Råkade trycka fel.holden skrev: ↑03 okt 2024 07:27Vilket konto körs då om kidsen lyssnar? De är mest de som använder röststyrningen, själv brukar jag välja manuellt vilka enheter jag vill lyssna på (och då dyker båda teslorna upp i enhetslistan vilket bryter ljudet om det lyssnas där redan). Jag har youtube premium också men aldrig provat lyssna på det istället för Spotify, utbudet är för dåligt.Xyborg skrev: ↑03 okt 2024 06:46Duo är enbart 2st konton. Så det förklarar ju den saken. Men både Tesla och Google har stöd för personliga konton. Så de det ska egentligen i sig inte vara ett hinder. Jag betalade för Spotify Duo för mig och frugan, fram tills att vi bytte till Youtube Premium nyligen.holden skrev: ↑02 okt 2024 11:38Ja, det är det som är problemet. Kollade vilket Spotify jag betalar för och det är tydligen Duo, vilket utesluter den möjligheten. Hade vart skönt om allt bara funkat seamless, nu kommer det alltid strula när någon lyssnar på google-burkarna hemma.Lurence skrev: ↑02 okt 2024 11:29Vad är det för olika profiler på samma konto som du har?
Jag kan enbart ändra min profil på mitt konto, sedan kan jag bjuda in medlemmar att använda sig av abonnemanget. De andra medlemmarna har då helt egna konton med eget användarnamn och lösenord.
I bilen loggar jag in med mitt konto och övriga familjemedlemmar med sina egna hemma.
Det problem jag hade ett tag var att jag även var inloggad med mitt konto på Google Nest hemma, vilket gjorde att min musik avbröts när någon hemma började spela musik med denna. Löste genom att logga in med ett extra "hushållskonto".
Vi hade det uppsatt så att hennes Spotify konto användes i hennes profil i bilen OCH när hon pratade med Google hemma. Sen likadant för mig i bilen respektive Google högtalarna hemma.
Det krävs bara att varje person har
1. Egen profil i Teslan
2. Eget konto i Spotify (även om jag betalade för båda med Spotify Duo).
3. Eget Google konto - där man tillåter Google home att känna igen din röst.
Så när hon står hemma och säger ”hej Google, spela reggaeton hits” så spelas de med hennes konto på Google högtalaren. Samtidigt kan jag som lyssnar på krigshistoriepodden i bilen på vägen hem fortsätta med det utan att märka något.
Premium Connectivity utan Spotify?
Moderator: Redaktion
Re: Premium Connectivity utan Spotify?
Senast redigerad av holden, redigerad totalt 1 gånger.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
- Xyborg
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/robin28307
Vad som händer om någon utan konto ber Google spela vet jag faktiskt inte. Min son är för liten för att använda röststyrning, så det är inte relevant för oss i dagslägetholden skrev: ↑03 okt 2024 07:27Vilket konto körs då om kidsen lyssnar? De är mest de som använder röststyrningen, själv brukar jag välja manuellt vilka enheter jag vill lyssna på (och då dyker båda teslorna upp i enhetslistan vilket bryter ljudet om det lyssnas där redan).Xyborg skrev: ↑03 okt 2024 06:46Duo är enbart 2st konton. Så det förklarar ju den saken. Men både Tesla och Google har stöd för personliga konton. Så de det ska egentligen i sig inte vara ett hinder. Jag betalade för Spotify Duo för mig och frugan, fram tills att vi bytte till Youtube Premium nyligen.holden skrev: ↑02 okt 2024 11:38Ja, det är det som är problemet. Kollade vilket Spotify jag betalar för och det är tydligen Duo, vilket utesluter den möjligheten. Hade vart skönt om allt bara funkat seamless, nu kommer det alltid strula när någon lyssnar på google-burkarna hemma.Lurence skrev: ↑02 okt 2024 11:29Vad är det för olika profiler på samma konto som du har?
Jag kan enbart ändra min profil på mitt konto, sedan kan jag bjuda in medlemmar att använda sig av abonnemanget. De andra medlemmarna har då helt egna konton med eget användarnamn och lösenord.
I bilen loggar jag in med mitt konto och övriga familjemedlemmar med sina egna hemma.
Det problem jag hade ett tag var att jag även var inloggad med mitt konto på Google Nest hemma, vilket gjorde att min musik avbröts när någon hemma började spela musik med denna. Löste genom att logga in med ett extra "hushållskonto".
