Re: P100D på väg
Postat: 05 nov 2016 00:22
Hoppsan...Jojje167 skrev:
Jäklar! Delad silvermedalj nu, och 0,2 sek från guld:Jojje167 skrev:
Ja jävlar det blir det!Feddan skrev:Jäklar! Delad silvermedalj nu, och 0,2 sek från guld:Jojje167 skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... celeration
Pratar Tesla fortfarande om rullande start på 0-60mph?Jojje167 skrev:
Alltid på P modellerdstr skrev:Pratar Tesla fortfarande om rullande start på 0-60mph?Jojje167 skrev:
Nej, det blir det inte. Snarare plats 8-12.Bjelke skrev:Ja jävlar det blir det!Feddan skrev:Jäklar! Delad silvermedalj nu, och 0,2 sek från guld:Jojje167 skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... celeration![]()
![]()
Men som sagt, det kanske sliter extra på batteriet eller liknande (eller begränsas sjukt snabbt pgav värme osv), men lik förbenat
så är det snudd på snabbaste tiderna någonsin lixom (det var det ju redan men nu pratar vi nästan allra snabbast)..
Sanslöst egentligen.
Jo du rätt såklartdstr skrev:Nej, det blir det inte. Snarare plats 8-12.Bjelke skrev:Ja jävlar det blir det!Feddan skrev:Jäklar! Delad silvermedalj nu, och 0,2 sek från guld:Jojje167 skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... celeration![]()
![]()
Men som sagt, det kanske sliter extra på batteriet eller liknande (eller begränsas sjukt snabbt pgav värme osv), men lik förbenat
så är det snudd på snabbaste tiderna någonsin lixom (det var det ju redan men nu pratar vi nästan allra snabbast)..
Sanslöst egentligen.
Men jo, för en 5-sitsig sedan är det galet fort och köpsuget är stort. Jag förstår bara inte varför Tesla ljuger och trixar med siffrorna.
Är inte de andra på listan också uppmätta med rollout? 0-60 mph på 2,4 sek är lika med en snittacceleration på 11,3 m/s^2, dvs 1,15 G. Att komma upp över 1 G i acceleration kräver antingen en friktionskoefficient som är högre än 1 (låter osannolikt för gummi på asfalt) eller avsevärd downforce (låter osannolikt för produktionsbilar, särskilt i låga hastigheter - Teslan har till och med negativ downforce, alltså lift). Det låter helt enkelt inte fysikaliskt möjligt.dstr skrev:Nej, det blir det inte. Snarare plats 8-12.Bjelke skrev:Ja jävlar det blir det!Feddan skrev:Jäklar! Delad silvermedalj nu, och 0,2 sek från guld:Jojje167 skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... celeration![]()
![]()
Men som sagt, det kanske sliter extra på batteriet eller liknande (eller begränsas sjukt snabbt pgav värme osv), men lik förbenat
så är det snudd på snabbaste tiderna någonsin lixom (det var det ju redan men nu pratar vi nästan allra snabbast)..
Sanslöst egentligen.
Men jo, för en 5-sitsig sedan är det galet fort och köpsuget är stort. Jag förstår bara inte varför Tesla ljuger och trixar med siffrorna.
Den praktiska gränsen går väl där accelerationen 0-60 blir samma som bromstiden 60-0? Går det att få däcken att bromsa borde det väl gå att accelerera? Det borde vara lättare att prova för de flesta av oss.danni skrev:Är inte de andra på listan också uppmätta med rollout? 0-60 mph på 2,4 sek är lika med en snittacceleration på 11,3 m/s^2, dvs 1,15 G. Att komma upp över 1 G i acceleration kräver antingen en friktionskoefficient som är högre än 1 (låter osannolikt för gummi på asfalt) eller avsevärd downforce (låter osannolikt för produktionsbilar, särskilt i låga hastigheter - Teslan har till och med negativ downforce, alltså lift). Det låter helt enkelt inte fysikaliskt möjligt.dstr skrev:Nej, det blir det inte. Snarare plats 8-12.Bjelke skrev:Ja jävlar det blir det!Feddan skrev:Jäklar! Delad silvermedalj nu, och 0,2 sek från guld:Jojje167 skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... celeration![]()
![]()
Men som sagt, det kanske sliter extra på batteriet eller liknande (eller begränsas sjukt snabbt pgav värme osv), men lik förbenat
så är det snudd på snabbaste tiderna någonsin lixom (det var det ju redan men nu pratar vi nästan allra snabbast)..
