan bli av med denna idiotin. Det är väl jag som har betalt för just denna funktion?
  • sedan är det med nyckellös körning en sak för sig. Ibland känner den att jag har telefonen på mig, ibland inte. Jobbigt att behöva ta upp mobilen och starta appen. Finns det en bättre lösning? Funderar faktiskt att skaffa mig en fob, som jag hade på min Model S. Tillhör ändå fraktionen av människor som gott och väl klarar sig utan mobil i vardagen.
Annars har jag inte kommit på något och tycker att bilen är kanon. Bara att man monterade fälgkåporna fel innan leveransen, nu kommer jag inte åt ventilen och kåporna sitter som berget. Blir ett uppdrag för rangern.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 01 jul 2024 18:39
av Legato
Jojo skrev: 01 jul 2024 18:24
Hejsan
Har haft min nya bil i en vecka, sjukt nöjd är jag 8-) . Några saker behöver jag dock hjälp med:
  • varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
  • autopiloten vägrar byta körfält när jag sätter blinkersen. Är det något jag har missat? Hur kan jag aktivera denna funktion? Annars verkar den fungera som den ska.
  • fick ett meddelande efter uppdatering att autopiloten stängs av i ca en vecka, om den tycker att föraren har missköt sig (så att autopiloten fick stängas av av sig självt). Jag har svårt för denna översittarementaliteten och undrar om man inte kan bli av med denna idiotin. Det är väl jag som har betalt för just denna funktion?
  • sedan är det med nyckellös körning en sak för sig. Ibland känner den att jag har telefonen på mig, ibland inte. Jobbigt att behöva ta upp mobilen och starta appen. Finns det en bättre lösning? Funderar faktiskt att skaffa mig en fob, som jag hade på min Model S. Tillhör ändå fraktionen av människor som gott och väl klarar sig utan mobil i vardagen.
Annars har jag inte kommit på något och tycker att bilen är kanon. Bara att man monterade fälgkåporna fel innan leveransen, nu kommer jag inte åt ventilen och kåporna sitter som berget. Blir ett uppdrag för rangern.
Varningspling är krav på nya bilar. Var glad att du inte har en Kia, där krävs minst tre klick varje resa :?

Filbyten kan du bara göra om du uppgraderat till EAP.

Mobilnyckel har för mig fungerat 100%-igt de senaste åren med alla 3/Y jag haft. Måste nästan vara något vajsing med nån inställning i din lur.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 01 jul 2024 18:40
av Vikingkr0n0s
varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
Nope, EU regel för alla bilar som är tillverkade 24 och framåt :|

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 01 jul 2024 20:12
av Daven
Legato skrev: 01 jul 2024 18:39
Jojo skrev: 01 jul 2024 18:24
Hejsan
Har haft min nya bil i en vecka, sjukt nöjd är jag 8-) . Några saker behöver jag dock hjälp med:
  • varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
  • autopiloten vägrar byta körfält när jag sätter blinkersen. Är det något jag har missat? Hur kan jag aktivera denna funktion? Annars verkar den fungera som den ska.
  • fick ett meddelande efter uppdatering att autopiloten stängs av i ca en vecka, om den tycker att föraren har missköt sig (så att autopiloten fick stängas av av sig självt). Jag har svårt för denna översittarementaliteten och undrar om man inte kan bli av med denna idiotin. Det är väl jag som har betalt för just denna funktion?
  • sedan är det med nyckellös körning en sak för sig. Ibland känner den att jag har telefonen på mig, ibland inte. Jobbigt att behöva ta upp mobilen och starta appen. Finns det en bättre lösning? Funderar faktiskt att skaffa mig en fob, som jag hade på min Model S. Tillhör ändå fraktionen av människor som gott och väl klarar sig utan mobil i vardagen.
Annars har jag inte kommit på något och tycker att bilen är kanon. Bara att man monterade fälgkåporna fel innan leveransen, nu kommer jag inte åt ventilen och kåporna sitter som berget. Blir ett uppdrag för rangern.
Varningspling är krav på nya bilar. Var glad att du inte har en Kia, där krävs minst tre klick varje resa :?

Filbyten kan du bara göra om du uppgraderat till EAP.

