A Better Routeplanner - ny release
Moderator: Redaktion
Re: A Better Routeplanner - ny release
Hmmm. Det kanske är en option man vill ha när man klickar på en viss laddare? Typ som "Assume full charger, shared power"?
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Det fixade sig när jag vred på skärmen till stående! Sorry!blincoln skrev:Använd en större skärmMen jag ska se till att ta bort körinformationen när man fortfarande är hemma, det kommer.
Model S P85D,
- Monark1954
- Teslaägare
Har äntligen upptäckt denna "Routeplanner".
Som sagts tidigare, man för svar på frågan man ställer och frågan går påverka.
Får bekräftelse på att det är långt mellan Sundsvall och Gävle. Hög förbrukning och hög fart, då föreslås en omväg via Norge.
Laborereras frågan för sträckan Sundsvall Stockholm så får jag veta förutsättningarna för att åka via Norge.
Toppen, kommer testa på nästa resa.

Som sagts tidigare, man för svar på frågan man ställer och frågan går påverka.
Får bekräftelse på att det är långt mellan Sundsvall och Gävle. Hög förbrukning och hög fart, då föreslås en omväg via Norge.

Laborereras frågan för sträckan Sundsvall Stockholm så får jag veta förutsättningarna för att åka via Norge.
Toppen, kommer testa på nästa resa.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
Nåt inspirerat av det här gamla upplägget kan du ju lägga till utopi/tid-över-listan:
http://www.mittvaeder.se/se/home/vaeder ... aeder.html
Lite lätt justering för yttre förutsättningar under färden hade ändå varit ... mycket briljant...
http://www.mittvaeder.se/se/home/vaeder ... aeder.html
Lite lätt justering för yttre förutsättningar under färden hade ändå varit ... mycket briljant...

- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Haha, mer på utopilistan:
Fullständig navigeringshjälp (en litet experiment kommer snart)
Trafikkameror
Tesla-waze
Pushbullet-integration
...

Fullständig navigeringshjälp (en litet experiment kommer snart)
Trafikkameror
Tesla-waze
Pushbullet-integration
...

Skulle man kunna tänka sig en en option "skippa laddplats" och planeraren räknar om ifall det är möjligt?
Kul att sitta och torrköra innan man fått bilen!
Kul att sitta och torrköra innan man fått bilen!

Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Den kan redan det, klicka på en laddare på kartan och välj "Do not stop at this charger".
Satt och gjorde en rutt igår, då jag på Julafton brukar åka halva mälardalen runt för att träffa familj osv...premiär för detta med Teslan i år!
Till sådant är en sådan här planerare guld!
Går det att lägga in "egen laddning" någonstans?
Då jag har ett par stopp, där minst 1 innebär att jag kan ladda lite, så kommer jag ha mer procent i batteriet när jag åker än när jag kommer, så vore grymt om man manuellt kunde lägga in detta!
/Jocce
Till sådant är en sådan här planerare guld!

Går det att lägga in "egen laddning" någonstans?
Då jag har ett par stopp, där minst 1 innebär att jag kan ladda lite, så kommer jag ha mer procent i batteriet när jag åker än när jag kommer, så vore grymt om man manuellt kunde lägga in detta!

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Lite nya features släppta, bland annat en möjlighet att logga in på siten så att inställningar och rutter synkas mellan t.ex. datorn, mobilen och bilen. Bättre realtidsinformation medan man kör, också.
Prova på!
Prova på!
Och för att besvara mitt eget inlägg så kan jag annonsera ytterligare några nyheter:
- Reducerad hastighet när det behövs för att komma fram - betydligt färre "No route found".
- Realtidsnavigering (fet betavarning) - visar körinstruktioner i realtid med hjälp av Google Streetview.
Är imponerad av jobbet med denna app/sida!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Fantastiskt. Och lite skrämmande är det fixar detta på några veckor medans Tesla inte gjort det på många år.
Model Y LR AWD 2022
Riktigt bra jobb.
Nu får du ta och lägga till en donations knapp någonstans
Nu får du ta och lägga till en donations knapp någonstans

Super! Har återigen testat den i bil tillsammans med ordinarie system. Nice med vägvisning o bilder fungerar bra för vara "Beta". 20mil små väga som stora vägar. Förbrukning stämmer bra osv. Du är som jag sagt innan en klippa! Sökning av ort/väg är som allt annat segt att få in i bil men det har garanterat med uppkopplingen. Routplannern är nu ett måste 

- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Bara att kunna planera en rutt på datorn och plocka fram i bilen är en guldfiness.
Model Y LR AWD 2022
Jag kanske gör fel, men provade det. Ett stopptecken på laddningsplatsen visas, men rutten planeras inte om?blincoln skrev:Den kan redan det, klicka på en laddare på kartan och välj "Do not stop at this charger".
Model S P85DL+
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag har inte provat den än men av alla positiva kommentarer att döma så har du gjort ett beundransvärt jobb! 
Så därför tänkte jag att du skulle få en sån minisupercharger för mobilen
skicka ett PM med adress om du vill ha en 
Jag skriver på paddan så jag kan inte lägga upp en bild här men det finns en (låååång) tråd om dom
Om ngn annan är intresserad så går det såklart oxo bra att skicka ett PM (till en kostnad då såklart)

