Det blir intressant att se vad M3 faktiskt kommer kosta när den väl kommer. Börjar mer och mer känns som den kommer tangera priset på en MS när den kom på marknaden.apkungen skrev:Vet dock inte om jag tycker att priset på nya 60an är så fantastiskt. Jag kollade mycket när den kom till Sverige. Då kostade 60an typ 630kkr inkl SuC... Nu kostar den 750kkr. Ja jag vet, dollarn, och alla uppgraderingar men batteripriset har gått ned och de har nog effektiviserat sin produktion rätt bra så tråkigt att dollarn gått upp och att de satsar så mycket på uppgraderingar och inte en ännu mer prisvärd modell tycker fattiga jag iaf.
Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Moderator: Redaktion
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Det är ju inte så mycket priset som är fantastiskt, som restvärdeserbjudandet. Totalekonomin blir ju väldigt bra med det. Sen ska man också komma ihåg att nya 60 faktiskt är en bättre bil än gamla 60.apkungen skrev:Vet dock inte om jag tycker att priset på nya 60an är så fantastiskt. Jag kollade mycket när den kom till Sverige. Då kostade 60an typ 630kkr inkl SuC... Nu kostar den 750kkr. Ja jag vet, dollarn, och alla uppgraderingar men batteripriset har gått ned och de har nog effektiviserat sin produktion rätt bra så tråkigt att dollarn gått upp och att de satsar så mycket på uppgraderingar och inte en ännu mer prisvärd modell tycker fattiga jag iaf.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Ja nya 60 verkar vara helt andra bananer!danni skrev:Det är ju inte så mycket priset som är fantastiskt, som restvärdeserbjudandet. Totalekonomin blir ju väldigt bra med det. Sen ska man också komma ihåg att nya 60 faktiskt är en bättre bil än gamla 60.apkungen skrev:Vet dock inte om jag tycker att priset på nya 60an är så fantastiskt. Jag kollade mycket när den kom till Sverige. Då kostade 60an typ 630kkr inkl SuC... Nu kostar den 750kkr. Ja jag vet, dollarn, och alla uppgraderingar men batteripriset har gått ned och de har nog effektiviserat sin produktion rätt bra så tråkigt att dollarn gått upp och att de satsar så mycket på uppgraderingar och inte en ännu mer prisvärd modell tycker fattiga jag iaf.
Om ekonomin är lite trång kan det vara väldans gott med sån här finansiering. I annat fall har man nog råd med meloner ändå.

