Sida 205 av 359

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 17:13
av Esterox
Robertrimmevik skrev:
Esterox skrev:
Legato skrev:
Esterox skrev:
Finns ju flertalet trådar där elbilen är ”överlägsen” ice.

Men som vissa skriver, kostar det 1800-2000kr för långresa på ett år är det ju iofs inte så himla farligt. Stirrar mig blind bara på att själva resan blir dyr och inte totalen. Men samtidigt köper jag en betydligt dyrare bil än jag tänkt om jag köper E-tron. Tesla är jag inte i närheten utav, M3 passar inte mina lastningsbehov.

Jag får fundera över helgen och bestämma mig på måndag. Vore så roligt att ta klivet.
Fast då syftar man ju på helheten inte just "drivmedelskostnad på långresa med icke-Tesla"...

Drivmedlet är ju mycket billigare totalt sett för säkert 99%+ av alla elbilsförare. Men det är ju bara en komponent. Elbilen är överlägsen på massor av annat också... Tex:
* Vridmoment.
* Buller.
* Underhåll/service.
* Respons.
* Miljö.
* Bekvämlighet (alltid fulltankad, effektiv förvärmning/kylning).

För mig personligen är det en icke-fråga. Jag skulle tom hellre köra en Nissan Leaf än valfri fossil.
Fast är det SÅÅÅÅ mycket billigare ? Hur räknar jag ut en milkostnad på ett korrekt sätt ? Med min ice som jag nu pendlar med så har jag en förbrukning på 0,45 milen alltså runt 6-7kr milen.

Buller förstår jag ärligt inte? För motorn hörs ju inte på motorvägen.
Omkostnad köper jag är billigare men bilen är ju ändå 2-300k dyrare.
Jämför äpplen med äpplen och inte med päron. Tycker Audi Q8 är ganska spot on på e-tron. Den har något större yttermått men E-tron större bagage. Nu ligger prestandan lite olika. Men utrustar man dessa två modeller lika och drar av eller lägger på lite för att jämna ut prestandaskillnaden så hamnar de ganska lika i pris. Och med de rabatter som e-tron har nu så tror jag e-tron blir mindre dyr. Och det innan bonus-malus. Sen är Q8an något snyggare men det är ju en smaksak.
Fast är det så att man inte får jämföra ?

Vill jag ha elbil med storlek så är det ju bara E-tron som finns (bortser då från X och S)

Vill jag åka fossilt finns det en uppsjö utav priser och bilar att välja på.
Q8 är superfin men verkligen över min budget. Men E-tron däremot går in men med skohorn.

Därav funderingarna.

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 17:54
av Fredrik j
Man jämför väl alla dom bilar man kan tänka sig att köpa även om allihop inte är från samma klass? Ibland är bagage inte relevant och då kan en lite mindre bil jämföras med en större.

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 19:46
av Legato
Esterox skrev:
Robertrimmevik skrev:
Esterox skrev:
Legato skrev:
Esterox skrev:
Finns ju flertalet trådar där elbilen är ”överlägsen” ice.

Men som vissa skriver, kostar det 1800-2000kr för långresa på ett år är det ju iofs inte så himla farligt. Stirrar mig blind bara på att själva resan blir dyr och inte totalen. Men samtidigt köper jag en betydligt dyrare bil än jag tänkt om jag köper E-tron. Tesla är jag inte i närheten utav, M3 passar inte mina lastningsbehov.

Jag får fundera över helgen och bestämma mig på måndag. Vore så roligt att ta klivet.
Fast då syftar man ju på helheten inte just "drivmedelskostnad på långresa med icke-Tesla"...

Drivmedlet är ju mycket billigare totalt sett för säkert 99%+ av alla elbilsförare. Men det är ju bara en komponent. Elbilen är överlägsen på massor av annat också... Tex:
* Vridmoment.
* Buller.
* Underhåll/service.
* Respons.
* Miljö.
* Bekvämlighet (alltid fulltankad, effektiv förvärmning/kylning).

