Re: Model 3
Postat: 02 apr 2016 19:23
Du vet att min är snabbare än din pundargurka va? Bra...
Tar du $43000 version så kan du ju säkert köra om en Ferrari eller som någon säger "hästarsel"hybris skrev:Jo allt är relativt men ett hästarsle är inte något man vill jämföra med sin bil... Tur att du får en model 3 som du kan finåka i när pundargurkan står i garaget och skäms...Pontus skrev:Jo det är sant att även hästar kan vara snyggahybris skrev:Ja just ja den som påminner om ett hästarsle från sidan?Herr X skrev:Just nu ja, men när vi får vår Model 3 kommer jag dessvärre ha bytt ut vår Model S till en annan bilhybris skrev:Hallå vi har något snabbare än Ferrari på uppfarten redan... Du menar något som ser ut som en model S?![]()
Dessutom var den ju mycket snyggare i verkligheten.
Är min P85D en pundargurka nu också? Du har ju också en P85D.. känns lite som att kasta sten i glashus..hybris skrev:Du vet att min är snabbare än din pundargurka va? Bra...
Pratade inte vi om din kommande pundargurka? Model S skulle jag aldrig förolämpa. Det är supernsyggastesnyggaste!Herr X skrev:Är min P85D en pundargurka nu också? Du har ju också en P85D.. känns lite som att kasta sten i glashus..hybris skrev:Du vet att min är snabbare än din pundargurka va? Bra...
Men vad har dom planerat att komma med på no2 om de trodde att man skulle nå dessa siffror då? Nu kanske den ökningen vid no2 uteblir?Kalle skrev:På tesla trodde de att det skulle va 1/4-1/2 av antalet som resarverar. I alla fall inan unceal no2.
(Man blir bra nyfiken på de eventet nu)
Eller så är det något riktigt stort som gör att Teslas servrar krascharPontus skrev:Men vad har dom planerat att komma med på no2 om de trodde att man skulle nå dessa siffror då? Nu kanske den ökningen vid no2 uteblir?Kalle skrev:På tesla trodde de att det skulle va 1/4-1/2 av antalet som resarverar. I alla fall inan unceal no2.
(Man blir bra nyfiken på de eventet nu)
Hoppet det sista som överger...vigge50 skrev:Eller så är det något riktigt stort som gör att Teslas servrar krascharPontus skrev:Men vad har dom planerat att komma med på no2 om de trodde att man skulle nå dessa siffror då? Nu kanske den ökningen vid no2 uteblir?Kalle skrev:På tesla trodde de att det skulle va 1/4-1/2 av antalet som resarverar. I alla fall inan unceal no2.
(Man blir bra nyfiken på de eventet nu)
http://electrek.co/2016/04/02/tesla-mod ... t-cluster/During his test ride in the Model 3 on Thursday, Spencer asked a Tesla representativeThe Tesla representative answeredDo you think that the fact there’s no instrument cluster will make it to the production model?”“Yes. This is not a show car. This is an engineering prototype. This is our first engineering validation car that we are working on. We are getting accustomed with it and we really want to make it production representative,”
Intressant kan det finnas en bild på en Model Y också? Någonstans.Herr X skrev:Kommer ni ihåg den gamla lermodellen som dök upp i ett 60-minutes-inslag från Australien för längesedan och som påstods vara Model 3?
...
Jag tog en bild på den bil som vi nu vet är Model 3 och la över lermodellen i Photoshop - dimensionerna är i stort sett identiska. Den lermodellen var en tidig prototyp av Model 3.
...
Anledningen till att fronten ser lite annorlunda ut och att taket ser lite högre ut, är att lermodellen är fotad snett uppifrån, medan den bild på Model 3 jag fann var direkt från sidan (utan perspektiv). Titta på längden och linjerna - de är i stort sett identiska. Bakersta delen av bakrutan skiljer marginellt och vecken i sidan ser lite annorlunda ut, i övrigt är lermodellen den bil som sedan presenterades.
Det ska jag berätta för dig:Pontus skrev:Men vad har dom planerat att komma med på no2 om de trodde att man skulle nå dessa siffror då?
Nej det stämmer sannolikt inte.18650 skrev:Reservationerna är väl ganska meningslösa som köbiljett eftersom USA kommer prioriteras först. Även om man äger en Tesla sedan innan och stod först i kö på MOS så hjälper det ju inte om det är 500000 bilar före i USA.
