Sida 21 av 421
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 28 feb 2018 21:59
av vigge50
Soja86 skrev:Har 2018.6.1 sedan någon vecka tillbaka men har nu fått en notis om att det finns en ny uppdatering. Hittar inte info online på att någon har fått högre, så jag undrar vad det kan vara?
Uppdatera och låt oss höra vad du får

Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 00:07
av bjelkeman
Det kanske är detta enligt the interwebs.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 08:17
av mgorgis
Vilken bedrift Tesla!

Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 08:25
av mgorgis
bjornlilja skrev:Defrosting måste ju vara rutan. Borde stått i release notes om det var nytt?
Är det inte så att det är snarare uppdateringen av appen som implementerar dessa små inställningar? Förutsätter så klart att stödet finns i bilens mjukvara.
För min del blir det onödigt med sätesvärmare då det redan är behagligt i kupén och dessutom drar det mer el när man inte är kopplad till elen.
Defrost är ju också onödigt när det är ingen is eller snö på rutan
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 09:14
av rockard
bjelkeman skrev:Det kanske är detta enligt the interwebs.
Det där är väl release notes för 6.1? Soja86 hade ju redan den och fick notis om ytterligare en.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 11:52
av Bjelke
Soja86 skrev:Har 2018.6.1 sedan någon vecka tillbaka men har nu fått en notis om att det finns en ny uppdatering. Hittar inte info online på att någon har fått högre, så jag undrar vad det kan vara?
Det kan ju vara olika versioner även på tex 2018.6.1 xxxxxxx,
jag har idag tex fått 2018.6.1 641efac (för övrigt den första för mig sedan December),
vilken version enligt dom sista tecknen hade du förut?
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 12:44
av eric
Jag fick också precis 2018.6.1 641efac, och jag hade en annan 2018.6.1 innan dess, minns tyvärr inte vilken commit-hash det var. Gissar att det är en liten fix av något ”oops”-fel dom ville fixa till snabbt.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 13:03
av rockard
eric skrev:Jag fick också precis 2018.6.1 641efac, och jag hade en annan 2018.6.1 innan dess, minns tyvärr inte vilken commit-hash det var. Gissar att det är en liten fix av något ”oops”-fel dom ville fixa till snabbt.

Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 15:38
av oscfor
Jag tror ni rört ihop era versioner. Ingen har rapporterat någon annan version 2018.6.1 än 641efac. Däremot fanns ju 2018.6 dessförinnan...
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 18:03
av Kulingen
eric skrev:Jag fick också precis 2018.6.1 641efac, och jag hade en annan 2018.6.1 innan dess, minns tyvärr inte vilken commit-hash det var. Gissar att det är en liten fix av något ”oops”-fel dom ville fixa till snabbt.
Det fanns en version 2018.6 ett jättelitet tag
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 18:10
av Kulingen
Ni som har använt er av förvarning av batteriet, har ni blivit av med alla gula sträcken i effektkurvan? Jag blir bara av med ca 50% av desss.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 18:17
av erkap
Kulingen skrev:Ni som har använt er av förvarning av batteriet, har ni blivit av med alla gula sträcken i effektkurvan? Jag blir bara av med ca 50% av desss.
Bara ca 50% precis som din bild. Dock har bilen då stått inkopplad med 10A enfas. Kanske den värmer mer/snabbare om den får mer kräm...
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 18:23
av Kulingen
erkap skrev:Kulingen skrev:Ni som har använt er av förvarning av batteriet, har ni blivit av med alla gula sträcken i effektkurvan? Jag blir bara av med ca 50% av desss.
Bara ca 50% precis som din bild. Dock har bilen då stått inkopplad med 10A enfas. Kanske den värmer mer/snabbare om den får mer kräm...
Tackar, jag laddade med 13A enfas
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 20:07
av Remuz
Med 3x5A och -13 i luften så vart det bara två hack (typ 25%) som försvann med 90min värmning.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 21:57
av oscfor
Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 21:58
av mbj
Samma här, även med 3x16 A. Bättre än inget, men man undrar ju varför den inte kan värma helt.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 22:57
av rockard
Vaddå, är det olika mellan bilarna? Min bil värmer full styrka oavsett laddstyrka. Står den inkopplad på enfas 10A (vilket den nästan alltid gör) tappar jag laddnivå, eftersom förvärmning drar mer än laddningen levererar. Eller missförstår jag er nu?
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 01 mar 2018 23:32
av erkap
rockard skrev:Vaddå, är det olika mellan bilarna? Min bil värmer full styrka oavsett laddstyrka. Står den inkopplad på enfas 10A (vilket den nästan alltid gör) tappar jag laddnivå, eftersom förvärmning drar mer än laddningen levererar. Eller missförstår jag er nu?
Nej, det var jag som funderade på om bilen värmde på mindre effekt om man samtidigt laddar med mindre effekt (eller inte laddar alls). Antar att bilens laddare av batteriet inte klarar av att värma upp batteriet tillräckligt när det är riktigt kallt. Dock är frågan om det fungerar bättre vid SuC då man även laddar på bra i batteriet.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 02 mar 2018 07:08
av e5m1r
Jag kan intyga att det är samma effekt oavsett om den är inkopplad eller inte och då spelar det inte heller nån roll hur många kW som kommer ur väggen
Totalt när den toppar (-15 ute hela natten) så drar coupe och batteri värme 8kWh nu har inte jag de senare uppdateringar som kör stolvärme bakrutan ratten osv men tror inte dessa drar så mycket extra
Vad som är vad av de 8kW är svårt att säga.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 02 mar 2018 11:41
av kontakten2
förvärmning på ratt mm fungerar men får inte upp det nya menyvalet i telefonen

Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 02 mar 2018 11:48
av Legato
oscfor skrev:Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 02 mar 2018 11:49
av Legato
e5m1r skrev:Jag kan intyga att det är samma effekt oavsett om den är inkopplad eller inte och då spelar det inte heller nån roll hur många kW som kommer ur väggen
Totalt när den toppar (-15 ute hela natten) så drar coupe och batteri värme 8kWh nu har inte jag de senare uppdateringar som kör stolvärme bakrutan ratten osv men tror inte dessa drar så mycket extra
Vad som är vad av de 8kW är svårt att säga.
11 kW är max... Oklart varför inte 12 kW är max dock då både kupévärmare och batterivärmare är på 6 kW vardera.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 02 mar 2018 13:01
av beef
Software version 2018.7 a3159ea was just detected on a Tesla Model S 90D with Autopilot 2 hardware. The highest previous version was 2018.6.1 641efac. You were alerted per your settings on TeslaFi.com.
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 02 mar 2018 13:38
av erkap
beef skrev:Software version 2018.7 a3159ea was just detected on a Tesla Model S 90D with Autopilot 2 hardware. The highest previous version was 2018.6.1 641efac. You were alerted per your settings on TeslaFi.com.
Förmodligen beta-version (udda veckor) då enbart de med 2018.5 har uppdaterats till 2018.7 (fanns totalt 5st användare med 2018.5 om jag kommer ihåg rätt).
Re: Senaste version 2018.6.1
Postat: 02 mar 2018 14:09
av Alfred
kontakten2 skrev:förvärmning på ratt mm fungerar men får inte upp det nya menyvalet i telefonen

Var också konfunderad, men om du uppdaterat appen på telefonen och slår igång förvärmning via appen när bilen är tillräckligt kall, dyker de nya ikonerna upp. Inte gömda i någon ny meny.