Vi hade det uppsatt så att hennes Spotify konto användes i hennes profil i bilen OCH när hon pratade med Google hemma. Sen likadant för mig i bilen respektive Google högtalarna hemma.
1. Egen profil i Teslan
Så när hon står hemma och säger ”hej Google, spela reggaeton hits” så spelas de med hennes konto på Google högtalaren. Samtidigt kan jag som lyssnar på krigshistoriepodden i bilen på vägen hem fortsätta med det utan att märka något.

För att mitt tillvägagångssätt beskrivet ovan ska fungera så behöver varje individ som ska kunna lyssna oberoende av andra ett Google konto och ett Spoify-konto, som båda är "kopplade" tillsammans.
Fattar, sjukt struligt tycker jag, kontentan är då att först bli av med premium i bilen som man redan betalar för och sedan tvingas köpa ett dyrare Spotify abonnemang för att uppnå ungefär samma sak - dessutom har bara ett av barnen åldern inne för mobil så blir ju lite intressant att administrera googlekontot för den yngsta. Suck. Ytterligare smolk i bägaren är att det bara är jag som kan konfa om meshnätverket när alla googleenheter kajkar ur med jämna mellanrum och måste mappas upp i google home, skönt komplext med fyra googlekonton som grädde på moset då. Betalar för youtube premium men vill inte vara inloggad i bilen för då får jag allt skräp kidsen tittar på i mitt flöde. Snacka om i-landsproblemXyborg skrev: ↑03 okt 2024 09:26Vad som händer om någon utan konto ber Google spela vet jag faktiskt inte. Min son är för liten för att använda röststyrning, så det är inte relevant för oss i dagslägetholden skrev: ↑03 okt 2024 07:27Vilket konto körs då om kidsen lyssnar? De är mest de som använder röststyrningen, själv brukar jag välja manuellt vilka enheter jag vill lyssna på (och då dyker båda teslorna upp i enhetslistan vilket bryter ljudet om det lyssnas där redan).Xyborg skrev: ↑03 okt 2024 06:46Duo är enbart 2st konton. Så det förklarar ju den saken. Men både Tesla och Google har stöd för personliga konton. Så de det ska egentligen i sig inte vara ett hinder. Jag betalade för Spotify Duo för mig och frugan, fram tills att vi bytte till Youtube Premium nyligen.holden skrev: ↑02 okt 2024 11:38Ja, det är det som är problemet. Kollade vilket Spotify jag betalar för och det är tydligen Duo, vilket utesluter den möjligheten. Hade vart skönt om allt bara funkat seamless, nu kommer det alltid strula när någon lyssnar på google-burkarna hemma.Lurence skrev: ↑02 okt 2024 11:29
Vad är det för olika profiler på samma konto som du har?
1. Egen profil i Teslan
Så när hon står hemma och säger ”hej Google, spela reggaeton hits” så spelas de med hennes konto på Google högtalaren. Samtidigt kan jag som lyssnar på krigshistoriepodden i bilen på vägen hem fortsätta med det utan att märka något.![]()
För att mitt tillvägagångssätt beskrivet ovan ska fungera så behöver varje individ som ska kunna lyssna oberoende av andra ett Google konto och ett Spoify-konto, som båda är "kopplade" tillsammans.

M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
- Daniel R
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel77041
Hej,
Kör Apple Music för mig och bilens Spotify för barnen. Ser två möjliga lösningar nu när Spotify Premium försvinner:
- Möjlighet att stänga av sökhistorik för Apple Music i bilen. Letade efter inställning, men hittade inget?
- Stöd för att enkelt kunna byta mellan profiler i Apple Music
Daniel
Kör Apple Music för mig och bilens Spotify för barnen. Ser två möjliga lösningar nu när Spotify Premium försvinner:
- Möjlighet att stänga av sökhistorik för Apple Music i bilen. Letade efter inställning, men hittade inget?
Daniel
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Jag tänker att man får kopiera sin egen förarprofil till "Barn spelar musk"-proilen och koppla ett annat spotifykonto mot det. Alternativt bara använda BT för barnmusik.Daniel R skrev: ↑03 okt 2024 11:07Hej,
Daniel
Just nu användar jag gratiskontot i bilen eftersom jag inte vill besudla mitt eget.
