Sida 3 av 3
Re: Volvo EX60
Postat: 23 sep 2025 20:31
av slugger75
toppo skrev: ↑23 sep 2025 18:02
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 12:18
toppo skrev: ↑23 sep 2025 11:50
manneson skrev: ↑23 sep 2025 10:23
dfa skrev: ↑23 sep 2025 08:19
Vore nice men jag tror inte på en premium (ja, det är där Volvo vill positionera sig) SUV med 70 mil WLTP för under 700tkr.
Mer sannolikt att den kommer med olika batteristorlekar där den minsta går att pressa in precis under förmånsvärdesgränsen med tygklädsel och standardlack. Sedan någon kampanj med paket på det typ dragkrok.
Den som lever får se
Nä att den skulle kosta som hybriden är nog bara feberdrömmar.
Minst 100k mer gissar jag.
Sen lär de gissningsvis starta med en ”first edition”, kanske runt 800. Billigare kommer senare.
Laddhybriden kostar idag från 560 tkr, så 100 tkr upp är fortfarande med marginal under 700 tkr. Självklart kommer de billigaste versionerna med minst batteri (LFP?) och utrustning senare och inte från start eftersom de vill tjäna pengar.
Om man jämför med ES90 som finns i en bakhjulsdriven extended range och en fyrhjulsdriven med större batteri och räckvidd för 58 tkr mer. Jag tror att man gör något liknande med EX60 från start, och att därför en bakhjulsdriven Extended range börjar på 700 tkr medans den fyrhjulsdrivna med över 70 mil WLTP kostar 750 tkr. Då finns utrymme för att komma ned på 600 tkr om 1-2 år med mindre batteri och utrustning. Kanske ännu lägre om konkurrensen kräver det, men har det gått bra att sälja laddhybriden för 600-800 tkr de senaste tre åren går det förmodligen bra att sälja elbilen inom samma spektra.
En fyrhjulsdriven EX60 som ska gå minst 700 km enligt WLTP måste nog upp i 100 kWh batteri. Tror du verkligen Volvo fixar att sälja en sån för endast 750 000 kr?
Det tror jag absolut, ser inte varför Volvo inte klarar det om BMW gör. De har investerat mycket i ny produktionsteknik i denna bil just för att få ned kostnaderna. Blir spännande 21 januari!
BMW har väl inte en fyrhjulsdriven elbil i den storleksklassen som har WLTP PÅ 700 km och kostar under 750 000 kr? Vilken är det i så fall?
Nä, min gissning är snarare att om Volvo får till en fyrhjulsdriven EX60 med drygt 600 km WLTP så kommer den kosta minst 850 000 kr. 700 km kommer de inte upp i. Så, inte så spännande …
Re: Volvo EX60
Postat: 23 sep 2025 20:57
av macky
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 20:31
toppo skrev: ↑23 sep 2025 18:02
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 12:18
toppo skrev: ↑23 sep 2025 11:50
manneson skrev: ↑23 sep 2025 10:23
Nä att den skulle kosta som hybriden är nog bara feberdrömmar.
Minst 100k mer gissar jag.
Sen lär de gissningsvis starta med en ”first edition”, kanske runt 800. Billigare kommer senare.
Laddhybriden kostar idag från 560 tkr, så 100 tkr upp är fortfarande med marginal under 700 tkr. Självklart kommer de billigaste versionerna med minst batteri (LFP?) och utrustning senare och inte från start eftersom de vill tjäna pengar.
Om man jämför med ES90 som finns i en bakhjulsdriven extended range och en fyrhjulsdriven med större batteri och räckvidd för 58 tkr mer. Jag tror att man gör något liknande med EX60 från start, och att därför en bakhjulsdriven Extended range börjar på 700 tkr medans den fyrhjulsdrivna med över 70 mil WLTP kostar 750 tkr. Då finns utrymme för att komma ned på 600 tkr om 1-2 år med mindre batteri och utrustning. Kanske ännu lägre om konkurrensen kräver det, men har det gått bra att sälja laddhybriden för 600-800 tkr de senaste tre åren går det förmodligen bra att sälja elbilen inom samma spektra.