- alset srotom
- Teslaägare
- Inlägg: 137
- Blev medlem: 13 feb 2015 20:32
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Fråga!
Är det inte så att det troligast är mer förmånligare att sälja bilen själv än att utnyttja restvärdesgarantin?
Eller är det något jag missar här?
Är det inte så att det troligast är mer förmånligare att sälja bilen själv än att utnyttja restvärdesgarantin?
Eller är det något jag missar här?
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Visst är det så.alset srotom skrev:Fråga!
Är det inte så att det troligast är mer förmånligare att sälja bilen själv än att utnyttja restvärdesgarantin?
Eller är det något jag missar här?
Restvärdesgarantin visar bara "Worst case senario" alltså det sämsta tänkbara utfallet.
Och visar det sig att man inte behöver utnyttja Restvärdesgarantin efter 5 år, så har ju bilägandet blivit billigare än tänkt.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
I det här fallet skulle jag nog säga att det är osannolikt att man får mer pengar om man säljer på egen hand. 46% efter fem år är galet högt. De flesta bilar är värda mindre än så efter 2-3 år. En avgörande faktor till att Tesla kan ge så mycket är att de kan uppgradera till 75/75D helt gratis och sen sälja en dyrare. Det kan man inte göra själv.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Så här svarade Christian Nikkila på en S60D förfrågan:
" Det stämmer att vi har en riktigt bra erbjudande gällande restvärdesgarantin som dock just bara gäller tom siste juni. Se nedan för förslag på finansiering. Observerar att jag inte räknat in värvningsrabatt på 8000 kr vilket du kommer få om du beställer i närtid.
Model S 60D, 5 år (2500 mil per år):
Bilens pris är 952 250 kr, om du lägger 190 450 kr (20%) i kontantinsats blir din månadskostnad 7282 kr/mån i 60 månader med en ränta på 2,25 %.
Om ni sedan väljer att använda supermiljöbilspremien som en delinsats så sänks månadskostnaden med ca 667 kr ner till ca 6615 kr (40 000 / 60 ).
När dessa 60 månader gått finns en kvarvarande skuld om 390 422 kr (41%)."
" Det stämmer att vi har en riktigt bra erbjudande gällande restvärdesgarantin som dock just bara gäller tom siste juni. Se nedan för förslag på finansiering. Observerar att jag inte räknat in värvningsrabatt på 8000 kr vilket du kommer få om du beställer i närtid.
Model S 60D, 5 år (2500 mil per år):
Bilens pris är 952 250 kr, om du lägger 190 450 kr (20%) i kontantinsats blir din månadskostnad 7282 kr/mån i 60 månader med en ränta på 2,25 %.
Om ni sedan väljer att använda supermiljöbilspremien som en delinsats så sänks månadskostnaden med ca 667 kr ner till ca 6615 kr (40 000 / 60 ).
När dessa 60 månader gått finns en kvarvarande skuld om 390 422 kr (41%)."
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Jag gissar att service och försäkring är medräknat då?STEFLI skrev:Så här svarade Christian Nikkila på en S60D förfrågan:
" Det stämmer att vi har en riktigt bra erbjudande gällande restvärdesgarantin som dock just bara gäller tom siste juni. Se nedan för förslag på finansiering. Observerar att jag inte räknat in värvningsrabatt på 8000 kr vilket du kommer få om du beställer i närtid.
Model S 60D, 5 år (2500 mil per år):
Bilens pris är 952 250 kr, om du lägger 190 450 kr (20%) i kontantinsats blir din månadskostnad 7282 kr/mån i 60 månader med en ränta på 2,25 %.
Om ni sedan väljer att använda supermiljöbilspremien som en delinsats så sänks månadskostnaden med ca 667 kr ner till ca 6615 kr (40 000 / 60 ).
När dessa 60 månader gått finns en kvarvarande skuld om 390 422 kr (41%)."
((952250-190450-390422)/60)*1,0225=6328kr/mån, vilket är 953kr/mån mindre än hans förslag. Service och försäkring bör väl landa på ungefär den summan om man slår ut dett per månad. Eller missar jag något?

Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
5 års service utslaget per månad blir ca 505kr med 2000 mil/år i körsträcka, resten skulle isf vara försäkring a 5376kr/år. Men det var inget som nämndes när han svarade på förfrågan.eric skrev:Jag gissar att service och försäkring är medräknat då?
((952250-190450-390422)/60)*1,0225=6328kr/mån, vilket är 953kr/mån mindre än hans förslag. Service och försäkring bör väl landa på ungefär den summan om man slår ut dett per månad. Eller missar jag något?
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Helt rätt! Min tanke är att Tesla dessutom försöker konvertera M3 reservationer till MS beställningar. Är det andra som hakar på är det bara en bonus. Antar att man resonerar som så att det är bättre att få in pengar för en rabatterad MS idag än fullpris för en M3 om två år. Bilen som blir ledig av den tappade M3-reservationen kan man ändå sälja till någon annan då efterfrågan lär överstiga tillverkningskapaciteten under låång tid framöver.danni skrev:I det här fallet skulle jag nog säga att det är osannolikt att man får mer pengar om man säljer på egen hand. 46% efter fem år är galet högt. De flesta bilar är värda mindre än så efter 2-3 år. En avgörande faktor till att Tesla kan ge så mycket är att de kan uppgradera till 75/75D helt gratis och sen sälja en dyrare. Det kan man inte göra själv.
Så hur går man då tillväga för att åstadkomma detta? Det enklaste sättet är naturligtvis att sänka priset. Försäljningen ökar, men det är lite som att kissa i byxan. Befintliga kunder blir med all rätt sura, och pressen hade gått bananas och skrikit om kris i Tesla och att priserna dumpas.
Nej, då är det nog smartare att inte vara lika transparent med priserna när man smörjer marknaden. Att subventionera restvärden gör kundernas kalkyler trevligare men man riskerar inte att devalvera varumärket lika hårt. Taktiken är inte ny, ibland ser man privatleasingerbjudanden som man vet är svåra att räkna ihop för generalagenten. Gissar att tex Volkswagen dopar marknaden på detta sätt för att inte tappa andelar efter dieselskandalen. Tycker dessutom att det på senare år blivit tydligare att listpriserna inte återspeglar vad kunderna verkligen betalar. Speciellt på företagssidan rabatterar de flesta stora aktörer stenhårt.
För egen del kommer jag ändå vänta på min M3, så jag har inte räknat på vad skillnaden blir i kalkylen. Men jag gissar att det med den här kampanjen inte blir såå stor skillnad mellan en S60 och en hyfsat utrustad M3. Speciellt inte för den som åker ICE idag och därmed kan räkna bort drivmedelskostnader i ett par år. Det skulle vara intressant att höra från någon som har gjort kalkylen, hur stor skillnaden blir kostnadsmässigt mellan en S60, och kanske en någorlunda välutrustad V90, 520d eller liknande som handlarna sprutar ut idag.
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Lutar riktigt mycket mot att det blir en S60D i nyårspresent (Måste hålla lite till på nuvarande leasing). Insett att jag klarar mig med räckvidden och skulle det vara problem kan man alltid uppgradera till en 75:a 
Skall bara sätta mig ner och göra kalkylen

Skall bara sätta mig ner och göra kalkylen

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Sen får de ta och bygga klart SuC längs E22:an. När väl det är klart har jag inga giltiga skäl att inte trycka på order 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Jag kommer ju lite från andra hållet med min i3. Är man van vid ett batteri på 22kWh (ca 19,5 användbart), är 60kWh rena drömmen även om Teslan inte är fullt lika energieffektiv. Att just S60 egentligen har ett 75kWh-paket antar jag betyder att man har 60 verkliga kWh att tillgå, eftersom bufferten redan finns på plats. Det borde också innebära att man får en högre laddhastighet eftersom man borde kunna damma rätt in i 60kWh-kaklet med nära nog full laddeffekt. Eventuell batteridegradering behöver man inte heller bry sig om på ett bra tag. Och inte behöver man ha dåligt samvete för att man frestar på cellerna vid fulladdning till 100%.chpaulin skrev:Lutar riktigt mycket mot att det blir en S60D i nyårspresent (Måste hålla lite till på nuvarande leasing). Insett att jag klarar mig med räckvidden och skulle det vara problem kan man alltid uppgradera till en 75:a
Skall bara sätta mig ner och göra kalkylen
Jag som uppenbarligen klarar mig med min i3a (kan iofs fuska med räckviddsförlängare) har faktiskt svårt att se speciellt många use cases där det verkligen är nödvändigt med större batterier än i S60. Trevligt att ha, visst. Men ett måste? Nej inte alls! Inte idag med tätare superchargers och ett allt mer utbyggt chademonätverk. Jag hade iaf inte tvekat på att ta med en S60 på Europaturné.
Det som däremot lockar med ett större batteripaket är att de klarar att leverera högre momentan effekt. Mer fart kan jag gärna betala för, men är man sund nog att inse att S60 pinnar på tillräckligt bra för ens behov är det bara att gratulera.
Shit vad jag märker att jag säljer på mig själv en S60 nu. Som om det vore det mest självklara, rationella beslutet någonsin. Heej Lyxfällan

Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
s60 levererar kraften som 75kW batt har att erbjudaWilson skrev:Jag kommer ju lite från andra hållet med min i3. Är man van vid ett batteri på 22kWh (ca 19,5 användbart), är 60kWh rena drömmen även om Teslan inte är fullt lika energieffektiv. Att just S60 egentligen har ett 75kWh-paket antar jag betyder att man har 60 verkliga kWh att tillgå, eftersom bufferten redan finns på plats. Det borde också innebära att man får en högre laddhastighet eftersom man borde kunna damma rätt in i 60kWh-kaklet med nära nog full laddeffekt. Eventuell batteridegradering behöver man inte heller bry sig om på ett bra tag. Och inte behöver man ha dåligt samvete för att man frestar på cellerna vid fulladdning till 100%.chpaulin skrev:Lutar riktigt mycket mot att det blir en S60D i nyårspresent (Måste hålla lite till på nuvarande leasing). Insett att jag klarar mig med räckvidden och skulle det vara problem kan man alltid uppgradera till en 75:a
Skall bara sätta mig ner och göra kalkylen
Jag som uppenbarligen klarar mig med min i3a (kan iofs fuska med räckviddsförlängare) har faktiskt svårt att se speciellt många use cases där det verkligen är nödvändigt med större batterier än i S60. Trevligt att ha, visst. Men ett måste? Nej inte alls! Inte idag med tätare superchargers och ett allt mer utbyggt chademonätverk. Jag hade iaf inte tvekat på att ta med en S60 på Europaturné.
Det som däremot lockar med ett större batteripaket är att de klarar att leverera högre momentan effekt. Mer fart kan jag gärna betala för, men är man sund nog att inse att S60 pinnar på tillräckligt bra för ens behov är det bara att gratulera.
Shit vad jag märker att jag säljer på mig själv en S60 nu. Som om det vore det mest självklara, rationella beslutet någonsin. Heej Lyxfällan
Prestanda 0-100 är den samma
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Nej, det är bara den finansiella kostnaden, service och försäkring tillkommer. Du kan inte räkna med räntan så som du gör, och dra av restskulden före du beräknar räntan. Räntan kommer variera över lånets tid - i början kommer du betala ränta på 100% av bilens pris, och i slutet på de 46% som är kvar i lånet. Snitträntan kommer alltså bli på (100+46)/2=73% av skulden (dvs priset minus kontantinsatsen). Och räntesatsen är årsränta, inte månadsränta. Så amorteringen blir (852250-190450-390422)/60=6190 kr per månad och räntan blir ca 0,73*(952250-190450)*(0,0225/12)=1043 kr per månad. Summa 7232 kr, vilket med administrationsavgiften på 55 kr blir 7287 kr vilket ju är ganska nära den siffra du fickeric skrev:Jag gissar att service och försäkring är medräknat då?STEFLI skrev:Så här svarade Christian Nikkila på en S60D förfrågan:
" Det stämmer att vi har en riktigt bra erbjudande gällande restvärdesgarantin som dock just bara gäller tom siste juni. Se nedan för förslag på finansiering. Observerar att jag inte räknat in värvningsrabatt på 8000 kr vilket du kommer få om du beställer i närtid.
Model S 60D, 5 år (2500 mil per år):
Bilens pris är 952 250 kr, om du lägger 190 450 kr (20%) i kontantinsats blir din månadskostnad 7282 kr/mån i 60 månader med en ränta på 2,25 %.
Om ni sedan väljer att använda supermiljöbilspremien som en delinsats så sänks månadskostnaden med ca 667 kr ner till ca 6615 kr (40 000 / 60 ).
När dessa 60 månader gått finns en kvarvarande skuld om 390 422 kr (41%)."
((952250-190450-390422)/60)*1,0225=6328kr/mån, vilket är 953kr/mån mindre än hans förslag. Service och försäkring bör väl landa på ungefär den summan om man slår ut dett per månad. Eller missar jag något?

