Re: Model S till salu på KVD
Postat: 25 okt 2015 14:22
Budet ligger nu på 702 kkr men reservationspris är inte uppnått... Blir spännande att få de var den hamnar till slut.
Håller med dig om att det är en del suspekta skador på bilen efter så få mil. Ingen av mina bilar har haft den omfattningen av "småskador" ens efter 3år, speciellt däckskadan är lite skum. Var det nån som kikat historiken på bilen?MSE skrev:Bara jag som reagerar på alla skavanker efter bara 1800 mil och mindre än 1 år?
Annars mycket spännande att följa!
//Mats 70D
I annan tråd var det mycket snack om hur vi tar hand om våra bilar. Det slutade med att vi blev uppdelade i två personligheter av en "medlare". Slarven respektive pedantenchpaulin skrev:Håller med dig om att det är en del suspekta skador på bilen efter så få mil. Ingen av mina bilar har haft den omfattningen av "småskador" ens efter 3år, speciellt däckskadan är lite skum. Var det nån som kikat historiken på bilen?MSE skrev:Bara jag som reagerar på alla skavanker efter bara 1800 mil och mindre än 1 år?
Annars mycket spännande att följa!
//Mats 70D
Om jag minns rätt var nypris på en med den utrustningen ungefär 850 då.apkungen skrev:Jag gissade på 800. Det blev 807. Det är bra andrahandsvärde på grejerna. Undra va nypris va 2014. Kanske tappat 10 procent.
Jag tycker att en bil är till för att användas, speciellt om man bor i Stockholm. Det kommer bli skavanker på bilen förr eller senare. Om man inte bryr sig så mynt och slappnar av istället så har man mer glädje för bilen.
Det var så förr när bilflottor såldes på kvd. Idag ser det lite annorlunda ut då kreti och pleti säljer genom kvd. Jag har sålt genom blocket och kvd både som privatperson och företag och ingen chans att jag skulle gå tillbaks till blocket eftersom jag har fått väldigt mycket mer betalt att sälja genom kvd. Folk som köper via kvd gillar att bilarna är kvalitetsäkrade och genomgångna av proffs som inte tjänar på att dölja fel på bilen vilket tyvärr gäller privat och bilfirmesålda bilar. Kvd har en helt annan affärsmodell och tjänar pengar på att visa bilens verkliga skick. De får lika bra kommission för en dålig bil som en bra. Kunderna dom köper bil väljer kvd gör att de är ärliga till skillnad mot 99% av bilsäljare i vanliga sammanhang.mans71 skrev:Som tung blocket-narkoman har jag noterat att KVD-bilar generellt sett är i sämre skick än normalt. Skulle personligen aldrig köpa beg av KVD eller bil som passerat via dom i senare led.
Helt ening mig dig. Precis som en vacker tavla är till för att betraktas och inte låsas in i ett kassavalv så ska ett bruksföremål brukas. Hur man sedan vårdar och uppskattar skönheten kan avläsas i betraktarens öga..apkungen skrev:Jag gissade på 800. Det blev 807. Det är bra andrahandsvärde på grejerna. Undra va nypris va 2014. Kanske tappat 10 procent.
Jag tycker att en bil är till för att användas, speciellt om man bor i Stockholm. Det kommer bli skavanker på bilen förr eller senare. Om man inte bryr sig så mynt och slappnar av istället så har man mer glädje för bilen.