En fyrhjulsdriven EX60 som ska gå minst 700 km enligt WLTP måste nog upp i 100 kWh batteri. Tror du verkligen Volvo fixar att sälja en sån för endast 750 000 kr?
Det tror jag absolut, ser inte varför Volvo inte klarar det om BMW gör. De har investerat mycket i ny produktionsteknik i denna bil just för att få ned kostnaderna. Blir spännande 21 januari!
BMW har väl inte en fyrhjulsdriven elbil i den storleksklassen som har WLTP PÅ 700 km och kostar under 750 000 kr? Vilken är det i så fall?
Nä, min gissning är snarare att om Volvo får till en fyrhjulsdriven EX60 med drygt 600 km WLTP så kommer den kosta minst 850 000 kr. 700 km kommer de inte upp i. Så, inte så spännande …
BMW iX3 50 xdrive neue klasse. 108,7 kWh nettobatteri och drygt 800km wltp och 749”. Men leverans om 12 månader.
Re: Volvo EX60
Postat: 23 sep 2025 21:05
av toppo
macky skrev: ↑23 sep 2025 20:02
toppo skrev: ↑23 sep 2025 18:02
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 12:18
toppo skrev: ↑23 sep 2025 11:50
manneson skrev: ↑23 sep 2025 10:23
Nä att den skulle kosta som hybriden är nog bara feberdrömmar.
Minst 100k mer gissar jag.
Sen lär de gissningsvis starta med en ”first edition”, kanske runt 800. Billigare kommer senare.
Laddhybriden kostar idag från 560 tkr, så 100 tkr upp är fortfarande med marginal under 700 tkr. Självklart kommer de billigaste versionerna med minst batteri (LFP?) och utrustning senare och inte från start eftersom de vill tjäna pengar.
Om man jämför med ES90 som finns i en bakhjulsdriven extended range och en fyrhjulsdriven med större batteri och räckvidd för 58 tkr mer. Jag tror att man gör något liknande med EX60 från start, och att därför en bakhjulsdriven Extended range börjar på 700 tkr medans den fyrhjulsdrivna med över 70 mil WLTP kostar 750 tkr. Då finns utrymme för att komma ned på 600 tkr om 1-2 år med mindre batteri och utrustning. Kanske ännu lägre om konkurrensen kräver det, men har det gått bra att sälja laddhybriden för 600-800 tkr de senaste tre åren går det förmodligen bra att sälja elbilen inom samma spektra.
En fyrhjulsdriven EX60 som ska gå minst 700 km enligt WLTP måste nog upp i 100 kWh batteri. Tror du verkligen Volvo fixar att sälja en sån för endast 750 000 kr?
Det tror jag absolut, ser inte varför Volvo inte klarar det om BMW gör. De har investerat mycket i ny produktionsteknik i denna bil just för att få ned kostnaderna. Blir spännande 21 januari!
BMW har ju 1 års leveranstid vilket får mig att tro att iX3 inte är helt färdig ännu. Så tröttsamt. Så om Volvo kan få iväg bilar när den presenteras så har de ju bra läge i Sverige. Vet inte heller vad Mercedes sagt om leveranser av GLC. Hinner väl komma en FL på Q6 och Macan med prisjustering också innan de här bilarna finns på riktigt. Elbilsvärlden i ett nötskal.
Håller med om att det är tröttsamt. Jag vill inte signa upp mig på en bil som levereras om ett år, är tyvärr omöjligt att veta om det är ett bra köp när den levereras…
Re: Volvo EX60
Postat: 23 sep 2025 21:09
av slugger75
macky skrev: ↑23 sep 2025 20:57
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 20:31
toppo skrev: ↑23 sep 2025 18:02
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 12:18
toppo skrev: ↑23 sep 2025 11:50
Laddhybriden kostar idag från 560 tkr, så 100 tkr upp är fortfarande med marginal under 700 tkr. Självklart kommer de billigaste versionerna med minst batteri (LFP?) och utrustning senare och inte från start eftersom de vill tjäna pengar.
