
Personligen tycker jag framhjulsdrivna maskiner är fullständigt livsfarliga. När man får problem med dem är de i allmänhet redan försent, den understyr en hela vägen ut i spenaten. En bakhjulsdriven maskin med rätt viktfödelning viftar lite bekvämt på svansen när man pressar den lite, man får en tydlig och klar uppfattning om läget tidigt och med lite övning kan man ligga på skrå i omkörning (Kommer ihåg när ja körde om en opel utanför pite med bredställ i en våldstrimmad 240 under snöstorm


Men i valet mellan 2ws och 4wd så är ju alltid 4wd klart bättre. Börjar det gå å helvete, är det bar att gasa mer och styra, och det är ju trevligt gentemot 2wd tekniken där man får styra kontra mot den riktning man skall. Om man är riktigt aggressiv får man ju lägga upp en lämplig svansviftning innan man kommer in i kurvorna (oavsett nosens attityd är det ju vart tyngdpunkten är på väg som betyder något), men då blir det som att köra båge, har man valt sin kurvlinje kan man inte ändra sig vilket är en klar nackdel. Men visst är det barnsligt kul... Finns få saker som är så kul som en bra bakhjulsdriven maskin, öppen istäckt plan och bra däck. It rocks!
Det är en rolig tid på året när man kör nu...