För mig personligen är det en icke-fråga. Jag skulle tom hellre köra en Nissan Leaf än valfri fossil.
Fast är det SÅÅÅÅ mycket billigare ? Hur räknar jag ut en milkostnad på ett korrekt sätt ? Med min ice som jag nu pendlar med så har jag en förbrukning på 0,45 milen alltså runt 6-7kr milen.

Buller förstår jag ärligt inte? För motorn hörs ju inte på motorvägen.
Omkostnad köper jag är billigare men bilen är ju ändå 2-300k dyrare.
Jämför äpplen med äpplen och inte med päron. Tycker Audi Q8 är ganska spot on på e-tron. Den har något större yttermått men E-tron större bagage. Nu ligger prestandan lite olika. Men utrustar man dessa två modeller lika och drar av eller lägger på lite för att jämna ut prestandaskillnaden så hamnar de ganska lika i pris. Och med de rabatter som e-tron har nu så tror jag e-tron blir mindre dyr. Och det innan bonus-malus. Sen är Q8an något snyggare men det är ju en smaksak.
Fast är det så att man inte får jämföra ?

Vill jag ha elbil med storlek så är det ju bara E-tron som finns (bortser då från X och S)

Vill jag åka fossilt finns det en uppsjö utav priser och bilar att välja på.
Q8 är superfin men verkligen över min budget. Men E-tron däremot går in men med skohorn.

Därav funderingarna.
Varför exkludera S&X?

Om e-tron är tillräckligt stor så funkar väl både EQC och Y också för övrigt?

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 19:53
av Gargamel
Legato skrev:

Varför exkludera S&X?

Om e-tron är tillräckligt stor så funkar väl både EQC och Y också för övrigt?
MY verkar vara ett enda stort fuskarbete (tänker inte på taket som ramlade av i farten)
T.ex. samma stol som M3 (har jag för mig) och sedan 2 stora balkar för att få stolen högre upp t.ex.

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 19:56
av Legato
Gargamel skrev:
Legato skrev:

Varför exkludera S&X?

Om e-tron är tillräckligt stor så funkar väl både EQC och Y också för övrigt?
MY verkar vara ett enda stort fuskarbete (tänker inte på taket som ramlade av i farten)
T.ex. samma stol som M3 (har jag för mig) och sedan 2 stora balkar för att få stolen högre upp t.ex.
På vilket sätt är det ett fuskarbete menar du? Jag föredrar en sedan, men i mina ögon är annars Y en vidareutveckling av världens just nu bästa bil...

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 21:05
av martinot
Fredrik j skrev:
Finns ingen bil för mig ännu. Avvaktar.
Spelar ingen roll om el eller ICE; den perfekta bilen finns inte, och kommer aldrig att finnas. Inte ens om du lägger upp 2-3 mille.

Så hemskt är det! :mrgreen:

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 21:15
av mati
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
Finns ingen bil för mig ännu. Avvaktar.
Spelar ingen roll om el eller ICE; den perfekta bilen finns inte, och kommer aldrig att finnas. Inte ens om du lägger upp 2-3 mille.

Så hemskt är det! :mrgreen:
Och om du måste hosta upp 2-3 miljoner för en bil så kan den knappast vara perfekt. Såvida man inte badar i pengar.
För min del så är e-tron rent tekniskt så nära perfekt man kan komma. En kombi (typ) med dragkrok och hög dragvikt, massor med plats, bekväm, tyst, eldriven. Men det faktum att den kostar massor gör den totalt sett till en bil som är verkligen allt annat än perfekt. Hade den kostat hälften så mycket had den varit (nästan) perfekt. Det är det precis som du säger, den perfekta bilen finns inte.

Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 21:22
av Esterox
Legato skrev:
Esterox skrev:
Robertrimmevik skrev:
Esterox skrev:
Legato skrev:
Fast då syftar man ju på helheten inte just "drivmedelskostnad på långresa med icke-Tesla"...

Drivmedlet är ju mycket billigare totalt sett för säkert 99%+ av alla elbilsförare. Men det är ju bara en komponent. Elbilen är överlägsen på massor av annat också... Tex:
* Vridmoment.
* Buller.
* Underhåll/service.
* Respons.
* Miljö.
* Bekvämlighet (alltid fulltankad, effektiv förvärmning/kylning).