Jag tror du är spot on med den här analysen. Jag vill bara göra ett tillägg: de behöver börja skala upp produktionen så fort som möjligt. I normala fall, utan en Model 3 runt dörren, hade det kunnat vara kontraproduktivt att skapa en kort ordertopp med alldeles för bra erbjudanden. Det är inte lönt att skala upp produktionen för att möta tillfälliga toppar, och risken är att man skapar en topp i efterfrågan som sen följs av en dal. Men i det här fallet behöver man ju skala upp produktionen oavsett, och även om det blir en dipp i efterfrågan på Model S efter ett sånt här erbjudande så spelar det ingen roll för det kommer ändå en större efterfrågan på Model 3 sen.Wilson skrev:Helt rätt! Min tanke är att Tesla dessutom försöker konvertera M3 reservationer till MS beställningar. Är det andra som hakar på är det bara en bonus. Antar att man resonerar som så att det är bättre att få in pengar för en rabatterad MS idag än fullpris för en M3 om två år. Bilen som blir ledig av den tappade M3-reservationen kan man ändå sälja till någon annan då efterfrågan lär överstiga tillverkningskapaciteten under låång tid framöver.danni skrev:I det här fallet skulle jag nog säga att det är osannolikt att man får mer pengar om man säljer på egen hand. 46% efter fem år är galet högt. De flesta bilar är värda mindre än så efter 2-3 år. En avgörande faktor till att Tesla kan ge så mycket är att de kan uppgradera till 75/75D helt gratis och sen sälja en dyrare. Det kan man inte göra själv.
Så hur går man då tillväga för att åstadkomma detta? Det enklaste sättet är naturligtvis att sänka priset. Försäljningen ökar, men det är lite som att kissa i byxan. Befintliga kunder blir med all rätt sura, och pressen hade gått bananas och skrikit om kris i Tesla och att priserna dumpas.
Nej, då är det nog smartare att inte vara lika transparent med priserna när man smörjer marknaden. Att subventionera restvärden gör kundernas kalkyler trevligare men man riskerar inte att devalvera varumärket lika hårt. Taktiken är inte ny, ibland ser man privatleasingerbjudanden som man vet är svåra att räkna ihop för generalagenten. Gissar att tex Volkswagen dopar marknaden på detta sätt för att inte tappa andelar efter dieselskandalen. Tycker dessutom att det på senare år blivit tydligare att listpriserna inte återspeglar vad kunderna verkligen betalar. Speciellt på företagssidan rabatterar de flesta stora aktörer stenhårt.
För egen del kommer jag ändå vänta på min M3, så jag har inte räknat på vad skillnaden blir i kalkylen. Men jag gissar att det med den här kampanjen inte blir såå stor skillnad mellan en S60 och en hyfsat utrustad M3. Speciellt inte för den som åker ICE idag och därmed kan räkna bort drivmedelskostnader i ett par år. Det skulle vara intressant att höra från någon som har gjort kalkylen, hur stor skillnaden blir kostnadsmässigt mellan en S60, och kanske en någorlunda välutrustad V90, 520d eller liknande som handlarna sprutar ut idag.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Och jag hoppas återigen att ni som beställer tack vare det här erbjudandet överväger att använda min rabattkod! Nu har jag vittring på de där Arachnid-fälgarna 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Stämmer så klart eftersom själva batteripaketet är detsamma. Menade mer jämförelsen 60/75 kontra 85/90 packen, men det var ju inte så tydligt inser jag nu när jag läser igenom igen.e5m1r skrev:s60 levererar kraften som 75kW batt har att erbjuda
Prestanda 0-100 är den samma
Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Angående produktionskapacitet och orderingång: när jag var vid SC i Upplands Väsby igår såg jag ett helt gäng lagerbilar (dom hade tom skrivit Stock med nån tuschpenna på vindrutan), så det verkar som att tesla för tillfället tillverkar fler bilar än slutkunderna beställt. Så om man vill ha mer kräm än 60D så finns det några 90D och en P90DL med kort leveranstid (och några 70D, men dom är väl inte så heta just nu).
Om nån slår till på en lagerbil får ni gärna använda min länk: http://---
(Men köper ni en 60D med bra restvärde är det mest rättvist om ni kör Dannis länk.)