Om man jämför med ES90 som finns i en bakhjulsdriven extended range och en fyrhjulsdriven med större batteri och räckvidd för 58 tkr mer. Jag tror att man gör något liknande med EX60 från start, och att därför en bakhjulsdriven Extended range börjar på 700 tkr medans den fyrhjulsdrivna med över 70 mil WLTP kostar 750 tkr. Då finns utrymme för att komma ned på 600 tkr om 1-2 år med mindre batteri och utrustning. Kanske ännu lägre om konkurrensen kräver det, men har det gått bra att sälja laddhybriden för 600-800 tkr de senaste tre åren går det förmodligen bra att sälja elbilen inom samma spektra.
En fyrhjulsdriven EX60 som ska gå minst 700 km enligt WLTP måste nog upp i 100 kWh batteri. Tror du verkligen Volvo fixar att sälja en sån för endast 750 000 kr?
Det tror jag absolut, ser inte varför Volvo inte klarar det om BMW gör. De har investerat mycket i ny produktionsteknik i denna bil just för att få ned kostnaderna. Blir spännande 21 januari!
BMW har väl inte en fyrhjulsdriven elbil i den storleksklassen som har WLTP PÅ 700 km och kostar under 750 000 kr? Vilken är det i så fall?
Nä, min gissning är snarare att om Volvo får till en fyrhjulsdriven EX60 med drygt 600 km WLTP så kommer den kosta minst 850 000 kr. 700 km kommer de inte upp i. Så, inte så spännande …
BMW iX3 50 xdrive neue klasse. 108,7 kWh nettobatteri och drygt 800km wltp och 749”. Men leverans om 12 månader.
Se där! Ok då får vi se i framtiden om BMW lyckas leverera enligt spec.
Re: Volvo EX60
Postat: 23 sep 2025 21:10
av toppo
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 20:31
toppo skrev: ↑23 sep 2025 18:02
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 12:18
toppo skrev: ↑23 sep 2025 11:50
manneson skrev: ↑23 sep 2025 10:23
Nä att den skulle kosta som hybriden är nog bara feberdrömmar.
Minst 100k mer gissar jag.
Sen lär de gissningsvis starta med en ”first edition”, kanske runt 800. Billigare kommer senare.
Laddhybriden kostar idag från 560 tkr, så 100 tkr upp är fortfarande med marginal under 700 tkr. Självklart kommer de billigaste versionerna med minst batteri (LFP?) och utrustning senare och inte från start eftersom de vill tjäna pengar.
Om man jämför med ES90 som finns i en bakhjulsdriven extended range och en fyrhjulsdriven med större batteri och räckvidd för 58 tkr mer. Jag tror att man gör något liknande med EX60 från start, och att därför en bakhjulsdriven Extended range börjar på 700 tkr medans den fyrhjulsdrivna med över 70 mil WLTP kostar 750 tkr. Då finns utrymme för att komma ned på 600 tkr om 1-2 år med mindre batteri och utrustning. Kanske ännu lägre om konkurrensen kräver det, men har det gått bra att sälja laddhybriden för 600-800 tkr de senaste tre åren går det förmodligen bra att sälja elbilen inom samma spektra.
En fyrhjulsdriven EX60 som ska gå minst 700 km enligt WLTP måste nog upp i 100 kWh batteri. Tror du verkligen Volvo fixar att sälja en sån för endast 750 000 kr?
Det tror jag absolut, ser inte varför Volvo inte klarar det om BMW gör. De har investerat mycket i ny produktionsteknik i denna bil just för att få ned kostnaderna. Blir spännande 21 januari!
BMW har väl inte en fyrhjulsdriven elbil i den storleksklassen som har WLTP PÅ 700 km och kostar under 750 000 kr? Vilken är det i så fall?
Nä, min gissning är snarare att om Volvo får till en fyrhjulsdriven EX60 med drygt 600 km WLTP så kommer den kosta minst 850 000 kr. 700 km kommer de inte upp i. Så, inte så spännande …
Volvo har som sagt utlovat att EX60 ska få mer än 700 km WLTP. Om det är spännande eller inte är väl upp till var och en.
https://alltomelbil.se/volvo-ex60-far-o ... -bra-pris/
Re: Volvo EX60
Postat: 23 sep 2025 23:14
av manneson
toppo skrev: ↑23 sep 2025 21:10
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 20:31
toppo skrev: ↑23 sep 2025 18:02
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 12:18
toppo skrev: ↑23 sep 2025 11:50
Laddhybriden kostar idag från 560 tkr, så 100 tkr upp är fortfarande med marginal under 700 tkr. Självklart kommer de billigaste versionerna med minst batteri (LFP?) och utrustning senare och inte från start eftersom de vill tjäna pengar.