Mobilnyckel har för mig fungerat 100%-igt de senaste åren med alla 3/Y jag haft. Måste nästan vara något vajsing med nån inställning i din lur.
Ett alternativ om du tycker EAP är för dyrt är att skaffa SEXY buttons. De har en funktion som återaktiverar efter filbyte, jag tycker det fungerar över förväntan :D

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 00:53
av Legato
Nu finns Model 3 även i "Quicksilver". Väldigt snygg lack tycker jag. Näst finaste ;)
Screenshot_20240704_005433_Chrome.jpg

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 06:17
av OscarA
Legato skrev: 04 jul 2024 00:53
Nu finns Model 3 även i "Quicksilver". Väldigt snygg lack tycker jag. Näst finaste
Snyggt!!
Finns den i Kinafabriken? Trodde det bara var Berlin

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 07:04
av Xyborg
Jojo skrev: 01 jul 2024 18:24
Hejsan
Har haft min nya bil i en vecka, sjukt nöjd är jag 8-) . Några saker behöver jag dock hjälp med:
  • varningspling (när man kör fortare än tillåtet), går det stänga av? Sjukt irriterande. När man klickar på den lilla högtalarikonen vid hastighetsskylten stängs den av för resan, men aktiveras igen vid nästa resa. Kan man inte stänga av oväsenet permanent??? Inte ens Joe Mode hjälper...
Du kan inte stänga av det permanent, det är en EU-reglering som bestämt att alla bilar måste ha denna funktion. Du får lov att ta bort det varje gång du startar bilen.
  • autopiloten vägrar byta körfält när jag sätter blinkersen. Är det något jag har missat? Hur kan jag aktivera denna funktion? Annars verkar den fungera som den ska.
Standard Autopilot byter inte körfält. Om du använder blinkersen och svänger så kopplar AP ur, varpå du får slå på den igen i din nya fil. Inte optimalt, men det är så det fungerar. För att den ska byta själv måste man ha köpt Extended Autopilot - och även då fungerar det i ärlighetens namn ”sådär” i bästa fall.
  • fick ett meddelande efter uppdatering att autopiloten stängs av i ca en vecka, om den tycker att föraren har missköt sig (så att autopiloten fick stängas av av sig självt). Jag har svårt för denna översittarementaliteten och undrar om man inte kan bli av med denna idiotin. Det är väl jag som har betalt för just denna funktion?
Du har visserligen betalar för den, men du använder den mitt bland alla oss andra. Så om du missköter sig och inte håller uppmärksamheten på framförandet av fordonet riskerar du även andras liv. Precis på samma sätt som att du kan bli av med körkortet om du kör som en idiot. Så det är en bra grej att folk som inte kan bete sig inte får fortsätta göra det. Kör med hjärnan så kommer det inte vara ett problem. Jag har aldrig fått autopiloten inaktiverad över de tusentals mil jag kört med den.
  • sedan är det med nyckellös körning en sak för sig. Ibland känner den att jag har telefonen på mig, ibland inte. Jobbigt att behöva ta upp mobilen och starta appen. Finns det en bättre lösning? Funderar faktiskt att skaffa mig en fob, som jag hade på min Model S. Tillhör ändå fraktionen av människor som gott och väl klarar sig utan mobil i vardagen.
Kolla inställningarna i telefonen så att appen har full tillgång till bluetooth, position och Wi-Fi. Jag upplever inte alls dessa problem med telefonen som nyckel.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 08:14
av carlf
Legato skrev: 04 jul 2024 00:53
Nu finns Model 3 även i "Quicksilver". Väldigt snygg lack tycker jag. Näst finaste ;)

Screenshot_20240704_005433_Chrome.jpg
Den är väldigt fin, min granne har en MY i den färgen. Men den skiftar väldigt beroende på ljus. Från fantastisk till lite trist. Där är Stealth grey eller de andra färgerna ”stabilare”.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 08:15
av -JTM3-
Legato skrev: 04 jul 2024 00:53
Nu finns Model 3 även i "Quicksilver". Väldigt snygg lack tycker jag. Näst finaste ;)

Screenshot_20240704_005433_Chrome.jpg
Nu börjar det likna nåt! Stealth grey fick bättre pris med!

Är det helt bekräftat att det går att eftermontera dragkrok lagligt på dessa?
500kg på. Performance och 1000kg på de andra?
Eller måste den sitta på vid köp som innan?

En liten ränterabatt och jag klickar hem en direkt!

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 13:09
av Jojo
Tack för alla tipsen, då vet jag :) .
Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 14:47
av holden
Stealth grey är gratisfärg i USA. Silver är najs men hade gärna köpt något mer åt Porsches GT silver, ser lite plastiskt ut på något sätt.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 23:05
av Oryd
AAKEE skrev: 30 jun 2024 23:05
Legato skrev: 30 jun 2024 13:04
Pre-facelift Model 3 presterar iofs extremt dåligt vid låg SOC. Men generellt håller jag med, det är såklart ett problem (i olika hög grad) för alla elbilar.
Äldsta varianten av M3P, dvs fram till och med 2020 presterar rätt okey med det första batteriet.