För mig personligen är det en icke-fråga. Jag skulle tom hellre köra en Nissan Leaf än valfri fossil.
Fast är det SÅÅÅÅ mycket billigare ? Hur räknar jag ut en milkostnad på ett korrekt sätt ? Med min ice som jag nu pendlar med så har jag en förbrukning på 0,45 milen alltså runt 6-7kr milen.

Buller förstår jag ärligt inte? För motorn hörs ju inte på motorvägen.
Omkostnad köper jag är billigare men bilen är ju ändå 2-300k dyrare.
Jämför äpplen med äpplen och inte med päron. Tycker Audi Q8 är ganska spot on på e-tron. Den har något större yttermått men E-tron större bagage. Nu ligger prestandan lite olika. Men utrustar man dessa två modeller lika och drar av eller lägger på lite för att jämna ut prestandaskillnaden så hamnar de ganska lika i pris. Och med de rabatter som e-tron har nu så tror jag e-tron blir mindre dyr. Och det innan bonus-malus. Sen är Q8an något snyggare men det är ju en smaksak.
Fast är det så att man inte får jämföra ?

Vill jag ha elbil med storlek så är det ju bara E-tron som finns (bortser då från X och S)

Vill jag åka fossilt finns det en uppsjö utav priser och bilar att välja på.
Q8 är superfin men verkligen över min budget. Men E-tron däremot går in men med skohorn.

Därav funderingarna.
Varför exkludera S&X?

Om e-tron är tillräckligt stor så funkar väl både EQC och Y också för övrigt?
För jag vill inte ha en 3 år gammal elbil. Och nya är dom för dyra. EQC är dyrare än E-tron så även den går bort tyvärr.

Och MY finns inte. Enyaq är ju intressant och kanske id4. Men det är ju ett tag dit och jag vill gärna ta klivet nu eller i förrgår. Fast orolig för att göra ekonomiskt misstag (läs kostnad)

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 21:32
av SwedishAdvocate
Gargamel skrev:
MY verkar vara ett enda stort fuskarbete (tänker inte på taket som ramlade av i farten)
T.ex. samma stol som M3 (har jag för mig) och sedan 2 stora balkar för att få stolen högre upp t.ex.
Använder inte alla biltillverkare typ samma stolar i modeller som är storleksmässigt lika invändigt?

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 21:52
av Gargamel
SwedishAdvocate skrev:
Gargamel skrev:
MY verkar vara ett enda stort fuskarbete (tänker inte på taket som ramlade av i farten)
T.ex. samma stol som M3 (har jag för mig) och sedan 2 stora balkar för att få stolen högre upp t.ex.
Använder inte alla biltillverkare typ samma stolar i modeller som är storleksmässigt lika invändigt?
Troligen, Men de fuskar inte så fult som tesla gjort i MY Se bild.
TMY2.png
Sedan det här, kunde det verkligen inte gjorts bättre? (Pinnen mellan sätena)
Bilagan TMY2.png finns inte längre

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 21:56
av Fredrik j
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
Finns ingen bil för mig ännu. Avvaktar.
Spelar ingen roll om el eller ICE; den perfekta bilen finns inte, och kommer aldrig att finnas. Inte ens om du lägger upp 2-3 mille.

Så hemskt är det! :mrgreen:
Menar naturligtvis att det inte finns någon elbil för mig ännu.

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 21:59
av martinot
Fredrik j skrev:
martinot skrev:
Fredrik j skrev:
Finns ingen bil för mig ännu. Avvaktar.
Spelar ingen roll om el eller ICE; den perfekta bilen finns inte, och kommer aldrig att finnas. Inte ens om du lägger upp 2-3 mille.

Så hemskt är det! :mrgreen:
Menar naturligtvis att det inte finns någon elbil för mig ännu.
Vad jag menar är att det kommer det aldrig finnas. :D

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 22:17
av Zalman3
Gör Audi ingen vinst på e-tron?

20201010_221345.jpg

Re: Audi e-tron

Postat: 10 okt 2020 23:28
av Legato
Esterox skrev:
Legato skrev:
Esterox skrev:
Robertrimmevik skrev:
Esterox skrev:
[quote="Legato"
Fast då syftar man ju på helheten inte just "drivmedelskostnad på långresa med icke-Tesla"...

