Japp..0,25%rolundb skrev:Fick du ändå ta del av ränterabatten?Daviday skrev:Vet inte om det gäller P men jag beställde M3 LR för två dagar sedan och fick 2021-04-11 som preliminärt leveransdatumRally skrev:Vi står inför ett privatköp dvs ingen leasing och har några frågor inför köp: Riskerar vi ett lägre andrahandsvärde med att döda momsen? Om vi beställer en lagerbil nu”riskerar” vi att få den redan mars och missa de extra 10.000,- i miljöbonus, verkar ju inte gå att styra lev datum, alternativt vänta med beställning och kanske få vänta till i juni ... hur hade ni gjort? Av forumet förstår vi att rattvärme, kanske, kommer att finnas... går det att få info om hårdvaran finns? Verkar ju vara en något osäker värld med Tesla köp... många frågetecken som ingen annan tillverkare hade kommit undan med. Tacksam för alla kommentarer då vi känner oss osäkra. Vi tänker oss köpa en P om inte någon starkt avråder med tanke på andrahandsvärde etc.
Inför beställning M3
Moderator: Redaktion
Re: Inför beställning M3
-
Eftersom du svarade först i min tråd använder jag din ref code idag för beställningeizzmar skrev:Trevligt att du är på väg att beställa en Tesla!
Autopiloten är mjukvarubaserad och alla modeller oavsett konfiguration är utrustad med de sensorer och kameror som behövs för AP. Det du gör är att du köper till AP i Tesla-appen när du själv vill.
Att vara säker på att du får den senaste med alla nya uppgraderingar är inte helt säkert i Tesla-värden. Tesla uppdaterar ständigt sina bilar. Däremot får du alltid det som står på hemsidan vid beställningstillfället.
Så länge du beställer en ny bil idag så får du i alla fall uppdaterade varianten med chrome-delete, luftvärmepump, eldriven baklucka m.m.
Rattvärmen råder det lite delade meningar om. Tydligen så går gränsen när Model 3 började få rattvärme runt skiftet januari/februari. Vissa som fått leverans i USA under januari/februari har haft rattvärme som funktion, medan andra fått bekräftat att bilen har rattvärme bara att den är mjukvaru-avstängd. Vad jag läst på olika forum så verkar det som att störst chans till att få rattvärme är om ditt VIN-nummer (som du får på fakturan när du blivit matchad med en bil) överstiger 903xxx. Min kommande M3P med preliminär leverans 19 mars har ett VIN på 910xxx så mitt hopp är högt!

Vad får man för förmån med en ref code? Funderar på att köpa en model 3, men kan inte bestämma mig för om jag ska ta ett 3års upplägg med 20% kontant och sälja den efter 3år när försäkringen blir dyr, eller casha in ca 50% och ta resten på 7år. Läste nån stans att man kan överlåta lånet med den bra räntan vid försäljning så det borde ju vara bra för andrahandsvärdet.
Du och den person både får 1500 km grattis tesla superchargingM3170 skrev:Vad får man för förmån med en ref code? Funderar på att köpa en model 3, men kan inte bestämma mig för om jag ska ta ett 3års upplägg med 20% kontant och sälja den efter 3år när försäkringen blir dyr, eller casha in ca 50% och ta resten på 7år. Läste nån stans att man kan överlåta lånet med den bra räntan vid försäljning så det borde ju vara bra för andrahandsvärdet.

Själv funderade jag mycket på samma och valde 7 år med 0,25% ränta. Man får högre månadskostnad men en bra ränta på lång sikt. Det beror på hur du kommer göra om några år. Om du tänker byta bil ofta bör du ta 3 år period annars verkar det bra at fastställa ränta på 0,25% på 7år.
PS använd gärna min rekommendationslänk