Om nån slår till på en lagerbil får ni gärna använda min länk: http://---


Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
I tråden om leverans så såg jag följande inlägg
Betyder detta att Tesla nu har högre produktion än efterfråga? I så fall är detta erbjudandet säker för att få in fler beställningar.Bekräftade beställningen 21/6, fick VIN samma dag och har nu beräknad leverans "slutet av augusti-september"
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Stock. kan också betyda Stockholm, och att dessa bilar skulle just dit?
Enligt min DS skulle de få in en stor sändning leveransbilar just igår (bla min, vilket mycket väl kan vara den på bilden då den ser ut att ha grå klädsel och svart tak
)
Har svårt att tro att Tesla har råd att producera en massa lagerbilar med tanke på deras likviditet. Dock kan det ju vara ett kortsiktigt riktigt smart drag med tanke på valutakurserna just nu...
Enligt min DS skulle de få in en stor sändning leveransbilar just igår (bla min, vilket mycket väl kan vara den på bilden då den ser ut att ha grå klädsel och svart tak

Har svårt att tro att Tesla har råd att producera en massa lagerbilar med tanke på deras likviditet. Dock kan det ju vara ett kortsiktigt riktigt smart drag med tanke på valutakurserna just nu...
MY LR, Pearl White
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Är också inne på svart tak och grå klädsel. Möjlighet att få se din kärra när du fått den?Kirre skrev:Stock. kan också betyda Stockholm, och att dessa bilar skulle just dit?
Enligt min DS skulle de få in en stor sändning leveransbilar just igår (bla min, vilket mycket väl kan vara den på bilden då den ser ut att ha grå klädsel och svart tak)
Har svårt att tro att Tesla har råd att producera en massa lagerbilar med tanke på deras likviditet. Dock kan det ju vara ett kortsiktigt riktigt smart drag med tanke på valutakurserna just nu...

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Ja, tusan, det stod Stockholm på en av bilarna. Någon som inte förstått att förkortningen för Stockholm är Sthlm.Kirre skrev:Stock. kan också betyda Stockholm, och att dessa bilar skulle just dit?

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Surfaren skrev:Ja, tusan, det stod Stockholm på en av bilarna. Någon som inte förstått att förkortningen för Stockholm är Sthlm.Kirre skrev:Stock. kan också betyda Stockholm, och att dessa bilar skulle just dit?
eller bara att bilarna ska extrautrustas med stock?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Elbilisten
- Inlägg: 463
- Blev medlem: 11 sep 2015 21:38
Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Så att det blir en stock-car??HelectriC skrev:Surfaren skrev:Ja, tusan, det stod Stockholm på en av bilarna. Någon som inte förstått att förkortningen för Stockholm är Sthlm.Kirre skrev:Stock. kan också betyda Stockholm, och att dessa bilar skulle just dit?
eller bara att bilarna ska extrautrustas med stock?

Re: Riktigt bra erbjudande från Tesla på 60/60D
Alla vet ju att det inte är storleken utan stockmeter per sekund som gällerHelectriC skrev:Surfaren skrev:Ja, tusan, det stod Stockholm på en av bilarna. Någon som inte förstått att förkortningen för Stockholm är Sthlm.Kirre skrev:Stock. kan också betyda Stockholm, och att dessa bilar skulle just dit?
eller bara att bilarna ska extrautrustas med stock?

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22