Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Halvledarna är visst slut nu igen, så Polestar kommer inte levereras med pixel led längre.
https://www.vibilagare.se/nyheter/poles ... ker-priset
https://www.vibilagare.se/nyheter/poles ... ker-priset
Inte helt gratis det där.spacecoin skrev:Shots fired - PS2 Super Bowl-reklam tar sikte på både Tesla och VW:
Reklamtiden ska ha kostat 7 miljoner dollar för Polestar, som endast sålde 29 000 bilar under förra året, men har höga ambitioner och satsar på att tiodubbla försäljningen på tre år Bolaget kommer också börsnoteras på Nasdaqbörsen i USA senare i år genom en SPAC till ett värde kring 190 miljarder kronor.14 feb. 2022
Nya Polestar O2!
Den har en inbyggd drönare...
Fantastiskt!
Den ser ju rätt trevlig ut också... fast inte riktigt den där kombi-familjebilen man kanske skulle behöva.

Fantastiskt!
Den ser ju rätt trevlig ut också... fast inte riktigt den där kombi-familjebilen man kanske skulle behöva.

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Supersnygg bil!joel80 skrev:Nya Polestar O2!
Fantastiskt!
Den ser ju rätt trevlig ut också... fast inte riktigt den där kombi-familjebilen man kanske skulle behöva.![]()

Men är inte intresserad av att betala extra för drönaren. Hoppas att den går att beställa utan (iaf. i produktionsmodellen).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kommer garanterat inte på produktionsbilar. Taycan hade också drönare när de visade konceptet av Cross Turismomartinot skrev:Supersnygg bil!joel80 skrev:Nya Polestar O2!
Fantastiskt!
Den ser ju rätt trevlig ut också... fast inte riktigt den där kombi-familjebilen man kanske skulle behöva.![]()
Men är inte intresserad av att betala extra för drönaren. Hoppas att den går att beställa utan (iaf. i produktionsmodellen).
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har kärat ner mig i Polestar 2, utseendet, då jag inte kört den.
Är leasing som får gälla för egen del om det ska bli en elbil. Jag vill helst inte lägga allt för mycket i månaden max 7000 men gärna under 6500.
Detta gör att jag då måste välja standard range single motor alternativet och även behöva spara in på lite annat för att det inte så sticka iväg i pris. Är det dumt att "snåla" in på saker när det gäller polestar eller är det fortfarande en bra och rolig bilupplevelse?
Andra bilar jag kikat på är xc40,Mustang, MG Marvel även EV6 men den är dock lite för dyr ännu.
Vad säger ni?
Är leasing som får gälla för egen del om det ska bli en elbil. Jag vill helst inte lägga allt för mycket i månaden max 7000 men gärna under 6500.
Detta gör att jag då måste välja standard range single motor alternativet och även behöva spara in på lite annat för att det inte så sticka iväg i pris. Är det dumt att "snåla" in på saker när det gäller polestar eller är det fortfarande en bra och rolig bilupplevelse?
Andra bilar jag kikat på är xc40,Mustang, MG Marvel även EV6 men den är dock lite för dyr ännu.
Vad säger ni?

För mig så är det viktigaste, provkör. Min kompis provade ett gäng bilar, inkl. några av de som du nämnde. Till sist valde han den som var roligast att köra.AL55 skrev:Har kärat ner mig i Polestar 2, utseendet, då jag inte kört den.
Vad säger ni?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Provkör. Det är mycket du inte kan läsa dig till, utan som du måste testa i verkligheten.AL55 skrev:Har kärat ner mig i Polestar 2, utseendet, då jag inte kört den.
Vad säger ni?
Själv skulle jag aldrig snålat in och gå på en singlemotor med en sådan bil. En PS2 är en körglad bil, och med ett chassi som är byggt för körglädje. Kanske skulle skippa PP-versionen (skulle inte orka justera dämparna), men gå absolut för AWD-versionen. Allt annat är lite av ett slöseri på den bilen (IMO).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
- OfarligTesla
- Teslaägare
Fråga till er som har bilen, har undrat ett tag nu. Får man in 2-3 par skidor och en bräda i skidluckan? Tycker den ser väldigt liten ut när jag varit och kikat på bilen men aldrig haft möjlighet att testa hur mycket som faktiskt går in. Tänker så att den kan klara skidutrustningen man tar med sig på en fjällresa.
Nej, absolut inte. Om du kombinerar 4 skidor optimalt och sticker in samtidigt kanske det går, men knappast mer. Hålet är inte stort.OfarligTesla skrev:Fråga till er som har bilen, har undrat ett tag nu. Får man in 2-3 par skidor och en bräda i skidluckan? Tycker den ser väldigt liten ut när jag varit och kikat på bilen men aldrig haft möjlighet att testa hur mycket som faktiskt går in. Tänker så att den kan klara skidutrustningen man tar med sig på en fjällresa.
Model 3-24/Polestar 3-24
- OfarligTesla
- Teslaägare
Synd, en takbox lär inte funka speciellt bra till fjällen med tanke på att laddtiden redan är lång på resan. Hade hoppats att det var ett stort plus iaf, att man slapp krångla med takbox om man var 4 pers.HelectriC skrev:
Nej, absolut inte. Om du kombinerar 4 skidor optimalt och sticker in samtidigt kanske det går, men knappast mer. Hålet är inte stort.
Undrar om bakbox drar upp förbrukningen lika mycket som takbox?OfarligTesla skrev:Synd, en takbox lär inte funka speciellt bra till fjällen med tanke på att laddtiden redan är lång på resan. Hade hoppats att det var ett stort plus iaf, att man slapp krångla med takbox om man var 4 pers.HelectriC skrev:
Nej, absolut inte. Om du kombinerar 4 skidor optimalt och sticker in samtidigt kanske det går, men knappast mer. Hålet är inte stort.
Model 3-24/Polestar 3-24
- OfarligTesla
- Teslaägare
Förmodligen inte, är inte riktigt ett fan av bakboxar dock, då måste man dessutom ta dragkrok i specen.HelectriC skrev:Undrar om bakbox drar upp förbrukningen lika mycket som takbox?
Rätt utformad borde den kunna minska förbrukningen, för då borde turbulensen minska bakom bilenHelectriC skrev:Undrar om bakbox drar upp förbrukningen lika mycket som takbox?OfarligTesla skrev:Synd, en takbox lär inte funka speciellt bra till fjällen med tanke på att laddtiden redan är lång på resan. Hade hoppats att det var ett stort plus iaf, att man slapp krångla med takbox om man var 4 pers.HelectriC skrev:
Det ser förjäkligt ut med bakbox, men takbox är inte så vackert det heller, så blir lite pest eller koleraexpat skrev:Rätt utformad borde den kunna minska förbrukningen, för då borde turbulensen minska bakom bilenHelectriC skrev:Undrar om bakbox drar upp förbrukningen lika mycket som takbox?OfarligTesla skrev:Synd, en takbox lär inte funka speciellt bra till fjällen med tanke på att laddtiden redan är lång på resan. Hade hoppats att det var ett stort plus iaf, att man slapp krångla med takbox om man var 4 pers.HelectriC skrev:
Model 3-24/Polestar 3-24
Orsaken till att jag gillar att ta stora långa kombi till fjällen är just för att slippa takboxar, bakboxar, etc.
Hoppas Polestar/Volvo kommer med vettiga rena elkombi snart.