Dvs som ägare här i Europa kommer man att få marginellt fler före sig än ägarna i USA eller vad gissar du? De första kommer till sommaren 2018?Herr X skrev:Nej det stämmer sannolikt inte.18650 skrev:Reservationerna är väl ganska meningslösa som köbiljett eftersom USA kommer prioriteras först. Även om man äger en Tesla sedan innan och stod först i kö på MOS så hjälper det ju inte om det är 500000 bilar före i USA.
Vad de menar med att USA prioriteras först är att man först släpper i Kalifornien och levererar där fram till att man är säker på att man inte har några barnsjukdomar och problem som gör att man måste hämta tillbaka bilarna till fabriken. Om man får problem vill man man hellre hämta tillbaka bilar från fabrikens närområde, än att frakta tillbaka bilarna över Atlanten - vilket är fullt förståeligt.
Förutsatt att man gör på samma sätt som med Model X kommer man, när man väl känner sig tillräckligt nöjda för att rampa upp produktionen, sedan att ta USA, Asien och Europa i köplatsordning.
Jag gissar att de kommer till Europa när bilarna rullar ut från bandet felfria och Tesla är säkra på det. Sommaren 2018 för de första bilarna låter väldigt troligt.Pontus skrev:Dvs som ägare här i Europa kommer man att få marginellt fler före sig än ägarna i USA eller vad gissar du? De första kommer till sommaren 2018?Herr X skrev:Nej det stämmer sannolikt inte.18650 skrev:Reservationerna är väl ganska meningslösa som köbiljett eftersom USA kommer prioriteras först. Även om man äger en Tesla sedan innan och stod först i kö på MOS så hjälper det ju inte om det är 500000 bilar före i USA.
Vad de menar med att USA prioriteras först är att man först släpper i Kalifornien och levererar där fram till att man är säker på att man inte har några barnsjukdomar och problem som gör att man måste hämta tillbaka bilarna till fabriken. Om man får problem vill man man hellre hämta tillbaka bilar från fabrikens närområde, än att frakta tillbaka bilarna över Atlanten - vilket är fullt förståeligt.
Förutsatt att man gör på samma sätt som med Model X kommer man, när man väl känner sig tillräckligt nöjda för att rampa upp produktionen, sedan att ta USA, Asien och Europa i köplatsordning.
Varför ska man leta efter Twitter ifrån Elon när man kan få ett rakt svar ifrån dig?Herr X skrev:Det ska jag berätta för dig:Pontus skrev:Men vad har dom planerat att komma med på no2 om de trodde att man skulle nå dessa siffror då?
På nästa event kommer de berätta att ratten kan vikas ner och försvinna in i instrumentpanelen. Bilen är byggd för att vara helt autonom. Det är därför de har räknat med en enorm mängd reservationer på nästa event.
Därför att jag dessvärre bara gissarPontus skrev:Varför ska man leta efter Twitter ifrån Elon när man kan få ett rakt svar ifrån dig?Herr X skrev:Det ska jag berätta för dig:Pontus skrev:Men vad har dom planerat att komma med på no2 om de trodde att man skulle nå dessa siffror då?
På nästa event kommer de berätta att ratten kan vikas ner och försvinna in i instrumentpanelen. Bilen är byggd för att vara helt autonom. Det är därför de har räknat med en enorm mängd reservationer på nästa event.
Jag gissar att de kommer till Europa när bilarna rullar ut från bandet felfria och Tesla är säkra på det. Sommaren 2018 för de första bilarna låter väldigt troligt.Herr X skrev:Dvs som ägare här i Europa kommer man att få marginellt fler före sig än ägarna i USA eller vad gissar du? De första kommer till sommaren 2018?
pjotr skrev:Frågan är om man kan fälla baksätena så att man åtminstone får lite mer längd på utrymmet.
Det är inte helt osannolikt att modellen med plåttak har en annan lucka, men det skulle bli väldigt dyrt för Tesla att ha två så formidabelt olika modeller av samma bil.thebishop skrev:Vag gäller bakluckan: i en av testkörningsvideorna så sade Tesla representanten art även plåttak samt öppningsbart glastak skulle finnas - man skulle kunna tänka sig att de varianterna hade annan öppningsprofil på bakluckan möjligen, men det lär inte visas förrän om något år eller så....