Du är uppenbarligen en äldre man. Kan inte tänka mig något annat.martinot skrev:Nej. Läs vad du själv skriver.Esterox skrev:Jag skrev bara att sådant hjälper inte elbilarnas framfart. Det är jättebra att sådant kommer fram men man måste också förstå att det ökar ju skepsisen.
Nyss skyllde du på att elbilar fick ett generellt dåligt rykte pga. av just vad som skrevs i forumet här på Tesla Club Sweden (viket är absurt påstående i sig).
Nu säger du att elbilars och laddnätens svagheter, kan uppfattas vara en svaghet. Vilket jag inte tror någon säger emot (snarare rätt självevident).
Att som du säga dogmatiskt att Tesla inte levererar bra produkter för pengarna - som om det vore fakta - säger nog rätt mycket om din syn, och var din sko klämmer om elbilar (du ogillar Tesla, deras bilar och köpare uppenbart).Esterox skrev:
Men att ljuga om det är inte rätt. Men det visar på att marknaden är fortfarande ung och med mycket kullar att ta sig över innan det funkar i verkligheten. Och att Tesla som är den största bästa spelaren har väldigt svårt att leverera en riktigt bra produkt för pengarna (även om aktieägarna verkar anse en helt annan sak)
Alla behöver inte gilla Tesla. Lika lite som alla behöver gilla Volvo. Inget konstigt.
Men ditt påstående att Tesla inte levererar bra produkter för pengarna, för ett företag som toppar många försäljningslistor, även i konkurrens med fossilbilar, borde ge dig en hint att köpare/marknaden och kunder inte håller med dig.
Jag skrev att elbilsägare inte direkt hjälper till, detta sker både IRL och online.
Detta forum är också ett väldigt bra bevis på det. Speciellt hur man bemöts.
Tesla går som tåget, inget snack. Men bara för att det är mängder utav köpare behöver det inte betyda att produkten är bra till priset. Många köper elbilar i förhoppning om att kunna åka 1-2 år utan värdeminskning.