Sanslöst egentligen.
Men jo, för en 5-sitsig sedan är det galet fort och köpsuget är stort. Jag förstår bara inte varför Tesla ljuger och trixar med siffrorna.
Vilka andra serieproducerade bilar slår den? Bara nyfiken?dstr skrev:Nej, det blir det inte. Snarare plats 8-12.Bjelke skrev:Ja jävlar det blir det!Feddan skrev:Jäklar! Delad silvermedalj nu, och 0,2 sek från guld:Jojje167 skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... celeration![]()
![]()
Men som sagt, det kanske sliter extra på batteriet eller liknande (eller begränsas sjukt snabbt pgav värme osv), men lik förbenat
så är det snudd på snabbaste tiderna någonsin lixom (det var det ju redan men nu pratar vi nästan allra snabbast)..
Sanslöst egentligen.
Men jo, för en 5-sitsig sedan är det galet fort och köpsuget är stort. Jag förstår bara inte varför Tesla ljuger och trixar med siffrorna.
Det tror jag inte riktigt, om vi skulle kolla på vad den egentligen gör och inte vad tillverkaren säger så blir listan ganska annorlunda. Om nu Model S klarar 0-60 på 2,4 med rullande start så borde den väll klara det på 2,7 från stillastående? Om du kollar på listan så finns det bara 4 bilar som har klockats snabbare till 60 så plats 8-12 stämmer inte om vi tar vad man verkligen får ut från bilarna.dstr skrev:Nej, det blir det inte. Snarare plats 8-12.Bjelke skrev:Ja jävlar det blir det!Feddan skrev:Jäklar! Delad silvermedalj nu, och 0,2 sek från guld:Jojje167 skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... celeration![]()
![]()
Men som sagt, det kanske sliter extra på batteriet eller liknande (eller begränsas sjukt snabbt pgav värme osv), men lik förbenat
så är det snudd på snabbaste tiderna någonsin lixom (det var det ju redan men nu pratar vi nästan allra snabbast)..
Sanslöst egentligen.
Men jo, för en 5-sitsig sedan är det galet fort och köpsuget är stort. Jag förstår bara inte varför Tesla ljuger och trixar med siffrorna.
P100D borde ligga runt 2.7 med stående start. Tesla anger sina tider med flygande start, vilket dom är väldigt själva med att göra.JFAH skrev:Vilka andra serieproducerade bilar slår den? Bara nyfiken?
Det som syftas på är något som kallas roll out. Att bilen tillåts röra sig en liten bit innan klockan startar. Varför man gör detta kan diskuteras, det finns många olika bra anledningar och förklaringar.tias skrev:I nedan test uppfattar jag det som att de startar från stillastående med en acceleration 0-60 mph på 2,5s.
http://bgr.com/2016/09/15/tesla-model-s ... ed-review/
Tesla tog till det som efterkonstruktion enbart för P-modellerna när p85d inte presterade som förväntat.tias skrev:Även om Tesla skulle tillämpa det förstår jag inte varför obereonde tester skulle göras på samma sätt? Finns det någon källa där det bekräftas att både Tesla själva och alla oberoende tester av deras bilar görs på det sättet?
http://www.hybridcars.com/consumer-repo ... 1-seconds/tias skrev:Kanske dog med p85d? Det förklarar nämligen inte varför oberoende testare skulle tillämpa samma setup gång på annan...