Model S till salu på KVD

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av lator »

Budet ligger nu på 702 kkr men reservationspris är inte uppnått... Blir spännande att få de var den hamnar till slut.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

MSE skrev:
Bara jag som reagerar på alla skavanker efter bara 1800 mil och mindre än 1 år?
Annars mycket spännande att följa!

//Mats 70D
Håller med dig om att det är en del suspekta skador på bilen efter så få mil. Ingen av mina bilar har haft den omfattningen av "småskador" ens efter 3år, speciellt däckskadan är lite skum. Var det nån som kikat historiken på bilen?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Nu är budet 733 500 kr och reservationspriset är nått. Vid 719 500 kr var det inte nått.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

Fick mail från KVD om denna annons, som featured i något veckobrev eller liknande. Kul att de tycker att Tesla är spännande :) Automatväxlad känns ju dock som en konstig benämning...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Fast man får väl köra en Tesla på automatväxlat körkort, så på så sätt är det ju rimligt att säga det, även om det inte är tekniskt korrekt.

Jag stör mig mer på att de inte fått garantier och service rätt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

chpaulin skrev:
MSE skrev:

//Mats 70D
Håller med dig om att det är en del suspekta skador på bilen efter så få mil. Ingen av mina bilar har haft den omfattningen av "småskador" ens efter 3år, speciellt däckskadan är lite skum. Var det nån som kikat historiken på bilen?
I annan tråd var det mycket snack om hur vi tar hand om våra bilar. Det slutade med att vi blev uppdelade i två personligheter av en "medlare". Slarven respektive pedanten
Enligt medlaren är dessa personligheter oförenliga och utgör den vanligaste orsaken till skilsmässor.
Det som gillades var att repor, bucklor mm är "no big deal". Bilen är ett bruksföremål och till för att användas. Jag motsatte mig detta slit och släng tänk, men var ganska ensam om att tycka så.. Men å andra sidan är jag också ganska ensam om köpa en ny Tesla privat och betala den kontant med beskattade medel....

Däckskadan är typisk för en bil som i högre hastighet råkat köra på en trottoarkant.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Jag gissade på 800. Det blev 807 :). Det är bra andrahandsvärde på grejerna. Undra va nypris va 2014. Kanske tappat 10 procent.

Jag tycker att en bil är till för att användas, speciellt om man bor i Stockholm. Det kommer bli skavanker på bilen förr eller senare. Om man inte bryr sig så mynt och slappnar av istället så har man mer glädje för bilen.
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

apkungen skrev:
Jag gissade på 800. Det blev 807 :). Det är bra andrahandsvärde på grejerna. Undra va nypris va 2014. Kanske tappat 10 procent.

Jag tycker att en bil är till för att användas, speciellt om man bor i Stockholm. Det kommer bli skavanker på bilen förr eller senare. Om man inte bryr sig så mynt och slappnar av istället så har man mer glädje för bilen.
Om jag minns rätt var nypris på en med den utrustningen ungefär 850 då.

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

Som tung blocket-narkoman har jag noterat att KVD-bilar generellt sett är i sämre skick än normalt. Skulle personligen aldrig köpa beg av KVD eller bil som passerat via dom i senare led.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare

Inlägg av mjwahl »

mans71 skrev:
Som tung blocket-narkoman har jag noterat att KVD-bilar generellt sett är i sämre skick än normalt. Skulle personligen aldrig köpa beg av KVD eller bil som passerat via dom i senare led.
Det var så förr när bilflottor såldes på kvd. Idag ser det lite annorlunda ut då kreti och pleti säljer genom kvd. Jag har sålt genom blocket och kvd både som privatperson och företag och ingen chans att jag skulle gå tillbaks till blocket eftersom jag har fått väldigt mycket mer betalt att sälja genom kvd. Folk som köper via kvd gillar att bilarna är kvalitetsäkrade och genomgångna av proffs som inte tjänar på att dölja fel på bilen vilket tyvärr gäller privat och bilfirmesålda bilar. Kvd har en helt annan affärsmodell och tjänar pengar på att visa bilens verkliga skick. De får lika bra kommission för en dålig bil som en bra. Kunderna dom köper bil väljer kvd gör att de är ärliga till skillnad mot 99% av bilsäljare i vanliga sammanhang.
Kia EV9

Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

apkungen skrev:

Helt ening mig dig. Precis som en vacker tavla är till för att betraktas och inte låsas in i ett kassavalv så ska ett bruksföremål brukas. Hur man sedan vårdar och uppskattar skönheten kan avläsas i betraktarens öga..