Om man jämför med ES90 som finns i en bakhjulsdriven extended range och en fyrhjulsdriven med större batteri och räckvidd för 58 tkr mer. Jag tror att man gör något liknande med EX60 från start, och att därför en bakhjulsdriven Extended range börjar på 700 tkr medans den fyrhjulsdrivna med över 70 mil WLTP kostar 750 tkr. Då finns utrymme för att komma ned på 600 tkr om 1-2 år med mindre batteri och utrustning. Kanske ännu lägre om konkurrensen kräver det, men har det gått bra att sälja laddhybriden för 600-800 tkr de senaste tre åren går det förmodligen bra att sälja elbilen inom samma spektra.
En fyrhjulsdriven EX60 som ska gå minst 700 km enligt WLTP måste nog upp i 100 kWh batteri. Tror du verkligen Volvo fixar att sälja en sån för endast 750 000 kr?
Det tror jag absolut, ser inte varför Volvo inte klarar det om BMW gör. De har investerat mycket i ny produktionsteknik i denna bil just för att få ned kostnaderna. Blir spännande 21 januari!
BMW har väl inte en fyrhjulsdriven elbil i den storleksklassen som har WLTP PÅ 700 km och kostar under 750 000 kr? Vilken är det i så fall?
Nä, min gissning är snarare att om Volvo får till en fyrhjulsdriven EX60 med drygt 600 km WLTP så kommer den kosta minst 850 000 kr. 700 km kommer de inte upp i. Så, inte så spännande …
Volvo har som sagt utlovat att EX60 ska få mer än 700 km WLTP. Om det är spännande eller inte är väl upp till var och en.
https://alltomelbil.se/volvo-ex60-far-o ... -bra-pris/
Men dom har inte sagt att det är grundversionen.

Re: Volvo EX60
Postat: 24 sep 2025 09:08
av toppo
manneson skrev: ↑23 sep 2025 23:14
toppo skrev: ↑23 sep 2025 21:10
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 20:31
toppo skrev: ↑23 sep 2025 18:02
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 12:18
En fyrhjulsdriven EX60 som ska gå minst 700 km enligt WLTP måste nog upp i 100 kWh batteri. Tror du verkligen Volvo fixar att sälja en sån för endast 750 000 kr?
Det tror jag absolut, ser inte varför Volvo inte klarar det om BMW gör. De har investerat mycket i ny produktionsteknik i denna bil just för att få ned kostnaderna. Blir spännande 21 januari!
BMW har väl inte en fyrhjulsdriven elbil i den storleksklassen som har WLTP PÅ 700 km och kostar under 750 000 kr? Vilken är det i så fall?
Nä, min gissning är snarare att om Volvo får till en fyrhjulsdriven EX60 med drygt 600 km WLTP så kommer den kosta minst 850 000 kr. 700 km kommer de inte upp i. Så, inte så spännande …
Volvo har som sagt utlovat att EX60 ska få mer än 700 km WLTP. Om det är spännande eller inte är väl upp till var och en.
https://alltomelbil.se/volvo-ex60-far-o ... -bra-pris/
Men dom har inte sagt att det är grundversionen.
Stämmer, men eftersom det är kul att gissa så gissar jag på att nedan är det som kommer finnas från start:
Single Motor Extended range Plus 699 tkr (ca 700 km WLTP)
Twin Motor Plus 749 tkr (större batteri och därmed 750 km WLTP och 450 hk)
Twin Motor Performance Ultra (750 km WLTP och 680 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Jag kan mycket väl ha fel, men enligt mig är det här priserna behöver vara om det ska bli succé vilket jag är övertygad om att Volvo vill den ska bli i Sverige.

