O detta ska man betala 200kr/månad för extra, plus laddningen
Moderator: Redaktion
Känns faktiskt som lite högt pris för så låg effekt.Dexter86 skrev:Snåla dyngkukar![]()
Enigmartinot skrev:Känns faktiskt som lite högt pris för så låg effekt.Dexter86 skrev:Snåla dyngkukar![]()
4 kW är ju fullt tillräckligt om det är hemma laddning. Står bilen över natten 12h så får du ju 48kWh. Det räcker ju till 24 mil, så det borde vara okej.Dexter86 skrev:Tänkte bara meddela att jag suttit uppkopplad på Wi-Fi mellan 17 ish och 21 ish , LTE i bilen när jag körde iväg vid 21.15 tiden , så det verkar fungera nu iaf
Tack för all hjälp o tips
Pluggade in i laddboxen utanför lägenheten, dom e tydligen kopplade 1-fas, 16a verkar d vara
4kW speed …, tar ett tag o komma till 80% där om man har 20-30%
Funkar väl kanske iofs om man pluggar i när man har 40-50% och laddar till 80%LarsL skrev:4 kW är ju fullt tillräckligt om det är hemma laddning. Står bilen över natten 12h så får du ju 48kWh. Det räcker ju till 24 mil, så det borde vara okej.Dexter86 skrev:Tänkte bara meddela att jag suttit uppkopplad på Wi-Fi mellan 17 ish och 21 ish , LTE i bilen när jag körde iväg vid 21.15 tiden , så det verkar fungera nu iaf
Pluggade in i laddboxen utanför lägenheten, dom e tydligen kopplade 1-fas, 16a verkar d vara
Jag har kört med 2 kW och det funkade det med. Då åkte vi 7mil/dag och laddade direkt när vi kom hem.
Jadå det ska lösa sig!Sandalninjan skrev:Samma problem här, hoppas det löser sig över natten när den står kopplad till Wi-Fi hemma! Skönt det löste sig för dig!
Plus att det kan gå riktigt segt om batteriet är kallt för då går ju en stor del av den effekten till att värmaDexter86 skrev:Funkar väl kanske iofs om man pluggar i när man har 40-50% och laddar till 80%LarsL skrev:4 kW är ju fullt tillräckligt om det är hemma laddning. Står bilen över natten 12h så får du ju 48kWh. Det räcker ju till 24 mil, så det borde vara okej.Dexter86 skrev:Tänkte bara meddela att jag suttit uppkopplad på Wi-Fi mellan 17 ish och 21 ish , LTE i bilen när jag körde iväg vid 21.15 tiden , så det verkar fungera nu iaf
Jag har kört med 2 kW och det funkade det med. Då åkte vi 7mil/dag och laddade direkt när vi kom hem.
Blir stökigt som imorgon när man ska 30mil ToR , hade varit gött o haft fullt då tex
Sen vill man ju helst plugga i så sent som möjligt när priserna är vettigare (kväll/natt)
Dexter86 skrev:Tänkte bara meddela att jag suttit uppkopplad på Wi-Fi mellan 17 ish och 21 ish , LTE i bilen när jag körde iväg vid 21.15 tiden , så det verkar fungera nu iaf
Nej jag hade inte sentry igång , hade den bara uppkopplad på Wi-Fi och lät den varaMiidu skrev:Dexter86 skrev:Tänkte bara meddela att jag suttit uppkopplad på Wi-Fi mellan 17 ish och 21 ish , LTE i bilen när jag körde iväg vid 21.15 tiden , så det verkar fungera nu iaf
Behövde du ha på sentry mode eller något? För jag ha samma problem sen jag hämtade ut den i onsdags och ha varit kopplad till Wi-Fi men det är fortfarande samma sak även om jag ha uppdaterat.
