Bakom profilikonen uppe till högerPeter Andersson skrev:Nu gick det bra att uppgradera!
Men var är Lootboxen?
Uppdaterad app
Moderator: Redaktion
Re: Uppdaterad app
2023 M3P vit/vit
- Coolio
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la//tomas68743
Enligt uppgift så ska man kunna se Supercharging historiken i appen. Jag kan inte hitta den. Är det någon annan som kan se den?
”Last week, Tesla rolled out its latest mobile app update, which included a new UI, direct access to the Tesla Shop, and features related to Superchargers. The updated Tesla App allows users to view their Supercharging history and enables them to pay any outstanding Supercharging or service balance through it as well.”
”Last week, Tesla rolled out its latest mobile app update, which included a new UI, direct access to the Tesla Shop, and features related to Superchargers. The updated Tesla App allows users to view their Supercharging history and enables them to pay any outstanding Supercharging or service balance through it as well.”
Model 3 LR vit 2019 FSD krok
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Model 3 LR Quicksilver 2025
Beställd Cybertruck tri
Model 3 LR vit 2022
Model 3 LR Quicksilver 2025
Nej, vad jag kan se så finns inget av det i appen än så länge.Coolio skrev:Enligt uppgift så ska man kunna se Supercharging historiken i appen. Jag kan inte hitta den. Är det någon annan som kan se den?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Ser fortfarande bara gamla 3.10 från 16 juliHenkens skrev:Nu är Android appen tillgänglig att ladda ner.

Rullas ut i omgångar? Eller pga min museala Samsung S8?
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Eller min antika MotoG7 från 2019?TiborBlomhall skrev:Ser fortfarande bara gamla 3.10 från 16 juliHenkens skrev:Nu är Android appen tillgänglig att ladda ner.![]()
Var hittar man systemkrav för Android?
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
- OfarligTesla
- Teslaägare
Det brukar rullas ut i omgångar för Android där nyare modeller och operativsystemversioner får det först.TiborBlomhall skrev:Ser fortfarande bara gamla 3.10 från 16 juli![]()
Har också hört från andra att Google normalt styr det så.OfarligTesla skrev:Det brukar rullas ut i omgångar för Android där nyare modeller och operativsystemversioner får det först.TiborBlomhall skrev:Ser fortfarande bara gamla 3.10 från 16 juli![]()
Är troligen orsaken till de i tråden som inte fått uppdateringen.
OBS: Detta gäller endast Android och inte för iOS, så inte att någon missuppfattar. (Min telefon är en gammal "antik" iPhone 8 från 2017, men då Apple inte gör sådan åtskillnad bland sina kunder, så fick jag den nya Tesla-appen redan samma dag den släpptes.)

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Aha. Jag har också en förhistorisk Samsung så det kanske förklarar varför jag inte fått appen. Trist beteende, det ska väl uppmuntra till köp och släng.
Vad har du för version på iOS?BrooklynS skrev:Jag har bara gamla i iOS, finns ingen ny i appstore.
Vad är det för telefon?
Jag kunde ladda ner nya version 4.0 direkt på första dagen. Kör iPhone 8 (2017) med iOS 14.7.1.
2-3 dagar senare fick jag uppdatering till 4.0.1 (som är den version som gäller nu).