Re: Volvo EX60
Postat: 24 sep 2025 09:39
av manneson
toppo skrev: ↑24 sep 2025 09:08
manneson skrev: ↑23 sep 2025 23:14
toppo skrev: ↑23 sep 2025 21:10
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 20:31
toppo skrev: ↑23 sep 2025 18:02
Det tror jag absolut, ser inte varför Volvo inte klarar det om BMW gör. De har investerat mycket i ny produktionsteknik i denna bil just för att få ned kostnaderna. Blir spännande 21 januari!
BMW har väl inte en fyrhjulsdriven elbil i den storleksklassen som har WLTP PÅ 700 km och kostar under 750 000 kr? Vilken är det i så fall?
Nä, min gissning är snarare att om Volvo får till en fyrhjulsdriven EX60 med drygt 600 km WLTP så kommer den kosta minst 850 000 kr. 700 km kommer de inte upp i. Så, inte så spännande …
Volvo har som sagt utlovat att EX60 ska få mer än 700 km WLTP. Om det är spännande eller inte är väl upp till var och en.
https://alltomelbil.se/volvo-ex60-far-o ... -bra-pris/
Men dom har inte sagt att det är grundversionen.
Stämmer, men eftersom det är kul att gissa så gissar jag på att nedan är det som kommer finnas från start:
Single Motor Extended range Plus 699 tkr (ca 700 km WLTP)
Twin Motor Plus 749 tkr (större batteri och därmed 750 km WLTP och 450 hk)
Twin Motor Performance Ultra (750 km WLTP och 680 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Jag kan mycket väl ha fel, men enligt mig är det här priserna behöver vara om det ska bli succé vilket jag är övertygad om att Volvo vill den ska bli i Sverige.
Nog inte helt off, men min gissning är lite mindre optimistisk:
Vid launch:
Twin Motor Plus 779 tkr (stora batteriet och därmed 700 km WLTP och ca 400 hk)
Twin Motor Performance Ultra (650 km WLTP och 510 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Senare:
Single Motor Standard range 679 tkr (mindre batteri ca 650 km WLTP)
Single Motor Extended range 729 tkr (stora batteriet ca 750 km WLTP)
Re: Volvo EX60
Postat: 24 sep 2025 18:13
av Sportbilsentusiasten
manneson skrev: ↑24 sep 2025 09:39
toppo skrev: ↑24 sep 2025 09:08
manneson skrev: ↑23 sep 2025 23:14
toppo skrev: ↑23 sep 2025 21:10
slugger75 skrev: ↑23 sep 2025 20:31
BMW har väl inte en fyrhjulsdriven elbil i den storleksklassen som har WLTP PÅ 700 km och kostar under 750 000 kr? Vilken är det i så fall?
Nä, min gissning är snarare att om Volvo får till en fyrhjulsdriven EX60 med drygt 600 km WLTP så kommer den kosta minst 850 000 kr. 700 km kommer de inte upp i. Så, inte så spännande …
Volvo har som sagt utlovat att EX60 ska få mer än 700 km WLTP. Om det är spännande eller inte är väl upp till var och en.
https://alltomelbil.se/volvo-ex60-far-o ... -bra-pris/
Men dom har inte sagt att det är grundversionen.
Stämmer, men eftersom det är kul att gissa så gissar jag på att nedan är det som kommer finnas från start:
Single Motor Extended range Plus 699 tkr (ca 700 km WLTP)
Twin Motor Plus 749 tkr (större batteri och därmed 750 km WLTP och 450 hk)
Twin Motor Performance Ultra (750 km WLTP och 680 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Jag kan mycket väl ha fel, men enligt mig är det här priserna behöver vara om det ska bli succé vilket jag är övertygad om att Volvo vill den ska bli i Sverige.
Nog inte helt off, men min gissning är lite mindre optimistisk:
Vid launch:
Twin Motor Plus 779 tkr (stora batteriet och därmed 700 km WLTP och ca 400 hk)
Twin Motor Performance Ultra (650 km WLTP och 510 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Senare:
Single Motor Standard range 679 tkr (mindre batteri ca 650 km WLTP)
Single Motor Extended range 729 tkr (stora batteriet ca 750 km WLTP)
Ska de komkurera med iX3 så bör de vara billigare med god marginal. Och redan nu verkar specen vara sämre...