Drivmedlet är ju mycket billigare totalt sett för säkert 99%+ av alla elbilsförare. Men det är ju bara en komponent. Elbilen är överlägsen på massor av annat också... Tex:
* Vridmoment.
* Buller.
* Underhåll/service.
* Respons.
* Miljö.
* Bekvämlighet (alltid fulltankad, effektiv förvärmning/kylning).

För mig personligen är det en icke-fråga. Jag skulle tom hellre köra en Nissan Leaf än valfri fossil.
Fast är det SÅÅÅÅ mycket billigare ? Hur räknar jag ut en milkostnad på ett korrekt sätt ? Med min ice som jag nu pendlar med så har jag en förbrukning på 0,45 milen alltså runt 6-7kr milen.

Buller förstår jag ärligt inte? För motorn hörs ju inte på motorvägen.
Omkostnad köper jag är billigare men bilen är ju ändå 2-300k dyrare.
Jämför äpplen med äpplen och inte med päron. Tycker Audi Q8 är ganska spot on på e-tron. Den har något större yttermått men E-tron större bagage. Nu ligger prestandan lite olika. Men utrustar man dessa två modeller lika och drar av eller lägger på lite för att jämna ut prestandaskillnaden så hamnar de ganska lika i pris. Och med de rabatter som e-tron har nu så tror jag e-tron blir mindre dyr. Och det innan bonus-malus. Sen är Q8an något snyggare men det är ju en smaksak.
Fast är det så att man inte får jämföra ?

Vill jag ha elbil med storlek så är det ju bara E-tron som finns (bortser då från X och S)

Vill jag åka fossilt finns det en uppsjö utav priser och bilar att välja på.
Q8 är superfin men verkligen över min budget. Men E-tron däremot går in men med skohorn.

Därav funderingarna.
Varför exkludera S&X?

Om e-tron är tillräckligt stor så funkar väl både EQC och Y också för övrigt?
För jag vill inte ha en 3 år gammal elbil. Och nya är dom för dyra. EQC är dyrare än E-tron så även den går bort tyvärr.

Och MY finns inte. Enyaq är ju intressant och kanske id4. Men det är ju ett tag dit och jag vill gärna ta klivet nu eller i förrgår. Fast orolig för att göra ekonomiskt misstag (läs kostnad)[/quote]

Då är frågan varför du inte vill ha en tre år gammal elbil som ur elbilsperspektiv fortfarande är nyare än e-tron?

Det största ekonomiska misstaget kommer vara att fortsätta köra fossilt. Om du är öppen för Enyaq så kan du ju även titta på Kona/e-Niro och få en bil som är långt billigare och bättre än den fossil du kör nu.

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 01:22
av Robertrimmevik
Esterox skrev:
Robertrimmevik skrev:
Esterox skrev:
Legato skrev:
Esterox skrev:
Finns ju flertalet trådar där elbilen är ”överlägsen” ice.

Men som vissa skriver, kostar det 1800-2000kr för långresa på ett år är det ju iofs inte så himla farligt. Stirrar mig blind bara på att själva resan blir dyr och inte totalen. Men samtidigt köper jag en betydligt dyrare bil än jag tänkt om jag köper E-tron. Tesla är jag inte i närheten utav, M3 passar inte mina lastningsbehov.

Jag får fundera över helgen och bestämma mig på måndag. Vore så roligt att ta klivet.
Fast då syftar man ju på helheten inte just "drivmedelskostnad på långresa med icke-Tesla"...

Drivmedlet är ju mycket billigare totalt sett för säkert 99%+ av alla elbilsförare. Men det är ju bara en komponent. Elbilen är överlägsen på massor av annat också... Tex:
* Vridmoment.
* Buller.
* Underhåll/service.
* Respons.
* Miljö.
* Bekvämlighet (alltid fulltankad, effektiv förvärmning/kylning).