Jag har S21 Ultra, den är väl hyfsat ny fortfarande. Ingen uppdatering tillgängliggnutten skrev:Aha. Jag har också en förhistorisk Samsung så det kanske förklarar varför jag inte fått appen. Trist beteende, det ska väl uppmuntra till köp och släng.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Uppdaterad app
iPhone XR, allt uppdaterat som det skall.martinot skrev:Vad har du för version på iOS?BrooklynS skrev:Jag har bara gamla i iOS, finns ingen ny i appstore.
Vad är det för telefon?
Jag kunde ladda ner nya version 4.0 direkt på första dagen. Kör iPhone 8 (2017) med iOS 14.7.1.
2-3 dagar senare fick jag uppdatering till 4.0.1 (som är den version som gäller nu).
3.10.14 på Teslaappen.
Tesla Y LR -22 EAP
Är det 14.7.1 som telefonen rullar på?BrooklynS skrev:iPhone XR, allt uppdaterat som det skall.martinot skrev:Vad har du för version på iOS?BrooklynS skrev:Jag har bara gamla i iOS, finns ingen ny i appstore.
Vad är det för telefon?
3.10.14 på Teslaappen.
Isf. borde det inte vara några problem.
Prova att gå in i Appstore-appen och trycka på din profilikon. Där under kan du se om Tesla-appen väntas på att uppdateras. Där kan du även trigga uppdateringen manuellt (hur mycket och ofta de uppdateras automatiskt beror på telefonens inställningar med nätverk, etc.)
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.

- Henkens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/henrik34698
Jag provade det men det funkade inte.martinot skrev:Är det 14.7.1 som telefonen rullar på?BrooklynS skrev:iPhone XR, allt uppdaterat som det skall.martinot skrev:Vad har du för version på iOS?BrooklynS skrev:Jag har bara gamla i iOS, finns ingen ny i appstore.
Vad är det för telefon?
3.10.14 på Teslaappen.
Isf. borde det inte vara några problem.
Prova att gå in i Appstore-appen och trycka på din profilikon. Där under kan du se om Tesla-appen väntas på att uppdateras. Där kan du även trigga uppdateringen manuellt (hur mycket och ofta de uppdateras automatiskt beror på telefonens inställningar med nätverk, etc.)
Däremot så funkade det att gå in i appbeskrivningen på Appstore och trycka uppdatera där. I presentationen stod bara ”Öppna”.
Så den är på G nu.
Tesla Y LR -22 EAP
Jo, det beror mycket på inställningar i telefonen system (tex. om den inte får uppdatera över mobilnät, etc.).BrooklynS skrev:Jag provade det men det funkade inte.martinot skrev:
Däremot så funkade det att gå in i appbeskrivningen på Appstore och trycka uppdatera där. I presentationen stod bara ”Öppna”.
Så den är på G nu.
Nästa trick är att göra precis som du gjorde att gå in på Appstore och söka upp appen där. Där man kan alltid trigga en uppdatering manuellt.
Härligt att det löste sig!

Tycker väldigt mycket om det nya användargränssnittet i 4.0. Generellt mycket mer logiskt upplagt, och utnyttjar ytorna bättre för mer information.

Den finns inte i appen vad jag sett. Trots information om annat.BrooklynS skrev:Men - hur ser man laddhistoriken?
Kan själv bara se laddhistoriken när jag logger in på Tesla-kontot via webbläsaren.

Samma här, jag har en s21+ och kan forfarande inte ladda ner nya versionen..Remuz skrev:Jag har S21 Ultra, den är väl hyfsat ny fortfarande. Ingen uppdatering tillgängliggnutten skrev:Aha. Jag har också en förhistorisk Samsung så det kanske förklarar varför jag inte fått appen. Trist beteende, det ska väl uppmuntra till köp och släng.

Jag kanske är konstig men vad är det i den nya versionen som är så viktigt att få? Den gamla appen funkar alldeles utmärkt för mig.
Men det är ju DEN NYA APPENMWall skrev:Jag kanske är konstig men vad är det i den nya versionen som är så viktigt att få? Den gamla appen funkar alldeles utmärkt för mig.

- CrazyGang
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin63489
Kanske redan har besvarats men har listan över närmaste SuC försvunnit?
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Den gamla är bra och fungerar utmärkt den också. Absolut.MWall skrev:Jag kanske är konstig men vad är det i den nya versionen som är så viktigt att få? Den gamla appen funkar alldeles utmärkt för mig.
Är inte heller många andra direkta nyheter i den nya appen. Så ingen brådska för de som inte fått den än.
De största förändringarna är i användargränssnittet. Har blivit lite enklare och mer logiskt strukturerat, men den gamla klarar alla saker lika bra.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.