Vackert? Vad f-n spelar det för roll? Alla som åker mot fjällen har ju takbox...HelectriC skrev:Det ser förjäkligt ut med bakbox, men takbox är inte så vackert det heller, så blir lite pest eller koleraexpat skrev:Rätt utformad borde den kunna minska förbrukningen, för då borde turbulensen minska bakom bilenHelectriC skrev:Undrar om bakbox drar upp förbrukningen lika mycket som takbox?OfarligTesla skrev:Synd, en takbox lär inte funka speciellt bra till fjällen med tanke på att laddtiden redan är lång på resan. Hade hoppats att det var ett stort plus iaf, att man slapp krångla med takbox om man var 4 pers.HelectriC skrev:
Vi brukar hyra utrustningen och slippa box.MWall skrev:Vackert? Vad f-n spelar det för roll? Alla som åker mot fjällen har ju takbox...
Fredrik j skrev:Vi brukar hyra utrustningen och slippa box.MWall skrev:Vackert? Vad f-n spelar det för roll? Alla som åker mot fjällen har ju takbox...
Men det är väl inte för att du oroar dig för hur det ser ut längs vägen?
Själv är jag ganska noga med vad jag åker på för skidor. Men det finns säkert bra skidor att hyra också om man vill det.
Däremot har man ju sett många med all mountain eller till och med offpist-lagg när det är isigt och hårt och knappt nån snö i terrängen alls. Men det är väl för att se cool ut i liftkön.

PS. Och vad är grejen med folk som har mössa innanför hjälmen?

Åker bräda och tycker hyrgrejorna funkar.MWall skrev:Fredrik j skrev:Vi brukar hyra utrustningen och slippa box.MWall skrev:Vackert? Vad f-n spelar det för roll? Alla som åker mot fjällen har ju takbox...
Men det är väl inte för att du oroar dig för hur det ser ut längs vägen?
Själv är jag ganska noga med vad jag åker på för skidor. Men det finns säkert bra skidor att hyra också om man vill det.
Däremot har man ju sett många med all mountain eller till och med offpist-lagg när det är isigt och hårt och knappt nån snö i terrängen alls. Men det är väl för att se cool ut i liftkön.![]()
PS. Och vad är grejen med folk som har mössa innanför hjälmen?
Nej, utseendet på bilen med box är inget jag bryr mig om.
Mössa under hjälmen? Går det ens?
Minns förr när man körde utan hjälm hur kallt det var. Föredrar hjälm även ur komfortsynpunkt.
... Ja eller Tesla som - ju ändå gjort elbilar i 10 år... Sedaner för medelålders män med mellanchefslön i USA, det var väl kundgruppen?martinot skrev:Orsaken till att jag gillar att ta stora långa kombi till fjällen är just för att slippa takboxar, bakboxar, etc.
Att en amerikansk biltillverkare skulle prioritera en kombi är ju inte troligt. Biltypen är ju väldigt marginaliserad i USA till förmån för lite högre bilar samt sedaner.Blipblop skrev:... Ja eller Tesla som - ju ändå gjort elbilar i 10 år... Sedaner för medelålders män med mellanchefslön i USA, det var väl kundgruppen?martinot skrev:Orsaken till att jag gillar att ta stora långa kombi till fjällen är just för att slippa takboxar, bakboxar, etc.
-
- elbilist
Haha, det är jagMWall skrev:PS. Och vad är grejen med folk som har mössa innanför hjälmen?

Råkade visst köpa en för stor hjälm så det blåser in för mycket om jag inte har mössa