För mig personligen är det en icke-fråga. Jag skulle tom hellre köra en Nissan Leaf än valfri fossil.
Fast är det SÅÅÅÅ mycket billigare ? Hur räknar jag ut en milkostnad på ett korrekt sätt ? Med min ice som jag nu pendlar med så har jag en förbrukning på 0,45 milen alltså runt 6-7kr milen.

Buller förstår jag ärligt inte? För motorn hörs ju inte på motorvägen.
Omkostnad köper jag är billigare men bilen är ju ändå 2-300k dyrare.
Jämför äpplen med äpplen och inte med päron. Tycker Audi Q8 är ganska spot on på e-tron. Den har något större yttermått men E-tron större bagage. Nu ligger prestandan lite olika. Men utrustar man dessa två modeller lika och drar av eller lägger på lite för att jämna ut prestandaskillnaden så hamnar de ganska lika i pris. Och med de rabatter som e-tron har nu så tror jag e-tron blir mindre dyr. Och det innan bonus-malus. Sen är Q8an något snyggare men det är ju en smaksak.
Fast är det så att man inte får jämföra ?

Vill jag ha elbil med storlek så är det ju bara E-tron som finns (bortser då från X och S)

Vill jag åka fossilt finns det en uppsjö utav priser och bilar att välja på.
Q8 är superfin men verkligen över min budget. Men E-tron däremot går in men med skohorn.

Därav funderingarna.
Det är ju precis det jag menar. Om du tycker att Q8 är superfin och över din budget men du får in en E-tron då är det ju bara att köra på. Jag tycker att du får in en jämförbar bil i din kalkyl.

Kan dock vara önsketänkande från min sida. Q8an kanske krossar e-tron. ;)
Tycker att du ska provköra båda och ställa dom mot varandra. Passa på att provköra Q5 samtidigt. ;)

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 07:52
av Esterox
Legato skrev:
Esterox skrev:
Legato skrev:
Esterox skrev:
Robertrimmevik skrev:
Fast är det SÅÅÅÅ mycket billigare ? Hur räknar jag ut en milkostnad på ett korrekt sätt ? Med min ice som jag nu pendlar med så har jag en förbrukning på 0,45 milen alltså runt 6-7kr milen.

Buller förstår jag ärligt inte? För motorn hörs ju inte på motorvägen.
Omkostnad köper jag är billigare men bilen är ju ändå 2-300k dyrare.
Jämför äpplen med äpplen och inte med päron. Tycker Audi Q8 är ganska spot on på e-tron. Den har något större yttermått men E-tron större bagage. Nu ligger prestandan lite olika. Men utrustar man dessa två modeller lika och drar av eller lägger på lite för att jämna ut prestandaskillnaden så hamnar de ganska lika i pris. Och med de rabatter som e-tron har nu så tror jag e-tron blir mindre dyr. Och det innan bonus-malus. Sen är Q8an något snyggare men det är ju en smaksak.
Fast är det så att man inte får jämföra ?

Vill jag ha elbil med storlek så är det ju bara E-tron som finns (bortser då från X och S)

Vill jag åka fossilt finns det en uppsjö utav priser och bilar att välja på.
Q8 är superfin men verkligen över min budget. Men E-tron däremot går in men med skohorn.

Därav funderingarna.
Varför exkludera S&X?

Om e-tron är tillräckligt stor så funkar väl både EQC och Y också för övrigt?
För jag vill inte ha en 3 år gammal elbil. Och nya är dom för dyra. EQC är dyrare än E-tron så även den går bort tyvärr.

Och MY finns inte. Enyaq är ju intressant och kanske id4. Men det är ju ett tag dit och jag vill gärna ta klivet nu eller i förrgår. Fast orolig för att göra ekonomiskt misstag (läs kostnad)
Då är frågan varför du inte vill ha en tre år gammal elbil som ur elbilsperspektiv fortfarande är nyare än e-tron?

Det största ekonomiska misstaget kommer vara att fortsätta köra fossilt. Om du är öppen för Enyaq så kan du ju även titta på Kona/e-Niro och få en bil som är långt billigare och bättre än den fossil du kör nu.[/quote]För har man otur finns det väldigt dyra reparationer på en tesla som är över 3 år gammal.

