Till Er som väntar på Er första Tesla i form av en model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Till Er som väntar på Er första Tesla i form av en model

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
Wayne skrev:
lator skrev:
Tråkigt om man "försover sig" och missar konfigurationen... Välkommen att beställa din Model 3. Leverans är beräknad om fyra år och tre månader... :mrgreen:
Hur långt tid tar det mellan konfigurationen och leverans i nuvarande läge?
Svårt att svara på i nuläget. Det vi vet är att man har två veckor (om jag minns rätt) på sig att konfigurera sin bil när man blir inbjuden.
Omöjligt att svara på skulle jag vilja säga. Du har hur mycket tid som helst på dig att konfigurerar. När du väl har konfigurerat så har du två veckor på dig att göra ändringar innan ordern fastställs och depositionen blir en delbetalning. Hur många månader det sedan tar är omöjligt att säga idag.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
kenhag
elbilist

Re: Till Er som väntar på Er första Tesla i form av en model

Inlägg av kenhag »

Svenssons skrev:
Omöjligt att svara på skulle jag vilja säga. Du har hur mycket tid som helst på dig att konfigurerar. När du väl har konfigurerat så har du två veckor på dig att göra ändringar innan ordern fastställs och depositionen blir en delbetalning. Hur många månader det sedan tar är omöjligt att säga idag.
Och slutbetalningen? Sker den vi leveransen?
Tesla Model 3 reserverad online 1/4 2016.
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Skriv svar