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skönhet
Senast redigerad av +46, redigerad totalt 2 gång.
Installerat 13,2 kWp solceller
Surfaren
elbilist

Model S till salu på KVD

Inlägg av Surfaren »

En sak som är lätt att glömma är att KVD dokumenterar de brister de hittar och lägger upp bilder på dessa. De flesta andra som vill sälja en bil tar bilderna så att skavankerna ska synas så lite som möjligt. Dvs medelbilen på blocket ser förmodligen bättre ut på bild än i verkligheten.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Inlägg av mans71 »

mjwahl skrev:
mans71 skrev:
Det var så förr när bilflottor såldes på kvd. Idag ser det lite annorlunda ut då kreti och pleti säljer genom kvd. Jag har sålt genom blocket och kvd både som privatperson och företag och ingen chans att jag skulle gå tillbaks till blocket eftersom jag har fått väldigt mycket mer betalt att sälja genom kvd. Folk som köper via kvd gillar att bilarna är kvalitetsäkrade och genomgångna av proffs som inte tjänar på att dölja fel på bilen vilket tyvärr gäller privat och bilfirmesålda bilar. Kvd har en helt annan affärsmodell och tjänar pengar på att visa bilens verkliga skick. De får lika bra kommission för en dålig bil som en bra. Kunderna dom köper bil väljer kvd gör att de är ärliga till skillnad mot 99% av bilsäljare i vanliga sammanhang.
Jaså? Det visste jag inte. Det var ju bra.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

mans71 skrev:
KVD "fixar inte upp bilarna" som bilhandlare gör. Skulle undvika att köpa begagnat hos handlare faktiskt, som gjort för att bli lurad. På KVD ser du hur bilen har hanterats och de lyfter faktiskt fram felen, inte tvärtom.
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Jag har sålt två bilar via KVD, deras tekniska genomgång missar ingenting, brukar snarare upptäcka fel man inte ens visste om. Jag skulle inte tveka att köpa en bil där till rätt pris.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

+46 skrev:
chpaulin skrev:
MSE skrev:

//Mats 70D
I annan tråd var det mycket snack om hur vi tar hand om våra bilar. Det slutade med att vi blev uppdelade i två personligheter av en "medlare". Slarven respektive pedanten
Enligt medlaren är dessa personligheter oförenliga och utgör den vanligaste orsaken till skilsmässor.
Det som gillades var att repor, bucklor mm är "no big deal". Bilen är ett bruksföremål och till för att användas. Jag motsatte mig detta slit och släng tänk, men var ganska ensam om att tycka så.. Men å andra sidan är jag också ganska ensam om köpa en ny Tesla privat och betala den kontant med beskattade medel....

Däckskadan är typisk för en bil som i högre hastighet råkat köra på en trottoarkant.
Har lyckats få en liknande däckskada på min bil. Det behövs inga hastigheter alls, jag parkerade för nära trottoaren och när jag svängde ut tog bakhjulet emot kantstenen och gjorde ett jack i däcket och fälgen. Någon månad senare lyckade min fru göra ett likadant märke i i däcket när hon sneddade uppför en trottoarkant. 21" hjulen har en mycket markerad "valk" på däcket vilken verkar känslig för skav vilket jag aldrig upplevt på ett däck tidigare.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Jag har sålt två bilar på KVD och tycker det funkar suveränt. Just det här att de är så öppna med alla skavanker och problem är en enorm styrka. Folk litar på KVD och vågar bjuda osett. Det gör att man får hela Sverige som upptagningsområde - folk bjuder gladeligen på bilar som säljs i andra änden av landet, och åker sen och hämtar eller använder KVDs transporttjänst för att få bilen körd till sig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

En ny s85 m skinn, pano, MC red, 21" och AP kostar idag totalt 980 tsek. (efter avdragen miljöpremie -40 tsek och referralbonus -10 tsek)

Bilen på KVD slutade på 807+slag 10 tsek (+31 tsek ytterligare om du köper till AP i efterhand) och blir då totalt 848 tsek.

Skillnaden är 130 tsek för en bil som gått 2000mil och är "ordentligt inkörd".
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

AP är väl redan aktiverad genom teknikpaketet som det hette på den tiden?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

+46 skrev:
Jag kommer att köpa Model X privat för beskattade medel och för mig är en bil ett bruksföremål och inget pynt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Hur är de det funkar? Funderar mest på betalning rum kvd. Vad kostar det?
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

apkungen skrev:
Hur är de det funkar? Funderar mest på betalning rum kvd. Vad kostar det?
10% provision upp till max 10.000.
2.500 i inropningsavgift av köparen.
Lite avgifter för rekond m.m.

Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

apkungen skrev:
Vad kostar det?
Saxat från kvd.se:
Provisionen är 10% av försäljningspriset vid försäljning av bilar upp till och med 199 999 kronor. Dock lägst 6 000 kronor och högst 10 000 kronor. Vid försäljning av bilar med ett försäljningspris på över 200 000 kronor debiteras en fast provision på 12 500 kronor. Försäljningsprovisionen avräknas från försäljningspriset efter avslutad affär.
Skulle du få för dig att hoppa av i förtid så kostar det 1875 kr för test och rekond.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

132000kr på 2000mil = 66kr/mil Mmm hur står det sig mot andra ?
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

"Inropsavgiften" som tillkommer på den här Teslan såg ju ut att vara drygt 10000kr och inte 2500kr tror att det varierar alltså.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Skriv svar