Driftsäkerhetsproblem enligt Consumer Reports

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Re: Driftsäkerhetsproblem enligt Consumer Reports

Inlägg av Martinen »

TiborBlomhall skrev:
Efter en hel del Googlande hittade jag källan:
http://www.consumerreports.org/cro/tesl ... bility.htm

Så vi kan härmed säga att Tesla Motors nu har rasat ner till samma pålitlighetsnivå som Mercedes. Stoppa pressarna! ;)
Men det var väl inte samma test?
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Det är faktiskt dåligt. mercedes är ju junk!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

TiborBlomhall skrev:
Efter en hel del Googlande hittade jag källan:
http://www.consumerreports.org/cro/tesl ... bility.htm

Så vi kan härmed säga att Tesla Motors nu har rasat ner till samma pålitlighetsnivå som Mercedes. Stoppa pressarna! ;)
Så du bekräftar att Aftonbladet för en gång skull far med sanning :o

Jag tycker du tar i lite väl mycket när du säger att Tesla är nere på samma pålitlighetsnivå som Mercedes. Riktigt så illa är det väl inte. :shock:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Skulle vara intressant med lite Europeiska siffror, som det låter på forumen så verkar ju organisationen ha vissa bekymmer att hålla hög nivå i några länder "over here".
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare

Inlägg av drzaphod »

BigDaddyT skrev:
drzaphod skrev:
hybris skrev:
Ja och räknar jag besöken på service med de Audi, BMW, Porsxhe jag ägt.... Hua!!!

Minst fel har nog vart Toyota. Men fulare bil är svårt att hitta. Driftsäkra dock! :-)
Jag hade en del problem med min BMW, men det fixades exakt så länge som garantin gälde. Fick motorstrul tre månade innan garantin löpte ut, det fixades sedan igen 2 månader igen då fivk jag pröjsa 18.000 kr, inte roligt. Dålig stil.

Toyota fixed de all antingen på garanti eller Goodwill under de 4 år som vi hade sista Prius, de första två hade jag aldrig strul med, inte en enda gång.

Känner igen BMW-problemen, köpte en ny 325i 2008 som jag var inne med 4-5 gånger första halvåret för smågrejer (gnisslande baklucka, infällbar dragkrok, minnesinställningar i stolar) aldrig tal om lånebil under tiden men detta var ok eftersom man kunde sitta och jobba hos dem. 2 dagar innan garantin tog slut rasade motorn helt och jag bärgades (tydligen problem med tändspolar) fick byta tändspolar, tändstift, sond mm. Två veckor senare tänds motorlampa åker in och får bytt katalysator mm. som tydligen förstörts av det obrända bränslet.
Ett halvår senare är jag på service och då byter BMW ut alla tändspolar och förklarade att det varit problem med dessa, jo tjena :-)
Sex månader senare (dvs bilen 3 år) samma problem med hackande motor in och byter exakt samma delar som första gången. Frågar om det inte borde vara garanti på förra reparationen...Nej 3000kr självrisk
Får tillbaka bilen och frågar om de kollat katalysatorn, vilket de hade och den var ok. Gissa vad som händer två veckor senare, motorlampan tänds. In och byta katalysator mm. 2500kr
Sedan går det ett år till (dvs bilen 4år). Vad tror ni händer då...Jo motorn hackar in och byta samma delar, 4000kr. Men de upptäckte inga fel på katalysatorn. Gissa vad som händer två veckor senare..Jepp ni har rätt 3000kr självrrisk.

Summerade man alla besök har jag för mig att jag landade på 12st på 4år varav 8 under garanti, fick lånebil en gång och lyckades tjata mig till en längre provkörning under ett annat besök.
Så om Tesla kan hålla sig under 10 och ger mig lånebil ett par gånger så ser jag det som great success! :-)
Jag kan bara hålla med. Känner igen mig så väl.
När jag bokade service på min Tesla första gången, hade problem panorama taket, så frågade jag frösynt om de kunde ordna en lånebil till mig. Han tittar förvånat på mig och svarar: Det är väl självklart!
Det hände aldrig på BMW eller Toyota för den del.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Lustigt. När jag haft ett par olika VW inne för garantiåtgärder har det alltid varit en självklarhet med lånebil. Och VW är ju inte direkt kända för att vara generösa...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

danni skrev:
Lustigt. När jag haft ett par olika VW inne för garantiåtgärder har det alltid varit en självklarhet med lånebil. Och VW är ju inte direkt kända för att vara generösa...
Upplevt att detta beror på det lokala företaget. BMW har varit knepiga medan Audi alltid frågar om jag behöver låna en bil eller cykel eller vill ha skjuts. BMW har man fått fråga och oftast behövt prata med en säljare för att lösa det. Beror på vem som äger det och vad det är för stolle bakom disken.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

Jag brukar få lånebil när jag lämnar in min BMW på Novation i Uppsala, förutsatt att de har någon tillgänglig bli. Säger man till i samband med att service bokas är det inga problem.
Det är nog upp till den enskilda firman att göra som de vill.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

En intressant aspekt är det som Elon Musk twittrade om igår, nämligen att många av de ägare som fyllde i formuläret hade tidiga produktionsbilar som hade en hel del barnsjukdomar som rättats till.

Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Skriv svar