http://---
Mvh
Jag har också stämt av med Tesla och dem var tydliga med att räntan gäller så länge en själv inte förhindrar leverans i mars, om möjligt.Rocko skrev:Jag har läst i forumet att villkoret ÄR leverans innan 1/4, annars kommer räntan justeras upp, oavsett att man fått lånet godkänt på 0,25 i förhand med lev. bekr efter 1/4.Daviday skrev:Japp..0,25%rolundb skrev:Fick du ändå ta del av ränterabatten?Daviday skrev:Vet inte om det gäller P men jag beställde M3 LR för två dagar sedan och fick 2021-04-11 som preliminärt leveransdatumRally skrev:Vi står inför ett privatköp dvs ingen leasing och har några frågor inför köp: Riskerar vi ett lägre andrahandsvärde med att döda momsen? Om vi beställer en lagerbil nu”riskerar” vi att få den redan mars och missa de extra 10.000,- i miljöbonus, verkar ju inte gå att styra lev datum, alternativt vänta med beställning och kanske få vänta till i juni ... hur hade ni gjort? Av forumet förstår vi att rattvärme, kanske, kommer att finnas... går det att få info om hårdvaran finns? Verkar ju vara en något osäker värld med Tesla köp... många frågetecken som ingen annan tillverkare hade kommit undan med. Tacksam för alla kommentarer då vi känner oss osäkra. Vi tänker oss köpa en P om inte någon starkt avråder med tanke på andrahandsvärde etc.
I inlägget hade någon stämt av det med support.
Får hoppas det är fel info, annars lär MÅNGA bli besvikna och förbannade.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Beställde M3 LR silver/svart 19”/19” i månadsskiftet feb/mars (bil under transport). Tog först 48 mån privat avbet.
Tänkte om någon vecka senare och ändrade till 84 mån med samma ränta (0,25%) för max handlingsfrihet.
Fick ett nytt ryck i går och la till dragkrok och utökad autopilot (fanns fortfarande matchande bil med allt annat lika under transport att plocka).
Tesla i Segeltorp hanterade ovanstående snabbt och mycket proffsigt. MVG i betyg.
Hade ursprunglig leverans 31/3 så nu återstår bara att se om det går att få ny bil samma dag eller om det blir ändring.
Säljaren bekräftade dock det många tar upp; leverans före 1 april villkor för 0,25% om inte Tesla orsakar försening mot lovat datum.
Tänkte om någon vecka senare och ändrade till 84 mån med samma ränta (0,25%) för max handlingsfrihet.
Fick ett nytt ryck i går och la till dragkrok och utökad autopilot (fanns fortfarande matchande bil med allt annat lika under transport att plocka).
Tesla i Segeltorp hanterade ovanstående snabbt och mycket proffsigt. MVG i betyg.
Hade ursprunglig leverans 31/3 så nu återstår bara att se om det går att få ny bil samma dag eller om det blir ändring.
Säljaren bekräftade dock det många tar upp; leverans före 1 april villkor för 0,25% om inte Tesla orsakar försening mot lovat datum.
M3 LR 2021
MY LR 2021
MY LR 2021
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Om man lägger en ny beställning så står det leverans maj på alla model 3 modeller och ränta fortfarande 0.25%
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Nice! Vad får du för månadskostnad?MagnusR skrev:Beställde M3 LR silver/svart 19”/19” i månadsskiftet feb/mars (bil under transport). Tog först 48 mån privat avbet.
Ioniq 5 FE AWD
Ca 7400 kr per månad med 160’ kontant (helt enligt Dnb kalkyl). Då har jag inte räknat med effekt av miljöbilspremien på 60’, dvs detta är exkl premie. Just nu överväger jag att bara sätta dom pengarna i en fond på ett ISK-konto med tanke på den låga räntan. En normal ”säker” globalfond med låg avgift ger sannolikt mer än 0,25%
Total kreditkostnad för hela perioden blir ca 11 tkr vilket inte är så dumt för ett billån i den här nivån. Givet att inte räntan ändras så klart (vilket säkert kommer ske i någon omfattning, men rabatten ligger ju kvar iaf).

Total kreditkostnad för hela perioden blir ca 11 tkr vilket inte är så dumt för ett billån i den här nivån. Givet att inte räntan ändras så klart (vilket säkert kommer ske i någon omfattning, men rabatten ligger ju kvar iaf).
M3 LR 2021
MY LR 2021
MY LR 2021