Panasonics större, 2170L-cellen var rejält dåligt i början innan Tesla släppte på mer klös (de begränsade effekten genom att batteriet hade en lägsta tillåten cellspänning/spänningsdroop som gjorde att man inte fick ut just någon effekt med låg SOC om batteriet var kallt. Vilket det blev extra, kallt alltså, när Tesla inledningsvis tillät värmepumpen att ta mycket värme ur batteripacket.

Men man höjde min celltemp på batteriet så VP fick inte dra ut lika mycket.
Och man sänkte min spänning vid full acceleration och tillät ett högre spänningsdroop.

När dessa åtgärder var genomförda var det mycket bättre klös i M3P med 82.1kWh panasonic vid låg SOC. Fortfarance lite sämre än gamla Panasonicpacket i första M3P.

Refresh M3P från 2021 går betydligt bättre med Panasonic 82.1kWh än med LG, så länge man har SOC på 20-25% eller över.
Med lägre SOC är LG bättre än Panasonic men såklart ingen raket för det.

Tesla har i Princip byggt sina elmotorer till model 3 P med lindningar som kräver matning med 350V. Ett fulladdat varmt batteri (helst lite mindre så 85-90%) klarar med nöd och näppe att hålla 350V vilket gör att motorn precis levererar den effekt det kan bli pga batteriet. Så fort batteriet har lägre SOC håller det lägre spänning och resultatet vid full gas är att spänningen droopar under 350V och då kan motorn inte längre leverera full effekt. (Spänningen styr vilken maximal ström det blir, så man kan inte öka strömmen utan att öka spänningen).

Tesla Model S Plaid Palladium har i princip tre trimmade M3P-motorer. De är även de byggda för att ge full effekt vid 350V (Principiellt, ta inte exakt 350.00V som en sanning). Model S-batteriet har 110celler i serie vilket ger 462V vid 100%, vilket gör att batteriet kan ha betydligt lägre SOC och fortfarande leverera 350V. Det gör att motorerna kan ge "full effekt" vid lägre SOC.
Fortfarande kräver de tre motorerna ganska mycket av batteriet så det förvärms i dragstrip mode för att minska inre resistans och minska spänningsfallet. Plaid levererar väldigt bra med effekt ned till ~20% när batteriet är varmt.

Jag vet inte hur andra tillverkare gör men det är kanske inte orimligt att de märken som har bättre prestanda vid låg SOC har motorer som levererar önskad effekt med en lägre cellspänning, i det fall det finns någon 400V-kärra som gör det. Sannolikt har märkena även batterier som är bättre på att leverera höga strömmar (C-rate) och därför kanske inte droopar lika mycket i spänning vid låg SOC.
En del är såklart att man gått över till 800V och kanske gjort motorer som nöjer sig med 600V för att leverera full effekt.
Fråga: är första Panasonic batteriet i 3P modellerna de bästa batterierna alla kategorier, och i vilka bilar satt dom ? År 19-20?

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 23:26
av AAKEE
Oryd skrev: 04 jul 2024 23:05

Fråga: är första Panasonic batteriet i 3P modellerna de bästa batterierna alla kategorier, och i vilka bilar satt dom ? År 19-20?
Det laddar snabbast och levererar bra med ström. Mindre degradering än efterföljaren.
Så rätt okey :-)

Men det hade några kWh mindre kapacitet också.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 04 jul 2024 23:39
av Oryd
Tack för svar. Så många + för det batteriet. Men kanske inte vad gäller acc men det kanske förklaras av några kwh mindre kapacitet.
Känns som att 3P första modellen är en klassiker :!:

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 10:09
av Oscar11
Jojo skrev: 04 jul 2024 13:09
Tack för alla tipsen, då vet jag :) .
Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.
Det är inte Tesla som ligger bakom funktionen utan Amerikanska myndighetskrav.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 10:18
av Maw
Oscar11 skrev: 05 jul 2024 10:09
Jojo skrev: 04 jul 2024 13:09
Tack för alla tipsen, då vet jag :) .
Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.
Det är inte Tesla som ligger bakom funktionen utan Amerikanska myndighetskrav.
Är det verkligen det?
Vad jag vet så har ingen annan tillverkare den begränsningen så ange gärna en källa för den uppgiften.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 14:27
av Nicke Nyfiken
-JTM3- skrev: 04 jul 2024 08:15
Legato skrev: 04 jul 2024 00:53
Nu finns Model 3 även i "Quicksilver". Väldigt snygg lack tycker jag. Näst finaste ;)

Screenshot_20240704_005433_Chrome.jpg
Nu börjar det likna nåt! Stealth grey fick bättre pris med!

