Summon
Moderator: Redaktion
Re: Summon
ja det var ju så jag gjorde men ska prova igen. kanske inte såg summon vid home knappen, tack så länge 

Vad är anledningen till skillnaderna mot den amerikanska varianten. Juridiska problem eller har vi fått en senare variant som alla kommer få?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD

Aktiverat summon i settings. Ingen laddkabel i. Sen ska de se ut som ovan, funkar dock bara om foben e nära bilen
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Jag har fått upp det i appen även om fob inte är nära bilen dock går det inte att köra bilen då.drakbane skrev:
Aktiverat summon i settings. Ingen laddkabel i. Sen ska de se ut som ovan, funkar dock bara om foben e nära bilen
/Sony Z3 Dual
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Nån som testat om remote s funkar med europeiska summon funktionen?
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Hur nära behöver ni vara bilen? Man får ju nästan sitta i bilen för att det ska funka.
Bytte batterier i nyckeln för att se om det hjälpte,men inte då.
Så kass funktion om det ska vara så här..
Håller med. Fick lägga nyckeln på taket på bilen för att testa så det fungerade. Kanske är tillräckligt när man skall få ut bilen ur en ruta som är för trång, men när bilen i nästa skede skall köra in sig själv i garaget så är det ju helt värdelöst.Mikke996 skrev:Hur nära behöver ni vara bilen? Man får ju nästan sitta i bilen för att det ska funka.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
- Elektrokungen
- Teslaägare
Inget jag haft problem med, men som radiostyrd bil är den lite tråkig då det bara går att köra framåt eller bakåt, inte svängaMikke996 skrev:Hur nära behöver ni vara bilen? Man får ju nästan sitta i bilen för att det ska funka.

Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nä, radiostyrd bil med bara två knappar är ju inte så roligt. Det påminner om min första radiostyrda bil på 70-talet. Den hade också bara två knappar. En knapp för att köra framåt och en knapp för att svänga vänster.Elektrokungen skrev:
Inget jag haft problem med, men som radiostyrd bil är den lite tråkig då det bara går att köra framåt eller bakåt, inte svänga
Men utvecklingen på den typen av leksaker har ju gått framåt en hel del sedan dess, och det kommer nog fler knappar/funktioner till Teslan också.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
samma här måste stå nästan bredvid bilen för att det ska funka och då kan jag nästan lika gärna sätta mig i bilen!Mikke996 skrev:Hur nära behöver ni vara bilen? Man får ju nästan sitta i bilen för att det ska funka.
Vad finns det för anledning att man måste använda appen och inte bara med nyckeln?
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Har 3 cm betongkant från grusplan in till carporten. Stannar där o vill inte vidare 

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Samma här ut går bra men in funkar det inte där står den och morrar ett slag innan den slår ifrån. Vill man använda summon där så får man slänga på ett par skyfflar grus. Men personligen har jag ingen användning av summon vid garaget då jag alltid kör direkt in.Machris skrev:Har 3 cm betongkant från grusplan in till carporten. Stannar där o vill inte vidare
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Har nu testat i carporten där ena bilen var borta. Om bilen står rakt, backar den rakt och går in i samma spår. Om jag ställer sidoavtånd till tight och bilen snett mot väggen, så var den på väg att köra på väggen med framskärm, två gånger på väg in. När jag ändrade settings till standard sidoavstånd och startade med snedställd bil, rätade den upp sig och parkerade rakt med en meters avstånd till väggen. Lite onödigt långt avstånd just där men avsaknaden av bil på höger sida kanske gjorde den lite generös med avstånden? (Vid självparkering hushållar den ju med tillgängligt utrymme perfekt!) Nyttigt? Inte än men som partytrick funkar det definitivt.Pontus skrev:Nej den svänger inte ens lite och när jag provade att stå lite snett så avbröt jag själv när bakre hörnan var ca 10 cm ifrån den andra bilens sida så den surar inte själv i första taget om man har den inställd på tight.faridbe skrev:Måste den stå rakt framför eller klarar den av att svänga lite?

Model S P85D,
Känns mer som en gimmick just nu. Funkar för mig om jag står max 3 meter från bilen. Känns som den parkerar slumpvis ibland nära väggen och ibland nästan en meter i från.
Skulle inte våga använda den i en vanlig psrkeringsruta
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skulle inte våga använda den i en vanlig psrkeringsruta
Hittade ett användningsområde direkt. Har hund med till jobbet ibland, och när han åker bil så blir det i bagagen (fastspänd med sele). På jobbet har vi garage och laddaren sitter så till att jag måste backa in. Men hur får jag ut hunden om jag backar in helt i rutan? Alternativet har hittills varit att backa in halvt, kliva ur bilen, ta ut hunden, binda hunden på lämplig plats i garaget, tillbaka in i bilen och backa den sista metern. Ja, ni kan säkert se eländet. Med Summon blev det plötsligt så mycket lättare. Nu kan jag backa in halvt, ta ut hunden och ställa bilen på plats med telefonen medan jag står bredvid hunden. Voilà!
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Det var just det... han är lydig som få när jag står bredvid, men sitter jag i en bil med honom utanför vågar jag inte riskera att han börjar nosa runt och då är det just koppel som gäller. Nu slipper jag hela det momentetLessmog skrev:Koppla!

Det var nog denna användning fe hade som målsättning när de la ner xxx tusen mantimmar att utveckla summon
HeHeMickeren skrev:Det var nog denna användning fe hade som målsättning när de la ner xxx tusen mantimmar att utveckla summon

Om jag sitter på min altan ca 1 m från bilen och tar ett par öl samt har lånat ut telefonen till grabben som får för sig att kolla summon och bilen rullar över grannens fiat åker jag i finkan då för fyllekörning
Självklartjjmaskin skrev:Om jag sitter på min altan ca 1 m från bilen och tar ett par öl samt har lånat ut telefonen till grabben som får för sig att kolla summon och bilen rullar över grannens fiat åker jag i finkan då för fyllekörning
Kolla det finstilta
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag vill bara säga att jag gillar Summon skarpt! Så bekvämt att öppna garageporten på morgonen, köra ut bilen med hjälp av Summon, stänga garageporten och sätta sig i bilen och köra iväg!
Helt underbart att slippa hoppa i och ur bilen bara för att hålla på med garageporten
Detta gjorde min morgon mycket roligare i morse när jag åkte till jobbet!
Helt underbart att slippa hoppa i och ur bilen bara för att hålla på med garageporten

Du tjänar mer på motordrivet garagedörrNicke85a skrev:Jag vill bara säga att jag gillar Summon skarpt! Så bekvämt att öppna garageporten på morgonen, köra ut bilen med hjälp av Summon, stänga garageporten och sätta sig i bilen och köra iväg!
Helt underbart att slippa hoppa i och ur bilen bara för att hålla på med garageporten![]()

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se