Personligen tycker jag generellt det är en bättre lösning än Teslas halvtaskiga användargränssnitt, men det är en annan historia.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Problemet med att streama är att man måste starta det innan man kör, man kan inte komma på en stund senare att man skall göra det..
Sedan SR tog bort sommarpratarna från Spotify så måste man streama. I praktiken blir det nästan aldrig av eftersom man kommer på det efter att man börjat köra eller vill lyssna klart på ett radioprogram innan.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Det där är ju riktigt snyggt löst av både Tesla och Google. Gillar sådant.Xyborg skrev: ↑03 okt 2024 06:46Duo är enbart 2st konton. Så det förklarar ju den saken. Men både Tesla och Google har stöd för personliga konton. Så de det ska egentligen i sig inte vara ett hinder. Jag betalade för Spotify Duo för mig och frugan, fram tills att vi bytte till Youtube Premium nyligen.holden skrev: ↑02 okt 2024 11:38Ja, det är det som är problemet. Kollade vilket Spotify jag betalar för och det är tydligen Duo, vilket utesluter den möjligheten. Hade vart skönt om allt bara funkat seamless, nu kommer det alltid strula när någon lyssnar på google-burkarna hemma.Lurence skrev: ↑02 okt 2024 11:29Vad är det för olika profiler på samma konto som du har?holden skrev: ↑02 okt 2024 11:03Det är inte olika konton utan olika profiler på samma konto som fungerar oberoende av varandra, utom i teslan som inte kan hantera profiler (så vitt jag vet).RareEarth skrev: ↑02 okt 2024 10:53
Det låter märkligt. Ett familjeabonnemang innebär ju att alla i familjen har sina egna konton men man betalar en månadsavgift. Så länge inte någon annan i familjen loggar in på ditt personliga konto ska det inte brytas. Om ni är färre än 6 personer i familjen kan du ju också skapa ett eget konto för bilen inom ramen för familjeabonnemanget.
1. Egen profil i Teslan
Någon som vet om man kan göra något liknande med Amazons Alexa?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Heh. Ska bli spännande att se om just min 3a omfattas av denna förändring, då det är en udda fågel, 2021 men med free lifetime PC.
Ni som har Spotify Family; Skapa ett nytt Spotify-konto med en annan e-post än något av de ni redan använt/bjudit in.
Ni som har Spotify Family; Skapa ett nytt Spotify-konto med en annan e-post än något av de ni redan använt/bjudit in.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
MB CLS AMG
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Bilar med fri PC ska inte omfattas av förändringen.
Model Y LR AWD 2022
internet via LTE för streaming av video/audio. jag harde ingen aning spotify följde med men uppskattar att skippa hålla dela internet med bilen för att lyssna på apple music
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- mikebike
- Teslaägare
Jag lyckas inte hitta några SR poddar i TuneIn.
När jag använder sökfunktionen i TuneIn för P3 och P3 Dokumentär får jag träffar på Spotify?
Ingen skillnad om jag väljer bort Spotify i Källor.
P3 Dokumentär och allt annat SR (utom sommarpratare) finns i Apple Podcasts.
Bättre än Spotify för i Apple podcasts kan man ställa hastighet och skippa 15 sekunder i under uppspelning.
Kan också meddela att byte från bilens konto till eget Spotify-konto gick väldigt smidigt i 2024.32.6. Scanna QR-kod på skärmen så öppnas Spotify-appen i iPhone så trycker man ”accept” för att ge Tesla åtkomst till Spotify-konto. Den fortsätter spela samma låt efteråt.
Bättre än Spotify för i Apple podcasts kan man ställa hastighet och skippa 15 sekunder i under uppspelning.
Kan också meddela att byte från bilens konto till eget Spotify-konto gick väldigt smidigt i 2024.32.6. Scanna QR-kod på skärmen så öppnas Spotify-appen i iPhone så trycker man ”accept” för att ge Tesla åtkomst till Spotify-konto. Den fortsätter spela samma låt efteråt.
- mikebike
- Teslaägare
Apple podcast är väl också ett betalabonnemang?flamman skrev: ↑05 okt 2024 10:06P3 Dokumentär och allt annat SR (utom sommarpratare) finns i Apple Podcasts.
Nope. Gratis. Bara Apple-konto (som e gratis) men det har väl de flesta via en iPad eller iPhone annars går det nog att regga på webben.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:04Apple podcast är väl också ett betalabonnemang?flamman skrev: ↑05 okt 2024 10:06P3 Dokumentär och allt annat SR (utom sommarpratare) finns i Apple Podcasts.