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 08:28
av dfa
Jag funderade på en Q5 55 TFSIe, men efter att ha provkört den och sedan provkört en e-tron så var det ett lätt val.
Q8 var aldrig aktuellt för mig och jag har inte testat den, men komforten med luftfjädring i kombination med den tysta driften i e-tron är kanon jämfört med lite mindre modeller som Q5.

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 08:36
av BrooklynS
Track record över tid har väl ändå visat att om det är NÅGON bil som har dyra reparationer efter 3 år så är det Audi/MB/BMW?

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 08:48
av mati
BrooklynS skrev:
Track record över tid har väl ändå visat att om det är NÅGON bil som har dyra reparationer efter 3 år så är det Audi/MB/BMW?
Å ja. På min e-tron har ju allting gått på garanti hittills, men jag har alltid frågat vad den ena eller andra reservdelen skulle kostat mig. Det handlar säkert om 30-40kkr hittills, utan arbetskostnad såklart. De två dyraste grejerna som jag vet om var bakljusrampen och vänstra laddporten.
Nu har det inte varit nånting de senaste månaderna, men jag kör ju inte så mycket just nu. Det blir roligt när garantin går ut till våren. :? :shock:

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 08:58
av Esterox
BrooklynS skrev:
Track record över tid har väl ändå visat att om det är NÅGON bil som har dyra reparationer efter 3 år så är det Audi/MB/BMW?
Fast jag har isåfall inte tänkt ha den längre än 2-3 år. Alltså inom garantin.

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 09:02
av BrooklynS
Esterox skrev:
BrooklynS skrev:
Track record över tid har väl ändå visat att om det är NÅGON bil som har dyra reparationer efter 3 år så är det Audi/MB/BMW?
Fast jag har isåfall inte tänkt ha den längre än 2-3 år. Alltså inom garantin.
Det var bara som ett bemötande av påståendet att just Tesla skulle vara dyra att äga i längden...

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 09:11
av Fredrik j
Har inte tesla 4års nybilsgaranti?

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 09:13
av Niklas Z
BrooklynS skrev:
Track record över tid har väl ändå visat att om det är NÅGON bil som har dyra reparationer efter 3 år så är det Audi/MB/BMW?
Jag har kört BMW i 28 år. Aldrig råkat ut för dyra reparationer och då har ändå bilarna varit minst sex år gamla när jag sålt dem (aldrig haft mer än 2 års garanti). Kostnader för däck har alltid varit större än kostnaderna för reparationer. Fast då har jag i och för sig inte räknat med kostnader för lack- och plåtreparationer. Jag tycker dock de snarast ska hänföras till klantiga medmänniskor (motmänniskor?) som kör på mina bilar och sedan smiter, huvudsakligen vid parkeringsplatser.
Jag ska dock säga att jag förväntar mig samma sak med min Model 3. Den räknar jag med att ha i många år och tror jag kommer att klara mig utan betydande reparationskostnader för den också (inte minst med tanke på 4 års garanti från Tesla).

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 09:18
av Esterox
BrooklynS skrev:
Esterox skrev:
BrooklynS skrev:
Track record över tid har väl ändå visat att om det är NÅGON bil som har dyra reparationer efter 3 år så är det Audi/MB/BMW?
Fast jag har isåfall inte tänkt ha den längre än 2-3 år. Alltså inom garantin.
Det var bara som ett bemötande av påståendet att just Tesla skulle vara dyra att äga i längden...
Det är svårt att hitta något specifikt på många märken. Men exempel som 10k mil på mätaren och skärmen dör skrämmer mig. Skall jag gå youtubekurser för att kunna äga en tesla och slippa dyra reparationer utav en skärm som blir svart eller gul. Bara ett exempel på det som skrämmer mig. Ny tesla vore underbart men har inte råd med kontantinsatsen.

Re: Audi e-tron

Postat: 11 okt 2020 19:59
av martinot
Zalman3 skrev:
Gör Audi ingen vinst på e-tron?

20201010_221345.jpg
Mycket bra genomgång av hela bilindustrins historia, nuläge och framtid.

Dock så upplevde jag att han var rätt positiv till just VAG-gruppen (som klar tvåa på EV efter Tesla)?