Lägg sedan till ev buggar som EX90 plågats av
Dvs, kan bli tufft detta.
Re: Volvo EX60
Postat: 24 sep 2025 19:24
av chaffis75
Sportbilsentusiasten skrev: ↑24 sep 2025 18:13
manneson skrev: ↑24 sep 2025 09:39
toppo skrev: ↑24 sep 2025 09:08
manneson skrev: ↑23 sep 2025 23:14
toppo skrev: ↑23 sep 2025 21:10
Men dom har inte sagt att det är grundversionen.
Stämmer, men eftersom det är kul att gissa så gissar jag på att nedan är det som kommer finnas från start:
Single Motor Extended range Plus 699 tkr (ca 700 km WLTP)
Twin Motor Plus 749 tkr (större batteri och därmed 750 km WLTP och 450 hk)
Twin Motor Performance Ultra (750 km WLTP och 680 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Jag kan mycket väl ha fel, men enligt mig är det här priserna behöver vara om det ska bli succé vilket jag är övertygad om att Volvo vill den ska bli i Sverige.
Nog inte helt off, men min gissning är lite mindre optimistisk:
Vid launch:
Twin Motor Plus 779 tkr (stora batteriet och därmed 700 km WLTP och ca 400 hk)
Twin Motor Performance Ultra (650 km WLTP och 510 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Senare:
Single Motor Standard range 679 tkr (mindre batteri ca 650 km WLTP)
Single Motor Extended range 729 tkr (stora batteriet ca 750 km WLTP)
Ska de komkurera med iX3 så bör de vara billigare med god marginal. Och redan nu verkar specen vara sämre...
Lägg sedan till ev buggar som EX90 plågats av
Dvs, kan bli tufft detta.
Vad använder bmw för media system? Jag får ju säga jag gillar starkt de Android system som Volvo kör, fungerar bra och integrerar väldigt väl med telefonen. Kör ju dock Android, vet inte hur de upplevs om man kör iOS.
Sen åter igen, jag tror Volvo får rätt på mjukvaran tills ex60 börjar levereras, men ja de återstår såklart att se.
Re: Volvo EX60
Postat: 24 sep 2025 20:07
av Fredrik j
chaffis75 skrev: ↑24 sep 2025 19:24
Sportbilsentusiasten skrev: ↑24 sep 2025 18:13
manneson skrev: ↑24 sep 2025 09:39
toppo skrev: ↑24 sep 2025 09:08
manneson skrev: ↑23 sep 2025 23:14
Men dom har inte sagt att det är grundversionen.
Stämmer, men eftersom det är kul att gissa så gissar jag på att nedan är det som kommer finnas från start:
Single Motor Extended range Plus 699 tkr (ca 700 km WLTP)
Twin Motor Plus 749 tkr (större batteri och därmed 750 km WLTP och 450 hk)
Twin Motor Performance Ultra (750 km WLTP och 680 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Jag kan mycket väl ha fel, men enligt mig är det här priserna behöver vara om det ska bli succé vilket jag är övertygad om att Volvo vill den ska bli i Sverige.
Nog inte helt off, men min gissning är lite mindre optimistisk:
Vid launch:
Twin Motor Plus 779 tkr (stora batteriet och därmed 700 km WLTP och ca 400 hk)
Twin Motor Performance Ultra (650 km WLTP och 510 hk och endast med topputrustning) 849 tkr
Senare:
Single Motor Standard range 679 tkr (mindre batteri ca 650 km WLTP)
Single Motor Extended range 729 tkr (stora batteriet ca 750 km WLTP)
Ska de komkurera med iX3 så bör de vara billigare med god marginal. Och redan nu verkar specen vara sämre...
Lägg sedan till ev buggar som EX90 plågats av
Dvs, kan bli tufft detta.
Vad använder bmw för media system? Jag får ju säga jag gillar starkt de Android system som Volvo kör, fungerar bra och integrerar väldigt väl med telefonen. Kör ju dock Android, vet inte hur de upplevs om man kör iOS.
Sen åter igen, jag tror Volvo får rätt på mjukvaran tills ex60 börjar levereras, men ja de återstår såklart att se.
Eftersom man ju kan köra google även på en iOS blir det liten skillnad.