Kräver Tesla Premium Connectivity (eller wifi-puck?) för själva LTE-stream-funktionen i bilen.
- mikebike
- Teslaägare
Jag får upp detta: När det står att provperioden är gratis så brukar det betyda att det kostar senare. Jag har inga Appleprodukter.flamman skrev: ↑05 okt 2024 16:08Nope. Gratis. Bara Apple-konto (som e gratis) men det har väl de flesta via en iPad eller iPhone annars går det nog att regga på webben.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:04Apple podcast är väl också ett betalabonnemang?flamman skrev: ↑05 okt 2024 10:06P3 Dokumentär och allt annat SR (utom sommarpratare) finns i Apple Podcasts.
Kräver Tesla Premium Connectivity (eller wifi-puck?) för själva LTE-stream-funktionen i bilen.
Det där är för Apple Music som är motsv. till Spotify.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:27Jag får upp detta:flamman skrev: ↑05 okt 2024 16:08Nope. Gratis. Bara Apple-konto (som e gratis) men det har väl de flesta via en iPad eller iPhone annars går det nog att regga på webben.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:04Apple podcast är väl också ett betalabonnemang?flamman skrev: ↑05 okt 2024 10:06P3 Dokumentär och allt annat SR (utom sommarpratare) finns i Apple Podcasts.
Screenshot_20241005_160356_Samsung Internet.jpg
När det står att provperioden är gratis så brukar det betyda att det kostar senare. Jag har inga Appleprodukter.
- mikebike
- Teslaägare
Nej, det är för själva Applekontot och jag kom dit efter att först ha klickat på Apple Podcasts i bilen, sedan läst av QR-koden och hamnat på Apple.flamman skrev: ↑05 okt 2024 16:28Det där är för Apple Music som är motsv. till Spotify.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:27Jag får upp detta:flamman skrev: ↑05 okt 2024 16:08Nope. Gratis. Bara Apple-konto (som e gratis) men det har väl de flesta via en iPad eller iPhone annars går det nog att regga på webben.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:04Apple podcast är väl också ett betalabonnemang?flamman skrev: ↑05 okt 2024 10:06P3 Dokumentär och allt annat SR (utom sommarpratare) finns i Apple Podcasts.
När det står att provperioden är gratis så brukar det betyda att det kostar senare. Jag har inga Appleprodukter.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Det står att du behöver ett apple konto (kostandsfritt), provperioden gäller apple music som du ej behöver för att kunna köra podcast.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:44Nej, det är för själva Applekontot och jag kom dit efter att först ha klickat på Apple Podcasts i bilen, sedan läst av QR-koden och hamnat på Apple.flamman skrev: ↑05 okt 2024 16:28Det där är för Apple Music som är motsv. till Spotify.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:27Jag får upp detta:
Så fattar jag det.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- mikebike
- Teslaägare
Man måste lägga in ett kontokort även för Applekontot i alla fall. Det har jag ingen lust att göra.Tellus skrev: ↑05 okt 2024 16:59Det står att du behöver ett apple konto (kostandsfritt), provperioden gäller apple music som du ej behöver för att kunna köra podcast.mikebike skrev: ↑05 okt 2024 16:44Nej, det är för själva Applekontot och jag kom dit efter att först ha klickat på Apple Podcasts i bilen, sedan läst av QR-koden och hamnat på Apple.flamman skrev: ↑05 okt 2024 16:28
Så fattar jag det.
- mikebike
- Teslaägare
Och så här ser det ut när jag letar poddar i TuneIn:
Träffarna är alltså på Spotify, trots att jag söker i TuneIn.Volvo PV 544 Special 1963
- Tellus
- Teslaägare
Är TuneIn markerat här?
- Tellus
- Teslaägare
Skumt, man kanske "måste" ha iphonemikebike skrev: ↑05 okt 2024 18:03Man måste lägga in ett kontokort även för Applekontot i alla fall.Tellus skrev: ↑05 okt 2024 16:59Det står att du behöver ett apple konto (kostandsfritt), provperioden gäller apple music som du ej behöver för att kunna köra podcast.
Så fattar jag det.
Screenshot_20241005_180059_Samsung Internet.jpg
Det har jag ingen lust att göra.