Så därför tänkte jag att du skulle få en sån minisupercharger för mobilen

Jag skriver på paddan så jag kan inte lägga upp en bild här men det finns en (låååång) tråd om dom

Om ngn annan är intresserad så går det såklart oxo bra att skicka ett PM (till en kostnad då såklart)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Du behöver helt enkelt trycka på Plan Route igen. Men du har rätt, jag borde kanske automatiskt planera om iställetmans71 skrev:Jag kanske gör fel, men provade det. Ett stopptecken på laddningsplatsen visas, men rutten planeras inte om?blincoln skrev:Den kan redan det, klicka på en laddare på kartan och välj "Do not stop at this charger".
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det var alltså en sån här jag menadeBjelke skrev:Jag har inte provat den än men av alla positiva kommentarer att döma så har du gjort ett beundransvärt jobb!
Så därför tänkte jag att du skulle få en sån minisupercharger för mobilenskicka ett PM med adress om du vill ha en
Jag skriver på paddan så jag kan inte lägga upp en bild här men det finns en (låååång) tråd om dom![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Förstod inte det men när du säger det så känns det ju självklart!blincoln skrev:Du behöver helt enkelt trycka på Plan Route igen. Men du har rätt, jag borde kanske automatiskt planera om iställetmans71 skrev:Jag kanske gör fel, men provade det. Ett stopptecken på laddningsplatsen visas, men rutten planeras inte om?blincoln skrev:Den kan redan det, klicka på en laddare på kartan och välj "Do not stop at this charger".
Har provat lite mer, t.ex. hemifrån till Cannes, men det händer inget. Provade då till Dellensjöarna och fick upp en ruta om kapacitetsproblem (och aldrig någon route). Är det så helt enkelt att det är lite problem med kapacitet i din hosting som gör att Cannes inte funkar?
Model S P85DL+
- Monark1954
- Teslaägare
Jag har provat Umeå/Spannien och Umeå Norra Italien. Inger route. Till jag insåg att med de data jag matat in tog vi oss inte mellan Sundsvalla och Gävle. Prova att minska förbrukningen eller andra data. Där flaskhalsen är får man köra saktare eller fylla på med andra laddare. Har hittills simulerat hemma men det verkar som att där bilen inte når nästa Supercharger med de data du matat in så finns det ingen rutt. Minska förbrukningen och sök flaskhalsen via ruttdata.mans71 skrev:Förstod inte det men när du säger det så känns det ju självklart!blincoln skrev:Du behöver helt enkelt trycka på Plan Route igen. Men du har rätt, jag borde kanske automatiskt planera om iställetmans71 skrev:Jag kanske gör fel, men provade det. Ett stopptecken på laddningsplatsen visas, men rutten planeras inte om?blincoln skrev:Den kan redan det, klicka på en laddare på kartan och välj "Do not stop at this charger".
Har provat lite mer, t.ex. hemifrån till Cannes, men det händer inget. Provade då till Dellensjöarna och fick upp en ruta om kapacitetsproblem (och aldrig någon route). Är det så helt enkelt att det är lite problem med kapacitet i din hosting som gör att Cannes inte funkar?
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
Mja, sedan jag införde att den sänker hastigheten på varje sträcka där den inte kommer fram annars så använder optimeraren mer CPU-tid så jag fick lite bekymmer på den EC2-server jag hyr. Det är dock smidigt att byta till en större, så det är mest en fråga om hyreskostnad
För att undvika allt för långsam respons vid planeringen av långa rutter så har jag tagit bort hastighetssänkningen när optimeraren har tagit en viss tid på sig. Men jag följer vad ni gör i loggarna och inser att den svarar dumt på vissa frågor - uppgradering pågår ständigt

För att undvika allt för långsam respons vid planeringen av långa rutter så har jag tagit bort hastighetssänkningen när optimeraren har tagit en viss tid på sig. Men jag följer vad ni gör i loggarna och inser att den svarar dumt på vissa frågor - uppgradering pågår ständigt

Åhå? Månne är det dig jag spanar på med jämna mellanrum, senast vid laxförsäljningen i Hålsjö? Har torp där.mans71 skrev:Provade då till Dellensjöarna...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Nu har jag snabbat upp optimeringen ett par steg och gör alltid hastighetssänkningen om det behövs på vissa sträckor. Så, i praktiken ska sökningar från t.ex. Umeå till Italien eller Spanien fungera fint även med en kWh-slukande model XMonark1954 skrev:Jag har provat Umeå/Spannien och Umeå Norra Italien. Inger route. Till jag insåg att med de data jag matat in tog vi oss inte mellan Sundsvalla och Gävle. Prova att minska förbrukningen eller andra data. Där flaskhalsen är får man köra saktare eller fylla på med andra laddare. Har hittills simulerat hemma men det verkar som att där bilen inte når nästa Supercharger med de data du matat in så finns det ingen rutt. Minska förbrukningen och sök flaskhalsen via ruttdata.

Eller varför inte en klassisk Cannonball Run: New York City -> Redondo Beach, Los Angeles?
Kommer ruttplaneraren enbart föreslå sänkt hastighet om man inte når nästa laddare / målet, eller kommer den föreslå sänkt hastighet även när det enbart är en optimering av restid?
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.