Re: 3,20kr/min i avgift när bilen är fulladdad
Postat: 17 dec 2016 14:38
Nytt för mig idag.
Låter på texten som att det börjar ticka när det är dax att åka vidare och inte när bilen är fullbjelkeman skrev:Nytt för mig idag.
???e5m1r skrev:Låter på texten som att det börjar ticka när det är dax att åka vidare och inte när bilen är fullbjelkeman skrev:Nytt för mig idag.
Håller med, texten säger "ended"=slutade.Nicke Nyfiken skrev:???e5m1r skrev:Låter på texten som att det börjar ticka när det är dax att åka vidare och inte när bilen är fullbjelkeman skrev:Nytt för mig idag.
Jag tycker det låter som det börjar ticka när man fått den laddningsnivå man ställt in att man vill ha.
Fast det är ju bara orimligt. Om inte nästa anhalt är en superladdare går det ju inte att säga något om laddningsmöjligheterna på den inlagda destinationen, ens om man laddat där förut.Leo skrev:eller när du har "tillräcklig" laddning för att köra vidare mot din inlagda destination i navigatorn, ev nästa SuC.
@TeslaMotors We are going to modify this so that people only pay a fee if most bays are occupied. If the site is basically deserted, no problem to park.
Kanske en bra tanke men oavsett så måste man ju flytta på bilen och då är det väl lika bra att göra det direkt i stället för att chansa och sätta sig ner och beställa in en sjurätters på Max?vigge50 skrev:Elons senaste Twitt
@TeslaMotors We are going to modify this so that people only pay a fee if most bays are occupied. If the site is basically deserted, no problem to park.
Läs senaste kommentarerna här om vad Elon har skrivit på twitter.pegs skrev:Känns rimligt med en minutavgift.
Men gissar att även det här kommer att skapa debatt.
Lika befogad som det är när det riskerar bli kö, lika irriterande kommer det väl att upplevas när man står själv på en SuC...
Vi som haft Tesla ett par år kommer väl att se tillbaka med lite nostalgi på tiden när man själv fick ta ansvar och kunde förvänta sig att andra gjorde det med.
Bra idé!Bjelke skrev:...
En variant som ingen verkar föreslagit än vore ju en kombination, sätt upp tex två till i Väsby som bara går att ladda på upp
till en viss nivå (tex 75% eller 50kWh) där man verkligen bara snabbladdar och dom andra är som vanligt, då skulle vi få
en slags snabbkö
Det rimmar rätt illa med gratis superladdning under bilens livstid att det bara skulle gälla på vissa stolpar. Var inte orolig, bilarna som betalar per kWh kommer snart vara i klar majoritet om det går som det är tänkt. Och eftersom tanken inte är tidsbaserad utan energibaserad debitering så kan de med pott lika gärna ladda till 100 % som de som har tidiga bilar.LarsL skrev:Bra idé!Bjelke skrev:...
En variant som ingen verkar föreslagit än vore ju en kombination, sätt upp tex två till i Väsby som bara går att ladda på upp
till en viss nivå (tex 75% eller 50kWh) där man verkligen bara snabbladdar och dom andra är som vanligt, då skulle vi få
en slags snabbkö
Skulle vara suveränt om vi som kommer få betala för Supercharging kunde få en egen avdelning på varje station där det inte står gratis laddare och matar till 100%.
Jo lite så är det ju, men som jag ser det så skulle dom ju tex lika gärna kunna sätta upp några WC bredvid (har jag oxo haftbylund skrev:Det rimmar rätt illa med gratis superladdning under bilens livstid att det bara skulle gälla på vissa stolpar. Var inte orolig, bilarna som betalar per kWh kommer snart vara i klar majoritet om det går som det är tänkt. Och eftersom tanken inte är tidsbaserad utan energibaserad debitering så kan de med pott lika gärna ladda till 100 % som de som har tidiga bilar.LarsL skrev:Bra idé!Bjelke skrev:...
En variant som ingen verkar föreslagit än vore ju en kombination, sätt upp tex två till i Väsby som bara går att ladda på upp
till en viss nivå (tex 75% eller 50kWh) där man verkligen bara snabbladdar och dom andra är som vanligt, då skulle vi få
en slags snabbkö
Skulle vara suveränt om vi som kommer få betala för Supercharging kunde få en egen avdelning på varje station där det inte står gratis laddare och matar till 100%.
Ahabylund skrev:Jag vände mig mot LarsL:s förslag att folk med superladdning som ingår i bilen inte skulle få ladda på vissa stolpar.
Tänk på att det kommer vara betydligt fler som kommer vara betalande kunder i framtiden än grattisladdare. Det är därför inte alls orimligt att vi kommer "kräva" att Tesla ger oss en gräddfil där det snabbare blir lediga laddare. Sen kan de före 2017 stå och ladda till 100% på det gamla nätverket.Bjelke skrev:Ahabylund skrev:Jag vände mig mot LarsL:s förslag att folk med superladdning som ingår i bilen inte skulle få ladda på vissa stolpar.ja det vore ju inte så korrekt kanske, men tanken är lite fiffig om man ser det så
men det skulle nog inte landa
i god jord sas...
Tänk på att utan dem som köpte tesla först så skulle det inte finnas varken infrastruktur eller model 3LarsL skrev:Tänk på att det kommer vara betydligt fler som kommer vara betalande kunder i framtiden än grattisladdare. Det är därför inte alls orimligt att vi kommer "kräva" att Tesla ger oss en gräddfil där det snabbare blir lediga laddare. Sen kan de före 2017 stå och ladda till 100% på det gamla nätverket.Bjelke skrev:Ahabylund skrev:Jag vände mig mot LarsL:s förslag att folk med superladdning som ingår i bilen inte skulle få ladda på vissa stolpar.ja det vore ju inte så korrekt kanske, men tanken är lite fiffig om man ser det så
men det skulle nog inte landa
i god jord sas...
Eller de som köpte Roadstern. De har förresten inte fått Supercharger kompatibilitet än, ens.e5m1r skrev:Tänk på att utan dem som köpte tesla först så skulle det inte finnas varken infrastruktur eller model 3LarsL skrev:Tänk på att det kommer vara betydligt fler som kommer vara betalande kunder i framtiden än grattisladdare. Det är därför inte alls orimligt att vi kommer "kräva" att Tesla ger oss en gräddfil där det snabbare blir lediga laddare. Sen kan de före 2017 stå och ladda till 100% på det gamla nätverket.Bjelke skrev:Ahabylund skrev:Jag vände mig mot LarsL:s förslag att folk med superladdning som ingår i bilen inte skulle få ladda på vissa stolpar.ja det vore ju inte så korrekt kanske, men tanken är lite fiffig om man ser det så
men det skulle nog inte landa
i god jord sas...
Så om nån ska ligga i gräddfil så är det de första bilar utan autopilot ( jag äger ingen sån just saying )