Vilken bil byter ni från till Model S / X
Moderator: Redaktion
Re: Vilken bil byter ni från till Model S / X
Lexus RX400>S-85 2014>S 85D 2015. Planerar behålla denna bil i åtskilliga år- köpa loss bilen från företaget vid lämplig prisnivå. Motsvarande spec är idag ca 300t kr dyrare, så byte till en eftertraktad X är inte möjligt. Enda problemet är avsaknad av dragkrok.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Fosilfri i 2,5mån från X5 4,0D till X P90D förmodligen fel forum men X5 är till salu någon återfalls fosilare ?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Volvo XC60 D5 med extra allt. till P85D
MYP -22 | MIB | svart/svart
Skoda Superb - S70D.
Före Skodan körde jag flera gasdrivna Volvo o Passat.
Före Skodan körde jag flera gasdrivna Volvo o Passat.
S 70D - Levererad 24/7 2015
Midnight silver, teknikpaket med autopilot, panotramatak, luftfjädring.
Midnight silver, teknikpaket med autopilot, panotramatak, luftfjädring.
audi 100tdi 93:a (privatimport från östtyskland,kört 50000 mil med den) till en s85d -15
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Opel Kadett City -> Opel Astra -> VW Golf -> VW Passat EcoFuel -> Model S P100D
Alla bilar har sin charm och plats i historien.
Alla bilar har sin charm och plats i historien.
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Porsche Macan Turbo --> S P85D (just nu) ---> S P100D (på väg)
Range Rover sport --> X 90D (förhoppningsvis 100D innan leverans)
Range Rover sport --> X 90D (förhoppningsvis 100D innan leverans)
X90D och S100D
Tidigare P85D
Tidigare P85D
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Audi A6 2.0TDI 2013 -> Model S 85D 2015
Jag valde just den A6:an för att det var den snålaste att välja på då. 177 hästar, som dock visade sig förgiftade av VAG-dieseln, kunde aldrig mäta sig mot dryga 420 elektriska i Teslan... Givetvis var Teslan egentligen otänkbar men jag var intresserad av bolaget och hade köpt en del aktier. Provkörde en P85+ "för skojs skull" utan någon som helst avsikt att köpa någon. Efter den dagen fanns det egentligen ingen återvändo men jag intalade mig att jag faktiskt inte kunde köpa en så dyr bil utan radarbroms/farthållare. Det argumentet höll i några månader tills D-eventet...
Jag valde just den A6:an för att det var den snålaste att välja på då. 177 hästar, som dock visade sig förgiftade av VAG-dieseln, kunde aldrig mäta sig mot dryga 420 elektriska i Teslan... Givetvis var Teslan egentligen otänkbar men jag var intresserad av bolaget och hade köpt en del aktier. Provkörde en P85+ "för skojs skull" utan någon som helst avsikt att köpa någon. Efter den dagen fanns det egentligen ingen återvändo men jag intalade mig att jag faktiskt inte kunde köpa en så dyr bil utan radarbroms/farthållare. Det argumentet höll i några månader tills D-eventet...
Driver sajten Car.info
- nicklasandersson
- Teslaägare
Volvo V60 D6 plug-in hybrid -> S 60D
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ford Mondeo till Leaf och smart roadster till S85, hade även en Honda Fireblade som mest blev stående och fick lämna gården. Husbilen skickade jag iväg samtidigt som roadstern i somras, dom blev oxo bara ståendes
Sambons Audi A4 var den senaste fossilaren som vi använde och den lämnade gården förra sommaren...
En gammal SAAB 900 står här oxo och skulle väl eg skänkas till sonen men det vetti fan hur det blir med det
Många fordon har det stått här på gården periodvis...

Sambons Audi A4 var den senaste fossilaren som vi använde och den lämnade gården förra sommaren...
En gammal SAAB 900 står här oxo och skulle väl eg skänkas till sonen men det vetti fan hur det blir med det

Många fordon har det stått här på gården periodvis...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Volvo V40 D2 -> S60
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Opel Ampera --> Model S60 --> Model S60(75)
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
BMW 520D till Model S 60D
Teslan är ju helt makalös på så många sätt och slår den slöa BMW'n med hästlängder på alla punkter, utom i byggkvalitet. Det är trist att den faktiskt är riktigt smäckig i vissa delar, såsom fönsterlister som inte ligger rätt, baklucka som gnisslar och inte går igen ordentligt (har inte automatisk), dålig hjulinställning, småfel etc.
Jag kan förlåta det mesta eftersom jag har fått fantastisk bra support och service från SC, och skulle aldrig vilja byta tillbaka till en fossilbil. Men när gammal-tillverkarna såsom Jaguar och tyskarna vaknar så kanske Tesla får riktigt hård konkurrens.
Sorry för gnället - jag är nog sur för att jag är på tjänsteresa och inte kan köra min Tesla idag...
Teslan är ju helt makalös på så många sätt och slår den slöa BMW'n med hästlängder på alla punkter, utom i byggkvalitet. Det är trist att den faktiskt är riktigt smäckig i vissa delar, såsom fönsterlister som inte ligger rätt, baklucka som gnisslar och inte går igen ordentligt (har inte automatisk), dålig hjulinställning, småfel etc.
Jag kan förlåta det mesta eftersom jag har fått fantastisk bra support och service från SC, och skulle aldrig vilja byta tillbaka till en fossilbil. Men när gammal-tillverkarna såsom Jaguar och tyskarna vaknar så kanske Tesla får riktigt hård konkurrens.
Sorry för gnället - jag är nog sur för att jag är på tjänsteresa och inte kan köra min Tesla idag...

Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Mitsubishi outlander phev => Tesla MS60
Porsche cayman s blir kvar
Porsche cayman s blir kvar

Tesla Model S 75 med Glastaklucka & Autopilot v2. Solid svart, svarta säten, svart innertak, svarta fälgar - ja jag gillar svart 

Panamera Turbo -> Model S 90D
Dock glad att jag har en 911 i garaget som används på helger/banträffar under sommarhalvåret. Är man genuint bilintresserad så räcker tyvärr inte Tesla till idag och jag tillhör den skaran som fortfarande gillar motorljud och känslan att köra en manuellt växlad bil. Ja, det är old-school, men oj vad kul det är!
Längtar till Porsche släpper igång produktionen på Mission-E!
Dock glad att jag har en 911 i garaget som används på helger/banträffar under sommarhalvåret. Är man genuint bilintresserad så räcker tyvärr inte Tesla till idag och jag tillhör den skaran som fortfarande gillar motorljud och känslan att köra en manuellt växlad bil. Ja, det är old-school, men oj vad kul det är!

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Kommer den att få motorljud och manuell växellåda?hooked skrev:Panamera Turbo -> Model S 90D

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Nej, det hoppas jag verkligen inteNicke Nyfiken skrev:Kommer den att få motorljud och manuell växellåda?hooked skrev:Panamera Turbo -> Model S 90D

Kul att läsa att det är så många olika bilar som de som bytt kört innan. Inget speciellt mönster. Alla möjliga som bytt till Model S. Fantastiskt!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Och förstås förklaringen till att de är så stora i segmentet. Inte så många valde mellan Model S och Panamera misstänker jag. Trots att de brukar utmålas som konkurrenter.
Model Y LR AWD 2022
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Saab 9-5 från 2000 ---> S 60D
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- tobbeturbo
- Teslaägare
Från Ford fiesta -05 till en s60. Tesla, inte Volvo 

Referral: http://---