Är det helt bekräftat att det går att eftermontera dragkrok lagligt på dessa?
500kg på. Performance och 1000kg på de andra?
Eller måste den sitta på vid köp som innan?

En liten ränterabatt och jag klickar hem en direkt!
Det går inte att beställa dragkrok på Performance längre.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 16:44
av martinot
Test av nya M3P (tillverkad i Kina) med LG-batterier på bana:



Sammanfattning:

+ Förbättringar jämfört med gamla M3P gällande bromsar, dämpare och lite styvare chassi. Godkänt för att köra på bana någon gång då och då med tanke på att det är en vanlig vardagsbil i botten.

- Klar försämring gällande att batteripacket överhettas redan efter halva tiden jämfört med gamla M3P. Oklart om det har att göra med mjukvaran för Track Mode som har fel, eller om det är LG-batterierna som presterar sämre än M3P (tillverkad i USA) med Panasonic-batterier.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 16:48
av holden
Trist för de som faktiskt kör banracing med sina bilar, ovidkommande för de 99 av 100 inklusive mig själv som inte gör det.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 16:49
av HelectriC
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 14:27
-JTM3- skrev: 04 jul 2024 08:15
Legato skrev: 04 jul 2024 00:53
Nu finns Model 3 även i "Quicksilver". Väldigt snygg lack tycker jag. Näst finaste ;)

Screenshot_20240704_005433_Chrome.jpg
Nu börjar det likna nåt! Stealth grey fick bättre pris med!

Är det helt bekräftat att det går att eftermontera dragkrok lagligt på dessa?
500kg på. Performance och 1000kg på de andra?
Eller måste den sitta på vid köp som innan?

En liten ränterabatt och jag klickar hem en direkt!
Det går inte att beställa dragkrok på Performance längre.
Sen idag då? I början av veckan hos Tesla fick jag till svar att det går.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 17:01
av Oscar11
Maw skrev: 05 jul 2024 10:18
Oscar11 skrev: 05 jul 2024 10:09
Jojo skrev: 04 jul 2024 13:09
Tack för alla tipsen, då vet jag :) .
Synd om detta med autopiloten. På min Model S med AP1 fanns inte denna strul. Den bytte fil galant (om än rätt slö ibland) och denna översittarefunktionen fanns inte. Vad är det mer Extended Autopilot innebär, förutom filbyte? Har den samma attityd att den blockerar i en vecka vid 'misskötsel'?
Även om jag förstår poängen, så kan det inte vara Tesla som ska lägga sig i här. Dessutom är funktionen kopplad till bilen och inte till föraren, så den som sköter sig får ändå samma konsekvens.
Det är inte Tesla som ligger bakom funktionen utan Amerikanska myndighetskrav.
Är det verkligen det?
Vad jag vet så har ingen annan tillverkare den begränsningen så ange gärna en källa för den uppgiften.
Här bla https://www.carscoops.com/2023/12/tesla ... lot-safer/

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 17:25
av Nicke Nyfiken
HelectriC skrev: 05 jul 2024 16:49
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 14:27
-JTM3- skrev: 04 jul 2024 08:15
Legato skrev: 04 jul 2024 00:53
Nu finns Model 3 även i "Quicksilver". Väldigt snygg lack tycker jag. Näst finaste ;)

Screenshot_20240704_005433_Chrome.jpg
Nu börjar det likna nåt! Stealth grey fick bättre pris med!

Är det helt bekräftat att det går att eftermontera dragkrok lagligt på dessa?
500kg på. Performance och 1000kg på de andra?
Eller måste den sitta på vid köp som innan?

En liten ränterabatt och jag klickar hem en direkt!
Det går inte att beställa dragkrok på Performance längre.
Sen idag då? I början av veckan hos Tesla fick jag till svar att det går.
Off-menu i så fall.

Re: Model 3 Ludicrous

Postat: 05 jul 2024 17:56
av -JTM3-
Ja det ska gå har jag läst.
Det som är mest intressant för mig just nu är ifall det går att montera krok efteråt lagligt. Det gick ju inte på tidigare treor. Men jag har för mig att jag sett någonstans att de ändrat detta?