Jaså? Det visste jag inte. Det var ju bra.mjwahl skrev:Det var så förr när bilflottor såldes på kvd. Idag ser det lite annorlunda ut då kreti och pleti säljer genom kvd. Jag har sålt genom blocket och kvd både som privatperson och företag och ingen chans att jag skulle gå tillbaks till blocket eftersom jag har fått väldigt mycket mer betalt att sälja genom kvd. Folk som köper via kvd gillar att bilarna är kvalitetsäkrade och genomgångna av proffs som inte tjänar på att dölja fel på bilen vilket tyvärr gäller privat och bilfirmesålda bilar. Kvd har en helt annan affärsmodell och tjänar pengar på att visa bilens verkliga skick. De får lika bra kommission för en dålig bil som en bra. Kunderna dom köper bil väljer kvd gör att de är ärliga till skillnad mot 99% av bilsäljare i vanliga sammanhang.mans71 skrev:Som tung blocket-narkoman har jag noterat att KVD-bilar generellt sett är i sämre skick än normalt. Skulle personligen aldrig köpa beg av KVD eller bil som passerat via dom i senare led.
KVD "fixar inte upp bilarna" som bilhandlare gör. Skulle undvika att köpa begagnat hos handlare faktiskt, som gjort för att bli lurad. På KVD ser du hur bilen har hanterats och de lyfter faktiskt fram felen, inte tvärtom.mans71 skrev:Som tung blocket-narkoman har jag noterat att KVD-bilar generellt sett är i sämre skick än normalt. Skulle personligen aldrig köpa beg av KVD eller bil som passerat via dom i senare led.
Har lyckats få en liknande däckskada på min bil. Det behövs inga hastigheter alls, jag parkerade för nära trottoaren och när jag svängde ut tog bakhjulet emot kantstenen och gjorde ett jack i däcket och fälgen. Någon månad senare lyckade min fru göra ett likadant märke i i däcket när hon sneddade uppför en trottoarkant. 21" hjulen har en mycket markerad "valk" på däcket vilken verkar känslig för skav vilket jag aldrig upplevt på ett däck tidigare.+46 skrev:I annan tråd var det mycket snack om hur vi tar hand om våra bilar. Det slutade med att vi blev uppdelade i två personligheter av en "medlare". Slarven respektive pedantenchpaulin skrev:Håller med dig om att det är en del suspekta skador på bilen efter så få mil. Ingen av mina bilar har haft den omfattningen av "småskador" ens efter 3år, speciellt däckskadan är lite skum. Var det nån som kikat historiken på bilen?MSE skrev:Bara jag som reagerar på alla skavanker efter bara 1800 mil och mindre än 1 år?
Annars mycket spännande att följa!
//Mats 70D
Enligt medlaren är dessa personligheter oförenliga och utgör den vanligaste orsaken till skilsmässor.
Det som gillades var att repor, bucklor mm är "no big deal". Bilen är ett bruksföremål och till för att användas. Jag motsatte mig detta slit och släng tänk, men var ganska ensam om att tycka så.. Men å andra sidan är jag också ganska ensam om köpa en ny Tesla privat och betala den kontant med beskattade medel....
Däckskadan är typisk för en bil som i högre hastighet råkat köra på en trottoarkant.
Jag kommer att köpa Model X privat för beskattade medel och för mig är en bil ett bruksföremål och inget pynt.+46 skrev:Det som gillades var att repor, bucklor mm är "no big deal". Bilen är ett bruksföremål och till för att användas. Jag motsatte mig detta slit och släng tänk, men var ganska ensam om att tycka så.. Men å andra sidan är jag också ganska ensam om köpa en ny Tesla privat och betala den kontant med beskattade medel....
10% provision upp till max 10.000.apkungen skrev:Hur är de det funkar? Funderar mest på betalning rum kvd. Vad kostar det?
Saxat från kvd.se:apkungen skrev:Vad kostar det?
Skulle du få för dig att hoppa av i förtid så kostar det 1875 kr för test och rekond.Provisionen är 10% av försäljningspriset vid försäljning av bilar upp till och med 199 999 kronor. Dock lägst 6 000 kronor och högst 10 000 kronor. Vid försäljning av bilar med ett försäljningspris på över 200 000 kronor debiteras en fast provision på 12 500 kronor. Försäljningsprovisionen avräknas från försäljningspriset efter avslutad affär.