Jag ha den uppkopplad och jag ha kontakt med bilen via Wi-Fi. Men så fort jag ska köra iväg dyker meddelandet upp och navi fungerar inte. Har varit i kontakt med supporten men de visste inte heller.Dexter86 skrev:Nej jag hade inte sentry igång , hade den bara uppkopplad på Wi-Fi och lät den varaMiidu skrev:Dexter86 skrev:Tänkte bara meddela att jag suttit uppkopplad på Wi-Fi mellan 17 ish och 21 ish , LTE i bilen när jag körde iväg vid 21.15 tiden , så det verkar fungera nu iaf
Behövde du ha på sentry mode eller något? För jag ha samma problem sen jag hämtade ut den i onsdags och ha varit kopplad till Wi-Fi men det är fortfarande samma sak även om jag ha uppdaterat.
Har du btw signal och kommer du åt bilen via appen när den e uppkopplad på Wi-Fi?
@Bjelke
Värmer den Alltid batteriet såfort jag kopplar in sladden?
Denna tanken slog mig också, därav tvekar jag på om jag ska använda laddaren eller inte
Visst 200kr är inte mycket men känns som det kostar mer än det smakar
Dexter86 skrev:Har du låtit den stå uppkopplad 6-8 timmar utan att köra iväg ?
Hmm fan så konstigtMiidu skrev:Dexter86 skrev:Har du låtit den stå uppkopplad 6-8 timmar utan att köra iväg ?
Yes ha låtit den stå över natten med Wi-Fi.
Men om man inte jämt åker 24 mil om dagen så kommer man ju till fullt efter ett par dagar som mest, så det är ju bara om man ska åka 30mil per dag, flera dagar i rad, som det är ett verkligt problem att laddaren är slö. Annars räcker det med en eller ett par vanliga nätter så är man tillbaka till fullt och kan dessutom be bilen toppa upp lite natten innan långresorna.Dexter86 skrev:Funkar väl kanske iofs om man pluggar i när man har 40-50% och laddar till 80%LarsL skrev:4 kW är ju fullt tillräckligt om det är hemma laddning. Står bilen över natten 12h så får du ju 48kWh. Det räcker ju till 24 mil, så det borde vara okej.
Blir stökigt som imorgon när man ska 30mil ToR , hade varit gött o haft fullt då tex
Supporten löste det efter några timmars felsökning.Dexter86 skrev:Hmm fan så konstigtMiidu skrev:Dexter86 skrev:Har du låtit den stå uppkopplad 6-8 timmar utan att köra iväg ?
Snyggt! Det finns lite hopp trots allt, om än inte mkt haha från deras sida alltsåMiidu skrev:Supporten löste det efter några timmars felsökning.Dexter86 skrev:Hmm fan så konstigtMiidu skrev:Dexter86 skrev:Har du låtit den stå uppkopplad 6-8 timmar utan att köra iväg ?
På sätt och vis, den värmer batteriet om det behövs för den laddström som ska användas, om man tex baraDexter86 skrev:Nej jag hade inte sentry igång , hade den bara uppkopplad på Wi-Fi och lät den varaMiidu skrev:Dexter86 skrev:Tänkte bara meddela att jag suttit uppkopplad på Wi-Fi mellan 17 ish och 21 ish , LTE i bilen när jag körde iväg vid 21.15 tiden , så det verkar fungera nu iaf
Har du btw signal och kommer du åt bilen via appen när den e uppkopplad på Wi-Fi?
@Bjelke
Värmer den Alltid batteriet såfort jag kopplar in sladden?
Denna tanken slog mig också, därav tvekar jag på om jag ska använda laddaren eller inte
Visst 200kr är inte mycket men känns som det kostar mer än det smakar
Jag ringde verkstad som kopplade till support som löste detAndbro skrev:@Midu. Hur löste supporten problemet? Min roaming går inte igång trots wifi över natten? Kan man ringa supporten? Mailade dem för 2 dagar sen, men de svarar inte.
Testa starta om hela systemet också , håll nere bromsen Hårt samtidigt som du trycker ner båda hjulen (håller i och nere allt samtidigt)Sandalninjan skrev:Jag har fortfarande inte fått 4g, trotts att den stått med Wi-Fi hela dagen och natten. Vad är nummer man kan ringa? Jag har gjort ett ärende i appen men då får man en service tid i april…