Fokus under 2021 kommer inte vara "experienced driver" utan "safe driver" gissar jag. Har inga problem att lägga en tusenlapp på det men frågan är hur detaljerna ska definieras. Krävs det att det är utrullat till samtliga bilar även ifall det inte har sagts? Hur mycket snö krävs det? Hur ska man kunna hitta någon som kör 30 minuter i stadstrafik? Är det rusningstrafik dvs långsamtgående så skulle radar kunna räcka som sensor, det är i princip det som är Smart Summon idag.spacecoin skrev:Det går ju inte att bevisa bortom all rimlig tvivel. Han kanske bara är inkompetent eller missat att det finns dåligt väder? Eller så vet han inte vad Level 5 innebär. Är det då en lögn? Ja, och inkompetens.Fredrik j skrev:Tycker inte heller att man kan kalla Elon för en lögnare. Jag tror faktiskt han trott själv på allt han uttalat sig om när det gäller FSD.
Men om någon på detta forum vill ta ett vad om Tesla, som Musk säger att han är "extremely confident" att han når Level 5 i år så ger jag 10 gånger pengarna om Tesla kan köra en halvtimme i snöstorm i en stad i rusningstrafik som en "experienced driver" under 2021. PM:a mig, eller för all del, så tar vi det här.
Svenssons, är du på?
Är det snö, dimma eller regn så är LIDAR inte till någon nytta alls då den inte kan "se" genom snö, regn eller dimma.
Sedan förstår jag inte varför du hävdar att han ljuger. Det är inte lögn att säga vad man tror på, det är inte i 1984 vi lever i.